גוקרנה והסביבה – קודלי ביץ' ובאום ביץ'

קרנטקה

גוקרנה והסביבה – קודלי ביץ' ובאום ביץ'

גוקרנה היא עיירת חוף קטנה ששוכנת בדרום הודו, במדינת קרנטקה. רוב המטיילים הישראלים שמגיעים לאזור, משתקעים בקודלי ביץ' ובאום ביץ' שנחשבים לחופים שקטים שיגרמו לכם לחשוב שהגעתם להודו של לפני עשור. שכן, קל למצוא בהם מקומות לינה עם תנאי לינה בסיסיים (מיטה, מאוורר, שירותים ומים חמים במקלחת משותפת), אך מרבית מקומות הלינה המשודרגים שיציעו לכם חדרים ממוזגים, מעוצבים ועם מים חמים במקלחת יהיו תפוסים אם לא תשריינו אותם מבעוד מועד. בשורות הבאות תגלו את כל המידע שנחוץ לכם על החופים שיגרמו לכם להתאהב בהם במבט ראשון.

שקיעה בקודלי ביץ

דרכי הגעה נפוצות

אפשרות מספר 1 – ברכבת

בחרתי להציג קודם את ההגעה ברכבת לתחנת גוקרנה שנמצאת במרחק כ- 40 דקות נסיעה מהחופים, בגלל שזו הדרך הנוחה ביותר בעיני למי שמגיע מהדרום או ממרכז הודו. את הכרטיסים לרכבת אפשר לקנות מראש דרך אפליקציית- Ixigo Trains. כשתצאו מתחנת הרכבת, תגלו את נהגי המוניות והריקשות שיציעו לכם מחיר נסיעה מופקע, כיאה להודו. מומלץ לבדוק מראש מהם המחירים העדכניים של הנסיעה הזו עם מטיילים שנמצאים בחופים הסמוכים, כדי שתוכלו לשלם מחיר סביר.

אפשרות מספר 2 – בטיסה

תוכלו להגיע לקוגרנה בטיסה, אם נסיעה בסליפר (רכבת) לא מדברת אליכם. חשוב שתדעו ששדה התעופה הקרוב ביותר לעיר נמצא בעיר דאבולים שבמדינה השכנה מצפון, גואה. אם תבחרו להגיע בדרך זו, תצטרכו לעלות על אוטובוס או מונית ולנסוע במשך שעתיים עד ארבע שעות ליעד. משך הנסיעה נקבע בהתאם לכלי התחבורה שתבחרו.

שימו לב

תוכלו לנסוע משדה התעופה לחופי הים של גואה ולשהות כמה ימים בפטנם או פאלולם, כדי להמשיך משם לגוקרנה ברכבת (נסיעה נוחה שאורכת כשעה וחצי).

אפשרויות הלינה

כאמור, תנאי הלינה בקודלי ואום ביץ' נחשבים לבסיסיים. ברוב הגסטהאוסים יש חדרים סטנדרטיים עם מאוורר בלבד. מי שרוצים לישון בחדר מעוצב עם מים חמים ומזגן, צריכים לחפש את הריזורטים המעטים שהתפוסה בהם מלאה בשיא העונה. המומלץ ביותר בעיני הוא ריזורט שנקרא "Kudle Ocean Front Resort" שיאפשר לכם להרגיש בגן עדן והוא מתאים לכל סוגי המטיילים. יש בו בקתות עץ פרטיות, חלקן עם מאווררים בלבד והשאר עם מזגנים. המיטות רחבות ומפנקות, המקלחת מאובזרת ויש כמובן אספקה קבועה של סבון, שמפו ומגבות. מי שמתכננים להגיע לשם עם ילדים, ישמחו לשמוע שהם יוכלו לצאת לארוחות ערב מפנקות או ערבי קוקטיילים במרחק יריקה מהחדר. שכן, יש בר – מסעדה שנמצא בתוך המתחם. שם יש שולחן סנוקר, בריכת צפרדעים ומלצרים אדיבים.

איפה אוכלים?

בקודלי ואום ביץ' תוכלו למצוא לא מעט מסעדות שמגישות מנות בסיסיות לגמרי, אז כדאי שתנמיכו ציפיות מראש לגבי האוכל. חשוב לציין שאם אתם מתכננים להגיע עם ילדים רעבים, כדאי שתיקחו בחשבון שישיבה במסעדות מסוימות עלולה להוביל להמתנה ארוכה. לקח לנו הרבה זמן להבין שיש מסעדות שמגישות אוכל מהר יחסית (תוך 15 – 20 דקות), בעוד אחרות עשויות לגרום לכם לחכות במשך שעה ויותר. החופים הללו אהובים עליי, למרות החסרונות שהצגתי כאן, פשוט כי אפשר למצוא את המקום המתאים לכל אחד. ההמלצה הבאה למשל, תאפשר לכם לאכול אוכל טוב במינימום זמני המתנה.

Uma gardem

אני ממליצה לשבת באומה גרדן, המסעדה שנמצאת בנקודה הדרומית ביותר של קודלי ביץ' ולא רק בגלל האוכל הטעים שמוגש מהר, אלא גם בגלל הנוף והצוות שתמיד מחייך לאורחים. אל תפספסו את הבננה באן נוטלה (Banana Bun Nutella) שלהם, שבעיני הוא הכי טעים שתוכלו למצוא בחוף. מדובר בלחם בננה אוורירי שמוגש חם לצד קערת קטנה עם כמות נוטלה שמספיק בדיוק ל – 2 הבאנים שיוגשו לכם.

יש נשנושים על החוף!

  • קוקוסים: אל תפספסו את איש הקוקוסים הסבלני של קודלי. הוא ישמח להתיישב לידכם, לפתוח קוקוס ולהוסיף קשית צבעונית. הוא ימתין עד שתסיימו לשתות את מי הקוקוס, כדי לחתוך אותו לשניים ולאפשר לכם ליהנות גם מהמלאי (הפרי שמצא בחלק הפנימי של הקוקוס)
  • גלידה: אי אפשר להתעלם מאיש הגלידה שרוכב על האופניים לאורך החוף משעות הבוקר המאוחרות ועד הערב. אם תחליטו להתפנק על גלידה מתוקה, כדאי שתבקשו קודם גביע אחד, כדי שתוכלו לטעום. בכל פעם הוא מגיע עם גלידה בטעם מיוחד ששונה מהגלידות האחרות שטעמתי בהודו היום.

מה עושים בחופים?

אפשר לשבת כל היום במסעדה אהובה עם ספר ולהסתכל על הנוף, אבל בשלב מסוים עולה הצורך לשנות את האווירה. אם הגעתם לשלב הזה, כדאי שתדעו שתוכלו לקחת חלק בקורסי יוגה מגוונים או להצטרף לתרגולי יוגה של תלמידים אצל Shree Hari Yoga School . תוכלו גם לצאת לטיולים קצרים באזור, אם יוגה לא מדברת אליכם, 

מבקרים בחוף השכן

אם אתם רוצים לחוות קצת אווירה אחרת, כדאי שתיקחו אתכם את הספר שלא סיימתם לקרוא וסנדלים נוחות להליכה. ההמלצה שלי היא לצאת מהחוף שבו אתם שוהים וללכת ברגל או לקחת ריקשה לחוף הסמוך. יש מסלול הליכה נוח שמחבר בין קודלי לאום ביץ', אבל הוא לא מוצל ברובו, אז כדאי שתיקחו אתכם מים אם תחליטו ללכת לשם ברגל.

יוצאים למסע קניות בגוקרנה

גוקרנה היא עיר קטנה שנמצאת בסמוך לקודלי ואום ביץ'. אפשר להגיע אליה ברגל או עם ריקשה (אפשר להשיג טלפון של נהג מהקבלה של הגסטהאוס או הריזורט). אל תפספסו את הביקור בה, בגלל שיש לה הרבה מה להציע, למשל:

  • כלי נגינה
  • צעצועים לילדים
  • בגדים
  • תיקים
  • פירות טריים
  • ערסלים

בחרתי להתעכב לרגע על הערסלים שנמכרים ברחוב הראשי של גוקרנה. הם עשויים להיראות לכם פשוטים ולא בטיחותיים. אני יכולה להעיד מניסיון שהם איכותיים, עמידים ונתפרים במקום במקצועיות על ידי המוכרים בחנויות. לדעתי זו מתנה מושלמת לעצמכם או לחברים מהארץ שתחסוך מכם את הכאב ראש בחיפוש אחר מתנה, אם אתם מתכננים לחזור בקרוב לישראל.

טיפים ואזהרות שחשוב לדעת רגע לפני שנוחתים ביעד

ספורט אתגרי בקודלי ביץ'

הנוף של קודלי ביץ' השתנה בשנים האחרונות באופן משמעותי. במרכזה של רצועת החוף הקטנה נפתח מועדון לספורט אתגרי שמציע לתיירים רכיבה על אופנוע ים, שיט בחופים הדרומיים ועוד. בעיני, השינוי הזה לא פוגע בקסמו של החוף, אבל הוא עשוי להפריע למי שמחפשים מקום שקט. אם תעדיפו לנחות בחוף רגוע יותר, כדאי שתעברו לאום ביץ' שהשתנתה גם כן לאורך השנים, אך רצועת החוף שלה ארוכה יותר, כך שאפשר למצוא פינה שקטה במרחק מה מהאזור התיירותי שבה.

דרכי ההגעה לחופים

חשוב לציין שהכניסות הראשיות לשני החופים אינן נגישות לנכים. הכניסה הצפונית והדרומית לקודלי ביץ' מצריכות ירידה במדרגות (הכניסה הדרומית מאופיינת במדרגות מסודרות, בעוד הצפונית כוללת ירידה סלעית). אפשר להתקרב לחוף תוך הגעה בריקשה שתוריד אתכם בחנייה של הריזורטים, אבל אלה לא נמצאים בסמוך לקו החוף.

כאמור, הכניסה הראשית לאום ביץ' אינה נגישה גם כן, בגלל שיש בה מדרגות. חשוב לציין שצריך לצעוד בערך 10 דקות לאורך החוף, כדי להגיע לאזור שבו יש מסעדות וגסטהאוסים שאהובים במיוחד על הישראלים.

גוקרנה כביש ראשי

ראיתם את האי של קודלי? כדאי שתישמרו ממנו מרחק!

מול קודלי ביץ' שוכן אי קטן שתופס את העין של תיירים רבים שבוחרים לשחות אליו, כדי לחזות בו מקרוב. אם אתם מגיעים לחוף, כדאי שתימנעו משחייה לאי זה, בגלל שמדובר באזור מסוכן. לצערי, יצא לי ללוות אדם קרוב ששחה לשם וחזר בדרך נס לחוף, אחרי שהוא נפצע מאלמוגים שמנעו ממנו לעלות על האי. נכון לרגע כתיבת מילים אלה, אין שלט שמורה על הסכנה (למרות שתיירים רבים נפצעו בעקבות ניסיונות שחייה כושלים לאי).

אבקש בהזדמנות זו שתעבירו את המידע למטיילים שנמצאים בקודלי ביץ', כדי להעלות את המודעות בנושא.

האגם המפתיע של גוקרנה

טיפים כלליים לטיול בגוקרנה

  • יש מספר מצומצם של חנויות קטנות (ג'נרל סטור) בקודלי ביץ'. אם אתם מתכננים לקנות בהם מוצרים, כדאי שתדעו שאלה צפויים להיות יקרים יותר (במעט) מהמוצרים שנמכרים בחנויות שבעיר הסמוכה, גוקרנה. המקומיים יסבירו לכם שההפרש נובע מהייבוא המיוחד שמגיע מהעיר לחוף הלא נגיש
  • אם אתם מעדיפים להגיע לחופים שקטים מתיירים, כדאי שתגיעו לקודלי ביץ' לפני ה"עונה" (בחודשים ספטמבר – אוקטובר). בתקופה הזו אמנם יורדים גשמי מונסון, אך יש היצע של חדרים פנויים, שקט ונחלים גדולים שזורמים על החוף לים. אנחנו הגענו לאזור בתקופה הזו עם חברים והילדים שלנו בילו שעות בנחלים, בזמן שאנחנו, המבוגרים, ישבנו על כוס צ'אי ובהינו בים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן