ירח דבש חורפי בגרמניה ואוסטריה

ירח דבש חורפי בן שבועיים וחצי בגרמניה ואוסטריה. מסלול טיול בגרמניה ואוסטריה שעיקר הטיול התרכז באוסטריה בחבל טירול וחבל זלצבורג. טיול חורפי עם נופים מושלגים ואגמים קפואים.

כתבה: מורן פילצר
ינואר 2023

אני ובעלי חזרנו מירח דבש של שבועיים וחצי בגרמניה ואוסטריה, עיקר הטיול התרכז באוסטריה באזור טירול וזלצבורג. לפני שטסנו, שמענו שינואר ופברואר הם לא חודשים מומלצים לטייל באוסטריה וכדאי אפילו להזיז את הטיסה או להחליף יעד. החלטנו לא להקשיב לקולות האלה וכן לטוס בתאריכים שתכננו, כיוון שהנופים המושלגים הקסימו אותנו. עכשיו כשחזרנו אני יכולה להגיד שאנחנו לא מצטערים לרגע שטסנו בחורף, הכל נראה שם כל כך חלומי וקסום עם נופים מושלגים ואגמים קפואים. נכון , אנחנו לא עושים סקי ולא תכננו גם, אבל יש הרבה פעילויות אחרות שמתאימות לחורף גם למי שלא עושה סקי. מבחינת הקור, היינו בערך במינוס 3 מעלות ביום, התלבשנו טוב והיה ממש נסבל ולא הפריע לנו כמעט בכלל לטייל. מה שטוב זה שלא ירד בכלל גשם אלא שלג, וזה מאפשר לטייל הרבה יותר בקלות.

פרטים כלליים

טיסות

טסנו בלופטהנזה למינכן, וגם החזור היה ממינכן.

מלונות

במינכן – RELEXA HOTEL. קרובה לתחנת הרכבת המרכזית של מינכן, אפשר גם ללכת כעשרים דקות ברגל עד למרכז העיר. במינכן לקחנו את המלון בלי ארוחת בוקר והיה חדר די בסיסי, אבל מלון ממש ממש חמוד.

באינסברוק – HOTEL SEPPL. הוא ממוקם בעיירה בשם MUTTERS, רבע שעה ברכב למרכז אינסברוק. הצוות של המלון היה ממש מקסים והארוחת בוקר הייתה מדהימה, ממש היה מפנק.

בזלצבורג – HOTEL GABI הוא ממוקם בעיירה בשם WALS, עיירה ממש מקסימה , במרחק של עשרים דקות ברכב ממרכז זלצבורג. גם שם הייתה ארוחת בוקר טובה, החדר היה גדול ומפנק. בקרבת המלון, ממש באותה עיירה יש גם מסעדה איטלקית ממש טובה שחסכה לנו את הנסיעה לעיר עצמה בערב כדי לאכול.

רכב

שכרנו מראש רכב מחברת Sixt . הרכב שימש לכל הימים שלנו באוסטריה. קיבלנו רכב מעולה, היינו מאוד מרוצים ממנו ומהשירות שקיבלנו. צריך ליידע את חברת ההשכרה ברגע שאוספים את הרכב אם אתם עוברים בין מדינות כי יש תוספת תשלום. לא לשכוח לשלם על מדבקה לכבישי אגרה כשעוברים לאוסטריה. אספנו את הרכב במרכז מינכן והחזרנו לשדה התעופה ממינכן.

תדלקנו בערך 4 פעמים, כמובן גם לפני שהחזרנו את הרכב. מה שחשוב לדעת זה שבכל תחנת דלק באוסטריה יש מחיר שונה לדלק אפילו אם אלה שתי תחנות שממוקמות באותו הרחוב. תמיד חיפשנו את המחיר הזול ביותר. כמו כן, מחירי הדלק גם משתנים במהלך שעות היום ובימי חול / סופ"שים.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

אוכל

אוסטריה לא נחשבת מדינה כל כך קולינרית, נכון יש את השניצל המפורסם, שטרודלים וקינוחים למיניהם, אבל חוץ מזה לא משהו מיוחד ולא לטעמי… רוב הזמן אכלנו במסעדות איטלקיות שיש בשפע וג'אנק כמו פיצות והמבורגרים חח חשוב לדעת שהמסעדות נסגרות כמעט כולן בשעה מאוד מוקדמות, המטבחים נסגרים באזור השעה 21:00 ואפילו מוקדם יותר. אז אם אתם מתכננים ארוחת ערב בחוץ, כדאי כבר ללכת למסעדה בשעה 19:00. לגבי קינוחים, אני ממליצה על עוגת זאכר וקייזרשמרן. יש קינוח שנקרא זלצבורגר נוקרל שממש נחשב באזור זלצבורג, אבל הוא באמת אחד הדוחים חחחח מן קציפה של ביצים בריח ביצים.

קניות

אני לא יודעת אם זה רק בחודשים האלה, אבל היו ים מבצעים בחנויות השונות. מטרת הטיול לא הייתה שופינג אבל תדעו שיש ממש מציאות! לאוהבי פרימארק, יש בקניון באינסברוק. ואסור להחמציץ את הקניון הענק בזלצבורג EUROPARK.

מסלול טיול בגרמניה ואוסטריה

עכשיו אפרט את תכנון הטיול, כולל הימים במינכן, חשוב לי לציין שבגלל שמדובר בירח דבש היינו יותר בצ'יל ולא בטירוף של להספיק הכל הכל ולא היה אכפת לנו לשלב מקומות באותו היום, גם אם יש ביניהם שעה – שעתיים נסיעה.

26/01 יום חמישי

נחיתה והגעה למלון. סיבוב במרכז העיר באזור מריאן פלאץ.

27/01 יום שישי

ארוחת בוקר וסיבוב בעיר.
סיור באצטדיון של באיירן מינכן -אליאנץ ארנה (סיור מודרך של כשעה והסתובבות חופשית במוזיאון ובחנות).

קניון Olympia Einkaufszentrum.

28/01 יום שבת

ארוחת בוקר בעיר.
ארמון נימפנבורג – סיור בארמון ובגנים.
משחק של באיירן מינכן (לחצו כאן ללוח משחקים והזמנת כרטיסים).

29/01 יום ראשון

מוזיאון BMW – יש את המרכז של האולמות תצוגה שהכניסה אליו בחינם ויש את המוזיאון עצמו שהוא בתשלום.
הכפר האולימפי – אנדרטה לזכר הספורטאים הישראלים שנרצחו שם באולימפיאדה.

30/01 יום שני

איסוף רכב ממרכז מינכן.
נסיעה לגרמיש ( עיר בבאווריה ) – טיול בעיירה, מדרחוב Ludwigstrasse.

אגם EIbsee שהיה קפוא חח ולא כל כך היה מה לעשות שם , אבל מניחה שבקיץ ממש יפה שם.

תצפית בצוגשפיצה – עלייה ברכבל Tiroler Zugspitzbahn. אחת החוויות המטורפות שהיו לנו, התצפית היא על פסגה מאוד מאוד גבוהה, המזג אוויר למעלה היה משוגע , קור מטורף, שלג שלא מפסיק לרדת אבל איזה כיף היה! למרות הקור חחח.

הגעה למלון באינסברוק.

31/01 יום שלישי

העיר אינסברוק – מרכז העיר, רחוב Maria Theresien, הבניין עם הגג המוזהב, ארמון הופבורג שנמצא בשיפוצים אבל אפשר לראות מבחוץ. פשוט הסתובבנו בעיר המדהימה הזאת, בין הרחובות הקטנים ועל שפת הנהר.

תצפית Top of Innsbruck, יש עלייה ברכבל.

קניון Sillpark ששם יש פרימארק.

01/02 יום רביעי

חזרנו לגרמניה, הפעם לטירת נוינשוונשטיין המדהימה ביופיה. ( נסיעה של כמעט שעתיים מאינסברוק) נוסעים לעיירה Fussen ומשם יש אוטובוס לטירה. העלייה לטירה היא או בשאטלים (שלא פעלו בגלל מזג אוויר), בכרכרה עם סוסים או ברגל. אנחנו עלינו ברגל. לא אגיד שהיה קל, אבל היה שווה את זה.

לטירה כדאי להזמין כרטיסים כמה ימים קודם, ניתן להזמין כרטיסים כאן הכוללים גם סיור מודרך ושאטל לטירה.

02/02 יום חמישי

אגם Achensee – היה יום סוער מבחינת שלג וזאת באמת הפעם הראשונה שראינו כמויות אדירות של שלג שזה היה קסום בפני עצמו. האגם היה במראה מושלג, ולא כל כך ראו אותו אבל בטוחה שבקיץ הוא ממש יפה! באזור האגם היה מתחם לפעילויות חורף בשם Karwendel Bergbahn . השכרנו שם מזחלות והתגלשנו.

מרכז המבקרים של סברובסקי.

03/02 יום שישי

חוות אלפקות בשם Tiroler bio alpakas- נמצאת בסיפלד. אפשר לקנות שם אוכל בצנצנת ולהאכיל את האלפקות. לגמרי חוויה כיפית ומיוחדת.

אתר קפיצות הסקי באינסברוק Bergisel Ski Jump – יש תצפית על העיר.

04/02 שבת

Top of Tyrol – תצפית – היה סגור באותו יום בגלל תנאי מזג אוויר אז נסענו לשם די לחינם… אבל הדרך הייתה מהממת. בגוגל היה כתוב שפתוח לכן לא חשבנו שיש בעיה…

לאחר מכן נסענו לזולדן, עלינו שם על רכבל לאתר סקי, נהננו מהנוף המושלג ומהגולשים סביבנו וממסעדה ממש טובה בשם Falcon Solden.

05/02 יום ראשון

בריכות במלון Aqua dome – המקום ממש יפה ונקי, הבריכות בחוץ באמת נראות כמו חלום. הן בטמפרטורה חמה והיה ממש נעים להשתכשך בהן גם בקור שבחוץ.

נסיעה והגעה למלון בזלצבורג.

06/02 יום שני

העיר זלצבורג – העיר העתיקה, כיכר מוצארט, המוזיאון בביתו של מוצארט, גני מיראבל ( שהיה אפשר לוותר כי בחורף הם ממש סתמיים, אין פרחים ודי אפור שם.. ).

07/02 יום שלישי

האלשטאט – היה לנו קצת סיפור עם להגיע לתצפית המפורסמת של כל העיירה, ה – GOOGLE MAPS ממש סיבך אותנו ועלינו ברגל במשך 45 דקות באיזו עלייה לא פשוטה ובסוף כשירדנו ממנה בצד השני הבנו שלא היינו צריכים לעלות ופשוט להמשיך ישר על האגם חח אכלנו שם קינוחים ממש טעימים ב Café Derbl.

משם המשכנו לבאד אישל – עיירה חמודה וצבעונית. היה ממש ממש קר באותו יום אז עשינו שם סיבוב קצר.

08/02 יום רביעי

טירת זלצבורג – הפוניקולר שמעלה אליה נמצא בכיכר קפיטל.

האנגר 7 – האנגר של מכוניות ומטוסי RED BULL , כניסה בחינם.

קניון Europark.

09/02 יום חמישי

סנ. גיליגן – עלייה ברכבל לתצפית מדהימה, סיבוב קצר בעיירה.

נסיעה לפלאכאו למתחם פעילויות חורף כשהמטרה העיקרית הייתה מגלשת הרים בשם rodelbahn lucky flitzer חוויה גם לילדים וגם למבוגרים.

פארק המים בואגריין – אמור להיות פארק מים כולל בריכות חמימות לפי מה שקראנו, אבל בפועל סתם בריכה מקורה עם מגלשה שיוצאת לבריכה חיצונית די קטנה. המים היו די קרירים ולא נעימים. לא ממליצה בכלל.

10/02 יום שישי

נסענו לעיירה שבעצם נמצאת בגרמניה בשם Berchtesgaden ומשם לעיירה הצמודה Ramsau, נסענו לשם נטו בשביל נוף. לא היינו שם הרבה זמן.. אפשר לוותר אם נוסעים במיוחד.

סאלבאך הינטרגלם – נסענו לאתרי הסקי שם. בהינטרגלם שכרנו מזחלות, עלינו ברכבל REIERKOGEL BAHN וירדנו במסלול מיוחד שמיועד למזחלות. הוא מתחיל די גבוה , יחד עם גולשי הסקי . מתאים גם לילדים וגם למבוגרים.

11/02 שבת

פארק לחיות בר WILD PARK ליד קיצביל – איילים, עיזים וכו' מסתובבים חופשי ואפשר ללכת ביניהם. יש שם גם אלפקות, לאמות, סוסי פוני , חזירי בר, ינשופים ועוד. מקום ממש נחמד גם לילדים וגם למבוגרים.

קיצביל – הסתובבנו בעיר היפהפייה הזאת, הבתים הצבעוניים, המדרחוב הראשי, שווה להקדיש לה מעט זמן. אכלנו שם קייזרשמרן מדהים בבית קפה בשם Schatzi.

12/02 ראשון

חזרנו למינכן, לקראת הטיסה, הסתובבנו קצת במרכז העיר ומשם לשדה להחזיר את הרכב.

מסעדות מומלצות לאורך המסלול

מסעדות מומלצות במינכן

Cotidiano – ארוחות בוקר ממש כיפיות.

הארד רוק קפה

הארד רוק קפה – לחובבי האוכל האמריקאי, המבורגרים מעולים!

Five Guys – המבורגרים טעימים במחיר הוגן.

Trattoria Pizzeria La Valle – אוכל איטלקי טעים מאוד.

מסעדות מומלצות בגרמיש

Pizzeria Renzo – פיצות מעולות!

מסעדות מומלצות באינסברוק

Kroll Strudel Café – מבחר שטרודלים בטעמים שונים.

Vapiano – אוכל איטלקי בהרכבה אישית. קצת מחוץ למרכז העיר, אכלנו שם כמה פעמים בדרך חזרה לאינסברוק.

Flo Jos – בר מסעדה , אחלה אווירה, אוכל וקוקטיילים טעימים.

הארד רוק קפה – ממש במרכז אינסברוק, לא פספסנו גם את הסניף הזה.

מסעדות מומלצות בזולדן

Falcon Solden – נמצאת בפסגת הר, באתר סקי, קצת יקרה אבל ממש טעים שם.

מסעדות מומלצות בזלצבורג

Costiera – מסעדה איטלקית מעולה. הייתה בעיירה של המלון שלנו בWALS עשרים דקות נסיעה מזלצבורג.

קפה מוצארט – במרכז זלצבורג, קינוחים ושתייה חמה. יש שם גם ממש אוכל אבל לא ניסינו.

Szene Lokal – בר מסעדה במרכז זלצבורג, היינו שם גם ביום וגם בערב, אוכל טעים ואווירה טובה. ההמבורגר שלהם ממש ממש טעים!

מסעדות מומלצות בהאשלטאט

Café Derbl- קינוחים טעימים ושתייה חמה.

Ludwig – מסעדת המבורגרים מוגזמים שכאלה, אווירה טובה ושירות מעולה. אם אתם הולכים לשם, תזמינו את הצ'יפס הרגיל ולא את צ'יפס הבית כי הוא מגיע שרוף כזה וקצת מוזר

Losteria

Losteria – מסעדה איטלקית מעולה במרכז העיר.

קיצביל

Schatzi Café – קינוחים מעולים ושתייה חמה.

מחפשים רעיון נוסף למסלול טיול משפחתי בגרמניה ואוסטריה? לחצו כאן.
מתכננים חופשה באוסטריה? כנסו לכתבה: איך לתכנן חופשה באוסטריה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...