קיץ עם מתבגרות – מסלול טיול בטירול, בזלצבורג ובאלגוי

טירת נוישויינשטיין

מסלול טיול בן שבועיים בגרמניה ואוסטריה, באזור טירול, חבל זלצבורג וקצת באלגוי – משפחה עם 3 מתבגרות (15,13,10).
סיכום של Racheli Cohen, יולי 2022.

טיפים כללים לטיול

ניווט
במערכת של הרכב עם גיבוי של גוגל מפס בנייד במקביל.

תקשורת
e סים שרכשנו מהארץ, הכי משתלם. נתמך במכשירים חדשים.

מזג האוויר
משתנה כל הזמן – תכניות ומציאות לחוד – חייבים להיות גמישים בהתאם. לפעמים יורד גשם זלעפות שלא מאפשר לטייל והתחזיות לא הכי מדויקות. לכו גם עם האינטואיציות שלכם לפי מצב השמיים. היו גם אטרקציות מלאות או סגורות – צריך להיות עם תכנית גיבוי.

תחבורה
הנהגים אדיבים, בכבישים צרים מי שבירידה נותן זכות קדימה למי שעולה, יש להזהר על נהגי האופניים הרבים. אין הרבה פקקים. כשיש תיקון בכביש ונתיב חסום יש רמזור קטן שמורה למי מותר לעבור, הלוואי שיאמצו בארץ.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

ביגוד
מכנסיים בעיקר ארוכים, אפשר 1-2 קצרים, בגד ים אחד הספיק, כפכפים לבריכה, נעלי הליכה טובות, (אני לקחתי גם סניקרס לימים עירוניים), טי שירטס (אפשר כל חולצה ללבוש גם פעמיים בגלל שלא מזיעים), ג'קט פוטר אחד או שניים ומעיל יוניקלו. מטריות ושכמיות לגשם.

אוכל למי שמבשל
לא חייבים להביא אם לא שומרים כשרות, יש שם הכל. כדאי להביא תבלינים, שמן זית, שקיות לכריכים, סבון כלים (לא בכל צימר יש). אנחנו נהננו מקוסקוס ופתיתים שהבאנו (פסטה, טונה, קורנפלקס וכו יש בסופרים).

כרטיס צל אם
קחו מלון באזור קפרון שנותן את כרטיס צל אם, זה חוסך הרבה בכניסה חינמית לאתרים כמו הר קיצנשטיינהורן, הר שמיטן, שיט באגם צל אם זה ועוד. מספיק ל 3‐4 ימים מלאים באזור. במלון מקבלים את הכרטיסים בצ'ק אין וניתן להשתמש מיד או למחרת (תלוי באתר). יש גם אפליקציה נהדרת עם חיבור לגוגל מפות עם בחירת האתר הרצוי.

הכי אהבנו:
הבנות- מתחם השלג בקיצנשטיינהורן, הסאפ באכנזה, סברובסקי וכמובן השופינג בזארה זלצבורג ופריימרק אינסברוק.
אני – היום המושלם בקיצנשטיינהורן וצל אם זה, האלשטאט, זלצבורג, מפל גראווה ושני הנקיקים.
האיש שלי – קיצנשטיינהורן.

פירוט מסלול טיול בגרמניה ואוסטריה

הנחיתה והמראה הייתה בשדה התעופה בממניגן.

לחצו כאן לטיסות זולות למימנגן.

יום 1 הגעה

הגענו לנתבג 4 שעות לפני ההמראה וזה בקושי הספיק, היו תורים ארוכים בכל מקום סיוט של ממש. הטיסה של ריאנאייר לממינגן יצאה באיחור של שעה כי נוסעים התעכבו בבידוקים. לפחות בשדה הקטן בממניגן לא חיכינו כלל, הכל היה מהיר ותוך זמן קצר היינו בחוץ עם הרכב הנהדר והחדש ששכרנו.
נסענו ללילה בפוסן, שעה מהשדה. קיבלנו חדר משפחתי ענק, מיטות לא נוחות, חם אימים.

יום 2

ארוחת בוקר נהדרת במלון, סיבוב קצר במרכז פוסן החביב. נסענו לתצפית על טירת נוישויינשטיין היפה מהאגדות. משם המשכנו לפיקניק עם ברווזים באגם אייבזה, חניון צמוד 8 יורו. המשכנו לעיירה היפה מיטנוואלד, אכלנו שם גלידות מצוינות בכוסות גבוהות, בדיוק כמו בספר. ערכנו קניות בסופר ענק של לידל ושמנו פעמינו למפל של ערוץ לאוטש. הכניסה מהצד גרמני הייתה חסומה מסיבות פוליטיות לא ברורות וירד גשם בלתי פוסק. החלטנו להמשיך ישר לדירה בצירל (הרבה יותר קרובה לכביש מזיפלד). הדירה מאוד מומלצת, היא ענקית, מטבח עם הכללל עד רמת הנייר אפיה, נוף יפה, לא יקרה וממוקמת קרוב לכביש ולאינסברוק.

יום 3

לא ויתרנו וחזרנו צפונה כחצי שעה נסיעה לערוץ לאוטש המומלץ והפעם מהצד האוסטרי. מקומיים לא המליצו להמשיך למפל בגלל אותן סיבות פוליטיות לא ברורות, וגם כך המסלול האדום הספיק לנו באורכו.
המשכנו למרכז מבקרים סברובסקי – נהננו מאוד. היום היה יפה בניגוד לתחזית שצפתה גשם ונהננו מאוד גם מהחלק הפנימי המרהיב וגם מהגן החיצוני. ממליצה לא לוותר עליו, מלא אטרקציות לילדים, קרוסלה הכי יפה ומעוצבת שראיתי אי פעם.
המשכנו לאינסברוק, חנינו בקניון סילפארק ומאחר והיה עדיין יפה טיילנו במרכז. אכלנו פיצה מעולה ביותר במדרחוב השוקק, משם חזרנו לקניון – הספקנו לערוך קניות רק ב h&m.

יום 4

היום הבהיר היחיד שלנו בטירול- התלבטנו בין שלל האופציות. קרחון שטובאי מסתבר שיפתח רק ב 2.7 ולבסוף הוחלט על רכיבה על אופניים באגם אכנזה. חנינו בחניון של הרכבל להר רופן (8 יורו) וניגשנו לחנות האופניים שבספר – הסתבר שהקטנה שלנו לא בעניין, יש אגב כ 2 קמ מהחנות דרך הכפר עד לאגם מה שמסביר את החשש הקל. חשבנו על פארק החבלים הסמוך אך הוא יפתח רק ב-4.7. לאחר התלבטות החלטנו להמשיך רגלית לאגם. האגם מסתבר יפהפה עם מי טורקיז והיום החם הזמין טבילה. מצאנו חוף מדליק סמוך לבריכה Atoll שגם נראתה שווה אך לצערנו לא היה עלינו בגד ים. בחוף היו מתקנים שווים לילדים (אומגה, טרמפולינה ועוד) ולאחר שכשוך במים שכרנו סאפ – היה ממש כיף. העברנו כך כמה שעות.

לאחר ארוחה וקפיצה לסופר נסענו למכרה הכסף בשוואץ (70 יורו לזוג + 3). מבחינתי היה קור מרענן שהתאים דווקא ליום חם. נכנסנו לבד בסיור האחרון בחמש ושמו לנו את כל סרטי ההדרכה בעברית. אם היה בגרמנית מניחה שהיה משעמם. הרכבת בהתחלה ובסוף ממש חוויה מצחיקה. חזרנו לדירה לבשל א. ערב.

יום 5 – עמק שטובאי

צפי לגשם, אך מהצהרים המוקדמים. החלטנו לנצל את הבוקר – נסענו לעמק שטובאי (יש אגרה שצריך לשלם בכניסה וביציאה מהעמק) לרכבל ומגלשות הרים מידרס. לצערנו המגלשות היו סגורות כי בפסגה מסתבר כבר יורד גשם והם סוגרים מטעמי בטיחות.

מה עושים? מחשבים מסלול מחדש – אנחנו כבר בעמק אז ניסע למפל גראווה. המסלול התברר כמקסים ביותר – הדרך אליו הייתה משגעת, הנוף ממש דרמטי והעננות אפילו הוסיפה ליופי. לא נסענו עד למפל עצמו אלא חנינו קודם באחד החניונים ומשם הלכנו לצד הנחל השוצף. המפל מקסים וממש משפריץ עלינו, נשכבנו על הספסלים מולו. המשכנו במסלול שהוביל למסעדה חמודה, הייתה מלאה אך היינו חצופים והתיישבנו ליד זוג. מזל כי אז התחיל גשם רציני. הפאי תפוחים וקייזרשמרן היו טעימים מאוד, שוקו חם סביר. מסתבר שתיירים יכולים לנסוע באוטובוסים פה חינם אז חזרנו לחניון שלנו באחד מהם. בשל הגשם שלא פסק חזרנו להשלים את מסע הקניות שלנו בקניון סילפארק. בערב קבלת שבת בצימר שלנו עם חלה שקנינו ושקשוקה שבישלנו.
חייבת לציין שעמק שטובאי יפהפה ולמי שישן בו יש כרטיס של העמק עם כל האטרקציות – שווה לשקול לקחת בו כמה לילות.

יום 6

היום נפרדנו מטירול לכוון זלצבורג. לקחנו שני לילות במלון jufa בקפרון שיצא עם הכרטיס האזורי – ממש שווה כי האזור מלא באטרקציות מדהימות. עברנו דרך מעבר גרלוס, שווה לעצור לתצפיות, עצרנו גם ליד מפל קרימל המרשים, אך החלטנו לוותר עליו לטובת סכר קפרון בשל הראות הטובה שהייתה היום. נקווה לראות סבירה גם מחר לדרך גרוסגקלונר, כי המשך התחזית די גשומה ומעוננת. סכר קפרון היה יפהפה, לא הצלחתי להפסיק לצלם, גם את הצמחיה היפה. כניסה חינם עם כרטיס זל אם זה שאספנו מהמלון. תקפידו לשאול במלון אם יש כי הם לא פרסמו את זה בשום מקום בבוקינג וזה התגלה לנו במקרה (חסכון כספי גדול, כי לכרטיס זלצבורגלנד אין פה אפילו הנחה השנה, כרטיס משפחתי עולה 66 יורו). סגירה ב 16:45 ולא באמת חייבים 3 שעות כפי שמצוין בספר, גם שעתיים יספיקו.
משם הספקנו להמשיך לנקיק זיגמונד טון המיוחד – מומלץ מאוד, יפה ולא ארוך, פתוח עד 19:00 חינם עם כרטיס זל אם צה.
גם מגלשות מייסי פליצר פתוחות עד מאוחר, אך ויתרנו והעדפנו לאכול ארוחה טובה במסעדת baumber מול המגלשות – יש הכל פסטה, המבורגר, שניצל ופיצה, מנות גדולות וטובות לכל המשפחה.

יום 7 – יום מושלם בהר קיצנשטיינהורן

מזג האויר היה נאה והתלבטנו אם לנסוע לגרוסגקלונר או לנצל את כרטיס קפרון ולעלות לקיצנשטיינהורן. לבסוף בעצת פקידת הקבלה במלון נשארנו בקפרון, מה שהיה מאוד חכם. הר קיצשטיינהורן (כניסה למשפחה עם 3 ילדים 175 יורו, חינם בכרטיס צל אם זה) היה נ ה ד ר – הרכבלים התלולים בטירוף חוויה בפני עצמה, בכל תחנה היה מה לעשות, הילדות שיחקו בזמן שהלכנו לתצפית מרהיבה. בתחנה השניה הייתה להקה שרו ורקדו, יתכן שזה בגלל שהיה יום ראשון אין לי מושג, יש שם פארק שעשועים, פינת ליטוף חמורים והיו דוכני מזון, המאפים ממש מוצלחים. בתחנה השלישית עליה לתצפית הכי גבוהה במעלית שקופה- שם הייתה עוד הופעה של תזמורת מסורתית ונוף משגע. ירדנו חזרה למתחם השלג, לא לפני שישבנו מעט במסעדה עם הנוף הכי וואו וצפינו בסרט על ההר. במתחם המזחלות היה כיף לא נורמלי, לא הפסקנו לגלוש שוב ושוב (הכי שוות המגלשות השחורות עם ההגה), הבנות היו בעננים.

מרוצים ושמחים ירדנו ב 16:00 לערך למטה ונסענו לשיט באגם צל אם זה (חינם בכרטיס צל אם זה) היה אחלה, עדיף לבוא קצת יותר מוקדם ולתפוס מקום בחוץ בצל. אנחנו הגענו בול ליציאה וישבנו קצת בפנים (חם) וקצת בחוץ בעמידה. האייס קפה שלהם מעולה מוגש עם כדור גלידה. משם זרמנו לבריכת ה Lido (גם חינם בכרטיס) סיום מושלם ומרענן ליום חם‐ עם בריכה חיצונית, מגלשה חמודה, ירידה לאגם עם טרמפולינה צפה ומקפצות. בתאי ההחלפה החלפנו חזרה לבגדים ויצאנו לאכול פיצה מעולה במדרחוב המקסים של צל אם זה וכבר המשכנו לטיילת למופע מזרקות ולייזרים שמתחיל כל ערב בשקיעה – חמוד. התחיל ב 21:30. חזרנו למלון רצוצים אך מרוצים.

יום 8

קמנו ליום נאה נוסף עם צפי לעננות וגשם מהצהרים, החלטנו להזדרז ולצאת מוקדם לגרוסגקלונר ‐ בשל התחזית החלטנו לנסוע ישר לתחנה האחרונה שהיא הכי חשובה ולא כדאי להחמיצה ואז לראות את השאר בנחת בדרך חזור, מה שהתברר כהחלטה נכונה. עם זאת לא עמדנו בזה לחלוטין, עשינו כמה עצירות קצרות לתצפית ועצירה אחת בשביל הפרחים עבורי ואכלנו שם את הכריכים שלנו. בתחנה האחרונה מומלץ לחנות בחניון המקורה, אנחנו חנינו קצת קודם והלכנו ברגל מעט אל הקרחון. בדרך ראינו מרמיטה אחת מרחוק. הנוף מרהיב! התחלנו לרדת רגלית אל הקרחון ופתאום התחיל לרדת גשם, עלינו מהר חזרה מעלה ואל הרכב. בדרכנו חזרה הגענו לאזור עם ראות אפס בתוך ענן ממש מסוכן ומפחיד בסיבובים ופיתולים. עשינו אחורה פנה וירדנו מהגרוס מהצד השני עד למלינטס לרכבת המכוניות. שם נאלצנו להמתין כחצי שעה לרכבת הבאה (עלות 19.5 יורו, יוצאת פעם בשעה בעשרה לשעה עגולה). כל אותו הזמן לא הפסיק לרדת גשם.

המשכנו לאלפנתרמה בבאד הופגנשטיין – סיום מצוין ליום – רחצה במים חמים כשבחוץ קר ומסביב ההרים הפראיים של אוסטריה (4 ש כלולות בכרטיס זלצבורגלנד). הבנות נהנו משתי מגלשות פנימיות ואנו מבריכה חמה חיצונית. התקלחנו במקום ושמנו פעמנו לצימר החדש בסנקט יוהן אים פונגאו. ממוקם מצוין קרוב לכבישים, עם מרכז מסחרי קטן, מקדונלדס וסופר גדול. הצימר יפהפה, קיבלנו דירה מרווחת בטירוף, בעלת הבית נחמדה ביותר, אפילו הציעה לכבס לנו. זו למעשה גם חווה עם תרנגולות, ארנבונים ופרות.

יום 9

קמנו לנוף מדהים שנשקף מהצימר, הילדות שיחקו בחוץ עם החיות ובאופניים וטרמפולינה ענקית. יצאנו קצת מאוחר ונסענו למערת הקרח Eisriesenwelt אך לא היו כרטיסים (מסתבר שרצוי להזמין מראש באתר). רצינו לעלות גם לטירה הצמודה אך המופע של העופות הדורסים בצהרים ב 15:15 אז בדקנו מה עוד יש בסביבה ושמנו פעמינו אל מפל גולינג – מקסים וקליל אם לא עולים למעלה, המשכנו למגלשת הרים אבטנאו – כולם נהנו אני שיקשקתי אך באמת שיכולתי לשלוט במהירות ונסעתי ממש אבל ממש לאט (מזל שלא היה אף אחד אחרי…). חזרנו בול בזמן למצודת הוהנורפן ולמופע שהיה נחמד ביותר, אם יושבים באמצע על הדשא העופות ממש מסתובבים בינינו, והמצודה עצמה מרשימה.

יום 10

נסיעה של כשעה להאלשטאט היפה. אם החניונים בעיר מלאים יש חניון נוסף מחוץ לעיר. אנחנו חזרנו ובמזל התפנתה חניה ממש צמוד למכרה המלח. העיירה יפהפיה בעיני. עיקר היופי שלה נגלה דוקא מהאגם אז ממליצה בחום לקחת שיט לחצי שעה (סירת ברבור עלתה 10 יורו). יש ברבורים שובבים שבאים אליך לאוכל. גן עדן לצלמים, בתי קפה וגלידריות. נהננו מהשוטטות ובצהרים עלינו בפוניקולור לתצפית ולמכרה המלח. לתצפית אגב אפשר לעלות גם ברגל 45 דק אך זה מאוד תלול – ויתרנו על התענוג. התצפית Skywalk מדהימה, המכרה מעט מאכזב, הבנות אהבו את מגלשות העץ והרכבת. אני ציפיתי ליותר עניין במכרה עצמו. 102 יורו לזוג ו3 ילדים (כרטיס זלצבורג נותן רק 2 יורו הנחה לכרטיס המשפחתי).

יום 11

בעלי היה נחוש לנצל את כרטיס זלצבורגלנד אז הקדשנו את היומיים הבאים רק לו. הבוקר היה קודר הספקנו מעט ברכבל ווגריני, אין הרבה מה לעשות שם עם ילדים גדולים אז ירדנו יחסית מהר וגם כי ירד גשם. אכלנו במסעדה למטה כנפיים ומרק גולש – מומלץ. משם המשכנו לתרמה אמדה – מושלם ליום גשום, אם כי מעט עמוס.

יום 12 – עמק ראוריס

התעוררנו ליום לא גשום אך יום קר. נסענו לרכבל בעמק ראוריס – בתחנה הראשונה חיפוש "זהב".
התחנה לא הייתה פעילה בגלל הגשם שירד אתמול (לא הבנו מה הקשר) אז כמו ישראלים טובים חיפשנו עצמאית ומצאנו מלא אבנים יפות. בתחנה העליונה צפינו במופע עופות דורסים (האיש שלי ממש התלהב ) המופע הזה יותר אינטימי, חלק מהעופות שונים ואפשר גם ממש לצלם אותם מקרוב בכלובים שלהם, נחמד. המסעדה מקסימה, ישבנו ליד האח – מושלם ליום סגרירי ואכלנו עוגות.
משם המשכנו למרכז הקניות הקטן בעיירה שלנו שטאטגלארי שהתגלתה כמאכזבת למדי, אמנם יש סניף c&a אך קטן וללא מציאות, כנל חנות הספורט.
סגרנו את היום במיני גולף בפלאכאו שכלול בכרטיס – פעילות משפחתית כיפית, אין כמו תחרות וצחוקים (יש גם אחד שכלול בכרטיס בעמק ראוריס שכבר עדיף לשלב אם נוסעים לשם).

יום 13

עזבנו את הצימר הנהדר שלנו בסנקט יוהן אים פונגאו לכיוון ממינגן עם עצירה ליום בילוי בזלצבורג. חנינו בארמון הלבורן בפאתי העיר (מומלץ לחנות ליד הקופה, זה גם קרוב יותר לתחנת האוטובוס). לקחנו את סיור מזרקות המים המשעשע הראשון ב 9:40 (הארמון נפתח ב 9:30) חינם בכרטיס זלצבורגלנד למי שלא ניצל בגרוסקלונר (לדעתי יותר משתלם למי שרוצה לנצל בזלצבורג לעוד אטרקציות). מאחר והיה קריר המדריכה ריחמה עלינו והזהירה שלא נרטב. היה יפה וכיף.

משם לקחנו אוטובוס הופ און הופ אוף בחינם בכרטיס לעיר. ירדנו בתחנה המרכזית, יש שם לשכת תיירות עם כל המידע לגבי אוטובוסים, מסמנים לכם על המפה כל מה שתרצו לשאול. יש גם קניון גדול. המשכנו בכל אותו היום בתחבורה ציבורית חינמית ויעילה. עצירה קלה בגני מיראבל היפים, שיטוט במרכז העיר המקסים והשוקק – מלא חנויות (התעכבנו בסייל שווה בזארה) מסעדות, גלידה וכו. בסוף הגענו למוזיאון הטבע – שימו לב אין בו מזגן כך שממש לא מומלץ ביום חם. אני אישית חושבת שאם יש רק יום אחד בעיר ולא יורד גשם – זה קצת בזבוז זמן ואנרגיה. יש לנו בארץ שלל מוזיאוני מדע לא פחות מעניינים. מרכז העיר הרבה יותר מעניין, במיוחד אם יש בחבורה מתבגרים וחובבי שופינג. חזרנו לחניון עם קו 25 (חשוב לומר לנהג להיכן אתם רוצים להגיע, החלפנו אוטובוס בדרך). מהארמון נסענו נסיעה ארוכה כשעתיים וחצי עם עצירות לסופר ומקדונלדס במינכן לדירה המהממת והמפנקת שלנו בממינגן Apartment Ihm.

יום 14 – יום מנוחה בממינגן

יומנו האחרון, הורדנו הילוך, קמנו ביקיצה טבעית ונסענו לשיטוט במרכז ממינגן. בדרך עצרנו לארוחת בוקר במאפיה מקומית שהייתה פתוחה. העיר התבררה כמאוד יפה עם תעלות וגשרים קטנים, ארכיטקטורה יפה (שונה מאוסטריה) כל בית בצבע שונה ומלא בתי קפה מסעדות גלידריות שהיו פתוחות. מאחר וזהו יום ראשון – החנויות היו סגורות. נהננו ממנות אסיאתיות במסעדת mekong ומגלידות טעימות בקפה ונציה. בערב ארגנו את המזוודות והלכנו לישון מוקדם יחסית בגלל הטיסה המוקדמת בבוקר.

יום 15

חזרה לארץ: השדה נפתח ביום שני ב 5 בבוקר, הגענו שעתיים לפני. הצק אין זרם בקצב סביר ובאותו זמן אישי דאג לנו להחזר מס נחמד של 10% על כל הקניות שלנו שהיו מעל 75 יורו. הדוכן היה מאויש והפקיד לא ביקש לראות דבר. בארץ קיבלנו מהר את המזוודות והכל היה בסדר.

מתכננים חופשה באוסטריה? כנסו לכתבה: איך לתכנן חופשה באוסטריה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...