מה לעשות בשבת? טיולים, סיורים והמלצות לסופ"ש הקרוב 2024

מסלול טיול קצר ביער עופר

מה לעשות בשבת? טיולים, סיורים והמלצות לסופ"ש הקרוב 2024

אחרי ששאלו אותי מאות פעמים: "שיר-ים, מה לעשות בשבת הקרובה? איפה לטייל?" החלטתי לפתוח את הפינה הזאת בבלוג. מדי שבוע אוסיף המלצות על אטרקציות, טיולי טבע ופסטיבלים המתקיימים בסוף שבוע הקרוב. 

ההמלצות מותאמות לשנת 2021, הפעילויות מתקיימות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

יצאתם לטיול בזכות ההמלצות בעמוד? שתפו אותנו בחוויה שלכם בתגובות! 
העלתם פוסט או תמונות ברשתות החברתיות? תתייגו אותנו. 

שנתחיל?

שוקת גמלים ליד ערד

רוצים לקבל עדכונים? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Check In/Out!

מה בכתבה

המלצות לסופ"ש 15-16.3

סופ"ש של פריחת אירוסים בירוחם

כמידי שנה בחודש מרץ, יציינו בחברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ובעמותת תיירות ירוחם את שיא פריחת האירוס בשמורת ירוחם וסביבתה במגוון פעילויות וסיורים ללא עלות לכל המשפחה. בסוף השבוע של אמצע מרץ יתקיימו בשמורה סיורים מודרכים, סדנאות וטיולים במסלול מתאים למשפחות בשמורה בה פורחים האירוסים בשיא תפארתם. הכניסה לשמורה ללא עלות ומותנת בהרשמה מראש.

קישור להרשמה ללא עלות לפעילויות ולסיורים

המלצות לסופ"ש הקרוב!

גן לאומי חמת טבריה – ביקור חמים ליום קר

החורף הגיע ומה מיוחד יותר מלשכשך רגליים במי המעיינות החמים, הזורמים בין שלוש בריכות? זהו שכשוך בטמפרטורה מושלמת לימי החורף הקרירים. הבריכות מונגשות וטמפרטורת המים נעות בין 36 ל 40 מעלות.

המעיינות החמים בחמת טבריה ידועים בסגולות המרפא שלהם עוד מתקופת המלך שלמה, ומספרים שאפילו רבי שמעון בר יוחאי ירד להירפא בהם.

בריכות המים החמים בחמת טבריה וריכוז המינרלים הגבוה בהן מזככים את הגוף, ולהשלמת התהליך יצרנו שביל מיוחד שמאפשר חיבור בין בריאות הגוף לנפש. השביל מזמין אתכם ללכת עליו יחפים, שכן הדריכה עליו מעסה את כפות הרגליים ותורמת לשיפור תהליכים של ניקוי רעלים, איזון מערכת החיסון והקלת כאבי שרירים, ותורמת גם לשיפור היציבה ולזרימת הדם בגוף.

כולם מוזמנים להתמסר למים החמים, להשקיף על הכנרת ולקחת נשימה עמוקה. 

היכן: גן לאומי חמת טבריה
מתי: בימי חמישי הארכת שעות כולל סיורים שיצאו בשעה 17:00 ממבואת הכניסה.
בימים אלו הגן הלאומי יהיה פתוח עד השעה 21:00.
מי: מתאים לכל גיל. המסלול בגן לאומי חמת טבריה מונגש כולו.
מה להביא? מים לשתייה, נעלי הליכה, בגדי ים ומגבות (למשכשכים במי הבריכות החמות).

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

בריכת מים חמים בחמת טבריה

קטיף בפרדס

קטיף פרי הדר בפרדס הנמצא במרכז הארץ. חוויה חקלאית לכל המשפחה!  הפרדס במושב גן שורק מוקף בעצים, בנוף יפה, בפריחה, וכמובן – שפע של פירות הדר. הקטיף מתאים לבילוי עם ילדים בכל גיל. כל משתתף מקבל שקית אותה ממלאים בפירות שתקטפו. ואפשר גם לאכול חופשי מהעץ.

מחיר: החל מ-25.
מתי: ימי שבת.

לחצו כאן להזמנת כרטיסים מראש

שביל הרגליים היחפות בנחל מערות

כשיוצאים לטיול חובשים כובע, לוקחים מים, מתכננים את המסלול וכמובן נועלים נעליים נוחות ובטוחות. בשמורת טבע נחל מערות הכנו פינה אחת בטבע שבה תוכלו לחלוץ נעליים ולחוש את החומרים השונים המרכיבים את הטבע.

בנוסף בתחומי השמורה מסלולי טיול מעגליים ברמות שונות המתאימות לכל המשפחה, מערות עם ממצאים פרה-היסטוריים ושולחנות קק"ל לפיקניק.

שמורת נחל מערות - שביל המערות

קטיף במשק הכוכבים

במשק הכוכבים מגדלים מגוון רחב של ירקות, פירות וצמחי מאכל בשדות ובחממות, כגון: פלפלים, גזרים, אפונה, קולורבי, מלפפונים, חסה, צנוניות, עגבניות, אוכמניות, תותים, אבטיחים ועוד! במשק הכוכבים אף פעם לא משעמם, תוכלו להגיע בכל עונות השנה ובכל פעם ליהנות ממבחר אחר של ירקות הבשלים לקטיף.

לחצו כאן להזמנת כרטיסים מראש

משק הכוכבים בברגותא

מסלולי מים במדבר יהודה

אם אתם מפחדים מהחום המדברי, תוכלו לנצל את השבת לטייל באחד מהמסלולים הרטובים שמציע מדבר יהודה

נחל בוקק: נחל בוקק הוא אחד מנחליו הקטנים של מדבר יהודה, הוא זורם מהר בן נשר אל ים המלח.
לאורכו של הנחל יש שתי מעיינות עין בוקק ועין נואית.  המסלול הקצר לטיול בנחל מגיע אל עין בוקק, בו תוכלו ליהנות מנחל זורם, מעיינות ושפע צמחיית נחלים.
המסלול הקצר לעין בוקק מתאים לכל המשפחה, הוא ברובו מוצל וכולל הליכה במים.
מתאים לטיול בכל עונות השנה (מלבד ימים בהם יש חשש לשטפונות).
לחצו כאן למידע נוסף על המסלול בנחל בוקק.

נחל ערוגות: נחל ערוגות הוא הנחל האיתן הגדול בנחלי מדבר יהודה. בנחל סדרת נביעות קסומות שבסופן מפל יפהפה ושופע מים כל השנה. לאורך הנחל הוכשרו מספר שבילי הליכה – המסלולים בין 2-8 ק"מ. תלוי במסלול שתבחרו. 
יש להירשם לשמורה באתר של רשות הטבע והגנים

נחל דוד: נווה המדבר עין גדי הוא הגדול בארץ. יש בו מעיינות ומפלים ולמרגלות המצוקים, ביתם של היעלים ושפני הסלע, זורמים פלגי מים. בנחל דוד מסלול הליכה קליל של קילומטר שעובר בבריכות מרעננות, מפלונים ומצוקים מרשימים.
יש להירשם לשמורה באתר של רשות הטבע והגנים

מפל בוקק

המלצות לטיולים באזור ירוחם במגוון דרגות קושי

מצפור הר אבנון

רמת קושי – קל מאוד.
קהל יעד – משפחות עם ילדים, מבוגרים.
אורך – כמה מאות מטרים עד התצפית וחזרה
נקודת ההתחלה – "מצפור הר אבנון" בוייז.

נקודת תצפית מהיפות ביותר בנגב, במיוחד בחורף כשהראות נקייה והאוויר צלול. מומלץ לעלות לזריחה, שקיעה או באמצע היום. מנקודת התצפית רואים את מכתש ירוחם במלוא הדרו, ובימים עם ראות טובה גם את הרי אדום. לפני השקיעה כל המכתש נצבע אדום מרהיבים.

מהלך המסלול – חונים את הרכב בחניון, משם הולכים עם השביל המסומן עד לנקודת התצפית, וחוזרים באותה דרך. הורים – יש לשים לב לא להתקרב למצוק ולשמור על הילדים שלא ישתוללו בקרבתו.

גבי ימין

רמת קושי – קל.
קהל יעד – משפחות, מבוגרים.
אורך – 30-45 דקות כל כיוון, ועוד זמן לשהייה בגבים. מסלול הלוך וחזור.

נקודת התחלה וסיום – חניון נחל ימין.

מה רואים בדרך – מסלול יפהפייה וקליל, שיורד בנחל ימין עד לגבי ימין.

מהלך המסלול – חונים את הרכב בחניון נחל ימין, יורדים בשביל הירוק, בדרך עוברים עצי שיטה וירידה טיפה מאתגרת לתוך הנחל. מגיעים לגבי ימין, שתי בריכות טבעיות שאוגרות מי שטפונות. בסביבתם שטח חולי ומוצל שמתאים לרביצה/ פיקניק. תוכלו להישאר או להמשיך עוד במורד הנחל לדיונה ענקית שאפשר לשחק בה, ולתצפית משגעת מעל המפל הגדול (היבש) של נחל ימין. מכאן חוזרים חזרה לרכב באותה דרך.

מסלול חוצה מכתש ירוחם

רמת קושי – בינוני
קהל יעד – משפחות עם ילדים מעל גיל 10, מבוגרים.
אורך – 3 שעות. מסלול קווי.

נקודת התחלה – כביש 225 ליד הפניה להר אבנון (אפשר לשים מצפור הר אבנון בוייז ולחנות לפני הירידה לדרך העפר).
נקודת סיום – חניון חולות צבעוניים במכתש ירוחם.

מה רואים בדרך – מסלול שחוצה את המכתש, עם נופים משגעים לכל עבר, עובר בתצורת סלע שנראית כמו גזע עץ, חולות צבעוניים, ולקראת סוף החורף פריחה מרהיבה.

מהלך המסלול – המסלול מתחיל בשביל כחול, בירידה אל תוך המכתש. בתחתית הירידה תחפשו את תצורת האבן "אבן חול קווארצית", משמאל לשביל, בקרבת החיבור עם השביל האדום. מדובר בתצורת סלע חול ייחודית שנראית כמו גזע עץ מאובן. מכאן תתחברו למסלול האדום, ומשם לירוק, חזרה לאדום, ושוב חזרה לירוק, עד שתגיעו לחניון החולות הצבעוניים. כדאי להשאיר זמן לשוטטות או פיקניק באזור החולות הצבעוניים ועלייה לגבעה הבולטת שמצפון לחניון החולות הצבעוניים.

מסלול נחל ימין לעין יורקעם

רמת קושי – בינוני – קשה.
קהל יעד – משפחות עם בני נוער שרגילים ללכת, מבוגרים שרגילים למסלול של יום שלם.
אורך המסלול – 5 שעות, 12 ק"מ. מסלול קווי.

מה רואים – מסלול קלאסי שיש בו הכל. נחלים קניוניים, מפלים, גבים ועם קצת מזל גם יעלים, נשרים ועוד חיות בר.

נקודת התחלה – חניון נחל ימין.
נקודת סיום – חניון עין יורקעם.

מהלך המסלול – חונים בחניון נחל ימין ויורדים בשביל הירוק בנחל ימין. עוברים את גבי ימין (שווה לעצור וטבול), ואחריו יורדים את מעלה ימין – מעלה ארוך עם נופים משגעים למפל הגדול של נחל ימין ולקניון של נחל חתירה. מכאן תתחברו לנחל חתירה ותעלו במעלה הנחל בשביל הירוק. לאחר כ-2.5 ק"מ תגיעו לתחתית מפל ולמעלה פלמ"ח, מעלה שאותו פרצו פלוגות הפלמ"ח ב-1944. לפני שתעלו – מומלץ לבדוק אם יש מים בגב שמתחת למפל הגדול. תעלו במעלה – בסולם הארוך ובהליכה זהירה על שפת המצוק. בראש המעלה כדאי להתעכב עוד קצת על הנוף הנפרש ועל המפל המרשים. תמשיכו בשביל ותיצמדו לאפיק, לשביל השחור שמוביל לעין ירקעם, גב מלא במי שיטפונות. אחרי המסלול הקשה תוכלו להתרחץ בגב עם מים קפואים. מכאן תחזרו מעט חזרה, ותעלו בשביל הירוק שמוביל לחניון עין יורקעם.

סיור טעימות בשוק לוינסקי

היוונים, יוצאי סלוניקי, פתחו את שוק לוינסקי בשנות ה-20. נתנו לו אופי בלקני שנשמר עד היום. מאז הגיעו טורקים, בוכרים, פרסים ומזרח אירופאים לארץ וחלקם התמקמו בשוק והאופי של השוק השתנה. הפך לפסיפס קולינרי מיוחד. בסיור מודרך מלווה בטעימות תוכלו ליהנות מאופיו המיוחד של השוק והשפע הקולינרי שהוא מציע. 

במהלך הסיור תסתובבו ברחובות הצרים של השוק ותשמעו על אודות אנשיו, איזה אוכל הם הביאו לכאן ומאיפה ומהם השינויים שהתחוללו ועתידים להתחולל במקום. תריחו, תגעו, תטעמו ותכירו. 

חברת Buka מוציאה סיורים מודרכים בשוק בימי שישי.  
>> לחצו כאן להזמנה.

סיור אוכל שוק לוינסקי

סיור גרפיטי בשכונת פלורנטין

שכונת פלורנטין הוקמה בדרום תל אביב עוד לפני קום המדינה.
עד שנת 2006 נחשבה פלורנטין לאחת השכונות המסוכנות ביותר בתל אביב, אפילו הוחלט לתגבר את המשטרה בשכונה בשוטרי משמר הגבול. אבל המצב בשוכנה היום מאוד שונה. בשנת 2014, דורגה פלורנטין באתר Thrillist במקום שני, ואתר Business Insider דירג אותה במקום השביעי מתוך 26 כשכונה הכי היפסטרית. 

פלורנטין מוכרת בזכות שלל ציורי גרפיטי ואומנות הרחוב הפזורים על קירות השכונה, אתרי הבילוי הנהדרים שהיא מציעה, חנויות ובתי מלאכה ותיקים ומסעדות ובתי קפה טרנדיים ומגניבים.

סיור גפריטי בשכונת פלורנטין הוא אופציה נהדרת לטיול בשבת.

אני הצטרפתי לסיור (ובסיומו סדנת גרפיטי) של חברת גרפיטיול וממש נהניתי. על החוויה שלי תוכלו לקרוא כאן

מתי: יום שישי ויום שבת בשעה 10:00.

>> לחצו כאן להזמנת כרטיסים. 
יש 5 אחוז הנחה בשימוש קוד קופון CIO5.

סיור גרפיטי בפלורנטין

סיור קסם חיפאי – להכיר את שוק הפשפשים של חיפה

הסיור משלב בין ההיסטוריה של העיר התחתית של חיפה, בניינים יפיפיים והסיפורים המרתקים מאחוריהם, גרפיטי צבעוני ושוק הפשפשים כמו מלעולם לא היכרתם -דרך המפגש עם האנשים, החפצים, היוזמות והרעיונות.
את הסיור מתחילים בכיכר פריז, משם ממשיכים דרך רחובות ציוריים, כנסיה יפהפייה עד שמגיעים לשוק הפשפשים – שם תגלו את הקסם החיפאי. בשוק פוגשים את בעלי החנויות שצובעים את השוק והופכים אותו לייחודי והאותנטי. אנשים שמפיחים חיים בחפצים עתיקים, יוצרים יש מאין, ממחזרים ומקשטים. תשמעו את הסיפורים המרגשים ומעוררי ההשראה של אותם בעלי חנויות.

מתי? חמישי, שישי ושבת בשעה 9:45
כמה? 149 ש"ח למבוגר, 99 ש"ח לילד.

>> לחצו כאן להזמנת סיור קסם חיפאי

תומר פוקס מדריך סיור הקסם החיפאי

סיור אוכל בנווה שאנן תל אביב

בעשורים האחרונים, שכונת נווה שאנן בתל אביב הפכה לביתם של מהגרים רבים ממדינות שונות – סינים, אריתראים, סודנים ועוד. בעקבות קהילת המהגרים החדשה יש צורך בעסקים שיתנו שירותים למהגרים, כמו מסעדות מקומיות.

אם בא לכם לצאת לסיור מסביב לעולם, בתוך שכונה אחת בתל אביב – אז צאו לסיור מודרך בנווה שאנן. סיור חובה לכל הבשלנים, לאלו שמתגעגעים לטיול הגדול ליבשות רחוקות, וגם לסתם חובבי אוכל טעים.

מתי? ימי שישי.
כמה זמן? כ-2.5 שעות.
כמה עולה לי? 190 ש"ח.

>> לחצו כאן להזמנות כרטיסים לסיור. 

חנות אוכל הודי בנווה שאנן תל אביב

מה לעשות בשבתות קודמות

גן לאומי עין חמד

הגן הלאומי עין חמד הוא פנינת טבע במרכז הארץ בפיתולי הדרך לירושלים. שטח הגן הלאומי קטן, ומושלם לעצירה בדרך לירושלים. במי נחל כסלון החוצה את הגן הלאומי הילדים יכולים לטבול רגליים ומתחת לעצים פזורים שולחנות לפיקניק. במרכז הגן הלאומי ניצבת פנינה היסטורית – "אקווה בלה" (המים היפים) – חווה חקלאית צלבנית שהשתמרה יפה ומספרת את סיפורו של המקום.

הביקור בעין חמד מומלץ לאורך כל חודשי השנה אך במיוחד בעונת הסתיו, אז נושרים עלי עצי הדולב הענקיים והשמורה מתכסה במעטה צהוב – חום ממש כמו בחו"ל.

סתיו בעין חמד

ארכיאולוג ליום אחד- בחנוכה

בואו לחוויה מהנה לחנוכה בבית גוברין ותתחילו לחפור ולגלות את סוד המכבים! בואו לפעילות חפירה ארכיאולוגית במעמקי האדמה. מתאים לכל גיל:) תקבלו כלי העבודה של הארכיאולוג , תרדו למערות מתקופת החשמונאים, תחפרו ותמצאו ממצאים ארכיאולוגים אמיתיים ותצאו לזחילה לאור נרות. לסיום תבנו חנוכיות.

איפה? מערות בית גוברין.
כמה? החל מ-72 ש"ח

לחצו כאן להזמנת כרטיסים

סיור רכיבה עם Ezraider בתל אביב

סיור רכיבה כ-60 דקות על Ezraider כולל הדרכה במבחר מסלולים בתל אביב. 
Ezraider  הוא כלי רכב חשמלי חדש וייחודי מותאם שטח וכביש המקנה לרוכב חוויית נהיגה בטוחה ומהנה. 

מסלולים לבחירה:
  • פארק הירקון: יוצאים מכיכר אתרים אל נמל תל אביב לנסיעה לצד הים. מהנמל ממשיכים לפארק הירקון, לרכיבה עם קצת אקסטרים בשבילי עפר. ניתן לרכוב לצד הנהר באופן רציף ומהנה
  • חוף תל ברוך: יוצאים מכיכר אתרים אל מסלול לאורך החופים הלא מוכרזים של תל אביב. עוברים דרך נמל תל אביב ומשם ממשיכים לנופים עוצרי נשימה לכיוון החופים הלא מוכרזים של תל אביב.

לחצו כאן להזמנות כרטיסים מוזלים לסיור.

ימי שישי בשעות 08:00-14:00
בתיאום מראש בלבד, בטלפון: 052-9469645

Coffee Makers&Bakers

סיור פוטוגני וטעים, עתיר פחמימות וקפאין בעיר התחתית של חיפה. העיר התחתית הפכה לבית חם של בתי קליית קפה, חנויות קפה, קונדיטוריות ומאפיות מיוחדות – בסיור תוכלו להכיר את האנשים מאחורי העסקים ולטעום את המאפים הכי שווים לצד הקפה הכי מיוחד.

היכן? נפגשים בקפה פלמר
מתי? ביום שישי בשעה 9:15 (חייב להזמין כרטיסים מראש).
כמה עולה? 149 ש"ח למבוגר. 
כמה זמן? משך הסיור כ-3 שעות.

ממליצה בחום על הסיור! אפילו דאגתי לכם להנחה שווה של 5% לסיורים של המייקרים של חיפה

קוד קופון shiryam (מזינים את הקוד קופון במעמד התשלום).

> לחצו כאן להזמנת כרטיסים.

קפה סמי חיפה

סיור טעימות בירושלים

בירושלים קיימת תרבות קולינרית עשירה ואפשר למצוא בה דברים הרבה יותר מורכבים ומעניינים מחומוס, פלאפל ושווארמה. בירושלים, שנחשבת ליותר מחצי אוכלוסיית העולם למרכז העולם יש השפעות קולינריות מכל פינה בגלובוס. 

בסיור הזה נחשף לצדדים וטעמים נסתרים וייחודיים, נלמד על שלל המטבחים והתרבויות שנמצאים בעיר, ונקח ביס על קצה המזלג ממטבחים שונים בעולם, והכל באווירת חו”ל מהנה!

חשוב לקחת בחשבון: יש הליכה של 2 קילומטר.

מתי? יום חמישי בשעה 20:15 ויום שישי בשעה 10:00.
כמה? 140 ש"ח לבוגר, 120 ש"ח לילד

>> לחצו כאן להזמנות ופרטים נוספים

סיור אוכל במחנה יהודה

מעיין אלרואי

מעיין אלרואי הוא מעיין קטן הנובע בסמוך לקטע מקורי של מסילת רכבת העמק ולבתים הראשונים של השכונה אלרואי, השייכת לקריית טבעון. לצד המעיין טיילת הרכבת המקסימה לביקור עם ילדים שהוצבו בה מספר קרונות רכבת צבעוניים שניתן לטפס עליהם או לקרוא אודותם. הטיילת מונגשת.

הכניסה חינם. 
אין צורך להזמין מקום מראש.

לחצו כאן להוראות הגעה ופרטים נוספים 

מעיין אלרואי

פסטיבל אוטואוכל!

פסטיבל אוכל בירושלים שיפעל עד סוף אוגוסט.
במתחם הפסטיבל תמצאו מספר פודטראקס: משאיות האוכל של מיטב המסעדות הירושלמיות עם מנות טעימות המספקות הצצה למטבחים של השפים הירושלמים. והמחירים? עד 40 שח למנה.
📍בוויז: גיא בן הינום
במתחם שולחנות, פינות ישיבה מוסיקה, מתחם הפעלות לילדים, הופעות, מתחם קינוחים וברים עם אחלה קוקטיילים.
השנה השתדרגו – אין תורים! ההזמנות נעשות באפליקציה שתקל על החיים. תוכלו להזמין ויעדכנו אתכם מתי האוכל מוכן 🙂
בימים ג,ד,ה בין השעות 18:00-23-00
💲כניסה חינם !!!!!💲
חנייה עירונית (בחינם אחרי 19:00) בגן הפעמון או במתחם התחנה.
בנוסף חניונים בתשלום בממילא או קרתא.
מהחניונים המרחק ברגל הוא 5-15 דקות הליכה.
פסטיבל אוטואוכל ירושלים

אוגוסט

מטר מטאורים "פרסאידים"

מטר מטאורים "פרסאידים" המתחרש כל שנה הוא בהחלט מאורע מרגש, במיוחד כי מדובר במטר המטאורים החזק בשנה.
🌠מטר מטאורים נוצר כאשר מטאורים, שהם גופים קטנים, אשר נפלו מכוכב שביט, מתנגשים בכדור הארץ ונשרפים באטמוספירה. מאחר ומסלול כדור הארץ קבוע, יש מספר מועדים קבועים בשנה, שכדור הארץ חוצה את ענן השרידים מכוכב שביט ואנו יכולים לחזות במטר המטאורים.
🌠אחד מהם הוא מטר המטאורים המרשים "פרסאידים", המתקיים, כאמור, כל שנה בין 23.7 ועד ה24.8. בנקודת השיא שמתרחשת בלילה שבין ה-12 ל13 לאוגוסט ניתן לראות יותר מ-60 מטאורים בשעה. שעות הצפיה הכי טובות באותו הלילה יהיו בין 20 בערב ועד לזריחת הירח שתתרחש באותו הלילה בשעה חצות (ואז השמיים יתחילו להיות מוארים).
🌠המקום הכי טוב לראות את המטר הוא במקום שבו זיהום האור נמוך – המדבר. מקומות מומלצים: מצפה רמון ומכתש רמון, אזור הר הנגב, כפר הנוקדים, חניוני לילה מוסדרים כמו- בורות לוץ, נקרות מערבי, חניון הגבס, חניון לילה מצוקי דרגות, פארק תמנע, חאן בארות וכמעט כל נקודה רחוקה מזיהום אור. 
🌠אל תשכחו להביא איתכם מזרונים ומחצלות כדי שלא יתפס לכם הצוואר ופק"ל קפה.

יולי

טיול לאורך כביש הצפון

כביש 899, הידוע גם ככביש הצפון, הוא אחד הכבישים הצפוניים ביותר בארץ. הכביש עובר ברובו לאורך קו הגבול בין ישראל ולבנון. הכביש עובר בין צומת כ"ח וצומת בצת ואורכו 63 ק"מ.

נסיעה לאורך כביש הצפון היא מסע בין נופים מרהיבים, כפרים אותנטים, מושבים חקלאיים, אתרי ארכיאולוגיה מרשים וטבע משגע.

בין האטרקציות שמציע כביש הצפון:
👈נחל בצת.
👈קירות מדברים.
👈פארק גורן.
👈יער חניתה.
👈נחל כזיב.
👈👈👈 ועוד

לחצו כאן להרחבה על המסלולים שמציע כביש הצפון.
קירות מדברים שתולה

קטיף דובדבנים ופירות יער בצפון רמת הגולן

חודש יולי זוהי הזדמנות אחרונה ליהנות מקטיף של דובדבנים ופירות יער. הבוסתן של מוטי, השוכן בצפון רמת הגולן, מזמין את המטיילים לטייל בין עצי הפרי, לקטוף, לטעום ולאכול משלל פירות היער הבשלים. במתחם פינות ישיבה מוצלות, שירותים וקיוסק המציג מגוון מן התוצרת המקומית של הגולן.

בוויז: "הבוסתן של מוטי".

>> לחצו כאן לרכישת כרטיסים מוזלים מראש.

עוד ברמת הגולן: מעיינות מומלצים ברמת הגולן.

מרץ

פריחת תורמוס ההרים

מרבדי פריחה עזים הם מסימני ההיכר של הפריחה האביבית בארצנו והם יפים להדהים. לצד מרבדי פריחה צהובים ואדומים אליהם העין רגילה, מרבדי פריחה כחולים נדירים מאד בישראל, ולכן מושכים במיוחד את העין כתמי הפריחה של תורמוס ההרים.

תורמוס ההרים הוא אחד הפרחים היפים! צמח חד-שנתי גבוה, עם פרח כחול, יפה כבודד ומרשים כמרבד בנוף. תפרחת ארוכה הממוקמת בקצה הגבעול ומורכבת מדורי (קומות) פרחים. הפרחים גדולים, פרפרניים, צבעם כחול כהה, גודלם 2.5-2 ס”מ.

לחצו כאן לרשימת מקומות לראות בהן פריחת תורמוס ההרים

בלוגרית טיולים בשדה תורמוס הרים כחול

פריחת אירוס שחום

לקראת אמצע חודש מרץ – זהו זמן נהדר להנות מהפריחה של האירוס השחום.

איפה? בתל ערד / בפאתי תל ערד – ניתן למצוא אתרי פריחה מרשימים של אירוס שחום.
בגבעות בסמוך ומדרום לתל ערד נמצאת אחת האוכלוסיות הגדולות והמרשימות של אירוס שחום. אוכלוסיותיו של מין זה בצפון הנגב כמעט ונעלמו כתוצאה מהפיתוח החקלאי וההתיישבותי המואץ, והאוכלוסייה הנמצאת באזור זה הינה אחת השמורות ביותר של מין זה.
אתרי פריחה יפים אלו של אירוס שחום, אושרו בשנים האחרונות כהרחבה לגן הלאומי. בשטח זה, המשתרע על פני כ- 1200 דונם, שרדה צמחייה מגוונת, שכמעט ונעלמה מהמרחבים הסמוכים בהם יש כיום עיבודים חקלאיים אינטנסיביים. האירוסים (ורוב הצמחייה הייחודית) מרוכזים בגבעה המזרחית ביותר, הסמוכה יחסית לכביש 80. בגבעות המערביות יותר אין פריחת אירוסים כלל. בשנים גשומות, בין הגבעות לגן הלאומי ניתן למצוא אטרקציה נוספת – בריכה עונתית גדולה ויפה והמרחב כולו מרהיב ונצבע ירוק.

איך מגיעים?
האתר נמצא בצמוד וממערב לכביש 80, לצד כביש הגישה לגן לאומי תל ערד. יש להגיע לצומת תל ערד בכביש 31 ולפנות לפי השילוט לכיוון סוסיא.
כ- 2.5 ק"מ צפונית לצומת תל ערד, לפנות לעבר תל ערד עצמו, ובמרחק כ- 100 מ', בעיקול כביש הגישה לתל, לפנות בזהירות שמאלה לעבר הכביש הישן לתל. בכביש זה יש לנסוע עוד כ- 150 מ' ולהחנות את הרכב ליד שלט של רשות הטבע והגנים.
למעוניינים בחנייה ממושכת, רצוי לחנות בתחום גן לאומי תל ערד, בשעות הפתיחה. (הכניסה לאתר נמצאת כ- 250 מ' מהעיקול וכ- 400 מ' מתחילת שביל ההליכה לאירוסים).

חשוב לדעת: שימו לב כי שבילי ההליכה אינם מחובללים, ולכן יש להקפיד מאוד שלא לרמוס עלי אירוסים שטרם פרחו. כמובן שאין להיכנס עם רכבים לשטח גבעת האירוסים.

שירותים למטיילים: אין באתר שירותים למטיילים. במרחק הליכה קצר – גן לאומי תל ערד שהוא אתר תיירות מוסדר ובתשלום.

אירוס שחום
צילום: גילי סופר

שביל פסגת הר ברקן

שביל פסגת הר ברקן עובר בתצפיות נוף ודרך שרידים ארכיאולוגיים והיסטוריים. השביל מעגלי ומתחיל בחניון הר ברקן ומסומן בסימון שבילים אדום. המסלול מתאים לטיול רגלי לכל המשפחה, לא מונגש, אורכו כקילומטר וההליכה בו אורכת כ-45 דקות.

בסיום שביל פסגת הר ברקן ממליצה לחבור לשביל בסימון ירוק המוביל אל חניון האירוסים, בו תוכלו לצפות בפריחת אירוס הגלבוע שמתחילה ממש בתקופה הזאת.

פריחה בהר ברקן

פברואר

שמורת טבע בתרונות בארי

מרחבי אדמת הלס סביב קיבוץ בארי, בהם מתחתרים ערוצים רבים, היוצרים נוף מיוחד של בתרונות וקירות לס תלולים. בחורף מתמלא האזור בפריחת הכלניות, הצובעות את הבתרונות באדום על רקע צמחיה ירוקה וחורשות ירוקות, ובשילוב שמיים כחולים מרגישים באירופה… אבל לא רק כלניות יש כאן! אם תלכו בשבילי השמורה תוכלו לצפות בשפע פריחה כמו עירית גדולה, מיני ציפורנית ועוד.

היכן? שמורת טבע בתרונות בארי
מתי? יום שבת בין השעות 10:00-15:00

שימו לב, מומלץ להגיע מוקדם – יהיה עמוס!

>> לחצו כאן לפרטים על טיול בשמורת בתרונות רוחמה.

בתרונות רוחמה בפברואר
DCIM100MEDIADJI_0153.JPG

נובמבר

Coffee Makers&Bakers

סיור פוטוגני וטעים, עתיר פחמימות וקפאין בעיר התחתית של חיפה. העיר התחתית הפכה לבית חם של בתי קליית קפה, חנויות קפה, קונדיטוריות ומאפיות מיוחדות – בסיור תוכלו להכיר את האנשים מאחורי העסקים ולטעום את המאפים הכי שווים לצד הקפה הכי מיוחד.

היכן? נפגשים בקפה פלמר
מתי? ביום שישי בשעה 9:15 (חייב להזמין כרטיסים מראש).
כמה עולה? 149 ש"ח למבוגר. 
כמה זמן? משך הסיור כ-3 שעות.

ממליצה בחום על הסיור! אפילו דאגתי לכם להנחה שווה של 5% לסיורים של המייקרים של חיפה

קוד קופון shiryam (מזינים את הקוד קופון במעמד התשלום).

> לחצו כאן להזמנת כרטיסים.

קפה סמי חיפה

שמורת נחל פרת – משפחות אתגר מעין פרת לעין מבוע 

מסלול הליכה למיטיבי לכת בשמורת נחל פרת, מעין פרת (עין פארה) לעין מבוע (עין פואר)

נצא לטיול מ"גן עדן עלי אדמות"  שבו מעיינות, צל שופע וצמחיית נחלים מפותחת. נאזין לציוץ הציפורים, נשמע על בעלי חיים ייחודים ואולי נזכה לראות עופות דורסים המקננים במצוקים המרשימים. בדרך נהנה מנחל שוקק חיים, בריכות מים ופינות חמד יפהפיות. נסיים במעיין הפועם המפורסם של עין מבוע.

שימו לב: מסלול הטיול קווי, מתחיל מעין פרת ומסתיים בעין מבוע. יש להיערך עם הקפצת רכבים מראש ולהגיע מוכנים ליציאה למסלול לנקודת המפגש – ליד החנות בתוך שמורת עין פרת. נדרש להצטייד ב-4 ליטרים מים, נעליים נוחות להליכה וכובע . מתאים  מגיל 7 ומעלה .

הטיול מותנה במזג האוויר. במקרה של סכנת שיטפונות הסיור יתקיים באתרים בלבד וללא הליכה בנחל.

משך ההליכה במסלול כ-5 שעות ואורכו כ-9 ק"מ. 

הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

היכן: שמורת נחל פרת, עין פרת לעין מבוע
מתי: בשבת 26.11, בשעות 16:00-8:00.
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

בהרשמה בקישור: https://bit.ly/3zqo2Mk

הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר

מסלול טיול נחל פרת עין פרת

סתיו של ציפורים בשמורת החולה

בסתיו הציפורים אורזות את בתיהן באירופה ועוברות לאפריקה החמה ושופעת המזון. בדרך הן עוברות בארץ כדי לנוח ולאסוף כוח להמשך הדרך.
שמורת החולה היא נקודת עצירה אהובה על הציפורים.
בשמורת החולה תוכלו להכיר מקרוב את מסען  של הציפורים, לצעוד על השביל הצף וליהנות ממזג האוויר הנעים של הסתיו.
היכןשמורת טבע החולה
מתי: בכל יום 8:00-16:00
כניסה בתשלום, חינם למנויי מטמון.
יש צורך להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

הגשר הצף בשמורת החולה

אוקטובר

טיול מעיינות עצמאי ברמת הגולן

מזג האוויר החם לא מאפשר ללכת הרבה, אז חיפשנו רק מעיינות שהן במרחק קצרצר מהרכב. הגענו לכמה מקומות קסומים והופתענו ממש לטובה! לא ידעתי עד כמה רמת הגולן עשירה בפינות חמד שמתאימות גם לקיץ.
איגדתי לכם רשימה של מעיינות ברמת הגולן שמתאימים גם לימים חמים אלו.
יש עוד כמה שלא יצא לי עדיין לבקר בהם ויכנסו לרשימה אחרי שאטייל שם.
מעיינות חינמיים ועד 10 דק' הליכה מהרכב ברמת הגולן:
📍עין עלמין
📍עין פיק
📍עין תינה
📍עין אמפי
📍עין זכרי
📍עין אניעם
📍מעיינות סלוקיה
📍עין כנף
📍עין שלום
📍עין חרמון
הכנתי עבורכם מפה עם כל המעיינות של רמת הגולן ודרכי הגעה אליהם.
>> לחצו כאן לכניסה למפה ודרכי ההגעה.
עין עלמיין בריכת הקצינים

סתיו בואדיות חיפה

במסגרת המיזם "חוגגים סתיו בואדיות חיפה" יובילו תושבים בהתנדבות טיולים בטבע החיפאי במהלך סופי השבוע של חודש אוקטובר. מיזם "חוגגים סתיו בואדיות חיפה" התחיל באוקטובר 2021. אחריו היו עוד שני מיזמים נוספים: "ואדיות במגפיים " בינואר-פברואר 2022, ו"אביב בואדיות" באפריל 2022.

בכל שישי ושבת במהלך חודש אוקטובר יוצאים סיורים לוואדיות ונחלים ברחבי חיפה החל מהשעה 09:30.

כל הפרטים ותאריכים בעמוד "סתיו בואדיות חיפה"

ואדי עובדיה

אוגוסט

פסטיבל כדורים פורחים ישראלי בצפון הנגב

ב11-12 באוגוסט, שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים צבעוניים תוצרת כחול לבן, לצד מופעי אש ואקרובטיקה, מופע נייט גלואו (Night Glow) מרהיב, להטוטנים, אקרובטיקה אווירית וכמובן – מטס כדורים פורחים.

מלבד הפסטיבל, במהלך האוגוסט תחכה למבקרים באזור גם יוזמת "דרום בעשר" – עשרות פעילויות במחיר מסובסד של 10 ₪ בלבד!

במבוך מרים יתקיים סיור לילה עם פנסי אצבע בין ערוגות התבלינים, במשק 77 יהיה קטיף עצמי של פטל, בלה מדווש ישכירו אופניים לטיולים בטבע, בשביל הסלט יציעו סיור מודרך בחווה, ועוד עשרות פעילויות.

לפרטים על כל האירועים: https://www.habsor.co.il/

פסטיבל כדורים פורחים בבשור

ירח וכוכבים בליל ירח מלא בפארק ירוחם

במקום מטר מטאורים מרהיב, יעלה ויזרח ירח מלא בשמים ויאיר אותם כך שנצנוץ הכוכבים הנופלים ייבלע וייעלם בחלל. ביום חמישי, 11.8, תוכלו להגיע כמדי שנה לפארק אגם ירוחם, לאירוע אסטרונומיה מיוחד במינו, בו נצפה באמצעות הטלסקופים הענקיים של ״שירת הכוכבים״ בירח המלא, נהנה מסדנאות אסטרונומיה, סדנאות להכנת רקטות, הכרות עם מודל השמש, סיורי עקרבים ומלכודות אור לחרקים של מרכז הצפרות ״דוכיפת״, סדנאות יצירה ותוכן לילדים ומופע קרקס מיוחד במינו לכל המשפחה. 

במקביל לאירוע בפארק במסגרת פסטיבל לילות קיץ קרירים בירוחם ובמרחב הר הנגב יתקיימו ברחבי העיירה בימי חמישי ושישי מגוון סדנאות ואירועים, ביניהם מופע ספרדי מקורי, סדנאות מיחדוש בסטודיו suit-case, סדנת אפיית לחמים ומאפים מסורתיים בלחם-זה, סדנת פעמוני- רוח לצלילי המדבר ומסלול רכיבת אופניים אתגרי לצד פארק האגם.

  • עלות כרטיס לאדם לאירוע האסטרונומיה: 55 שקלים. עלות סיורי עקרבים ועששיות עם מרכז דוכיפת – 10 שקלים.

  • ההשתתפות ביתר הסדנאות כרוכה בתשלום בהתאם לבית העסק.

יולי

מעלי הגפן אל שירת התקווה – סיור בדלית אל כרמל

הסיור בין סמטאותיו המקסימות של גרעין הכפר דלית אל כרמל יקח אותכם לחוויה אותנטית ויפגיש אותכם עם הדת והתרבות הדרוזית. בסיור ניכנס לחצרות הבתים הישנים, ולחלק מהבתים, ניפגש עם אנשים מהמקום שיספרו לכם סיפורים מהעבר.

הסיור כולל:

  • טעימות של פיתה עם לבנה ומשקה מתבלינים.
  • היכרות עם התלבושות המסורתיות של הדרוזים, טקסי החתונה ועל עבודות יד של נשים דרוזיות, מעמד האישה הדרוזית בעבר והיום.
  • כניסה לגלריה של הצייר המקומי סם חלבי, הרבה אומנות על הקירות.

מתי? ימי שישי.
שעות הסיור: 10:00-13:30
כמה זמן? כ-3.5 שעות.
כמה עולה לי? 90 ש"ח.

>> לחצו כאן להזמנת כרטיסים לסיור

מאי-יוני

מסלול נחל צלמון

נחל צלמון נמנה עם הנחלים המעטים בגליל התחתון, הזורמים בכל ימות השנה.מסלול קווי המסומן כחול לבן של קילומטר וחצי, שמוביל אותנו לעבר אפיק הזרימה של נחל צלמון. לצד הנחל נבחין בשפע צמחיית גדות נחלים ומים, לצד בוסתנים בהם נטעו עצי תאנה, ערבה, פטל קדוש, גומא, קנה מצוי ואחרים.

>> לחצו כאן לכל הפרטים על המסלול בנחל צלמון

נחל צלמון מסלול טיול

פסטיבל מדבר מבפנים

בתאריכים 19-21 למאי, במשך 3 ימים, יתקיימו כ-130 פעילויות ואירועים, סדנאות וסיורים, מאזור ירוחם דרך מרחב שדה בוקר ועד מצפה רמון, לצד שווקים ססגוניים ומפגשים בשלל נושאים, בהם אמנות, אנרגיה, אסטרונומיה, גיאולוגיה, חקלאות, יזמות, זואולוגיה, בוטניקה, מוסיקה, מים, צפרות, חיי הבדואים, התיישבות ועוד. הפעילויות יועברו על ידי חוקרים מובילים, אנשי מדבר מובהקים, מוסיקאים ויוצרים מקומיים ומומחים בולטים.

כך למשל יתקיימו בתחום האסטרונומיה תצפיות כוכבים במכתש הגדול וממצוק הצינים. שלל מפגשים מרתקים עם עולמם של בעלי החיים כמו סיפורו של הפרא האסיאתי, איך נמלים וחרקים משגשגים במדבר, בעקבות העקרבים במדבר, ספארי נחשים וחיות קטנות במדבר ועוד. גם החיים הקדומים במדבר ייחשפו בסיורים מלאי עניין, בהם סיור רכוב באתרי פולחן קדומים, סיור באתר חרותות הסלע, סיור עששיות בעיר העתיקה עבדת ועוד. המסתורין של חקלאות בתנאי חום ויובש של המדבר יתגלה בסיורים שונים כמו גידול של גפן במדבר וייצור יין, חקלאות קדומה ומים במדבר, טכנולוגיות עתיקות לקיום חיים במדבר וסיור בכרם אשכולות עם טעימת שמן זית.

גם מקומם של המוסיקה ומפגשי התרבות לא נפקד. מוסיקה ויצירה במצפה רמון, אקסטטיק דאנס מדבריים, סדנת כלי נגינה יצירתית, סיור לילי מדברי שמשלב מוסיקה והקשבה לקולן של חיות הלילה, מופעunplugged  מקורי בבורות המים הנבטיים, אמנות וטעימות ברובע דרכי הבשמים והיכרות עם חייו של האיש ששם את המדבר והחיים בו בראש מעייניו – דוד בן-גוריון, האדם, החזון ותפיסתו בנושאים של קיימות, חברה ואהבתו את עולם הספר עם ביקור מרגש בצריף בן גוריון.

את חיי הבדואים במדבר נכיר מכיוונים שונים, גם דרך עיניהן של נשים בדואיות. נורה זנון מספרת את סיפור החיים המאוד מיוחד שלה ומשלבת סדנה להכנת לחם בדואי צרוב באש. בחיתה, אישה בדואית מהכפר רחמא לוקחת למסע בין צמחי מדבר וליקוט בשטח. סלימה, בדואית פמיניסטית עושה מעגלי שיחה בהם היא מספרת על השינויים שהיא מובילה בחברה הבדואית וג'מיעה עושה סדנת רקמה בדואית.

שווקי אמנים ואיכרים עם תוצרת מקורית של אמני וחקלאי המקום יתקיימו בירוחם, במצפה רמון ובשדה בוקר.

להפקתו של פסטיבל "מדבר מבפנים" שותפים גופים רבים, בהם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובחסות בית הספר לקיימות ושינויי אקלים, בית ספר שדה שדה-בוקר, המכון למורשת בן-גוריון, מועצה אזורית רמת נגב, מועצה מקומית מצפה רמון, מועצה מקומית ירוחם, רשות הטבע והגנים, קסם המדבר, אשכול נגב מזרחי, תנועת אור, קרן מיראז׳, אתר החוויה המצפאית, דעת מדבר. כמו כן האירוע זוכה להשתתפות של הגופים הבאים: עתיד במדבר, מו״פ מדבר וים המלח.

פסטיבל "מדבר מבפנים, 19-21 במאי

כל סדנה, פעילות או סיור יימשכו עד 3 שעות

מרבית הפעילויות – 30 שקלים למבוגר ו-15 שקלים לילד.

לפרטים ולהרשמה: www.desertfromwithin.org

פסטיבל מדבר מבפנים

אפריל

אירועי יום העצמאות בצריף בן-גוריון שבשדה בוקר

אין מתבקש יותר מלבקר ביום העצמאות בביתו של מי שהכריז על עצמאות המדינה, שהיה מהמובילים להקמתה ועמד בראשה בשנותיה הראשונות – דוד בן-גוריון.

ביום חמישי, ה- 5.5, תתקיים ברחבת הדשא הסמוכה לצריף בן-גוריון הרקדה לצליליהם של שירים ישראליים מכל הזמנים, בהשראת הריקודים הסוחפים והספונטניים שפרצו ברחובות עם ההכרזה על הקמת המדינה. בשעות הערב יתקיים סיור מודרך בצריף, שילווה באנקדוטות ובסיפורים מחייו של בן-גוריון, הצצה אל מאחורי הקלעים של חייו הפרטיים ואל פריטים וחפצים מחיי היום יום שלו ושל רעייתו, פולה, בהדרכתה של גיל שניידר, מנהלת הצריף.

ביום העצמאות אף יתקיים מפגש מיוחד – "בן-גוריון, ביוגרפיה רשמית" עם פרופסור מיכאל בר-זוהר, מחבר הביוגרפיה הרשמית של דוד בן-גוריון, שנכתבה לאחר שהתלווה לבן-גוריון במשך 9 שנים בעבודתו ובביתו בתל אביב ובשדה בוקר ובנסיעותיו ברחבי הארץ ולאחר שהעמיד לרשותו את ארכיונו הפרטי ואת יומניו.

פרופ' בר-זוהר יאיר צדדים מרתקים ולא מוכרים באישיותו של "הזקן", ישתף בסיפורים מאירועים שונים בהם ליווה את בן-גוריון, בדילמות, בתהליכים חברתיים ופוליטיים ועוד.

את המפגש יפתח איתן דוניץ, מנכ"ל המכון למורשת בן-גוריון.

ביום שישי, ה-6.5, יתקיים לראשונה בצריף בן-גוריון יום מותאם לאנשים עם מוגבלויות. במשך היום יתקיימו מספר סיורים מודרכים, אשר יותאמו במיוחד לכבדי שמיעה ולחירשים בשפת הסימנים, לעיוורים – עם תיאור קולי, לבעלי מוגבלות קוגנטיבית וכן תקיים "שעה שקטה" המוקדשת בלעדית לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, ללא רעשים והפרעות.

פרטים והרשמה, באתר צריף בן-גוריון

סופ"ש עצמאות

ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, מזמינה אתכם ליהנות מסופשבוע של עצמאות גדוש באירועים ובפעילויות בעשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ.

אתרי המורשת הפזורים בכל רחבי הארץ מספרים את הסיפור הישראלי ההיסטורי, החל מהסיפורים על המאבק להקמת המדינה, דרך סיפורי מחתרות ישראל והמנהיגים האייקוניים שלה, החלוצים, המיישבים והלוחמים, כל אלו מרכיבים את הפסיפס הישראלי. במהלך יום העצמאות המבקרים יוכלו ליהנות מסיורים מודרכים ברחבי אתרי המורשת, אירועים מיוחדים לכבוד החג, תצוגות היסטוריות מרתקות, מיצגים אור-קוליים ועוד ועוד.

אירוע הדגל של סוף השבוע יהיה צעדת "בשביל המורשת", שתתקיים ביום שישי, 6.5, צעדה לכל המשפחה בין דגניה לכנרת, במסלול מעגלי שאורכו 2.5 קילומטרים, שייצא מחצר כנרת וישוב אליה. מסלול הצעדה יעבור בנקודות מורשת מרגשות כמו גן רחל, פינת ההנצחה לחוות העלמות, קבר בובה- הפרדה הראשונה של קבוצת כנרת, חורשת האקליפטוס ועוד. לאורך המסלול יהיו תחנות הפעלה צבעוניות ומדליקות, עם מוסיקה, שחקנים ומספרי סיפורים.

מחיר למשתתף מגיל 3 ומעלה – 10 שקלים. מתנה לכל ילד – משחק מלאכת שימור. ההרשמה מראש בלבד!

ביום רביעי, ערב יום העצמאות יקיימו במספר אתרי מורשת ערב הקראה אינטראקטיבית מיוחדת של הגדת יום העצמאות, שנכתבה במיוחד כדי לצקת תוכן מרתק ממגילת העצמאות אל החג והיא כוללת ציטוטים, שירים, הפעלות וקטעי העשרה.

ביום חמישי, יום העצמאות, ייפתחו לקהל הרחב 74 אתרי מורשת, כמניין שנות המדינה, ובנוסף לסיורים המודרכים המתקיימים באתרים, יקבלו את המבקרים שחקנים תקופתיים שיכניסו אותם לסיפור האתר, ונגנים שישמחו את המבקרים.

בשבת – יתקיים בשני מוקדים משחק ניווט משפחתי בסגנון 'המירוץ למיליון', בו המשתתפים יעברו בין מספר אתרי מורשת באמצעות מעטפות הכוללת רמזים, חידות ומשימות מהנות. המקצה הצפוני יוזנק מרכבת העמק בכפר יהושע והדרומי מאתר יד לאישה הלוחמת בניצנים.

ובשישי שבת יפתחו אתרי מורשת ללא תשלום, במסגרת מיזם "שבת ישראלית" של משרד התרבות והספורט ויתקיימו בהם סיורים מודרכים שייקחו את המבקרים לסיפור הארצישראלי.

פעילות מונגשת – ביום שישי, מחנה המעפילים בעתלית וצריף בן-גוריון בשדה בוקר, יתאימו וינגישו את הפעילות שלהם במיוחד לאנשים עם מוגבלות ובאתרים רבים תתקיים שעה שקטה, שתאפשר ביקור רגוע באתר.

האירועים מתקיימים בחסות ובשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט.
להרשמה לצעדה ולפרטים נוספים על כל פעילויות סופ"ש עצמאות:  www.shimur.org

זיכרון במדבר – מסע לאנדרטאות הנסתרות של הר הנגב

לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות מזמינה תיירות הר הנגב את הקהל הרחב למסע מודרך מיוחד ומרגש בין אנדרטאות הפזורות ברחבי הר הנגב, והמספרות את סיפוריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. במסגרת המיזם, שיתקיים בסופ"ש שלאחר יום העצמאות, ימתינו לקהל הרחב מדריכות.ים מקומיים אשר יספרו את סיפורי הנופלות והנופלים בארבע מתוך מגוון האנדרטאות הפזורות בנגב ויכירו להם באופן מעניין ומרגש את הסביבה הקרובה לאנדרטה, ללא עלות.

ברחבי הר הנגב פזורות אנדרטאות רבות המנציחות סיפורים מעניינים של א.נשים ואירועים המהווים מורשת חשובה ומרגשת עבור תושבי המדינה. אנדרטאות אלו מהוות הזמנה לביקור עבור החולפים במרחב השואלים את עצמם: מהי האנדרטה הזו ומהו הסיפור שהיא מנציחה? המיזם, המתקיים בשיתוף רשות הטבע והגנים, משרד התיירות והמכון למורשת בן גוריון זו השנה השנייה, מבקש להנגיש לקהל את סיפור האנדרטאות הרבות ובכל שנה נבחרות 4 אנדרטאות שונות בהן מתקיימות ההדרכות. 

האתרים בהם תתקיים הדרכה חינם לציבור (שישי ושבת 10:00-16:00)

  • מצפור הקומנדו הצרפתי – מצפור לזכרה של יחידת "הקומנדו הצרפתי" – יחידה שפעלה במסגרת הגדוד התשיעי של הפלמ"ח במהלך מלחמת העצמאות והשתתפה בקרבות של חטיבת הנגב בחזית המצרית במהלך מבצע יואב ומבצע חורב.
  • חניון הרועה – אנדרטה לזכר ברברה פרופר, מהחלוצות המייסדות של שדה בוקר, שנורתה ונהרגה בעת שרעתה את העדר של הישוב.
  • ביר עסלוג' (באר משאבים) – אנדרטה לזכר 34 חיילי צה"ל שנפלו במלחמת העצמאות בקרבות באזור משאבי שדה ורביבים – בקרבות ביר עסלוג' וקרבות נוספים.
  • אנדרטת תמיר שימקו – גלעד לזכרו של תמיר שימקו, חייל צה"ל שנפל במהלך תרגיל מסכם של הכשרת סיירת הצנחנים מפיצוץ מרגמה. האנדרטה מוקמת בסמוך לכביש שמוביל ממצפה רמון לשדה ברמת נפחא ונבנתה על ידי אחותו של שימקו וחבריו.

 

אתרים לביקור עצמאי:

  • אנדרטת חטיבה 99 – האנדרטה מנציחה את 21 חללי חטיבה 99, לשעבר חטיבת הנגב, שנפלו במלחמת ששת הימים בקרבות על אבו עגילה.
  • אנדרטת יוסף "במבי" יאירי – אנדרטה לזכרו של יוסף "במבי" יאיר, שנהרג ביום שישי ה- 19.12.1952 במארב של מסתננים, בדרכו חזרה לשדה בוקר לאחר שנסע לבאר שבע לחדש אספקה לישוב.
  • אנדרטת חטיבה 8 – האנדרטה מנציחה את קרבות חטיבה 8 בנגב במסגרת 'מבצע חורב' ואת 22 הנופלים בקרב. האנדרטה נמצאת במקום בו נערכו עיקרי הקרבות של החטיבה במבצע חורב, האזור אותו כבשה במבצע – עוג'ה אל חפיר.
  • אנדרטת הפוגה – אנדרטה לזכרם של אורי סלומון וטל צורי שנהרגו בתאונת אימונים בפברואר 1980 כאשר מטוס האימונים שלהם, מסוג 'פוגה', התרסק אל צלע הר באזור גבול ישראל-מצרים.
  • שביל לזכרו של יוסי יפה –קצין צנחנים וסגן מפקד חטיבת חי"ר, ואיש חינוך ואדמה, שנפל בעלות רכבו על מוקש בשנת 1977. ההנצחה הוקמה ביוזמת משפחתו וחבריו ושופצה בסוכות 2005, ע"י חניכי תנועת בני המושבים, שהנופל היה פעיל מרכזי בה בתחום החינוך.
  • אנדרטת יאיר פלד – לזכרו של יאיר פלד, שהיה מפקד סיירת צנחנים. בשנת 1959 יצא לבדו לתרגיל ניווט בדד באזור הר שגיא. בחצותו את ערוץ נחל סרפד הותקף מן המארב בירי ונהרג. הרצח יוחס למסתננים בדואים משבט סאראחין של מטה אל-עזאזמה, שפעלו ככל הנראה בשליחות המודיעין המצרי (האנדרטה נמצאת בעומק השטח, בשטחי אש והסיור דורש תיאום ורכב 4*4).

למידע נוסף תיירות הר הנגב: 050-6577747

עין תינה

מחפשים מסלול רטוב וכייפי? זאת התקופה המושלמת לעין תינה.
למה דווקא עכשיו? כי בחודשים אפריל ומאי פורח אירוס הענף בצדי המסלול.
עין תינה, או בשמו השני "עין נוטרה", הוא אחד המעיינות במורדותיה המערביים של רמת הגולן.
המים במעיין פורצים מהסלע גדול על צלע ההר.
המסלול הרטוב יוביל אותנו אל מקור הנביעה תוך טיפוס אתגרי על סלעי הבזלת, לצד ובתוך זרימת המים.
 
עין תינה מסלול עם כלב
 

מרץ

פסטיבל אירוס ירוחם

ירוחם חוגגת את האביב במגוון חוויות בטבע ובתוך העיירה הקסומה. המדבר בעונה הזו של השנה ולאחר הגשמים נמצא בשיאו, עם פריחות, מסלולי טיול מטריפים וא.נשיה המעניינים של העיירה. תיירות ירוחם מזמינה אתכן ליהנות מהטבע המרהיב, מהפריחה ומהווייב הססגוני של העיירה הכי מפתיעה בארץ. במסגרת הפסטיבל נציין את פריחתו של אירוס ירוחם בפסטיבל מיוחד בשמורת האירוסים, נחגוג את האביב במסיבת רחוב מטורפת ונציין את אירועי "פסח בעיירה בין מכתש לאגם" במהלך חוה"מ פסח. 

החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם, עמותת תיירות ירוחם ורשות הטבע והגנים מזמינות אתכם לפסטיבל אירוס ירוחם המתקיים זו השנה השלישית בשמורת אירוס ירוחם הסמוכה לירוחם. בשמורה פורח אירוס יפהפה ייחודי לירוחם בשמורה פורחים גם מינים רבים של פרחי בר אחרים שתוכלו ליהנות מפריחתם הצבעונית בעונה היפה ביותר במדבר ולאחר גשמי הברכה האחרונים. במסגרת הפסטיבל יתקיימו בכל שעה עגולה סיורים מודרכים בשמורת האירוסים, בה מסלול מעגלי פשוט להליכה, אורכו כשעה וחצי והוא מתאים לכל המשפחה (עדיף ללא עגלות). בסיום הסיור בשמורה יחכה לכם מתחם סדנאות וסיורים בטבע עם תחנת מידע תיירותית, סיורים שיעקבו אחר "החי מתחת לאבן", סדנת הדפס שמש, סדנת יצירה ופעילות לכל המשפחה.

"מאות מינים של אירוסים פורחים ברחבי החצי הצפוני של כדור הארץ אבל אירוס ירוחם פורח רק באזור ירוחם והוא אנדמי לאזורינו. זהו אירוס ששייך לאירוסי ההיכל, סדרת פרחי ראווה. הוא אמנם נמוך, אך ייחודי בצבעיו המגוונים והבוהקים", מסבירה מורת הדרך יעל ארצי. "בשמורה פורחים פרחי בר רבים נוספים, ששווים ביקור, ביניהם נוריות, צבעונים וכחליות ההרים". ברשות הטבע והגנים מדגישים כי אין לרדת מהשביל המסומן בחבל ואין לקטוף או לפגוע בצמחייה בשמורה.

  • הסיורים המודרכים יתקיימו בכל שעה עגולה, החל מ-9:00. הכניסה לשמורה ללא עלות.
  • הסדנאות והסיורים "החי מתחת לאבן" יתקיימו בכל שעה עגולה בעלות של 10 ₪ למשתתף לכל פעילות. תשלום מגיל 3.
  • בשמורה תוצב לרווחת המטיילים עמדת מידע ובה מידע על השמורה ועל שפע האטרקציות ואפשרויות הלינה וההסעדה שיש לירוחם להציע למבקריה. 

לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "תיירות ירוחם", או חייגו 050-5923455

פסטיבל האירוס בירוחם

מפלי רז וגבעת הרקפות ברמות מנשה

בחודשי החורף ותחילת האביב רמות מנשה מכוסות בירוק שבתוכו מתפרצת פריחה בשלל גוונים, מאגר גלעד ונחל רז עדיין מלאי מים בזכות הגשמים של החורף וגבעת הרקפות מכוסה בלבן וסגול.  תקופה מעולה לטייל באזור, לטייל במרכז הארץ ולהרגיש בגבעות בטוסקנה. 

מפלי נחל רז מזרימים את עודפי מאגר גלעד אל נחל התנינים. אומנם הפרשי הגבהים אינו גבוה, אך המפלים מרשימים ולצידם פריחה מקסימה. 

ליד מפלי רז גבעת רקפות נהדרת שכבר מלא ברקפות. יש חניון מסודר לרכבים, לצידם יש גבעה עם שולחנות קק"ל מוצלים לפיקניק. בסופי שבוע יש עמדת רכב שמוכרת פיתה דרוזית ומאכלים דרוזיים אותנטיים נוספים. 

לחצו כאן להמלצה על מסלול טיול ברמות מנשה

נחל השופט רמות מנשה

פברואר

לנסוע לראות מפלים בצפון

בימים שאחרי סערה, כשהשמש מפציעה, זה זמן נהדר לצאת לראות את הנחלים והמפלים בצפון זורמים ושוצפים. ריכזתי עבורכם רשימה של מפלים בצפון שכדאי לבקר בהם אחרי הגשם, לכולם אפשר להגיע עם פרייבט וממש מעט הליכה:

  • מפל סער
  • מפל פרע
  • מפלי נחל רז
  • מפלי גמלא
  • מפלי פרוד

ריכזתי את כל דרכי ההגעה בכתבה באתר (בתחתית הכתבה יש מפה, שתוכלו להיעזר בה בתכנון המסלול). לחצו כאן לכניסה לכתבה.

מפל סער

דצמבר

נצרת אז ועכשיו – סיור מיוחד לכריסמס בנצרת

בתקופת חג המולד, נצרת מתקשטת בקישוטים ואורות צבעוניים. זה הזמן המושלם להגיע לחוות ולהכיר את השפע התרבותי, ההיסטורי והאנושי של העיר הערבית הגדולה בישראל.
סיור כריסמס בנצרת מלווה ע"י מדריך מקומי.

סיור במרכז נצרת, בעיר העתיקה ובשוק. במהלך הסיור יהיו הסברים על חשיבותה של נצרת לעולם הנוצרי, על 2 הכנסיות החשובות בעיר, על חשיבותה לאסלאם, על התרבות וההיסטוריה שלה, על העדות השונות שמרכיבות אותה ועל הזווית היהודית של העיר (ביקור ב-"כנסיית בית הכנסת").

נקודת התחלה: בית פאוזי הוסטל
מתי? ימי חמישי,שישי ושבת בשעה 16:00
מחיר: 120 ש"ח (לפני הנחה)

>> לחצו כאן להזמנת סיור בנצרת.
שימו לב – לחברי הבלוג יש 10% הנחה עם שימוש בקוד קופון CIO10 (להזין קוד קופון במעמד התשלום).

המלצות לטיול בנצרת

נחל אוג

נחל אוג מתאים לטיול מאתגר לכל המשפחה. הוא כולל קטע מאתגר הכולל בתוכו סולמות ויתדות לעזרה בעליה במפלים בנחל, מצוקים מרשימים מאוד, גבי מים ונוף מדברי יפהפייה. יש 3 סולמות גבוהים. השניים הראשונים בגובה 9 מטר והשלישי בגובה 8 מטר.
המסלול חינם. 
אין צורך בהרשמה מראש.
לחצו כאן לדרכי הגעה ופרטים נוספים על מסלול טיול עצמאי בנחל.
אסור צאת למסלול כאשר יש חשש לשיטפונות!
התראת שטפונות ניתן לבדוק באתר השירות המטארולוגי או להתקשר לתחזית מוקלטת בטלפון 03-5600600.
סולמות בנחל אוג

ערוץ ארבעת הבורות

ממסלול מעגלי קצר היוצא מערד, מקצה רחוב חברון, צפונה ישנו שביל מסומן כחול. אחרי 1 ק"מ תרדו לערוץ בו חצובים 4 בורות במרחקים קצרים זה מזה. השביל יוצא מהערוץ, עובר בקרבת בור חמישי ומסתיים במאגורת רחמים. ממאגורת רחמים חוזרים בנחל חסד אל הצד המזרחי של פארק ערד.

לחצו כאן למסלול המלא.

לפני יציאה למסלול יש להתעדכן באתר השירות המטרולוגי שאין חשש לשטפונות.

מסלול ארבעת הבורות

נסיעה בכביש 10

כביש 10 הוא דרך נוף מדהימה ואחד מהכבישים הארוכים בישראל. אורכו 182 ק”מ והוא מקביל לגבול בין ישראל ומצרים. הכביש בדרך כלל נפתח לתנועה אזרחים פעמיים בשנה: בסוכות ובפסח.

הנסיעה לאורך הכביש המבודד מבטיחה נופים מדבריים מסתוריים, הצצה אל מרחבי סיני ופנינות חמד קטנות וחבויות.
כביש 10 הוא גם ציר ההגעה הנוח ביותר למרחב הר כרכום והר עריף.

24-25.12, יפתח הצבא את כביש 10 לכניסת כלי רכב בין הר חריף להר כרכום בין השעות 07:00-09:00. כביש 10 ייפתח שוב אחר הצהרים בין 14:00-16:00 לצורך יציאה.
הקטע שייפתח יהיה בין הר חריף להר כרכום בלבד.

תצפית על כביש 10

ביקור חשיפה לתרבות הצ'רקסית המרכז למורשת הצ'רקסית

כפר כמא ממוקם בגליל התחתון, ליד כפר תבור.
בכפר כמא כ-3,000 תושבים, כולם צ'רקסים. תושבי הכפר הם יוצאי חמישה שבטים שונים, ונמנים עם כ-30 משפחות שונות.  

תושבי הכפר עושים מאמצים רבים לשמור על מנהגיהם ותרבותם המיוחדת, באמצעות עשייה חינוכית, חברתית ופורמלית בבית הספר. בבית הספר בכפר הם לומדים ארבע שפות: עברית, אנגלית ערבית וצ'רקסית.

הסיור במרכז המורשת הצרקסית מתחיל בהדרכה קצרה על ההיסטוריה של העם הצ'רקסי. אחרי ההדרכה יש סרטון הדרכה שאורך כ-20 דקות על ההיסטוריה והתרבות של העם הצ'רקסי. 

הביקור כולל :

  • כיבוד קל (בתוספת תשלום) –  חלוז' מאפה צ'רקסי ושתייה קרה. 
  • הרצאה אודות התרבות הצ'רקסית מנהגים ומורשת, והשפה הצ'רקסית שהשתמרה.
  • מופע אורקולי מרתק אודות ההיסטוריה הצ'רקסית. (אולם גדול )
  • סיור מודרת בין הסמטאות הציוריות והקסומות של הישוב הישן.
  • סיור בין חדרי המוזיאון ומוצגיו שנאספו לאורך השנים .
  • מעגל ריקודים (בתוספת תשלום) – מופע  פולקלור צ'רקסי.

מחיר :

20 ₪ למשתתף כניסה למוזיאון.
5 ₪ למשתתף תוספת לכיבוד.
הופעת פולקלור מקומית  – 500 ₪ לקבוצה.

משך הביקור הינו כשעה וחצי.

לחצו כאן לקרוא על החוויה האישית שלי מהביקור המרתק בכפר.
לבירורים והזמנות ניתן ליצור קשר יסמין תחאוכו 050-4990599

המרכז למורשת הצ'רקסים

נובמבר

טיול לילי במדבר – נחל חווארים.

נחל חווארים הוא נחל אכזב בנגב המרכזי. בנחל מסלול משפחתי מומלץ במיוחד בלילות של ירח מלא (והסופ"ש הירח כמעט מלא). המסלול מתחיל בחניון אפר על כביש 40 (שימו לב לשלט המורה על פנייה לחניון) ומסתיים בחניון הסרפנטינות, מתחת למדרשת בן גוריון. המסלול הוא ירידה נינוחה לאורכו של נחל שקירותיו הלבנים בוהקים לאורו של הירח המלא.
ניתן לבצע את המסלול הלוך חזור.

פרטים טכניים:
נקודת התחלה: חניון נחל חווארים (מפה)
נקודת סיום: חניון הסרפנטינות (מפה)
אורך: 3 קילומטר לכיוון.
רמת קושי: קל ומתאים לכל המשפחה.
לא מונגש ולא מתאים לעגלות.
סימון: כחול-לבן.

> חשוב לבדוק לפני יציאה לטיול שאין סכנה של שטפונות בנגב!

פריחת החלמוניות בשמורת החלמוניות בירוחם

מזג האוויר הסתווי מביא איתו משב רוח מרענן לנגב ויחד איתו פריחת החלמוניות היפהפייה שהחלה לאחרונה. צאו למסלול טיול רגלי מעגלי בשמורת החלמוניות, שאפשר לשלב בקלות עם פארק אגם ירוחם, הכולל גם פינות פיקניק שקטות בטבע, יעניק לכם את החוויה האולטימטיבית ליום טיול מדברי.

את הרכב חונים בחניון החלמוניות (על כביש 204). הולכים לאורך השביל הכחול, ומהר מאוד מגיעים לפיצול שבילים שחור/כחול. פונים שמאלה בשביל הכחול ונכנסים לאפיק נחל מהמם. מכאן ואילך תרגישו כאילו אתם עמוק במדבר. המשיכו עם השביל, וכשהוא מתחיל להתעקל ימינה ולטפס, חפשו את הפרח הצהוב הקטן על המדרונות, מעט מעליכם. לעיתים קצת קשה למצוא אותם, אז חפשו היטב. כשתמצאו את מרבדי הפריחה תרגישו שהמאמץ השתלם ותקבלו מקבצי פריחה צהובים, גדולים ויפים, בוהקים ומרשימים.

מכאן ניתן לחזור לרכב, או לטפס על הרכס, אל "הר רכמה". אחת הפסגות הגבוהות באזור, ממנו נשקפת תצפית מטריפה לכל הכיוונים. זוהי נקודה עוצרת נשימה אחרי העלייה. הטיפוס אל ההר לא פשוט, אך גם לא קשה או ארוך. החלק האחרון תלול ולא מומלץ למי שמתקשה בהליכה בשטח. מכאן המשיכו עם השביל עד שתתחברו לשביל השחור. פנו ימינה בשביל השחור וחזרו אל הרכב. לקראת סוף הירידה תוכלו שוב לראות מקבצי פריחה של חלמוניות יפהפיות.

  • חובה לקחת לפחות 2 ליטר מים לאדם ולהצטייד בכובע וקרם הגנה.
  • סה"כ המסלול הוא כ-4 ק"מ ומתאים למשפחות. העלייה להר רכמה תלולה.
  • המסלול עובר בשטח אש ולכן יש לתאם את הטיול עם פיקוד העורף.

שמורת טבע תל דן

שמורת טבע תל דן היא שמורה קטנה, המשתרעת על 481 דונם בלבד. 
בשמורה זורם נהר הדן, הנהר הגדול ביותר מבין שלושת מקורות הירדן. הזרימה בנחל דן הינה קבועה לאורך כל השנה, והיא עומדת על כ-8.5 מ"ק לשנייה. טמפרטורת המים הזורמים בנחל דן היא נמוכה וקבועה – עומדת על 14.5 מעלות צלזיוס. 

נחל דן שמורת תל דן

בזכות העמוד מצאתם רעיון מה לעשות בשבת? נעזרתם בהמלצות?
שתפו אותנו בתגובות!

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מסלול טיול קצר ביער עופר

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן