ורשה – המדריך למטייל בעיר: אטרקציות, קניות, פארקים ומקומות לינה

ארמון בפארק עירוני בורשה

ורשה – המדריך למטייל בעיר: אטרקציות, קניות, פארקים ומקומות לינה

ורשה, בירת פולין, היא יעד נהדר לחופשה עירונית. ורשה היא עיר שנולדה מחדש מהאפר, סובלת מהשלכות קשות של מלחמות. כיום היא שוקמה והפכה למרכז הכלכלי, הפוליטי, ההיסטורי והתרבותי של פולין ומהווה את אחד מיעדי התיירות האטרקטיביים במזרח אירופה.

ורשה מתאימה למגוון רחב של מטיילים. ורשה היא יעד נהדר לחופשה משפחתית ומציעה מגוון אטרקציות לכל המשפחה, קניות זולות, מסעדות מעולות והתמצאות קלה בעזרת תחבורה ציבורית. גם צעירים ימצאו אופציות נהדרות לבילוי: מועדונים שווים, אוכל טוב, פאבים מיוחדים ואווירה מעולה. 

נוף ממלון נובוטל בורשה

המלצות על מקומות לינה בורשה

אם אתם מגיעים לעיר בפעם הראשונה, המקומות בהם כדאי לישון הם: העיר העתיקה או מרכז העיר. אם אתם כבר מנוסים, ובא לכם להכיר חלקים חדשים של ורשה אז תוכלו ללון בשכונת פראגה ההיפסטרית.

לפניכם מלונות מומלצים בלב ורשה:

לחצו כאן למקומות לינה מומלצים בורשה.

אם יש לכם טיסה מוקדמת או שאתם נוחתים מאוחר בשדה התעופה שופן שתי אופציות לינה נהדרות במרחק הליכה קצר מהטרמינל:

Renaissance Warsaw Airport Hotel – מלון בדרגת אירוח של 5 כוכבים השוכן מול שדה התעופה, במרחק של שתי דקות הליכה, ומציע לאורחיו בריכת שחייה, מרכז כושר וסאונה. 
Courtyard by Marriott Warsaw Airport – מלון בדרגת אירוח של 4 כוכבים השוכן מול שדה התעופה, במרחק חציית כביש.

מלון מריוט בשדה התעופה בורשה

מרכזי קניות בורשה

1. Blue city
‏2. קניון Arkadia: קניון ארכדיה נחשב לאחד הקניונים הגדולים בוורשה. בקניון ניתן למצוא רשתות מקומיות ורשתות בינלאומיות. המחירים ברשתות הבינלאומיות נמוכים כ-20% מישראל וברשתות מקומיות תמצאו סחורה שאינה נופלת באיכותה ובמחירים מאד אטרקטיבים. 
‏3. Wola park
‏4. Designer outlet
‏5. Dom centrum 
‏6. Factory ursus – מתחם אאוטלט
‏7.  Galeria Młocinyb – קניון גדול אשר מרוחק מעט ממרכז העיר. ניתן להגיע עם מטרו (M1) קרוב מאוד לקניון. מה בקניון? חנות ראשונה בורשה של רשת פריימרק, רשתות בינלאומיות כמו ZARA, H&M, Bershka, Guess ועוד. לצידן חנויות מקומיות של הלבשה, נעליים, תכשיטים, חשמל, צעצועים וספורט. בקומה התחתונה של הקניון יש אזור מיועד לילדים קטנים שהם יכולים לשחק בו.
‏8. Zloty tarasy: קניון במרכז העיר. 
רשתות שיש בורשה שכדאי להכיר: Reserved, Mohito, House, Pepco
 

שווקים:

1. Elektrownia powisle- מפעל חשמל בעבר שהפך לקניון מרשים עם מתחם אוכל פשוט נהדר.
2. Browary warszawskie- מפעל בירות ישן שהפכו אותו למתחם אוכל ענק ומרשים.
3. Fabrika Norblina- מפעל שהפך למתחם אוכל נהדר וטעים
4. Halla koszyki- שוק מקורה קטן, דומה לשרונה מרקט ופתוח כל השבוע.
5. Halla gwardi- פתוח שישי עד ראשון בלבד.
6. שוק מירובסקי (Halla mirowska) – שוק אוכל, ירקות שנראה כאילו הזמן עצר בו מלכת. השוק פתוח משעה 7:00. הוא נמצא במבנה מיוחד, שהיה ארמון של בן אצולה.
בשוק יש ירקות, פירות, עוגות נהדרות, גבינות ומליחים בגדים, נעליים, מבחר של כובעים, מעילים, תיקים ועוד. מומלץ מאוד לאוהבי השווקים.
7. Koło bazar- שוק פשפשים פתוח בימים שבת וראשון בלבד עד 15:00
8. Nocny market- שוק הלילה שפועל בחודשי הקיץ בימי חמישי- ראשון ( כולל) בין השעות 17:00-00:00, נמצא ליד מתחם תחנת רכבת ישנה ומציג דוכני אוכל מכל הסוגים, אלכוהול, מוסיקה, אווירה צעירה והיפסטרית.

החזר מס בורשה

מקבלים החזר מס בפולין לקניות מעל 250 זלוטי. בחנות צריך לבקש שימלאו לכם את הטפסים המתאימים, כדאי להסתובב עם צילום של דרכון בתיק כדי שתוכלו להשאיר להם אותו בזמן שהם ממלאים את הטופס.

כשמגיעים לשדה התעופה עושים צ'ק אין ולא מוסרים את המזוודות! צריך לגשת לדלפק ה TAX FREE עם המזוודות על מנת להראות את הפריטים שקניתם. קחו זאת בחשבון בשלב אריזת המזוודות. 

אחרי שהפקידה מאשרת את ההחזר, אפשר למסור את המזוודות (אתם משאירים אצל הפקידה את המזוודה, והיא תעביר לצוות הקרקע) ואז לגשת לדלפק של החזר הכסף. ניתן לקבל את ההחזר ביורו או בזלוטי. 

אטרקציות

ורשה מלאה באטרקציות שיספקו מהנה לכל סוג של מטייל.

ארמון התרבות והמדע

סיבוב קצר ברחבי ורשה יגרום לכם לתהות לגבי הארמון הגבוה ביותר בפולין (גובהו 231 מטרים) שניתן לוורשה במתנה על ידי סטאלין. שכן, אפשר לראות אותו מכל מקום ברחבי העיר והוא נראה כמו "פיל לבן" שלא קשור בשום אופן לנוף שמסביב.
בתוך הארמון יש אטרקציות שמתאימות למבוגרים וילדים, למשל:

  • מרכז בידור
  • תערוכות מתחלפות
  • פלנטריום
  • בית קולנוע
  • תצפית
  • אולמות תיאטרון ועוד

בסמוך לארמון יש מרחבים ירוקים וחנויות קטנות שכדאי לבקר בהם אם אתם רוצים לקנות מזכרות לבני משפחה או חברים. מומלץ להעביר יום שלם בארמון וברחובות הסמוכים אליו, כדי לחזות בציורי הגרפיטי העצומים שפרוסים באזור ובחלק נכבד מהמקומיים שמעוטרים בקעקועים מיוחדים.

Cosmos muzeum – מוזיאון האשליות

תערוכות אינטראקטיביות במוזיאון עם אפקטים של אורות צבעוניים ומראות שיוצרים אשליות אופטיות. חוויה נהדרת אם מחפשים מקום סגור, מתאימה גם לילדים.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים

פארק וילנוב

פארק וילנוב הוא יפיפה הארמון והגנים מזכירים קצת את ורסאי. המתחם כולל את ארמון וילאנוב, משכנו לשעבר של מלך פולין, ואת הגנים המרהיבים שסביבו. בפארק גם נחל טבעי, אגם שבו ניתן לשוט בסירה, וחממות.

כניסה לגנים עולה 5 זלוטי , כניסה לארמון Wilanow עולה  20 זלוטי.

מומלץ ללכת למופע אורות בלילה.

פארק ווז'נקי

הפארק הגדול ביותר בוורשה מקסים וכיף לשוטט בו. השם לאזיינקי, "מרחצאות" בפולנית, נגזר מהאטרקציה המרכזית של המקום: הארמון על המים שנקרא גם ארמון לאזיינקי. בכניסה לפארק נמצאת האנדרטה לזכרו של פרדריק שופן, יש בפארק: גנים בסגנון אנגלי עם מסלולי הליכה רבים, סנאים, טווסים וברווזים המסתובבים חופשי . 

בימי ראשון מתקיימים בו קונצרטים של שופן בחינם וגם אם אינכם חובבי מוזיקה קלאסית, שווה להגיע כדי לראות את אלפי האנשים יושבים בשקט מופתי ומאזינים למוזיקה.

ארמון בפארק עירוני בורשה

מוזיאון לתולדות יהודי פולין

אם אתם רוצים לשמוע על ההיסטוריה של היהודים בפולין, כדאי שתקדישו כמה שעות למוזיאון שהוקם על השטח שבו היה גטו וורשה בעבר. מדובר במוזיאון ענק שמציג תערוכה אחת קבועה וכמה תערוכות מתחלפות. תוכלו לזהות את המוזיאון באמצעות האנדרטה העצומה שנמצאת ממול שהוקמה לזכר גיבורי הגטו. מומלץ לאסוף אוזניות בעמדה ייעודית שנמצאת בסמוך לכניסה למוזיאון, כדי לקבל הסבר בעברית (או בשפה אחרת) אודות המיצגים הקיימים. יש במקום מסעדה שמגישה מאכלים שאופייניים ליהודי פולין. אני מציעה שלא לאכול בה, בגלל שמצאתי את המאכלים שהוגשו בה כחסרי טעם.

לחצו כאן לרכישת כרטיסי כניסה למוזיאון.

התיאטרון הלאומי של ורשה

התיאטרון בוורשה מציע מגוון רחב של מחזות מז'אנרים שונים. אני מוכרחה להודות שלא חשבתי שאני "טיפוס של אופרה" עד הרגע שבו נכנסתי לתיאטרון שבעיר. לשמחתי, המשלחת שבה לקחתי חלק לא כללה רק היכרות עם מוסדות חינוכיים בעיר, אלא גם סיורים תרבותיים. הגעתי למקום יחד עם שאר חבריי למשלחת בקוד לבוש שהולם את האופרה וגילינו את המבנה המרהיב מבפנים. האופרה עצמה אמנם הייתה בפולנית, אבל מי שראה את הסרט טרם ההגעה למקום, יכול היה להבין את העלילה. זו הייתה חוויה מיוחדת שכדאי לנסות.

חשוב לציין שמחיר הכרטיסים משתנה בהתאם למופע, כך שכדאי להיכנס לאתר של התיאטרון ולקבל את כל הפרטים העדכניים.

בית כנסת נוז'יק

יש לא מעט אנדרטאות שמוצבות לצד בתי כנסת שנהרסו במהלך מלחמת העולם השנייה. אחרי התלבטות ארוכה בנושא, החלטתי להתמקד דווקא בבית הכנסת היחידי שפעל לפני השואה ונותר קיים. החזית של בית הכנסת נוז'יק אינה מוסתרת (בניגוד לבתי כנסת אחרים שהוקמו בעיר בתקופת השואה), אלא פונה לרחוב. אם אתם רוצים להוסיף נופך היסטורי – דתי לטיול שלכם, כדאי שתעברו במקום ותחזו בבית הכנסת המרהיב שמשמש כמוקד לפעילות תרבותית – דתית של הקהילה היהודית שנותרה בעיר.

סיור פאבים מודרך

ורשה היא עיר עם חיי לילה עשירים, אחת הדרכים לחוות את חיי הלילה היא באמצעות סיור פאבים מודרך (צריך להזמין מקום מראש). בסיור עוברים ב-4 פאבים ומסיימים במועדון.  בפאב הראשון השתייה היא חופשית (בירות או אלכוהול מעורבב עם שתיה קלה). בשאר הפאבים יש רק שוט בכניסה, ואם אתם רוצים שתייה נוספת תאלצו להזמין. לאורך הסיור והפאבים השונים ישנם מגוון משחקי חברה, משימות סודיות ובכללי אווירה כייפית וצעירה. 

בר קוקטיילים וויסקי בורשה

סיור מבוסס טיפים להיכרות העיר

הדרך הכי טובה להכיר את העיר היא באמצעות סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה ממש לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה כי לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואזהרות על מלכודות תיירים.

באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרה של העיר.

כיכר העיר העתיקה בורשה

מקומות מומלצים בורשה, פולין

הגעתי לוורשה בחודש מאי כחלק ממשלחת חינוכית של המכללה שבה למדתי (תואר ראשון בחינוך לגיל הרך). במהלך המשלחת, לקחנו חלק בסיורים שאפשרו לנו להכיר מקרוב

קרא עוד »
חזית של מלון בריסטול ורשה

מלון בריסטול ורשה (Hotel Bristol)

מלון בריסטול ורשה (Hotel Bristol, A Luxury Collection Hotel, Warsaw) הוא אחד המלונות היוקרתיים והמומלצים של ורשה. הוא שוכן במיקום מעולה, על רחוב נובי שוויאט,

קרא עוד »
שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארמון בפארק עירוני בורשה

ערים נוספות בפולין

מדינות שכנות

גרמניה
צ'כיה
סלובקיה
אוקראינה
בלארוס
ליטא
רוסיה

המלצות חמות

מלון 5 כוכבים בלב ורשה: Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

מלון 5 כוכבים בלב קרקוב: Hotel Unicus Palace  
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

רעיונות נוספים

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן