מקומות מומלצים בורשה, פולין

כיכר העיר העתיקה בורשה

מקומות מומלצים בורשה, פולין

הגעתי לוורשה בחודש מאי כחלק ממשלחת חינוכית של המכללה שבה למדתי (תואר ראשון בחינוך לגיל הרך). במהלך המשלחת, לקחנו חלק בסיורים שאפשרו לנו להכיר מקרוב את בתי הספר וגני הילדים של העיר, אבל לא רק זה. במשך 7 ימים עברנו בין אתרים היסטוריים שנוגעים איך לא, לעם היהודי. הסיורים שערכנו ברחובות העיר, גילו בפנינו אתרים תיירותיים, מבנים בעלי ערך היסטורי וציורי גרפיטי שמזכירים את שאירע בה בעבר. במאמר הנוכחי יוצגו בפניכם כמה מקומות מומלצים שלדעתי אסור לפספס בעת הביקור בורשה. תאמינו או לא, רק חלקם קשורים לשואה.

טיילה ושיתפה: חן זילבר, נשואה + 1.
בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, כותבת תוכן שמגשימה חלום ויוצאת לנוודות בחודשי הקיץ.

אתרים תיירותיים שכדאי לבקר בהם

בחרתי להרחיב על 5 אתרים מרכזיים שאפשר להגיע אליהם בקלות באמצעות קווי החשמלית שפרוסים בעיר (מעל ל – 20 קווים). מי שיעדיפו להתנייד בדרך זו, יוכלו להשתמש באפליקציית "Google Maps" שתציג את המסלול הקצר והנוח ביותר לכל יעד. ניתן להתנייד גם באמצעות מוניות, רכבת תחתית ואוטובוסים, ארחיב על האפשרויות הללו והמחירים הממוצעים בהמשך.

גן החיות של ורשה

אפשר לומר שגן החיות בורשה הוא אי ירוק שנמצא באמצע העיר. הגן משתרע על שטח עצום ומאפשר לצפות במגוון רחב של בעלי חיים וצמחים מסוגים שונים. אם יש לכם סבלנות ורצון, תוכלו להעביר בו יום שלם ולגלות בין היתר את ההיסטוריה שאירעה במקום בתקופת השואה. מומלץ להסתובב ברחבי גן החיות בליווי מדריך שיציג בפניכם מידע מרתק שלא בטוח שתוכלו להיחשף אליו באופן עצמאי.
המקום פתוח בכל יום משעה 9.00 ושעות הסגירה משתנות בהתאם לימות השבוע. באתר של גן החיות ניתן להתעדכן בשעות הפתיחה. בירור שערכתי במהלך כתיבת כתבה זו העלה שמחיר הכניסה משתנה בהתאם לעונות השנה. לחצו כאן לרכישת כרטיסים מראש לגן החיות של ורשה.
נכון לרגע כתיבת מילים אלו, מחיר הכרטיס למבוגר צפוי לנוע בין 25 ל – 30 זלוטי ומחיר הכרטיס לילד צפוי לנוע בין 15 – 20 זלוטי.

וילת ז'בינסקי

אם תלכו אל עומק גן החיות, תוכלו לראות את ביתם הצנוע של יאן ואנטונינה ז'בינסקי, מי שהיו בעבר מנהלי הגן. עם הכיבוש הגרמני, יאן מונה להיות המפקח על הגנים ברחבי העיר. התפקיד אפשר לו להיכנס אל עומק גטו ורשה. הוא ניצל את ההזדמנויות הללו, כדי להוציא משם יהודים ממש מתחת לאף של הגרמנים. לאחר שחילץ אותם מהגטו, הוא הסתיר אותם בתוך כלובים (כדי שלא יעלו חשד). אחרים הוסתרו בתוך ביתו הפרטי, בקומת המרתף.

ביקור בבית משפחת ז'בינסקי מאפשר לחזות בין היתר באוסף מרהיב של פרפרים וחרקים שמאוכסנים בתוך מסגרות ענקיות. ירידה במדרגות שנמצאות מחוץ לבית, מגלות את המרתף שהכיל כמה אזורי המסתור בהם שהו היהודים שניצלו על ידי בני הזוג ז'בינסקי במהלך המלחמה. השניים הצילו מאות יהודים במהלך המלחמה באומץ רב. בסיום המלחמה יאן ואנטונינה קיבלו את אות "חסידי אומות העולם". לפני כמה שנים עלה לאקרנים סרט מרתק (The Zookeeper's Wife) שמתאר את רגעי הגבורה והאימה שאירעו לשניים בזמן שהם לקחו תחת חסותם את היהודים מהגטו. אני ממליצה לצפות בסרט אם אתם מתכננים לבקר בגן החיות וגם אם לא.

ארמון התרבות והמדע

סיבוב קצר ברחבי ורשה יגרום לכם לתהות לגבי הארמון הגבוה ביותר בפולין (גובהו 231 מטרים) שניתן לוורשה במתנה על ידי סטאלין. שכן, אפשר לראות אותו מכל מקום ברחבי העיר והוא נראה כמו "פיל לבן" שלא קשור בשום אופן לנוף שמסביב.
בתוך הארמון יש אטרקציות שמתאימות למבוגרים וילדים, למשל:

  • מרכז בידור
  • תערוכות מתחלפות
  • פלנטריום
  • בית קולנוע
  • תצפית
  • אולמות תיאטרון ועוד

בסמוך לארמון יש מרחבים ירוקים וחנויות קטנות שכדאי לבקר בהם אם אתם רוצים לקנות מזכרות לבני משפחה או חברים. מומלץ להעביר יום שלם בארמון וברחובות הסמוכים אליו, כדי לחזות בציורי הגרפיטי העצומים שפרוסים באזור ובחלק נכבד מהמקומיים שמעוטרים בקעקועים מיוחדים.

ורשה בניין המדע והטכנולוגיה

מוזיאון לתולדות יהודי פולין

אם אתם רוצים לשמוע על ההיסטוריה של היהודים בפולין, כדאי שתקדישו כמה שעות למוזיאון שהוקם על השטח שבו היה גטו וורשה בעבר. מדובר במוזיאון ענק שמציג תערוכה אחת קבועה וכמה תערוכות מתחלפות. תוכלו לזהות את המוזיאון באמצעות האנדרטה העצומה שנמצאת ממול שהוקמה לזכר גיבורי הגטו. מומלץ לאסוף אוזניות בעמדה ייעודית שנמצאת בסמוך לכניסה למוזיאון, כדי לקבל הסבר בעברית (או בשפה אחרת) אודות המיצגים הקיימים. יש במקום מסעדה שמגישה מאכלים שאופייניים ליהודי פולין. אני מציעה שלא לאכול בה, בגלל שמצאתי את המאכלים שהוגשו בה כחסרי טעם.

לחצו כאן לרכישת כרטיסי כניסה למוזיאון.

התיאטרון הלאומי של ורשה

התיאטרון בוורשה מציע מגוון רחב של מחזות מז'אנרים שונים. אני מוכרחה להודות שלא חשבתי שאני "טיפוס של אופרה" עד הרגע שבו נכנסתי לתיאטרון שבעיר. לשמחתי, המשלחת שבה לקחתי חלק לא כללה רק היכרות עם מוסדות חינוכיים בעיר, אלא גם סיורים תרבותיים. הגעתי למקום יחד עם שאר חבריי למשלחת בקוד לבוש שהולם את האופרה וגילינו את המבנה המרהיב מבפנים. האופרה עצמה אמנם הייתה בפולנית, אבל מי שראה את הסרט טרם ההגעה למקום, יכול היה להבין את העלילה. זו הייתה חוויה מיוחדת שכדאי לנסות.

חשוב לציין שמחיר הכרטיסים משתנה בהתאם למופע, כך שכדאי להיכנס לאתר של התיאטרון ולקבל את כל הפרטים העדכניים.

בית כנסת נוז'יק

יש לא מעט אנדרטאות שמוצבות לצד בתי כנסת שנהרסו במהלך מלחמת העולם השנייה. אחרי התלבטות ארוכה בנושא, החלטתי להתמקד דווקא בבית הכנסת היחידי שפעל לפני השואה ונותר קיים. החזית של בית הכנסת נוז'יק אינה מוסתרת (בניגוד לבתי כנסת אחרים שהוקמו בעיר בתקופת השואה), אלא פונה לרחוב. אם אתם רוצים להוסיף נופך היסטורי – דתי לטיול שלכם, כדאי שתעברו במקום ותחזו בבית הכנסת המרהיב שמשמש כמוקד לפעילות תרבותית – דתית של הקהילה היהודית שנותרה בעיר.

התניידות בוורשה

התחבורה הציבורית בוורשה מהירה ונוחה מאוד. עלויות הנסיעה נעות סביב ה – 10 זלוטי לכרטיס. ניתן לבחור בכרטיס יומי, כרטיס ל – 3 ימים, כרטיס קבוצתי ועוד. שימו לב – אפשר לקנות את הכרטיסים במכונות שנמצאות בקרבת מקום או בקיוסקים. שם תוצג בפניכם אפשרות לבחור כרטיס מוזל עבור ילדים וקשישים או כרטיס "רגיל". התשלום עבור הכרטיס הנבחר יכול להתבצע באמצעות כרטיס אשראי או מזומן.

מי שמעדיף להתנייד בעיר עם מוניות, יכול להוריד את אפליקציית UBER. האפליקציה מאפשרת להזמין מונית בקלות ובכל שעה.

מקום לינה פשוט ומומלץ בוורשה

מי מכם שמחפשים מקום לינה נעים ופשוט שנמצא במיקום מרכזי, צריכים להכיר את Hotel Premiere Warszawa. מלבד המחיר הזול שתשלמו ללילה (בין 150 ל – 350 זלוטי, תלוי בעונה), תוכלו ליהנות מזמינות של קווי החשמלית. שכן, יש תחנה זמינה במרחק הליכה קצר מהמלון. החדרים שבהם שהינו היו בסיסיים למדי וכללו מקלחת קטנה, WIFI, טלוויזיה וחלון קטן שפנה לחניה של המלון. חשוב לציין שלא היו בחדרים מזגנים, כך שאם אתם מתכננים לטייל בתקופה החמה, כדאי שתחפשו מקום לינה אחר.

אם תבחרו לאכול את ארוחת הבוקר במלון, כדאי שתדעו שמדובר בארוחה בסיסית. הארוחה כוללת מאפים חמים מהתנור, חביתות, ירקות פרוסים, ריבות ועוד.
הנה פרטים חשובים נוספים שגיליתי לאחר שנכנסתי לאתר של המלון:

  • אפשר להגיע אליו עם חיות מחמד
  • ניתן לקבל שירות משק בית על בסיס יומי
  • אסור לעשן בחדרים
  • יש חניה פרטית במקום בעלות של 70 זלוטי

אם אתם מחפשים מקומות לינה נוספים >> לחצו כאן למלונות מומלצים בורשה.

איפה כדאי לאכול?

אכלנו בכל מיני מקומות (פיצה האט, מסעדות מקומיות ועוד) במהלך השהות שלנו בוורשה. אבל יש מסעדה אחת שכולנו התאהבנו בה מטעימה ראשונה. בהתחלה ישבנו בתוכה בצפיפות ובפעם השנייה, בחרנו להזמין ממנה משלוח עד המלון שהגיע ב"חמגשיות" מפנקות. מדובר במסעדה הודית שנקראת "נמסטה אינדיה". אני ממליצה לבקר בה ולהזמין מלאי כופתה או פאלאק פניר עם קערת אורז לבן.

רוצים לצאת לשתות בירה בערב? הנה המלצה לבר מומלץ

המשלחת הייתה אינטנסיבית (ומרתקת בו זמנית). מארגנות המשלחת החינוכית ראו את הצורך של כמה מהסטודנטים בהתאווררות. אז הן אפשרו לנו ליהנות מערב חופשי והזמינו אותנו לצאת איתן לבר שנקרא PiwPaw Beer Heaven. הגענו לשם במהירות ובקלות באמצעות קו ישיר של החשמלית. העיצוב במקום מרשים במיוחד. גילינו די מהר שהקירות של הבר מכוסים בפקקים של בקבוקי בירות מהרצפה ועד התקרה. יש מבחר עצום של בירות מהחבית. למשל, בירות בהירות, כהות ואפילו בירות בטעמים שעשויות להקשות על הבחירה. אבל אל תדאגו, אם תמצאו את עצמכם מתלבטים בנוגע לבירה המתאימה לכם, תוכלו לבקש ערכת טעימות שתאפשר לכם ליהנות מכל מיני טעמים. אפשר גם לפנות לברמן שידע להעלות את כל השאלות המכוונות שיובילו לבחירת הבירה שתתאים לכם בול.

איפה כדאי לערוך קניות?

היה לנו זמן מוקצב לקניות במהלך המשלחת ואני בחרתי להעביר חלק ממנו בקניון זלוטי. הקניון נמצא במרכז העיר. ניתן להגיע אליו בקלות באמצעות נסיעה בחשמלית או ברכבת התחתית. העיצוב של הקניון מרשים במיוחד. בקניון אפשר למצוא בו מותגים מקומיים וגם בין לאומיים כמו זארה, H&M ועוד. המחירים זולים באופן משמעותי מאלה שמוצעים לקונים בארץ, במיוחד אם תגיעו בתקופת סייל. אם אתם רוצים לחסוך בזמן, כדאי שתעיפו מבט במפת הקניון רגע לפני שתתחילו בקניות, כדי שתוכלו להבין פחות או יותר איפה נמצאת כל חנות.

ההתרשמות שלי מהאווירה הכללית בוורשה

לא הצלחתי לעשות את ההפרדה בין וורשה הצבעונית והחיה שראיתי במו עיני לבין התיאור שהיה לי בראש על וורשה של מלחמת העולם השנייה. שמעתי לא מעט על הגטאות שהיו בעיר במהלך סיורים וראיתי כמה ניסיונות (מוצלחים יש לומר) של הפולנים בהעלמת שרידי המלחמה. אני זוכרת שבאחד הסיורים נעצרנו ליד בית קפה תוסס ושמענו מהמדריכה על הגטו שהיה במקום בעבר. בזמן שהיא דיברה הצמדתי את הראש לחלון מאובק שעליו נשענתי. זה היה חלון קטן בקומת קרקע של בניין גבוהה שהיה באותה עת בשיפוצים. לא הייתי צריכה להתאמץ כדי לראות מבעד לחלון את החדר החשוך ואת הכיתוב "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד" שהופיע על הקיר שממול עם ציורים של נרות שבת לצדו. אני מאמינה שהשיפוצים שנערכו במקום בזמנו מחקו את השרידים הללו. סביר להניח שהיום קיים שם בר, בית קפה או מסעדה.

לסיכום, אם אתם מתכננים להגיע לוורשה למטרת קניות או סיבוב ביעד אורבני חדש, כדאי שתדעו שאתם עשויים להיתקל בשרידים היסטוריים שכנראה ייעלמו מהנוף עם השנים.

כתבות נוספות באתר לתכנון טיולי בורשה

באתר תוכלו למצוא מידע נוסף שיעזור לכם לתכנון טיול בורשה:

מוזמנים להוסיף בתגובות מקומות מומלצים בורשה.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כיכר העיר העתיקה בורשה

ערים נוספות בפולין

מדינות שכנות

גרמניה
צ'כיה
סלובקיה
אוקראינה
בלארוס
ליטא
רוסיה

המלצות חמות

מלון 5 כוכבים בלב ורשה: Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

מלון 5 כוכבים בלב קרקוב: Hotel Unicus Palace  
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

רעיונות נוספים

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן