איך לתכנן חופשה בתאילנד ב-2024

פסל דרקון, בנגקוק, תאילנד

איך לתכנן חופשה בתאילנד ב-2024

מה עולה לכם בראש כשאתם חושבים על תאילנד? רוב הישראלים שאני מכירה אוהבים את תאילנד וחולמים לחזור אליה שוב ושוב, וזה לא פלא. יש בתאילנד שילוב של טבע מדהים, אוכל טעים, תרבות מסקרנת ושונה שאפשר ללמוד ממנה רבות, מגוון פעילויות מעניינות למבוגרים ולילדים, וכמובן – הרבה איים, חופים, ים ושמש. לאור המגוון הרחב הזה, והעובדה שתאילנד גדולה פי 25 מישראל ויש בה כ-70 מיליון איש, כשמחליטים לתכנן טיול בתאילנד לא כל כך קל להתמקד ולבחור מבין כל האפשרויות. עם זאת, כדאי מאוד להגיע מוכנים. כדי שלא תבזבזו מזמנכם היקר על מלכודות תיירים מיותרות. ולעומת זאת כן תגיעו למקומות הכי מעניינים. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן! עם הכתבה המקיפה שלנו שעוסקת כולה באיך לתכנן חופשה בתאילנד ב-2024.

מטרת הכתבה היא לעזור לכם לברור ולבחור מתוך שפע המידע. ולתכנן את הטיול שלכם לתאילנד בצורה הטובה ביותר, במינימום עלות ועם מקסימום הנאה! לא נשלח אתכם לאגם בקצה העולם או למקדש נטוש. אלא נתרכז רק באתרים ובאטרקציות הכי פופולריים, והם פופולריים מסיבה טובה! בנוסף ניתן מידע וטיפים על מציאת טיסות, כמה זמן כדאי לטייל בכל מקום, איך מתניידים, תכנון התקציב ועוד ועוד. אז יאללה, בואו נצא לדרך!

לשון חוף בריילי ביץ' קראבי

מה בכתבה

היכרות זריזה עם תאילנד

ההמלכה התאילנדית הקסומה, הידועה גם בשמה הקודם סיאם, ממוקמת בדרום מזרח אסיה. האם ידעתם מהי המשמעות היפה של השם תאילנד? המשמעות היא "מדינת החופשיים". מן הראוי שתאילנד נתפסת אצל רובינו כמקום האולטימטיבי לחופשה מפנקת. בין אם אנחנו קופצים לבטן-גב באיים, מטיילים במקדשים, יוצאים לטרקים בג'ונגל, או חוגגים בשופינג בבנגקוק, תאילנד אף פעם לא מאכזבת.

לתאילנד היסטוריה ארוכת שנים של מספר ממלכות שהתחלפו זו בזו. והיא היחידה באזור שהצליחה להמנע משלטון קולוניאליסטי במאות ה-19 וה-20. בירת תאילנד, בנגקוק, נמצאת במרחק של קצת יותר מ-11 שעות טיסה מישראל. היא ממוקמת במרכז מפרץ תאילנד, על גדות נהר צ'או פראיה שנשפך למפרץ. ופחות או יותר באמצע הדרך בין צ'אנג מאי הצפונית שמציעה חוויה תאילנדית אותנטית במיוחד, לאיי מפרץ תאילנד כמו קוסמוי וקופנגן, ואיי ים אנדמן, כמו פוקט. שכולם מהווים יעדים חמים מאוד בקרב הישראלים לחופשות קיציות כשאצלנו עוד חורפי. אל פוקט ניתן אפילו להגיע בטיסה ישירה מישראל! משדה התעופה של פוקט אפשר לקחת טיסה אל יעד נחשק נוסף, מחוז קראבי שמעבר למפרץ פאנג נגה. שם נמצא אחד מהחופים המפורסמים בעולם, ריילי ביץ'. ולמי שרוצים להישאר קרוב לבנגקוק ועדיין ליהנות מכל מה שיש לחופים של תאילנד להציע, תמיד יש את פאטאיה שבשנים האחרונות הופכת ליותר ויותר פופולרית.

כיום, התיירות מהווה חלק משמעותי מהכלכלה התאילנדית, עם יותר מ-40 מיליון תיירים שנכנסים למדינה כל שנה! תאילנד היא המדינה השמינית המתויירת ביותר בעולם. והשלטון במדינה פועל רבות כדי להמשיך ולקדם את התיירות. לכן כדאי לשים לב לעונות השיא של כל יעד בתאילנד. ולהבין מראש את העומס הצפוי וכיצד המחירים מושפעים ממנו. וכמובן, אם אתם מעדיפים להתרחק ממקומות צפופים, תכננו בהתאם.

בודהה זהב, פאטאיה, תאילנד

מציאת טיסות – איך מגיעים לתאילנד?

נתחיל כמובן מהחלק שבלעדיו אין טיול – הטיסה! נכון ל-2024, יוצאות מישראל טיסות לבנגקוק וגם לפוקט. הטיסה לשני היעדים אורכת פלוס מינוס 11 שעות.

שדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק הוא סובארנאבומי (Suvarnabhumi), שנמצא ממש בשוליה המזרחיים של העיר. מכאן ניתן לקחת טיסה נוספת, רכבת או אוטובוס למגוון יעדים במדינה. אם אתם מתכננים חופשה בפוקט או באחד האיים הקרובים, כמו קופיפי, כדאי לטוס לשדה התעופה הבינלאומי של פוקט, שנמצא בצפון-מערב העיר. מכאן ניתן לקחת מעבורת אל קופיפי או לקחת טיסה פנימית אל קראבי, למשל.

בכל מקרה, ולא משנה לאן החלטתם לטוס, ההמלצה החד משמעית שלי היא להשתמש במנוע חיפוש הטיסות הבינלאומי סקייסקנר (skyscanner) כדי למצוא את הטיסה הזולה והמתאימה לכם ביותר.

למה סקייסקנר הוא המקום הכי טוב לחפש טיסות? כי יש לו ממשק נוח והוא מאפשר גמישות בחיפוש. ניתן לחפש בו טיסה ליעד כלשהו, בלי להגדיר יעד מסוים, ובתאריכים לא ספציפיים. וגם מקבלים את המחירים של הטיסה בטבלה חודשית. ככה שניתן לבחור את הטיסה הכי זולה לאותו חודש.

ולפני שאתם מתחילים בחיפוש עצמו, לחצו כאן למדריך שלנו לחיפוש קליל בסקייסקנר. כאן תקבלו את כל המידע שיעזור לכם להבין איך לבצע חיפוש מדויק לצרכים שלכם ולהבין את התוצאות.

מתי לבקר בתאילנד?

תאילנד היא מדינה גדולה, ואמנם ניתן להגדיר את מזג האוויר בה כטרופי, עם עונה קרירה, עונה חמה ועונה רטובה, אך יש הבדלים באקלים בין חופי הדרום לבין מרכז וצפון המדינה, שכדאי לקחת בחשבון. ככלל, העונה הקרירה, בין נובמבר לפברואר, אינה באמת קרה, אלא שהטמפרטורות בצפון תאילנד נעות בין 15-30 מעלות, ובדרום אפילו חם יותר. אך לא חם כמו בעונה החמה, אז הטמפרטורות מרקיעות שחקים. העונה החמה היא בין מרץ למאי, ואז חם מאוד ויבש. והעונה הרטובה היא בין יוני לאוקטובר, אז יורד הרבה גשם, אבל זה לא בהכרח צריך להפריע לכם לטייל.

במרכז וצפון תאילנד, עונת השיא של התיירות היא העונה הקרירה, אז מומלץ לטייל בצ'אנג מאי ופאי, למשל. החסרון של העונה הקרה – המחירים הגבוהים וצפיפות התיירים. ניתן בהחלט לטייל במרכז וצפון תאילנד גם בעונה הרטובה, פשוט תצטרכו להתאים את הטיול למידות החום או לחכות שהגשם יחלוף. בעונה החמה לא מומלץ לטייל בצפון, זו עונת השריפות, אז החקלאים שורפים את השדות והאוויר מלא עשן. לעומת זאת בבנגקוק או פאטאיה אפשר לטייל בעונה החמה, רק כדאי לתכנן הפוגות מהחום, למשל בים או במרכזי קניות ממוזגים. היתרון – מחירים נמוכים יותר ופחות צפיפות.

לגבי האיים בדרום תאילנד, בצד המזרחי, של קופנגן וקוסמוי, יורד הכי הרבה גשם בין אוקטובר לדצמבר. לעומת זאת, בצד המערבי של דרום תאילנד, שם נמצאים פוקט, קופיפי וקראבי, יורד הכי הרבה גשם בין מאי לספטמבר. בעונה הגשומה של כל אזור, לא כל הפעילויות התיירותיות מתקיימות והחופים פחות מזמינים. אז תכננו את הגעתכם בהתאם.

שדה אורז, פאי, צפון תאילנד

התניידות בתאילנד – בטיסות, בתחבורה ציבורית או באוטו שכור?

כמו שכבר אמרנו, תאילנד היא מדינה גדולה, כך שאם אתם מתכננים לטיל ביותר מיעד אחד, כדאי לתכנן מראש איך להתנייד ממקום למקום. הדרך שבה תבחרו תלויה במידה רבה בזמן שיש לכם ובתקציב שלכם. אפשר להתנייד בין האזורים השונים בטיסות פנימיות, באוטובס רכבת, או מעבורת כאשר מדובר באיים. כמובן, ברכב שכור, שמקנה את הגמישות הרבה ביותר ומתאים למי שמתכננים טיול ארוך במדינה. אך פחות מתאים לכניסה לתוך הערים.

אם הגעתם בטיסה לבנגקוק, ניתן לקחת אוטובוס או רכבת ממנה ליעדים אחרים במדינה, אבל טיסה פנימית היא לרוב מהירה הרבה יותר (ויקרה יותר). אם יש לכם תקציב לטיסות פנימיות, יש בתאילנד מספר שדות תעופה פנימיים שנוח להשתמש בהם כשמגיעים לחופשה קצרה בתאילנד ולא רוצים לבזבז זמן על הטלטלות באוטובוס או ברכבת. שדות תעופה מקומיים שימושיים נמצאים בקראבי, צ'אנג מאי, קוסמוי וסוראט תאני (משני האחרונים ניתן לקחת מעבורת לקופנגן).

אם הגעתם בטיסה אל פוקט, ניתן להמשיך בטיסה פנימית ליעדים אחרים גם מכאן, או לקחת מעבורת, אל קופיפי למשל. ככלל, ניתן להתנייד בין האיים השונים בכל צד (המערבי והמזרחי) באמצעות מעבורות. למשל, מקוסמוי ניתן לקחת מעבורת אל קופנגן.

אפשר כמובן להגיע לרוב המקומות בתאילנד (למעט האיים, מן הסתם) בתחבורה ציבורית כמו רכבות ואוטובוסים, אבל דרך זו מתאימה יותר למי שבאו לטיול ארוך, יש להם הרבה זמן, ומעוניינים לחסוך בעלויות. שימו לב שפוקט הוא אמנם אי, אבל יש גשר שמחבר אותו ליבשה! אם כי הנסיעה מפוקט לבנגקוק אורכת כ-12 שעות…

התניידות בתוך הערים והאיים

כדי להתנייד בערים הגדולות כמו פאטאיה, צ'אנג מאי ובנגקוק, לא כדאי לשכור רכב, כי תמצאו את עצמכם עומדים מתוסכלים בפקקים. בערים הגדולות כדאי להשתמש בתחבורה הציבורית. בבנגקוק למשל יש רכבת תחתית ורכבת עילית, מוניות וטוק-טוקים, ואפילו סירות-מונית ששטות על הנהר. יש ערים, כמו צ'אנג מאי ופאטאיה למשל, שבהן מתניידים בקלות בסונגטאו – טנדרים עם ספסלים מאחור. גם אפליקציות המוניות GRAB ו-BOLT פועלות באזורים שונים בתאילנד.

באיים השונים אפשר להתנייד במוניות, בשייט ממקום למקום, או לשכור קטנוע או רכב. בקופנגן, קוסמוי ופוקט במיוחד, הכי נוח לשכור רכב ולהיות עצמאיים. כדאי להזמין את הרכב מראש וכך לחסוך התעסקות בהשוואת מחירים ובחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה עם הגעתכם. כמו כן, ההזמנה מראש מבטיחה שלא תתקעו בלי רכב, במיוחד בעונת השיא. באופן אישי אני מעדיפה לחפש רכבים להשכרה באתר פאפם-פאפם. זה מנוע חיפוש ישראלי שעל כל היתרונות שלו כתבתי כאן.

למי שלא יודע, בתאילנד נוהגים בצד שמאל כמובן! לרובנו לא לוקח יותר מכמה שעות להתרגל לנהיגה בצד "ההפוך", אבל אם אתם חוששים כדאי שתפנו לאופציות תחבורה אחרות. ותמיד תמיד נהגו בזהירות, במיוחד בכבישים העמוסים והלא מאוד מתוחזקים שניתן למצוא בתאילנד.

חשוב! כדי לנהוג בתאילנד כחוק תצטרכו להנפיק בממסי בישראל רשיון בינלאומי! אמנם לא תמיד יבקשו מכם להציג אותו במעמד ההשכרה, אבל זה חשוב לצורכי ביטוח. חשוב באותה מידה – אל תזלזלו בביטוח מתאים שמכסה את כל מה שאתם צריכים! איך עושים את זה? לחצו כאן לכל המידע על השכרת רכב בחו"ל.

מקדש וואט צאל'ונג, פוקט

טיפים לטיול בתאילנד

לפני שטסים לתאילנד יש חיסונים שמומלץ מאוד, שלא לומר חובה, לקבל. למשל כנגד צהבת וטיפוס. בררו עם הרופאה שלכם או במרכז המטיילים הקרוב לביתכם וודאו שאתם מקבלים את החיסונים הדרושים מבעוד מועד.

אם אתם מתכננים לשהות בתאילנד יותר מ-30 ימים (או נכנסים אליה ממעבר יבשתי למשך יותר מ-15 ימים), תצטרכו להוציא ויזה. את הוויזה מוציאים מהשגרירות התאילנדית בארץ, שנמצאת ברחוב המנופים 11 בהרצליה פיתוח. גם הוויזה הזו תקפה למקסימום חודשיים. לכל הפרטים גשו לאתר השגרירות: https://telaviv.thaiembassy.org/en/index.

כאשר אתם מבקרים במקדשים זכרו להתייחס למקום בכבוד הראוי והגיעו בלבוש צנוע. באופן דומה, אל תגידו דברים שליליים על המלך, זו עבירה על החוק כאן.

אם אתם לא רוצים קלקול קיבה, אכלו במקומות שבהם אוכלים המקומיים ושימו לב שיש בהם תחלופה מהירה ואוכל טרי.

כמו בטיול בכל מדינה אחרת, מומלץ ללמוד מספר מילים בסיסיות בתאילנדית, התאילנדים יעריכו זאת מאוד.

טיפים בענייני כספים

המטבע בתאילנד הוא באט. 10 באט שווים בערך שקל אחד (נכון ל-2024).

יש הרבה מקומות בתאילנד שבהם מקבלים רק מזומן, במיוחד בעסקים קטנים, תחבורה ציבורית למיניה, ומקומות מרוחקים. הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות באט לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. להזמנה לחצו כאן. ניתן לשלם על ההמרה גם בתשלומים.

אמנם בתאילנד מצפים מכם להתמקח, במיוחד בשווקים, אבל אל תהיו אגרסיביים. התמקחו בכבוד ועם חיוך, ואם לא הולך, וותרו ואל תתעקשו.

נהוג לתת טיפ של כ-10% במסעדות, אבל לפעמים הוא מוסף כבר באופן אוטומטי לחשבון, אז שימו לב.

סירות, בנגקוק

רכישת כרטיסים לאתרים ופעילויות

מכיוון שמוקדי התיירות הפופולריים בתאילנד הם בדרך כלל עמוסי מטיילים, כדי להבטיח שיהיו לכם כרטיסי כניסה לכל המקומות שאתם מתכננים לבקר, מומלץ מאוד להצטייד מראש. באתר טיקטס (Tiqets) אפשר לעשות חיפוש לפי שם העיר או האזור שאליהם אתם נוסעים. ולמצוא כך כרטיסים לכל האתרים החשובים, כמו מקדשים, מוזיאונים ועוד. למשל, עבור בנגקוק אפשר למצוא באתר כרטיסים לתצפית סקייווק שהיא הגבוהה ביותר בבנגקוק, ומתבצעת מבניין Mahanakhon; כרטיסי כניסה למוזיאון סיאם העתיקה שהוא מוזיאון פתוח שמאפשר לכם להכיר את כל תאילנד ביום אחד! ואם אתם מטיילים עם הילדים, גם כרטיסים לדרים וורלד בנגקוק, שהוא פארק השעשועים הפופולרי ביותר באזור.

לכניסה לאתר טיקטס לחצו כאן.

אתר נוסף שחשוב להכיר הוא האתר Get Your Guide שגם בו ניתן לכתוב את שם המדינה, האזור או העיר שבהם אתם מתכננים לטייל, ולקבל מגוון הצעות לפעילויות שאולי לא הייתם מוצאים בדרך אחרת. למשל, מה דעתכם על ביקור במקלט לפילים בקוסמוי, שמשלב תרומה למאמץ החשוב להצלתם וגם הרבה כיף? על שייט אל הפארק הלאומי הימי אנג טונג להכרת החיים הימיים העשירים באזור? או אולי תרצו לצאת לסיור מודרך בחלק מהמקדשים המפורסמים בעיר העתיקה של צ'אנג מאי? באתר אפשר גם למצוא כרטיסי כניסה לאטרקציות כמו עולם הקרח של Frost Magical Ice of Siam בפאטאיה, שכולל פסלי קרח בהשראת התרבות המקומית.

לכניסה לאתר Get Your Guide לחצו כאן.

תכנון עלויות הטיול בתאילנד

כשאתם מתכננים את הטיול שלכם לתאילנד, אל תדלגו על השלב החשוב של קביעת מסגרת תקציב מתאימה. חשוב לקבוע מסגרת תקציב מציאותית, שרלבנטית לעלויות הצפויות. תאילנד אמנם נחשבת לזולה עבור ישראלים, אבל אפילו כאן אפשר למצוא את עצמכם מוציאים כספים מיותרים אם לא תכננם את הוצאותיכם מראש.

כאמור, לפני שטסים לתאילנד, כדאי להצטייד במטבע המקומי, הבאט. לא בכל מקום מקבלים כרטיסי אשראי, לכן כדאי תמיד להגיע גם עם כסף מזומן.

לא פשוט לנקוב במספר ספציפי לגבי עלות של יום טיול בתאילנד. כי כל אחד מטייל אחרת, במקומות אחרים (יש הבדל גדול בעלויות בין ערים גדולות לכפרים או לאיים), ובסגנון אחר. הפערים במחירים בין העונות ובין המקומות השונים יכולים להיות משמעותיים. כך שאם אתם רוצים לחסוך, כדאי לטייל מחוץ לשיא העונה, ובמקומות הזולים יותר, כמו למשל צפון תאילנד. ולהתרחק מריילי ביץ', למשל, שהוא אחד החופים הפופולריים והיקרים. ככלל, בטיול ברמה ממוצעת אפשר לצפות להוצאה של כ- 150 עד 300 ₪ ליום לאדם. אם מצטמצמים, אפשר לטייל גם בהרבה פחות. וכמובן שתמיד אפשר לטייל בסטנדרט יוקרתי ואז השמיים הם הגבול…

הוצאות ספציפיות שכדאי לקחת בחשבון:

לילה במלון בדרגת 4 כוכבים בבנגקוק: 100-500 ₪, תלוי בעונה.

אוכל בדוכני רחוב: כ-10 ₪.

ארוחה במסעדה פשוטה: כ-25 ₪.

מסאג': 20-40 ₪.

טיולים ואטרקציות שונות: יש טווח רחב, אבל לרוב מדובר על 50-200 ₪.

מקדש וואט ארון, בנגקוק

כמה ימים לבקר בתאילנד?

מצד אחד, מכיוון שתאילנד היא יעד רחוק, שהטיסה אליו אינה זולה, ומדובר במדינה גדולה יחסית, כדאי להקדיש לתאילנד לפחות שבועיים ואפילו יותר. מצד שני, יש מי שמגיעים לתאילנד רק לחופשת בטן-גב, או לחופשה עירונית בבנגקוק, ואז אפשר להסתפק גם ב-5 ימים או שבוע, במיוחד אם יש טיסה ישירה ליעד שלכם (כלומר מדובר בבנגקוק או פוקט). אם אתם מתכננים לראות קצת יותר מתאילנד, היות ומרחקי הנסיעה ממקום למקום דורשים זמן, כדאי לקחת לפחות שבועיים ולבקר ב-2-3 יעדים.  

אם אתם ממש קצרים בזמן וממש רוצים להגיע לתאילנד, תוכלו להיות 4-5 ימים בבנגקוק ואולי לשלב קפיצה קצרה לאחד האיים, או לחילופין לפאטאיה שקרובה לבנגקוק ומציעה גם היא חופשת בטן-גב. אופציה אחרת היא לטוס אל פוקט ולבלות בה כמה ימים, פלוס מינוס שייט אל קופיפי.

אבל האמת היא שאנחנו ממליצים לקחת את הזמן, ולהקדיש לתאילנד שבועיים-שלושה. אז תוכלו לראות את המיטב של כל אזור במדינה, ולבקר בבנגקוק הבירה, באיים שבדרום ואפילו להספיק לקפוץ לצ'אנג מאי ואולי גם צ'אנג ראי הצפוניות. כך תכירו את המדינה יותר לעומק. ותראו הרבה יותר ממה שיש לה להציע, מצפון ועד דרום.

בחירת סוג הטיול בתאילנד

רוב המטיילים שמגיעים לשבועיים-שלושה מתחילים את הטיול שלהם בבנגקוק, עולים צפונה לצ'אנג מאי ופאי, ומשלבים חופשה באחד מהאיים/אתרי הדרום, כמו קראבי, פוקט, קופיפי או קופנגן. כך שמדובר בטיול מתגלגל, עם עצירה ביעדים שונים.

אם בחרתם להתרכז בעיר, כמו בנגקוק, צ'אנג מאי או פאטאיה, אפשר לעשות טיול כוכב, שבו לנים בעיר ומדי פעם נוסעים לטיולי יום בסביבה. לעומת זאת, בחופשה באיים אולי תרצו לבחור בטיול מתגלגל, כדי שתוכלו לעבור בין כמה חופים. אם כי האיים די קטנים ואפשר בהחלט לישון במקום אחד ולקפוץ ממנו לטיולים באי.

חוף בקוסמוי, תאילנד

טיולים מומלצים בתאילנד לפי הזמן שעומד לרשותכם

אם עכשיו אתם מגרדים בראש במבוכה ושואלים את עצמכם "לאן אפשר להגיע בשבוע, בשבועיים, בחודש?" אנחנו פה לעזור לכם!

אם יש לכם רק שבוע…

ללא ספק בשבוע תצטרכו לבחור ביעד אחד, אולי שניים אם אתם נמרצים! כך שההמלצה היא להתמקד או בבנגקוק או בפוקט, יעדים שקל להגיע אליהם. אפשר גם לקחת טיסה פנימית אל יעדים אחרים, כמו קראבי או קוסמוי למשל, ולהתמקד בהם. אבל זה יעלה לכם בעוד זמן יקר מהחופשה.

אם בחרתם בבנגקוק, ההמלצה היא להתמקד בעיר ובכל מה שיש לה להציע. ואם תרצו תוכלו להצטרף לטיול מודרך מחוץ לעיר. כמו למשל טיול אל מפלי הפארק הלאומי קאו יאי (Khao Yai). או אל העיר ההיסטורית איוטהאיה. לחילופין, אפשר לבחור לטייל דווקא בפאטאיה הסמוכה לבנגקוק, שם אפשר ליהנות מהחופים בלי שצריך להרחיק יותר מדי אל האיים. ומפאטאיה תוכלו לשוט אל כמה איים קטנים סמוכים, לשנרקל ולהכיר את הסביבה התת ימית מקרוב. ואפילו להתנסות בצלילה, ללא צורך בנסיון קודם.

אם אתם בוחרים להתמקד בפוקט, בהחלט יש מה לעשות באי במשך שבוע. ועל מגוון הפעילויות באי, לילדים ולמבוגרים, תוכלו לקרוא כאן.

אם יש לכם שבועיים…

מצוין! תוכלו לראות את בנגקוק, ואי אחד או שניים, גם כאלה שלוקח יותר זמן להגיע אליהם. ואולי, אם תהיו זריזים, תוכלו גם לשלב יעד צפוני כמו צ'אנג מאי. האיים שלוקח יותר זמן להגיע אליהם הם קופנגן, שאין בו שדה תעופה וניתן להגיע אליו במעבורת מקוסמוי או סוראט תאני; וקופיפי, שאליו מגיעים במעבורת מפוקט או מקראבי. המעבורות לוקחות כשעה וחצי – שעתיים.

כדי לעלות צפונה ולבקר בצ'אנג מאי ובפאי הסמוכה, כדאי לטוס מבנגקוק אל צ'אנג מאי. הטיסה לוקחת כשעה וחצי. הדרך מצ'אנג מאי אל פאי היא חווייתית בפני עצמה, כי היא מלאת פיתולים. ולוקחת כ-3 שעות.

אם יש לכם שלושה עד ארבעה שבועות, או אפילו יותר…

קודם כל: איזה כיף לכם! זה כבר מאפשר לכם לעשות טיול מקיף יותר. שכולל את החלק ה"קלאסי" כמו בסעיפים הקודמים, בשילוב עם זמן שמוקדש למה שמעניין אתכם יותר – אם זה להרחיק אל העיר הצפונית צ'אנג ראי, כ-200 ק"מ מצפון לצ'אנג מאי, שמוקפת בטבע פראי; להקדיש כמה ימים לצלילות באי המיוחד קו טאו; לבקר בשמורת קאו סוק (Khao Sok) המרהיבה, צפונית לפוקט; או לנסוע באוטו לאורכה ולרוחבה של תאילנד, אל המקומות שמעטים מגיעים אליהם, ולהכיר את המדינה דרך עיני המקומיים. כאמור, תאילנד היא גדולה והאפשרויות שלכם כאן הן בלתי מוגבלות כמעט. יש הרבה מקומות נפלאים לראות, שקצרה היריעה מלהזכיר. יש אינספור כפרים נידחים, טבע פראי ומקדשים היסטוריים שרק מחכים שתגלו אותם. אשמח אם תכתבו לי בתגובות כמה זמן עומד לרשותכם ומהם תחומי העניין שלכם. ואנסה לעזור לכם להתמקד.

חוף קו לארן, פאטאיה, תאילנד

מקומות לינה

לפני שאתם מזמינים מקומות לינה, חשבו היטב על הצרכים והרצונות שלכם ובחרו בהתאם. אפשר לנצל את המחירים הזולים של תאילנד כדי להתפנק בריזורט 5 כוכבים. או להפך, לנצל אותם כדי לסגור חופשה נהדרת ב-100 ₪ ליום. בערים הגדולות כמו בנגקוק ופאטאיה יש תחבורה ציבורית טובה. שמאפשרת להתרחק מהמרכז, גם כדי להוזיל עלויות וגם למי שמחפשים להתרחק מההמולה. אפשר לחסוך גם באמצעות לינה במלון דירות. שמאפשר גמישות – תוכלו לבשל לעצמכם ולחסוך את מחירי המסעדות. דירות גם מתאימות מאוד למשפחות, שצריכות יותר מרחב מחייה. או לקבוצות חברים שרוצים לבלות כמה שיותר זמן ביחד.

באיים השונים של דרום תאילנד תוכלו למצוא אתרי נופש מפנקים במחירים מצוינים. כולל יחידות נופש עם בריכה פרטית, שעולות הרבה פחות מאשר ביוון, למשל.  

מתקשים להחליט? חלק גדול מהמחקר כבר עשינו בשבילכם:

הנה מקומות הלינה המומלצים שלנו בבנגקוק והמלונות המומלצים בצ'אנג מאי. אם אתם מבקרים באיים, בדקו את ההמלצות שלנו על מלונות בפוקט,  בקראבי, בקוסמוי, בקופיפי ובקופנגן.

ואם אתם מטיילים עם הילדים, בוודאי תוכלו להיעזר ברשימת המלונות המומלצים למשפחות בתאילנד.

מסלולי טיול של מטיילים אחרים

לפני שאתם מתכננים את הטיול שלכם מומלץ לקרוא על טיולים של מטיילים אחרים בתאילנד. סיפורים אישיים של מטיילים יעזרו לכם להבין את השיקולים השונים שהם כללו בתכנון שלהם. שיכולים להיות רלבנטיים גם אליכם. הם יכולים לתת לכם רעיונות לביקור במקומות שלא חשבתם עליהם. וכמובן לעזור לכם להעריך כמה זמן כדאי להקדיש לכל מקום. וגם את העלויות הצפויות. חשוב לא פחות, מטיילים בעלי ניסיון יכולים לעזור לכם להימנע מטעויות שהם כבר עשו…  

אני משתדלת לשלב באתר כמה שיותר סיפורים של מטיילים מגוונים. למתכננים טיול בתאילנד, אני ממליצה לקרוא על הטיול של משפחת קיגל באיי תאילנד.

צ'אנג מאי, תאילנד

סיכום

אז יאללה, צאו לדרך ותכננו את חופשת החלומות שלכם בתאילנד! ולא משנה אם בחרתם בסיבוב זריז בבנגקוק, בדילוג בין האיים, או במסע של חודש בכל רחבי המדינה. אל תשכחו לחזור ולספר לנו על החוויות שלכם בתגובות.

כמובן, אנחנו פה לרשותכם ולעזרתכם אם אתם צריכים עזרה בתכנון. השאירו שאלה בתגובות ונשתדל לענות במהירות!

לכתבות נוספות למטיילים בתאילנד לחצו כאן.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

Picture of שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן