מדריך מקיף למטייל בבנגקוק: חשיפת בירת תאילנד || מעודכן ל-2024

מקדש בודהה בנגקוק

מדריך מקיף למטייל בבנגקוק: חשיפת בירת תאילנד || מעודכן ל-2024

ברוכים הבאים לבנגקוק, הבירה השוקקת של תאילנד, עיר מלאה במקדשים עתיקים, שווקים תוססים וסצנת חיי לילה סוערת. עם אוכלוסייה של למעלה מ-10 מיליון איש, העיר מתהדרת בשילוב של תרבויות תאילנדיות, סיניות והודיות, מה שהופך אותה לכור היתוך של חוויות ייחודיות. השפה הרשמית כאן היא תאילנדית, והמטבע הוא בהט תאילנדי (THB). במדריך המקיף שלפניכם נחשוף את בירת תאילנד המופלאה ונמליץ על הפעילויות, האתרים והמלונות הכי טובים.

מרכז בנגקוק

מה בכתבה:

עלויות טיול בבנגקוק

ככלל, תאילנד אינה יעד יקר.

לינה: המחירים נעים בין 200 בהט למיטת מעונות באכסניה ועד 1,500 בהט לחדר מלון בינוני. מלונות יוקרה יכולים לעלות יותר מ-4,000 בהט ללילה.
אוכל: המחיר של אוכל רחוב הוא סביר להפליא, עם מנות שעולות בסביבות 30-50 בהט. מסעדות גובות בדרך כלל 100-300 בהט לארוחה. מסעדות בסגנון מערבי יקרות יותר.
תחבורה: נסיעה ברכבת התחתית או העילית – BTS Skytrain או MRT תעלה בסביבות 16-59 בהט, בעוד נסיעה בטוק-טוק יכולה לנוע בין 100-200 בהט בהתאם למרחק.

מטבע מקומי בתאילנד

המטבע המקומי בתאילנד הוא בהט תאילנדי.  הערך שלו: 1 בהט תאילנדי = 0.11 שקל (נכון לינואר 2024). הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות מטבע מקומי לטיול בתאילנד היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג.
ניתן לשלם על ההמרה גם בתשלומים.
להזמנה לחצו כאן.

טיפים לחיסכון בכסף

אם אתם ממשיכים מבנגקוק לאיים, למשל, ולא רוצים לבזבז את כל הכסף לחופשה כבר בהתחלה, כתבתי עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך בעלויות.

  • אכלו אוכל רחוב: לא רק שהוא טעים, אלא שהוא גם זול ואותנטי.
  • השתמשו בתחבורה ציבורית: רכבת העילית BTS והרכבת התחתית MRT הן דרכים יעילות וזולות לחקור את העיר.
  • התמקחו בשווקים: תמיד התמקחו על המחירים הטובים ביותר, במיוחד בשווקים ובשימוש בטוק-טוקים.

מזג אוויר אופייני בבנגקוק

בבנגקוק יש אקלים טרופי, עם שלוש עונות עיקריות: חמה, גשומה וקרירה. הזמן הטוב ביותר לביקור הוא במהלך העונה הקרירה, הנמשכת מנובמבר עד פברואר, כאשר הטמפרטורות נוחות יותר והגשם מינימלי. העונה החמה, ממרץ עד יוני, יכולה להיות קשוחה, עם טמפרטורות שעולות לרוב על 35°C. העונה הגשומה, מיולי עד אוקטובר, מביאה גשמים עזים, אבל הם בדרך כלל קצרים ויכולים לספק הקלה מבורכת מהחום.

תחבורה ציבורית בבנגקוק

BTS Skytrain: מערכת הרכבות המוגבהת היא דרך מהירה ונוחה לנווט בעיר. התעריפים תלויים במרחק ונעים בין 16-59  בהט.
רכבת תחתית MRT: עוד אפשרות מצוינת לתחבורה ציבורית. הרכבת התחתית מכסה אזורים מרכזיים רבים בבנגקוק. התעריפים דומים לאלו של הרכבת העילית.
טוק-טוק: כלי הרכב התלת-גלגליים האייקוניים הללו הם דרך מהנה להתנייד אך יכולים להיות יקרים יותר. הקפידו לנהל משא ומתן על המחירים לפני שאתם עולים לטוקטוק.
מוניות: מוניות בבגקוק הן זמינות ומחירן סביר. תמיד ודאו שהנהג מפעיל את המונה. אל תעלו על מונית בלי לוודא שהמונה הופעל או לחילופין לאחר שהתמקחתם והסכמתם על עלות הנסיעה מראש.
סירות נהר: דרך מהנה לחקור את העיר ובמחיר סביר. סירות נהר שטות לאורך הנהר צ'או פראיה ותעלותיו, ומחיריהן מתחילים ב-15 בהט.

תחבורה ציבורית בבנגקוק

איפה לישון בבנגקוק

בנגקוק היא עיר גדולה ומגוונת עם מגוון רחב של אזורי לינה. המלונות בעיר יכולים להיות מאוד יקרים ומפוארים או זולים ופשוטים, אז בחרו מה שמתאים לתקציב ולצרכים שלכם. האזורים הטובים ביותר להתארח בהם בבנגקוק הם האזורים המרכזיים כמו סיאם וסוקומוויט, שם ישנם מלונות רבים ומסעדות נהדרות, והם קרובים לאתרי המבקרים המרכזיים בעיר.

סוקומוויט (Sukhumvit): אזור זה פופולרי בקרב תיירים, ומציע מגוון רחב של אפשרויות לינה, מרכזי קניות ומסעדות.

סילום (Silom): ידוע בסצנת חיי הלילה השוקקת שלו, זה מקום נהדר לשהות בו אם אתם מחפשים לחוות את סצנת הבידור התוססת של בנגקוק, עם מגוון מקומות לינה שיתאימו לכל תקציב.

סיאם (Siam): אזור המלונות המומלץ לאוהבי שופינג. בסיאם נמצא השופינג היוקרתי והמדהים ביותר בכל דרום מזרח אסיה.

רחוב קאו סאן (Khao San Road): אידיאלי עבור תרמילאים ומטיילים בתקציב נמוך, אזור זה מלא בהוסטלים, בתי הארחה ומלונות במחירים סבירים.

רייבסייד (Riverside): לחוויה יוקרתית יותר, תמצאו לאורך הנהר מלונות ואתרי נופש מפנקים עם נוף מדהים.

כמה מלונות מומלצים באזור המרכזי של בנגקוק:

1. Mandarin Oriental Bangkok – מלון יוקרתי זה ממוקם על גדות הנהר ומציע אירוח יוקרתי עם נוף מדהים על הנהר ועל העיר. המלון כולל מספר ברים ומסעדות מפורסמות וגם מציע שירות ספא מפנק ובריכת שחייה מהממת.

2. The Siam – מלון יוקרתי נוסף בסגנון קלאסי, הממוקם על גדות הנהר. המלון מציע חדרים מעוצבים ומפוארים, בריכת שחייה מדהימה ומגוון רחב של שירותי ספא.

3. Siam Kempinski Hotel – מציע אירוח מפואר, עם בריכות מרובות בינות לגנים מטופחים. זהו מלון בסגנון אתר נופש המציע גישה ישירה למרכז הקניות Siam Paragon.

4. The St. Regis Bangkok – מלון יוקרתי נוסף באזור סיאם, המציע חדרים מעוצבים ומפוארים, בריכת שחייה מהממת ושירותי ספא מפנקים. המלון ממוקם בקרבת כל המסעדות, בתי הקפה והחנויות המפורסמים באזור.

5. Anantara Riverside Bangkok Resort – מלון מפנק ומפואר הממוקם על גדות הנהר ומציע חדרים מרווחים ומעוצבים היטב. המלון כולל בריכת שחייה מגוונת ושירותי ספא מפנקים, וגם מציע מגוון מסעדות ובתי קפה מפורסמים.

אני ממליצה לכם לזכור כי ישנם מלונות רבים בבנגקוק, ולכל אזור יש את הכיוון שלו. לכן בעת בחירת מלון כדאי להתאים את הבחירה לצרכים ולתקציב שלכם. אתם מוזמנים לכתוב בתגובות איזה מקום אתם מחפשים לחופשה שלכם בבנגקוק וצוות האתר ינסה למצוא מקום לינה מתאים עבורכם.

דברים לראות ולעשות

לפניכם רשימת האטרקציות והמקומות שאסור להחמיץ בבירת תאילנד.

ארמון המלך: התחילו את ההרפתקה שלכם בבנגקוק בארמון הגדול האייקוני, בו שוכן וואט פרה קאו, הידוע גם כמקדש בודהה האזמרגד. הקפידו להתלבש בצניעות ולכסות את הכתפיים והברכיים בעת ביקור באתר קדוש זה.

וואט פו: במרחק הליכה קצר מהארמון הגדול, וואט פו הוא ביתו של הבודהה השוכב המפורסם.

שוק סוף השבוע Chatuchak: השוק העצום הזה הוא גן עדן לחובבי השופינג. השוק מציע הכל מבגדים ואביזרים ועד עתיקות ומזכרות. היו מוכנים להתמקח על המחירים!

שווקים צפים: דרך ייחודית לעשות קניות היא ביקור באחד מהשווקים הצפים הרבים של בנגקוק, כגון Damnoen Saduak או Amphawa. עלו על סירה ונווטו במבוך הרוכלים המוכרים תוצרת טרייה, מנות מקומיות ואומנות בעבודת יד.

באנג קראצ'או: במרחק כמה דקות שיט מבנגקוק, נמצא האי "באנג קראצ'או". האי הזה נקרא "הריאה הירוקה של בנגקוק". פרגנו לעצמכם טיול אופניים בתוך כפר קטן וירוק, תושבים חייכנים וחברותיים, שקט ושלווה. האטרקציה הכי משמעותית באי הזה הוא פארק פרא-פראדנג , פארק גדול ויפהפה. יש בו מסלולי נסיעה לאופניים וההרגשה היא פשוט נפלאה, ממש לנסוע בתוך יער. הפארק מלא בצמחייה ובעלי חיים, ויש אפילו הסברים בהרבה נקודות בפארק הנוגעים להיסטוריה של המקום.

לסיכום, בנגקוק היא עיר מרגשת ומגוונת המציעה משהו לכל מטייל. עם המראות המדהימים שלה, המטבח הטעים והמחירים הנוחים שלה, אין זה פלא שהעיר הפכה ליעד פופולרי עבור מטיילים בודדים, זוגות ומשפחות כאחד. 

כתבות נוספות למתכננים טיול בבנגקוק

כתבות נוספות באתר שיעזרו לכם בתכנון החופשה בבנגקוק:

ממשיכים לטייל בתאילנד? מוזמנים להיעזר במדריכים שלנו ליעדים נוספים: פוקט, קוסומי, קופיפי, קופנגן, קראבי וצ'אנג מאי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן