טיול בתאילנד עם בת שנתיים: פוקט-קופיפי-קראבי

מסלול טיול של משפחת קיגל בתאילנד, בן 3 שבועות בינואר 2023, בהרכב של זוג+תינוקת בת שנתיים.

נכתב ע"י יוליה קיגל, מידע נוסף על הטיול ומסלולי טיול נוספים ביעדים מאוד מיוחדים תוכלו למצוא בעמוד האינסטגרם של יוליה.

מסעדה עם נוף משגע בקראבי

מה בכתבה?

מתכננים טיול לתאילנד? לחצו כאן לכל המידע והטיפים הכי חמים לתכנון טיול בתאילנד.

מידע כללי על הטיול

טיילנו 3 שבועות בתאילנד עם בת השנתיים והינה התובנות שלנו.
כתבתי עבורכם דגשים חשובים לגבי הטיול כולו.

בתי מלון במסלול

פוקט – מלון קטטאני Katathani Phuket Beach Resort – מושלם לילדים ובמיוחד לקטנטנים (היחיד שמצאתי עם פארק מים במיוחד לילדים היותר קטנים). יש ג'ימבורי שפתוח עד 7 בערב ואפשרות לבייביסיטר, משחקייה קטנה נוספת בחנות המזכרות, עוד כמה בריכות יפות למבוגרים ויציאה לחוף פרטי. הג'ימבורי נמצא באגף הישן אבל אני ממליצה לקחת חדר באגף החדש (זה שליד הים) ומדי פעם ללכת לאגף הישן, פשוט כי האגף החדש הרבה יותר יפה. ארוחת בוקר כלולה, לגבי ארוחת צהריים/ערב- לא שווה לאכול במסעדה של המלון, יש מסעדות קטנות וזולות עם אוכל טוב ממש ליד המלון.

קופיפי – Phi Phi Coco Beach Resort – בקתות קטנות וחמודות בג'ונגל, בריכה עם נוף מושלם וחוף פרטי. ממש מאחורי ההר שליד המלון נמצא חוף הקופים המפורסם, אז במקום לשלם על שייט בלונגטייל פרטי שייקח אתכם לשם, אפשר פשוט להשאיל בחינם קיאק מהחוף הפרטי שבמלון ולשוט לשם עצמאית. המלונות במרכז קופיפי ידועים כפחות מפנקים, ועדיין העדפנו להיות במרכז (ההגעה למלונות שלא במרכז היא בסירה בלבד ורצינו שיהיה כמה שיותר פשוט עם הילדה). חסרונות – החדר קטן ושומעים רעש בלילה מהמסיבות (מניחה שזה ככה בכל המלונות במרכז, לפחות נותנים כאן אטמי אוזניים).

קראבי – Holiday Ao Nang Beach Resort – מדובר במלון משפחות שמדורג גבוה אבל בהשוואה לקטטאני שבפוקט הוא ממש לוקה בחסר. הג'ימבורי פחות מוצלח ונסגר מוקדם יותר, ארוחת הבוקר הכי פחות טובה מבין 3 המלונות, מים חמים שנגמרים מהר… המיקום שלו מאוד נוח אבל חוץ מזה לא באמת יכולה להמליץ עליו.

השכרת רכב בתאילנד

אנחנו תמיד מעדיפים להשכיר רכב כשאנחנו בחו"ל כי ככה אנחנו לא תלויים באף אחד ויכולים בקלות להגיע למקומות פחות מוכרים ולעשות עצירות בדרך. עוד יתרון גדול למי שמטייל עם ילדים קטנים: כיסא בטיחות. למצוא מונית עם כיסא בטיחות זה לא תמיד פשוט, במיוחד בתאילנד שזה לא נפוץ והם נוסעים עם תינוקות אפילו על אופנועים (וגם בלי קשר לילדים- זה יותר זול ממוניות). הזמנו רכב ב-sixt דרך האתר שלהם, אספנו את הרכב בסניף שלהם שנמצא ממש בשדה התעופה של פוקט שזה מאוד נוח, וביקשנו להחזיר בסניף אחר שנמצא בצפון פוקט במלון Intercontinental Phuket (באותו היום בכוונה תכננו לטייל בכמה יעדים בצפון פוקט), משם הזמנו מונית דרך אפליקציית Bolt וחזרנו למלון.

טיפ – אל תהיו ספונטניים: אם אתם מתכננים לעשות טיולי יום שכוללים הסעה מהמלון תתכננו אותם על הימים האחרונים בפוקט ותחזירו את הרכב יום לפני. אגב, בשביל לנהוג בתאילנד תצטרכו להוציא רישיון בינלאומי בארץ (תהליך ממש פשוט). למי שלא יודע- הנהיגה בתאילנד היא בצד השני.

אפליקציות להזמנת מוניות: בפוקט Bolt, בקראבי Grab. בולט מוצא במיידי, גראב לוקח קצת זמן אז תזמינו מראש.

מסעדות מיוחדות בתאילנד

פוקט – מסעדת מישלן Blue Elephant, מסעדת יוקרה בחוף קאטה נוי Mom Tri's Kitchen (קרוב למלון קטטאני, תבואו בשקיעה) – לשתי המסעדות האלה תזמינו מקום מראש. קפה חתולים ממש חמוד בעיר העתיקה B Cat Cafe.
קראבי – Dragon View ב- Khlong Muang (נוף מושלם).

קופיפי – Pirates House במרכז (אין קונספט מיוחד אבל אהבנו מאוד וחזרנו לשם כמה פעמים).

מפגשים עם חיות

פילים: אם אתם רוצים לראות פילים תלכו אך ורק לחווה שיקומית! ועדיין לצערי, לא כל החוות השיקומיות איכותיות, בחלקן עדיין מאלפים את הפילים לבדר תיירים אז שימו לב. אני חיפשתי חווה שיקומית בלי האטרקציה של לקלח פילים (מאמינה שלפילים עדיף להתקלח לבד ורק כשמתאים להם) ומצאתי רק חווה אחת כזאת – Bukit Elephant Park Phuket . 🐘 הסיור מתחיל בהאכלת פילים וממשיך בטיול בעקובתם בג'ונגל. רואים הדגמה איך מכינים גומי מהעצים ואפשר גם להישאר לקורס בישול קצר וארוחת צהריים, או ללמוד להכין לפילים אוכל. אפשר לבחור בין 3 סוגים של סיורים, הכל מפורט באתר שלהם (כולל גם הסעה מהמלון וחזרה).

קופים: היו מספר יעדים שבהם נתקלנו בקופים, הכי הרבה קופים היו במסלול הקופים (Monkey Trail) בקראבי ששם ראינו באמת עשרות קופים במסלול הליכה קצר של כ-20 דקות! חשוב מאוד לשמור על מרחק מהם, במיוחד אם אתם עם ילדים, אל תתנו לילדים להתקרב יותר מדי או להאכיל אותם כי הם יכולים לתקוף! (לא קרה לנו אבל שמעתי כבר סיפורים). חוץ מזה, אם אתם הולכים למקומות עם קופים אל תביאו איתכם חפצים יקרי ערך כי הם גם גונבים 🙈.

מעברים לאורך המסלול

את המעבר מפוקט לקופיפי עשינו במעבורת, מקופיפי לקראבי בספידבואט. הספידבואט מהיר יותר, רק שעה במקום שעתיים, אבל הוא גם רועש יותר וקופצני יותר. היתה לנו התלבטות מאחר ואנחנו מטיילים עם פעוטה בת שנתיים, אבל ראינו שהיה לה ממש סבבה במעבורת וגם בכל טיולי השייט עד כה אז החלטנו ללכת על זה. עבר בשלום והיא לא התלוננה. בכל אופן ממליצה מאוד לקחת כדור נגד בחילות גם במעבורת וגם בספידבואט. (לילדים קטנים אין תרופה כזאת, אבל הם גם סובלים פחות ממחלת ים). מקראבי חזרנו ישירות לפוקט במונית – שעתיים וחצי נסיעה.

מקדשים בפוקט

מסלול טיול בתאילנד עם תינוקת

מסלול טיול בתאילנד בן 3 שבועות שעבר בפוקט, קופיפי וקראבי. אחרי 6 ימים בפוקט, עברנו לעוד 4 ימים בקופיפי וסיום בקארבי.

מסלול בפוקט

יום 1 (מומלץ לעשות בימי ראשון):

📍 פסל The Big Buddha – פסל בודהה ענק שנמצא בנקודת תצפית ולידו עוד מגוון מקדשים קטנים. תזכרו להגיע עם מכנסיים/חצאית ארוכה וכתפיים מכוסות.
📍 מתחם Wat Chalong – מתחמם מקדשים בודהיסטי מרשים במיוחד מהמאה ה-19.
📍 קפה חתולים B Cat Café – ארוחת צהריים בקפה חתולים בעיר העתיקה ובעצם אחד הטובים שיצא לנו לבקר בהם. לא מתחברים לרעיון? לכו למסעדת One Chun הסמוכה. מסעדות מפורסמות נוספות באזור – Khao Rang / Three Monkeys (יש נוף יפה אז אל תבואו בחושך).
📍 העיר העתיקה Phuket old town – העיר העתיקה של פוקט תתאים במיוחד למי שנהנה לטייל בין מבנים עתיקים וצבעוניים, אבל הסיבה שהגענו לכאן דווקא ביום ראשון היא שוק הלילה שמתקיים בעיר העתיקה בימי ראשון בין השעות 16:00-21:00 ברחוב Thalang road וכולל מלא דוכנים של אוכל רחוב ומזכרות, שירים ריקודים ובאופן כללי פשוט אווירה ממש טובה!
נשאר לכם זמן? רבע שעה נסיעה מהעיר העתיקה נמצאת נקודת תצפית "גבעת הקופים" – Monkey hill viewpoint (הקופים פראיים אז תשמרו על מרחק).

יום 2:
התוכנית היתה לנסוע בבוקר לג'ימבורי ענק ופארק מים במיוחד לקטנטנים במקום שנקרא Rawai Park ובערב לראות שקיעה ב-Promthep cape. בפועל נשארנו במלון כי ראינו שיש בו המון משחקים לילדים ובערב יצאנו למסעדה. עוד ג'ימבורי טוב לילדים אפשר למצוא בקניון Phuket central mall (נקרא Kidzooona).
מסעדת מישלן Blue Elephant – ארוחת ערב במסעדת יוקרה בעיר העתיקה. תכננו להגיע לכאן ביום הקודם אבל לא הספקנו אז זה זז ליום שני. הזמנו תפריט טעימות מגוון (טעים אם כי חריף ברובו!), לא זול אבל חוויה מיוחדת. תזמינו מקום מראש!
מקדשים באזור: Jui Tui Shrine, Sam Sae Chu Hut Shrine, Wat Khao Rang.
יום 3:
📍 נוסעים לצפון האי ועוברים במקדשים Wat Sri Sunthon ו- Tha Rua Shrine.
📍 מגיעים לארוחת צהריים לבית הקפה המפורסם עם העלים הצפים Ma Doo Bua cafe.
📍 קרוב לשם יש ביץ' קלאב חמוד שנקרא The Lazy Coconut אבל לא יצא לנו להגיע לשם כי באותו היום היה גשם. במקום זה טיילנו במקדשים: Wat Phra Nang Sang , Wat muang komanraphat . מחזירים את הרכב בסניף sixt במלון Intercontinental ומזמינים מונית למלון עם אפליקציית Bolt.
יום 4:
טיול יום למפרץ פאנג נגה – Phang Nga Bay – "שייט 4 האיים". מערת הקופים, אי ג'יימס בונד, קיאקים וארוחת צהריים בכפר הצף.
יום 5:
חוות פילים שיקומית Bukit elephant park – מאוד ממליצה על חוות הפילים הזאת, רואים שהיחס לפילים טוב וזה גם המקום היחיד שמצאתי שלא עושה מקלחות פילים עם תיירים (הפילים נכנסים להתקלח ויוצאים כשהם רוצים).
📍 ארוחת ערב במסעדה Mom Tri's Kitchen שקרובה למלון – תזמינו מקום לשקיעה.

מסלול בקופיפי

אני רואה שהמון אנשים עושים רק טיול יום מקיף אחד לאזור של קופיפי (טיול 7 האיים), מספרים שהטיול מאוד אינטנסיבי, מעייף וקשוח מבחינת מחלת ים. בגלל שאנחנו מטיילים עם פעוטה זה נשמע לנו כמו רעיון פחות טוב והעדפנו לעשות טיול איטי ורגוע יותר… בכל מקרה שמענו שקופיפי הוא אי ממש יפה אז העדפנו להעביר בו כמה ימים.
טיולי שייט בקופיפי
במרכז קופיפי תמצאו הרבה סוכנויות שאפשר להזמין בהן טיול שייט פרטי בלונגטייל. המחירים זהים בכל הסוכנויות- 3 שעות טיול לזוג במספר יעדים לבחירה ב-1,800 באט (180 ₪), אבל ממש ליד המלון שלנו מצאנו סוכנות אחת שזולה יותר מכל האחרות- 3 שעות ב-1500 באט.
חילקנו את טיולי השייט ליומיים וזה המסלול:
  • יום 1 – בבוקר – אזור מפרץ מאיה (קופיפי ליי): Maya bay, Loh Sama Bay, Pileh Lagoon, Viking Cave, Monkey Bay
  • יום 2 – אחה"צ לקראת הערב – חופים (קופיפי דון): Loh Lana Bay, Nui Beach, Monkey Beach, Wang Long Bay את הטיול השני עשינו בשעה 15:30 כדי להגיע ב-18:00 למפרץ Wang Long Bay לקראת השקיעה המהממת שרואים מבין הסלעים.

המלצות נוספות לקופיפי

מקומות מומלצים לצלילה בקופיפי: Pileh Lagoon , Nui Beach , Wang Long Bay.

נקודת תצפית שווה: אם אתם אוהבים נופים יפים, אל תוותרו על נקודות התצפית של קופיפי. המסלול מתחיל במרכז קופיפי, תראו שם המון מדרגות שיגרמו לכם לתהות למה לעזאזל אתם עושים את זה לעצמכם (במיוחד אם אתם סוחבים עליכם ילדה) אבל ברגע שתגיעו לנקודת התצפית ותראו את הנוף אתם תשכחו מהכל. אל תעצרו בנקודת תצפית הראשונה אלא תמשיכו לשנייה שנחשבת ליפה ביותר מבין כולן! ! לנקודת תצפית השלישית כבר לא המשכנו, אבל אם אתם בכושר ומוכנים להמשיך ללכת תוכלו לעבור דרך נקודת התצפית השלישית ואפילו הרביעית, אם תמשיכו בשביל תוכלו להגיע גם לכמה חופים.

מסעדה: ממליצה מאוד על מסעדה במרכז קופיפי שנקראת Pirates House שחזרנו אליה שוב ושוב, אוכל טוב והופעות חיות כל ערב.

מסלול בקראבי

אז מה יש לעשות בקראבי? בעיקר המון טיולי טבע!

טיול יום למעיינות החמים, ברכת אמרלד ומערת מקדש הנמר: שעה נסיעה מחוף או נאנג, אפשר לעשות עם נהג פרטי או בטיול מאורגן (נרשמנו לטיול מאורגן דרך המלון).

•  המעיינות החמים Krabi Hot Springs – בריכות טבעיות קטנות שבכל אחת יש מים חמים בטמפרטורה אחרת, מתאים לביקור גם עם ילדים קטנים כי אפשר למצוא בריכה לא חמה מדי בשבילם.
  • בריכת האמרלד Emerald Pool – בריכה קרירה בצבע טורקיז מהמם!
  • מערת מקדש הנמר Tiger cave temple – רוב הטיולים המאורגנים משלבים גם המקדש הזה, קחו בחשבון שתצטרכו לעלות לא פחות מ-1,260 מדרגות כדי להגיע אליו. אנחנו ויתרנו על התענוג (בכל זאת מטיילים עם פעוטה שנצטרך לסחוב), במקום זה הסתובבנו במקדשים למטה ואכלנו גלידה. אם אתם עולים תזכרו להחביא את כל הדברים שלכם בתיק כי בדרך תתקלו בקופים שינסו לשדוד אתכם.
    בדיעבד אני יכולה להגיד שאם אין לכם כוונה לעלות למקדש עדיף שתגיעו רק לבריכות עם נהג מונית פרטי.

טיול שייט לאי הונג והאזור: עוד טיול יום מאורגן שסגרנו דרך המלון.

מתחילים עם קצת צלילה, ממשיכים לאי בשם Koh Lao Lading עם חוף קטן ויפיפה, שם אוכלים ארוחת צהריים (אם אתם בטיול פרטי תדאגו להביא לכם אוכל) וממשיכים לאי הונג שהוא מרכז הטיול הזה – Koh Hong. אחד החופים הכי יפים שיצא לנו לבקר בהם, עם המון דגים שנמצאים אפילו במים הרדודים ואל תפספסו את העלייה לנקודת התצפית!

ריילי ביץ' ומערת פרא-נאנג: הגענו לסוכנות סירות שמול המלון שלנו ונאמר לנו שכדי לשוט לריילי ביץ' צריך לחכות שהם יאספו 8 אנשים, כי השייט אורך רבע שעה בלבד, המחיר מאוד זול, ולא משתלם להם לשוט רק עם זוג אחד, אז קחו בחשבון שצריך לחכות (אפשר לקחת שייט פרטי אבל הרבה יותר יקר). מגיעים לריילי מערב (Railay Beach), החוף היפה והמפורסם עם המלונות הכי יקרים ומפנקים בקראבי. אחרי זמן מה אנחנו ממשיכים לחוף ריילי מזרח, חוף לא יפה במיוחד, מאוד בוצי ולא מיועד לרחצה (לאנשים בכל אופן, ראינו לטאה ענקית שנכנסה לשחות שם ונראה שהיא נהנתה 😅). לא מתעכבים כאן וממשיכים לחוף פרא-נאנג המפורסם (Phra Nang) ובו גם מקדש בתוך מערה – את רוב הזמן שלכם כדאי להעביר כאן. אפשר להמשיך עם הסירה ל- Chicken island, Tub island, Koh Poda שבאזור. אם טיפוס הרים מדבר אליכם – תעשו את זה בריילי מערב. עלייה לנקודת תצפית – בריילי מזרח, אם כי העלייה מאוד בוצית אז אנחנו ויתרנו.

מסלול הקופים Monkey Trail שבחוף או נאנג (5 דקות נסיעה מהמלון שלנו): מסלול הליכה קצר של כ-20 דקות עם מלא קופים! בסוף המסלול מגיעים לחוף Pai Plong.

המלצות נוספות לקראבי

מסעדה מומלצת עם נוף מושלם: המסעדה Dragon View שבאזור Khlong Muang נמצאת על הר שמשקיף על נוף מהמם לכיוון הים, וכוללת כל מני פינות ישיבה חמודות כמו פופים וערסל וכו', והכי חשוב כמובן גם אוכל מצוין וקוקטיילים מיוחדים. אנחנו הגענו לארוחת צהריים בלי להזמין מקום והיה כמעט ריק, אבל אם אתם מתכוונים להגיע לקראת השקיעה שווה להזמין מקום מראש כי זו השעה הכי מבוקשת של המסעדה. רק אל תגיעו לכאן בטוקטוק כי הוא נתקע בעלייה להר. נהג הטוקטוק התקשר בשבילינו למסעדה ששלחו אלינו מישהו לאסוף אותנו ברכב.

עוד מקומות לבקר בהם בקראבי: Dragon Crest Mountain hike | Than Bok Khorani National Park, kayaking from Ban Bor Thore / Tha Lane bay | Kayaking in Klong Nong Talay | Khao Khanab Nam, Mud Crabs sculpture | Wat Kaew Korawaram temple | Susan Hoi (Fossil Shell) Beach | Rafting in Ton Pariwat Wildlife Conservation Area.

מוניות: האפליקציה Bolt להזמנת מוניות (מה שהיה מאוד יעיל בפוקט) לא עובדת בקראבי, תשתמשו ב-Grab ותזמינו מוניות מראש כי קשה למצוא בה מונית מרגע לרגע.

מידע נוסף על הטיול ומסלולי טיול נוספים ביעדים מאוד מיוחדים תוכלו למצוא בעמוד האינסטגרם של יוליה.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...