מסלול טיול משפחתי בן שבוע בניו יורק

מונית בניו יורק

מסלול טיול בן שבוע בניו יורק, בחודש מרץ, זוג וילד.

נכתב ע"י איתמר ניצן. מרץ 2018.

חמישי 22/3/18

נחתנו בערב ולקחנו מונית מהשדה למלון. ענבל ויאיר היו עייפים אז מקלחות ולישון.
אני עוד יצאתי לאסוף הזמנות מאמזון לוקר, לקנות כרטיסים לסאבווי ולאכול. אכלתי בשוק תת קרקעי ב – Columbus circle בדוכן קולומביאני.

שישי 23/3/18

קמנו ויצאנו לאכול ארוחת בוקר בבייגל האוס מצוין (pick a bagel). אחרי זה לקחנו סאבווי לחלק הדרומי ועלינו על מעבורת לסטטן איילנד לראות את פסל החירות. כשהגענו לסטטן איילנד ירדנו מהמעבורת ועלינו עליה מייד שוב לנסיעה בחזרה למנהטן.
משם הלכנו לפסל השור הזועם והצטרפנו לסיור של free tours by foot. למרות שהסיור מעניין מאוד הבנו שבגלל שהוא באנגלית ויאיר לא מבין (קשה לתרגם הכל סימולטנית) עדיף לוותר על סיורים בטיול זה. פרשנו מהסיור לייד מוזיאון האינדיאנים והלכנו להסתובב בבאטרי פארק ובטירת קלינטון. אחרי מלחמת שלג חזרנו שוב לשור להצטלם.

משם הלכנו לוול סטריט ולכנסיה לייד. הכל לפי הסיור העצמי של free walks by foot. המשכנו לאתר הזיכרון לאסון התיאומים והלכנו לתצפית מ-one world. היה מהמם.
כשירדנו עברנו בקניון האוקולוס והלכנו לאכול ב-eataly שזה שוק איטלקי מגניב.
משם ויתרנו על לעבור בקניון ברוקספילד ובפארק על ההאדסון בצד השני והלכנו לעשות קניות ב-century 21 שזה כל בו ענק.
אחרי הקניות הלכנו לראות את ה-federal hall ואת בית המשפט (הבניין המפורסם מחוק וסדר). חזרנו בסאבווי לתחילת ה-times square והלכנו דרכו לכיוון המלון.

חיפשנו מקום לאכול וכל המומלצים היו מלאים. בסוף מצאנו פאב עם ציון טוב שהיה בו מקום. בדיעבד גילינו שזה הפאב של how I met your mother (McGee’s). החלטנו לא לקנות ולצאת למשחק NBA כי יאיר היה שפוך מעייפות.

שבת 24/4/18

בבוקר עצרנו בבית קפה ליד המלון לארוחת בוקר. אחרי אינסידנט קטן עם בקבוק מים ותיק רטוב התארגנו והמשכנו לסאבווי. נסענו לרחוב 34 ולתחילת ה-high line.
הלכנו את כל המסלול וכשירדנו הלכנו לצ'לסי מרקט. אכלנו שם ארוחת בוקר שנייה מכל מיני דוכנים.
יצאנו והסתובבנו ב-meat packing district מעט. לא ראינו משהו מיוחד שם (אולי בשעות הלילה או עם סיור)

משם עברנו (תחנה אחת בסאבווי כי יאיר היה קצת עייף) לגריניץ' ווילג'. הסתובבנו בשכונה היפה לפי נקודות סיור עצמי של free walks by foot ואז הלכנו לוושינגטון פארק. שם יאיר שיחק שחמט מול שחקן מקומי ואח"כ שיחק במתקנים.
ראינו קצת הופעות רחוב ואני קפצתי לקנות בצק עוגיות ב-DO (לא מדהים אבל ממש מיוחד).
משם הלכנו ליוניון סקוור. ענבל נכנסה לקנות בחנות נעליים DSW ובכל בו ברלינגטון שמעליה ואני ויאיר הסתובבנו בפארק, ראינו הופעות רחוב, מתקני שעשועים. אח"כ ראינו שיש שוק איכרים (רק בסוף שבוע להבנתי) ממש יפה והסתובבנו בו, לקחנו טעימות וקנינו קצת שטויות.

משם אני ויאיר היינו רעבים ואכלנו במזללת המבורגר five guys.
נפגשנו עם ענבל ונסענו למלון למקלחות ולישון עד הערב.
בערב יצאנו לאכול במסעדה איכותית Wolfgang עם סטייק מדהים. משם הלכנו למופע ברודווי שהזמנו מראש של אלדין. היה מהמם. וחזרנו לישון.

ראשון 25/3/18

בבוקר אכלנו בסטארבאקס. לקחנו סאבווי לנקודה שממנה לוקחים רכבל לאי רוזוולט. ממש יפה!
מכיוון שלא היה זמן, לא הסתובבנו באי ומייד חזרנו באותו רכבל.
בגלל עבודות ביום ראשון תחנת הסאבווי שרצינו לחזור ממנה היתה סגורה והיינו צריכים ללכת בזריזות לתחנה אחרת.

הגענו בסאבווי לתחנת גרנד סנטרל, אך לא היה זמן להסתובב בה ומיד קנינו כרטיסים ועלינו על רכבת צפונה לתחנת croton harmon. חמישים דקות נסיעה ושם נפגשנו עם המשפחה (Abby and Rose). הם הראו לנו את השכונה שלהם ואת הבית המהמם הצופה על ההאדסון.

יצאנו לאכול איתם צהריים בדיינר אמריקאי יווני. רוז חזרה לביתה לבשל ארוחת ערב ואבבי לקח אותנו לראות סכר ומפל יפיפה ומשם לתצפית על bear mountain. אחר כך הלכנו למסלול הליכה קצר על bear mountain ליד אגם וקצת זמן לגן חיות מקומי.

משם חזרנו לארוחת ערב משפחתית כשגם ג'יי אח של רוז הגיע וגם הבן ג'ונתן ומשפחתו. הבן הקטן של ג'ונתן אוון בגיל של יאיר והם מייד הסתדרו למרות שאין להם שפה משותפת.

בסוף הארוחה, הם החזירו אותנו לתחנת הרכבת וחזרנו לתחנת גרנד סנטראל. הפעם הסתובבנו בתחנה היפה ואחר כך לקחנו סאבווי ל-times square. עשינו קניות ב-toys r us (מכירת חיסול בעקבות סגירה) והלכנו ברגל למלון.

שני 26/3/18

בבוקר הלכנו לשוק התת קרקעי מתחת ל-Columbus circle ואכלנו בו ארוחת בוקר.
לקחנו סאבווי לתחילת הארלם. הסתובבנו טיפה (רצוי יותר כחלק מסיור). והמשכנו לחלק הצפוני של סנטראל פארק. עשינו מסלול יפיפה שנקרא the loch. סיימנו בפארק שעשועים, יאיר שיחק ואנחנו נחנו.

המשכנו ל-natural history museum, הגענו ישר עם הפתיחה כך שהכניסה הייתה מהירה (כמעט ללא תור). הסתובבנו שם שעתיים וחצי בעיקר בחלק של הדינוזאורים ושל החיות (ויתרנו מראש על התפתחות אנושית, חלל וכל התערוכות המיוחדות).

יצאנו והלכנו לאכול צהריים ב-shake shak ליד. מסתבר שהגענו בזמן כי כשיצאנו היה תור ארוך מאוד. ההמבורגרים שלהם מצויינים ומושחתים.
משם חזרנו לסנטראל פארק ל-hernshead שם טיפסנו על הסלעים והצטלמנו ול-belvedere castle היפה.

חזרנו לסאבווי ונסענו לרחוב 34 ל-Macys. עשינו שם קניות וראינו תערוכת פרחים מדהימה שהייתה שם (רק בעונה הזו). יצאנו וראינו את ה-Madison square garden ואת ה-empire state building.

משם הלכנו ל-Bryant park והסתובבנו שם. ענבל ויאיר ישבו לנוח ואני נכנסתי לספרייה העירונית (יפה מאוד). אכלנו במאפייה שנמצאת לייד והמשכנו משם ל-rooftop שנקרא st cloud אבל החלטנו לא לשבת שם כי היה קר למעלה בחוץ ובפנים לא היה נוף מיוחד.

חזרנו למלון שמנו את הקניות ונחנו חצי שעה. יצאנו ונסענו שוב בסאבווי + הליכה לרחוב 34 מזרח לרציף הפלגה של מעבורת. הגענו בדקה התשעים (שילמנו כבר על המעבורת כי לא היה זמן). ההפלגה הייתה ממש יפה ורומנטית בעוד השמש יורדת עם הנוף של מנהטן. ההפלגה הביאה אותנו בסוף למתחת לגשר ברוקלין.

הסתובבנו בפארק ובטיילת שמשקיפה על מנהטן ואז ישבנו לאכול פיצה במקום שנקרא grimaldy (חיכינו רבע שעה בתור). רצינו לחזור על הגשר אבל בגלל שיאיר היה עייף ויתרנו וחזרנו בסאבווי למלון לישון.

שלישי 27/3/18

אכלנו ארוחת בוקר במאפייה מגניבה בשם bible and sip ונסענו בסאבווי למרכז מערב הסנטראל פארק. הסתובבנו באיזור של ג'ון לנון, בית הסירות, המזרקה Bethesda, והפסל של עליסה בארץ הפלאות. הלכנו אחר כך דרומה בפארק דרך הגן חיות (לא נכנסנו, למרות שנראה שווה) וראינו מבחוץ כלבי ים.

אח"כ הלכנו בשדרה החמישית, עברנו דרך חנות אפל והחלטנו לא להכנס ודרך מגדל trump שהיה בו תור אז גם וויתרנו. הגענו לחנות מיקרוסופט ונכנסו לראות מחירים למשחקי xbox. מפה לשם יש המון סימולטורים תלת מימד בחנות. ענבל הלכה לקניות ואני ויאיר נשארנו גם לעשות סיור חינם בחנות עם הולוגרמות וסרטים.

אח"כ נפגשנו והיה מצעד בדיוק לזכר כבאים שנפטרו עם תזמורת אירית והמון כבאים במדים (מאוד מרשים). נכנסנו לראות את כנסיית st Patrick והלכנו לאיזור של רוקפלר סנטר. עלינו מייד לתצפית מ-top of the rock. היה יפה מאוד אבל קצת פחות מ-one world (אולי בגלל הראות הירודה, אולי כי זה התצפית השנייה ואולי כי היינו רעבים). כשירדנו, ויתרנו על להסתובב במרכז. עברנו דרך חנות מיקוסופט לחפש את הכובע שאיבדתי (לא מצאתי לצערי) והלכנו למסעדת benihana. המסעדה ממש מגניבה. האוכל טעים (לא מדהים אבל טעים) והשף עושה הצגה ממש מגניבה כשהוא מבשל מולך. גם כל מנה שהוא מכין הוא נותן לכולם לטעום קצת, כך שחוץ מהמנה שלך אתה טועם ממנות של אחרים.

משם חזרנו למלון לנוח ואני יצאתי עוד קצת להסתובב.
בערב יצאנו לראות משחק כדורסל ב-Madison square garden. היה חצי גמר טורניר מכללות (2 משחקים ברצף). קנינו כרטיסים במקום (מה שאי אפשר לעשות ב-NBA) ונכנסנו למקומות טובים. גוש 115. הגענו בסוף הרבע הראשון וראינו את אוניברסיטת יוטה מנצחת את מערב קנטקי ואת penn state מביסה את מיסיסיפי. לכל קבוצה יש מעודדות, תזמורת וקמיע. יצאנו לפני הרבע האחרון כשכבר היה ברור מי הולכת לנצח. עצרנו לפיצה במקום סתמי וחזרנו לישון.

רביעי 28/3/18

בבוקר עצרנו לאכול בבית קפה נחמד ליד המלון grand central. לקחנו סאבווי לשכונת בושוויק (שכונה לא יפה) ועשינו סיבוב לראות גרפיטי (הגרפיטי שם מהמם) לפי נקודות של סיור עצמי free walks by foot.

לקחנו סאבווי לצ'יינה טאון. שם עשינו סיבוב (שוב לפי נקודות של סיור). קנינו ממתקים וכל מיני שטויות.
עצרנו לאכול במסעדת dim sum מצוינת (קצת תור אבל שווה) – Nom Wah Tea Parlor. הזמנו כל מני מנות ואכלנו עד שהתפוצצנו.
המשכנו להסתובב לפי הסיור ועברנו להסתובב בליטל איטלי.

משם לקחנו סאבווי למלון.
ענבל הלכה לנוח ואני ויאיר עשינו עוד סיבוב בסנטראל פארק (בחלק הדרומי ובשדרה הראשית).
אחר כך נפגשנו עם Abby והלכנו לגן משחקים בחלק הדרומי ואחר כך נפגשנו עם ענבל ב-colombus circle. הלכנו לסיבוב עם Abby ב-upper west side ובלינקולן סנטר. עד לבית של ג'ונת'ן על ההאדסון.
אכלנו ארחות ערב עם המשפחה (הזמינו אוכל הודי) ויאיר שיחק עוד עם אוון. Abby החזיר אותנו אח"כ למלון.

חמישי 29/3/18

קמנו בבוקר וירד גשם קל. הלכנו לרוקפלר סנטר שלא כל כך הספקנו לראות (ונראה שיש למה להכנס אם יתגבר הגשם). בדרך אכלנו בבית קפה איטלקי.
הסתובבנו ברוקפלר וראינו את ההחלקה על הקרח. התחיל גשם אז אני ויאיר נכנסנו לחנות נינטנדו לשחק משחקים על מסך ענק (בגודל של קיר שלם) וענבל הלכה לעוד קצת קניות. אחר כך נפגשנו ביחד והסתובבנו בחנות לגו.

הגשם לא הפסיק ולכן הסכמנו ליאיר שרצה לסוע באוטובוס. נסענו דרך כל השדרה החמישית עד ל-madison square park שם ירדנו. הגשם הפסיק אז הסתובבנו בפארק וראינו את בניין flat iron.

לקחנו סאבווי למלון, ארגנו את התיקים, עשינו צ'ק אווט (נתנו לנו צ'ק אווט עד 13:00 כי ביקשנו) ושמנו אותם בשמירת חפצים.

הלכנו לאכול צהריים. המקומות שרצינו (black tap או burger joint) היו עם תור ארוך אז מצאנו נודל בר מומלץ (Topaz) שהיה עם תור קצר. אכלנו שם והיה טעים מאוד ואז חזרנו למלון ולקחנו מונית שהזמנו לשדה התעופה.

עוד על ניו יורק באתר

טסים לניו יורק? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכננים טיול לניו יורק?

הירשמו לרשימת תפוצה של צ'ק אין אאוט
ותקבלו לתיבת המייל שלכם מידע מקיף לתכנון החופשה.

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...