סן פרנסיסקו – המדריך למטייל: מקומות לינה ואטרקציות מומלצות

גשר סן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו – המדריך למטייל: מקומות לינה ואטרקציות מומלצות

סן פרנסיסקו היא אולי אחת הערים האייקוניות ביותר בעולם, אם זה בגלל הגולדן גייט המפורסם, כי היתה מרכז המהפכה ההיפית של שנות ה-60 או בגלל שהפכה להיות בירת ההייטק העולמית. בסן פרנסיסקו יש הכל לכולם, שילוב בין אורבניות לטבע, בין אתרים היסטוריים לשיא המודרניות והחדשנות, ואפילו תחבורה ציבורית יעילה למדי (דבר שהוא די נדיר בארצות הברית). 

רחוב משופע בסן פרנסיסקו

מידע שחשוב לדעת לפני הביקור בסן פרנסיסקו

בשביל להסתובב בתוך סן פרנסיסקו עצמה אין צורך ברכב, יש קרוניות אייקוניות, אוטובוסים, טראם, ואם אתם מעוניינים בלעשות קצת כושר אתם מוזמנים לנסות ללכת ברגל במעלה ומורד הרחובות המאוד תלולים שלה.
רבים מנצלים את ביקורם בסן פרנסיסקו כדי לבקר גם בערים השכנות מלאות האטרקציות: ברקלי ואוקלנד, אשר גם אליהם תוכלו למצו גישה בתחבורה ציבורית (אם כי פחות נוחה ויעילה מבתוך סן פרנסיסקו עצמה). 

מזג אוויר: חשוב לציין שהמזג אוויר בסן פרנסיסקו הפכפך למדי, גם יום שנראה יפה יכול להפוך לקריר וגשום פתאום, לכן דאגו להתלבש בשכבות שיתאימו לכל מזג אוויר.

מקומות לינה בסן פרנסיסקו

אם זה הביקור הראשון שלכם בסן פרנסיסקו והוא קצר, נוב היל (Nob Hill) הוא בחירה טובה עבורכם. השכונה היוקרתית של סן פרנסיסקו והמרכזית בסן פרנסיסקו. אפשר להגיע ממנה בקלות להרבה מהאטרקציות האהובות של העיר. הנוף האורבני, ריבוי המסעדות, חנויות ומקומות בילוי, הופכים את השכונה הזו לאחת המועדפות והנוחות, במיוחד למי שרוצה להיות במרכז ולחוות את החוויה האורבנית המרתקת של העיר.

מלונות מומלצים נוב הייל:

  • The Ritz-Carltonמלון חמישה כוכבים הנמצא 5 דקות הליכה מצ׳יינהטאון המפורסמת. המלון יוקרתי מאוד ונותן שירותים ברמה גבוהה ביותר. 
  • Fairmontמלון חמישה כוכבים עם תקרות גבוהות, חדר כושר, ספא מפנק ועוד. חדרים עם נוף פנורמי לגולדן גייט, אלקטרז והמרכז הפיננסי. 
  • University Club of San Franciscoמלון ארבעה כוכבים בבניין לבנים אדומות ישן המלא בדקורציה היסטורית מרתקת. ארוחת הבוקר כלולה במחיר החדר.
  • Petite Auberge מקום האירוח B&B בסגנון צרפתי ממוקם על גבעת נוב, בכיכר יוניון. כל החדרים המציעים אירוח ללא עישון כוללים עיצוב עתיק, טלוויזיה בעלת מסך שטוח, שידה/ארון בגדים וחלוקי רחצה לאורחים. חדרי הרחצה הצמודים כוללים מוצרי רחצה בוטיק ומייבש שיער.

שתי שכונות נוספות אשר מוצעות רבות לתיירים בגלל קרבתן לאטרקציות מרכזיות שאנו ממליצים להימנע מלישון בהן הן Fisherman's Wharf היקרה מאוד, ו – Tenderloin המלאה בהומלסים.

למקומות לינה מומלצים ושכונות נוספות בסן פרנסיסקו לחצו כאן

אטרקציות מומלצות

סן פרנסיסקו מלאה באטרקציות תיירותיות, אספנו עבורכם את המיטב שלא תרצו לפספס.

גולדן גייט

לא באמת הייתם בסן פרנסיסקו אם לא ראיתם את הגולדן גייט. אמנם שמו הוא גשר הזהב, אך הוא למעשה אדום, והוא הסמל האייקוני ביותר של העיר. ליד הגשר יש פארק יפהפה בו תוכלו לראות את הגשר המפורסם בזוויות רבות.

Fisherman’s Wharf

המרינה של סן פרנסיסקו היא גם טיילת יפה ומתויירת. בין הרציפים 39 – 43 נמצאו המרכז המעניין עם מסעדת דגים ענקית ונוף לתוך לשון הים היפה בה נמצא האי המפורסם אלקטרז. אתם לא חייבים רק לצפות בו מרחוק, תוכלו לעלות גם על מעבורת שתיקח אתכם עד לאי, לסיור מעניין בבית הכלא.
רציף 39 מפורסם בכמות אריות הים שניתן לראות תופסים כל פינה ברציף ומשתזפים בשמש.

SFMOMA

מוזיאון האומנות המודרנית המפורסם שמציג עבודות של אנדי וורהול, פרידה קאלו ועוד.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים במחיר מוזל.

צ׳יינהטאון

השכונה הסינית של סן פרנסיסקו עם שוק אסייאתי ענק, מסעדות אסייתיות רבות, מקדשים וחנויות אוריינטליות שיגרמו לכם להריגש כמו בסין רק בקליפורניה. 

מגדל קויט

מגדל קויט נמצא בשכונת Telegraph Hill. גובהו 64 מטר, מה שהופך אותו לנקודת תצפית מושלמת על כל העיר. נוף פנורמי שאסור לפספס.

החופים

סן פרנסיסקו היא בקצה לשון יבשה, המוקפת מים ב – 3 מצדדיה, מה שאומר שיש בה לא מעט חופים יפים, חלקם עם בולדרים דרמטים, בחלקם מפרצים קטנים. אם יש לכם הרבה מזל אולי תזכו לראות לוויתנים עוברים מרחוק או אריות ים. אנו ממליצים במיוחד לבקר בחופים Marine Headlands, Marshall's beach, Pacifica State beach (במיוחד אם אתם גולשים) ו – Rodeo beach.

סיור מבוסס טיפים בסן פרנסיסקו

אחת הדרכים הנהדרות להכיר את העיר היא בעזרת סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להוציא הרבה כסף על סיור שלא בהכרח תהנו בו, יש אפשרות להירשם באתר GURU לסיורים מבוססים טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם לא משלמים על הסיור מראש, אלא מגיעים ובסוף הסיור בוחרים כמה לשלם למדריך.
שימו לב, נהוג להשאיר לפחות 10 יורו למשתתף.
הגעתם לסיור ואינו לטעמכם? אתם לא מחויבים, אם המבטא קשה או המדריך לא מתאים לכם – אתם תמיד יכולים להיפרד בנעימים.

לחצו כאן להירשם לסיורים (יש סיורים באנגלית וספרדית).

אוטובוס התיריים של סן פרנסיסקו

אם אתם רוצים לראות בקלות את כל אתרי החובה של סן פרנסיסקו, הדרך הכי טובה והכי יעילה לעשות את זה היא לקפוץ על אחת מאוטובוסי ה-Hop On Hop Off – של העיר. בחירה מצוינת שמבקרים בפעם הראשונה בסן פרנסיסקו רוכבים ברחבי העיר למקומות שמעניינים אותך. המסלול כולל את יוניון סקוור, נורת' ביץ', מזח 39, פישרמנ'ס וורף ופארק גולדן גייט.

על האוטובוס מדריך דובר אנגלית שיסביר על התחנות השונות בהן האוטובוס עובר.

לפרטים והזמנת מקומות לחצו כאן

פארק עירוני בסן פרנסיסקו

קצת מחוץ לסן פרנסיסקו

אם כבר חציתם את האוקיינוס להגיע לכאן, שווה לקפוץ גם לאיזורים שמחוץ לסן פרנסיסקו ולראות מה יש להם להציע. 

אוקלנד – עיר הנמצאת מזרחית לסן פרנסיסקו בה תוכלו להנות מהנוף של הגם מריט, לבקר במוזיאונים ובתיאטראות המפורסמים.

ברקלי – צפונית לאוקלנד נמצאת עיר הסטודנטים המגניבה ברקלי. העיר מלאה בבתי קפה היפסטרים, אומנות רחוק והרבה חיי לילה. 

Muir Woods Recreational Park – אם תחצו את הגולדן גייט תגיעו לחלק הצפוני של המפרץ. פארק מויר מציע שלל מסלולי הליכה לפי דרגות קושי בין עצי הרדווד המפורסמים של קליפורניה. אלו עצים ענקיים שייתכן והם הותיקים ביותר בעולם.

מחוז סונומה – המחוז נמצא צפונית לסן פרנסיסקו, ורצוי לשכור רכב כדי להגיע אליו ולטייל בו. במחוז סונומה יש טבע יפהפה, מסלולי הליכה רבים וחופים ארוכים, אך מה שמחוז סונומה הכי ידוע בו הוא היין. תוכלו לבקר בהמוני יקבים ולטעום יינות משובחים. 

Silicone Valley – דרומית לסן פרנסיסקו נמצא האיזור שהפך לבית של חברות ההייטק הגדולות בעולם כמו אפל, גוגל, פייסבוק ועוד. תוכלו למצוא גם את מוזיאון החדשנות ומוזיאון היסטורית המחשב. הארכיקטורה המרשימה של המקום שווה ביקור, במיוחד אם אתם עובדים בהייטק. 

יצא לכם לטייל בסן פרנסיסקו? מוזמנים להוסיף את ההמלצות שלכם בתגובות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן