מסלול טיול בן שבוע בחופים של ליסבון

מסלול טיול בן שבוע בחופים של ליסבון

חזרתי לפנות בוקר מליסבון, פורטוגל והאמת? הגוף פה, אבל הראש לגמרי בחופים, המקומות והאוכלוסייה של ליסבון ופורטוגל בכלל. עשיתי טיול עצמאי בין 09-15.04, להלן תמצית יומן מסע, מפורט יש לומר, של ימי החופשה – מקווה שיסייע למי מהקוראים והקוראות.

נכתב ע"י Nir Damari, אפריל 2023.

יום א'

נחיתה ב-14:00, הגעה לדירת Airbnb ב-Amadora, איזור במרחק של כ-25 דק' מהשדה. המיקום נבחר בעיקר בשל מיקומו – ממורכז ביחס למקומות והאתרים שרציתי לבקר, כ-30 דק' מערבית ל-Casais וכ-50 דק' דרום-מזרח ל-Sesmibra.

נסעתי לאחד המקומות המומלצים ביותר, כ-20 דק' נסיעה ל-Lxfactory – אזור עם מסעדות, פאבים, באסטות שמציעות ביגוד ייחודי ולא מעט הופעות חיות ממש בפתחן של העסקים. אווירה כיפית, צעירה והומה באנשים ומוסיקה.

מיד אחרי, ביקור ב- Casino Lisboa, מהטובים והמזמינים באירופה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

יום ב'

קימה יחסית מוקדמת ויציאה ל-Cipreia Dive Club שב-Sesimbra. מועדון צלילה וותיק ואיכותי ביותר, המחירי צלילות יחסית יקרים, אבל הסטנדרטים בהחלט מצדיקים זאת.

משם, יציאה רגלית ל-Cliffs of Cabo Espichel שב-Arrabida, לטובת מסלול הליכה שבסופו יש טביעות דינוזאור – למיטיבי לכת בלבד.

משם, חזרה לדירה ונסיעה ל-Bairo Alto, אזור שוקק חיים, מתאים בעיקר לצעירים וצעירים ברוחם, פאבים, ברים ומסעדות בכל פינה, הומה וצפוף גם בימי Off season. אכלתי במסעדת בורגרים בשם Cultura do Hambúrguer – בהחלט מומלצת לאוהבי ארוחות שחיתות. חשוב להזכיר ש-Bairo Alto, כמו כל ליסבון רוויה בעלויות וירידות, יש לקחת את זה בחשבון. אחרי שסעדתי את נפשי, המשכתי לקונצרט ג'אז ב- O Bom O Mau e O Vilão, המילה קונצרט מפוצצת, מדובר ב-5 נגנים, בהופעת לייב במקום, אווירה מדהימה, המקום בנוי היטב ומחירי הבר בהחלט שווים, אחת המקומות שהכי נהנתי בהם.

יום ג'

יציאה ל-Praia de São Julião לטובת Top Rope וטיפוס סלעים עם חברה מקומית. החוף מרהיב ביופי והנופים, מהגבוה, ובעצם מכל זווית – פשוט עוצרי נשימה.

האטרקציה הייתה יחסית זולה וארכה כ-3 שעות – מומלץ לאוהבי הטבע והריגושים.

משם נסיעה ל-Chiado, עם Eden Tisson שזה ליבה הפועם של ליסבון, אזור עם מרכזי קניות יוקרתיים יותר ופחות (יש שדרה שממש מזכירה את השאנז אליזה) תיאטראות, כיכרות, כנסיות מעוטרות ומרשימות ופסלים רבים.

בנוסף, יש ב- Landeau Chocolat את עוגת השוקולד מהטעימות בעולם, כך לפחות עפ"י ה-NY Times, לטעמי, עוגה טעימה, של אמא שלי יותר.

וגם, יש באזור חנות ספרים בשם Bertrand אשר מוכרת ספרים מ-1732, ספר השיאים של גינס הכריז עליה כחנות הספרים הפעילה העתיקה בעולם.

אחרי שחזרתי לדירה, יצאתי שוב לאזור Bario Alto, לפאב חביב בשם Groove Bar, אווירה כיפית, לא עמוס במיוחד ותודעת שירות גבוהה ומשם, לפאב ג'אז לא מתויר ודי אפל יש לומר בשם Desterro.

יום ד'

יציאה לחנות להשכרת אופניים בשם Fitbike ורכיבה לחוף מרהיב ביופיו בשם Praia da rocha, לדעתי בימי העונה, החוף עמוס אך מכיוון והגעתי לשם ביום חול, נוסף על העובדה שזוהי לא העונה, היו ברצועת החוף כ-30 אנשים, שקט נקי ופראי.

חשוב לציין – רכיבה באופניים מאתגרת במיוחד, נוסף על המרחק, יש את עניין העליות והירידות.

לאחר שהתאפסתי בדירה, יצאתי בשעת ערב ל-Tokyo Lisboa, דאנס בר השוכן למרגלות הנהר, באותו הערב נוגנה מוסיקה ג'אז והמקום היה יחסית עמוס אבל באווירה טובה ומהנה, משם, במרחק הליכה ל-Lisboa Rio, מסיבה אלקטרונית משובחת יש לומר.

יום ה'

ארוחת בוקר בבית קפה מקומי, והפוגה מהחופש האינטנסיבי. בערב, נסיעה ל-Baxia אזור תיירותי שוקק בכל טוב, ממבנים בארכיטקטורה מהפנטת, מוזיאון הלאומי לאומנות דרך כיכרות ופסלים מרשימים ועד מסעדות מסורתיות.

יום ו'

יציאה ל-Praia do Giribeto, רצועת חוף פראית ופרטית. בכדי להגיע לחוף נדרש מן האומץ מכיוון והירידה היא מצוק תלול ומאתגר (רצוי להעזר בחבל שמוקם באדיבות אזרחים טובי לב) אך ההגעה לחוף כל כך שווה את זה, רצועת חוף פרטית! הייתי בחוף עם 2 גולשות, ספר, רמקולים ובירה – חוויה מדהימה.

משם, בית קפה מקומי, מאוד מקומי, ללא תפריט באנגלית או אנשים שמבינים אנגלית – מקום חמים ונעים וקפה מעו-לה.

משם, נסיעה ל-Simple Coffee and Bread, מקום ללא תיירים כלל, גם פהב תפריט בפורטוגזית והקצב של המקום באיזי, אוכל מעולה במחירים טובים.

חזרה לדירה ונסיעה ל-Parca do Império Garden, פארק אורבני מרשים ומסותת, מקום מושלם להליכה רגועה עם אוזניות ואז לבר מקומי וצבעוני, שמנגן טכנו-אלקטרוני ומגיש קוקטיילים ייחודים בשם – Machimbombo.

יום ש'

נסיעה לטובת תצפית חביבה מ-Miradouro de São Pedro de Alcântara על העיר והאגן הימי וארוחת בוקר ב-Mercado da Ribeira, מתחם של מזון מהיר אבל איכותי ודי יקר וכאקט אחרון של סיום – כניסה למוזיאון הימי של ליסבון, שופע בידע ומיצגים מרשימים במיוחד, פירוט מדוקדק על ההיסטוריה והאסטרונומיה הכרוכה בעם הפורטוגלי, משם, הליכה לפלנטריום של ליסבון, מופע שמיימי מרהיב, הסבר על מפת השמיים, היסטוריה של האסטרונומיה ומומלץ במיוחד לשוחרי מדע – יש לתאם רכישת כרטיס מראש ולוודא שהמאורע מתורגם לאנגלית.

אם יש למישהו שאלות, אשמח להשיב – תבלו!

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן