מיקונוס – מדריך למטייל באי

מיקונוס

מיקונוס – מדריך למטייל באי

האי מיקונוס שוכן במקום טוב באמצע בים האגאי, בין כרתים, יוון וטורקיה. שטחו כ-85 קילומטר רבוע ויש בו כ-10,000 תושבים בלבד. לאי צורה של משולש פחות או יותר, שמופרע על ידי מספר מפרצים ולשונות יבשה. העיר הגדולה באי נקראת מיקונוס סיטי או חורה, והיא נמצאת בצד המערבי של האי. יש עוד מספר ישובים קטנים באי, כולם על שפת הים מלבד אנו מרה, שנמצא כ-9 קילומטרים מחורה. גודלו הקטן של האי מאפשר לנוע ממקום למקום בקלות, כך שמיקום המלון פה פחות קריטי לעומת איים אחרים.

טחנות רוח מיקונוס

הישראלים מתים על מיקונוס, ולא סתם: הוא מפורסם באווירה הקוסמופוליטית שלו, בבתים הלבנים המרהיבים ובחיי הלילה התוססים שלו. מיקונוס הוא גן עדן ומקום מפלט למטיילים המחפשים מי טורקיז, חופים שטופי שמש, קצת קסם היסטורי וטעימה מהתרבות היוונית. באמת שלא חסר פה כלום, אך כתוצאה מכך המחירים בהתאם. האי נחשב לאחד היקרים, אם לא היקר ביותר מבין איי יוון. 

מידע למטייל במיקונוס

הכנות למיקונוס: להכין את מנהל הבנק. מסעדות מעולות, מסיבות שמביאות את הטופ של ה-DJs, וילות מפוארות, חנויות מעצבים (מקומיים ובינלאומיים), שקיעות מדהימות ובאופן כללי – ערוץ החיים הטובים. אז אם אתם נפשתם כבר בחופשות ביוון, המחירים באי אינם כמו ברודוס או כרתים אלא גבוהים יותר.

מטבע: אירו (EUR)
הדרך הפשוטה ביותר להצטייד ביורו לטיול היא דרך Fly Money. הזמינו מראש ובפשטות דרך האתר ואספו את המט״ח בנתב״ג, טרמינל 1 או 3 בדלפקי בנק הפועלים 24/7.
להזמנה לחצו כאן (ניתן לשלם על המטבע גם בתשלומים).

איך מגיעים למיקונוס

נמל התעופה (JMK) הוא השדה המרכזי שממוקם כ-4 ק"מ מהעיר מיקונוס. טיסה ישירה למיקונוס אורכת כשעתיים, אך ניתן להגיע לאי גם עם קונקשיין באתונה. ישנן טיסות שכר לאי והחל מ-2021,  חברת הלואוקוסט וויזאייר מפעילה טיסות ישירות מישראל למיקונוס.

לחצו כאן לחיפוש טיסות מישראל למיקונוס.

השכרת רכב במיקונוס

מיקונוס הוא אי קטן, והשכרת רכב או קטנוע היא דרך מצוינת לחקור את האי בקצב שלך. תחבורה ציבורית זמינה ברחבי האי אך עשויה להיות מוגבלת באזורים מסוימים.  הזמינו את הרכב מראש וכך חיסכו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם

שימו לב מומלץ להשכיר רכב קטן! הכבישים מאוד מאוד צרים ודו סיטריים.

טיפ לפעם ראשונה במיקונוס: התחנה הראשונה שלכם אחרי הנחיתה היא עצירת הצטיידות בסופר פלורה, ממש מול הטרמינל. מקום נהדר להצטייד באלכוהול על פי טעמכם, חטיפים, משחות, קרמים ומזון מכל הסוגים. המחירים במלונות ובעיר יקרים יותר משמעותית.

מלונות מומלצים במיקונוס

התחלתם בתכנון החופשה? חשוב להזמין את מקום הלינה מראש, במיוחד בתקופות פופולריות כמו חופשות הקיץ. שיא העונה במיקונוס הוא בין יוני לאוקטובר, ואז חשוב כפליים לבדוק את הזמינות ולקבוע את התאריכים הרצויים מראש כדי להבטיח מקום לינה במקום המועדף עליכם. ריכזנו עבורכם את המלונות המומלצים ביותר במיקונוס:

מלון אנדרוניקוס (Andronikos): מלון 4 כוכבים הממוקם על גבעה קטנה המשקיפה על העיר מיקונוס סיטי. נמצא במרחק הליכה קצרה מלב העיר, כך שלא תהיו רחוקים מהאתרים המרכזיים ומחיי הלילה. במלון מסעדה עטורת פרסים ויש בו גם בריכה ומרכז ספא. עיצוב החדרים והשטחים הציבוריים מרהיב וייחודי, ולא תשכחו אותו במהרה. בחלק מהחדרים ניתן להנות גם מג'קוזי פרטי.
להזמנות לחצו כאן.

מלון ביל אנד קו (Bill & Coo): מלון 5 כוכבים עם בריכת אינסוף המשקיפה לים, שנמצא ליד חוף מגאלי אמוס,(Megali Ammos Beach) מרחק הליכה של כרבע שעה בלבד ממיקונוס סיטי. המלון מציע סוויטות מפוארות עם נוף לים, מסעדת פאר עטורת פרסים על שפת הבריכה וספא מפנק. בחלק מהחדרים תוכלו גם ליהנות מבריכה פרטית! הצוות מעניק שירות מעל ומעבר. ואם צריך ישמח גם לארגן עבורכם הסעות. שימו לב שהמלון מציע גם סוויטות מרוחקות יותר, באתר אחר, אז שימו לב ובררו היטב שאתם זמינים את האירוח ליד החוף. יש פה ממש כל מה שצריך לחופשה הכי מפנקת שתוכלו לבקש!
להזמנות לחצו כאן.

Anax Resort & Spa Mykonos: אתר הנופש והספא אנאקס (Anax Resort and Spa) מתהדר במיקום מול החוף באגיוס יואניס. במלון מגוון יחידות אירוח מוארות, אפנתיות ומרווחות, ונפתחות למרפסת ולפטיו עם נוף מרהיב לים. חלק מיחידות האירוח כוללות בריכה פרטית. כולן מתהדרות בחדר רחצה אלגנטי עם אמבט ספא, מקלחת ומוצרי טיפוח ללא תשלום, טלוויזיה חכמה וחיבור בלוטוס זמינים בכל יחידה ומיזוג אוויר.
להזמנות ומחירים לחצו כאן

אטרקציות במיקונוס

האי דלוס

ביקור באידֶלוֹס (ביוונית: Δήλος). אי יווני בים האגאי, השוכן במרכזו של ארכיפלג הקיקלאדיים, כשלושה ק"מ דרומית-מערבית לאי מיקונוס אליו הוא שייך מבחינה מנהלתית. האי מושך אליו תיירים רבים בשל עושרו בממצאים ארכאולוגיים, המגיעים בסירות ממיקונוס בשעות הבוקר ועוזבים בשעות הצהרים.

השייט לאי דלוס לוקח כ-30 דקות ובאי תוכלו לסייר עם מדריך בין העתיקות השונות.

לחצו כאן להזמנת סיור יומי ממיקונוס הכולל הפלגה לאי דלוס

גלה את מיקונוס האמיתית

מעבר לגלאם וליוקרה של האי, מסתתר אי יווני אותנטי ופשוט. תוכלו לצאת לטיול מודרך בו תגלו את הצד האותנטי של מיקונוס, הרחק מהמוני התיירים בסיור באי בכפרים נידחים, נמלים נסתרים וחופים סודיים.

לחצו כאן להזמנות סיור בחלק האותנטי של האי

שיעור בישול של אוכל יווני

אין על האוכל היווני, ואם אתם רוצים ללמוד בעצמכם כיצד להכין אותו תשמחו לגלות שיש סדנאות אוכל (שכוללות גם יין מקומי) שמציעים המקומים. הסדנה אורכת כ-5 שעות וההדרכה היא באנגלית.

לחצו כאן להזמנת סדנת בישול במיקונוס

ביקור ביקב וטעימות יין

צאו לסיור בו תחקרו את הכרמים בסיור רגלי מודרך ולמדו על ייצור יין מסורתי. לאחר החלק הלימודי תתפנקו באוכל טעים וטעימות של יין מהיקב המקומי. הטעימות ייעשו לצד מוזיקה מקומית.

לחצו כאן להזמנת ביקור ביקב וטעימות יין

שייט ליבשה

אם אתם רוצים לצאת לטיול שמשלב איים נוספים או לבקר ביבשה, תוכלו לעשות זאת בעזרת מעבורת מהנמל הראשי של האי. לרוב איי יוון וברוב עונות השנה, אין חובה להזמין כרטיסים מראש. פשוט ניתן לגיע לנמל כמה שעות או יום לפני ההפלגה שלכם ולרכוש כרטיס לקו ההפלגה שאתם מעוניינים בו. מידע זה נכון לגבי רוב חודשי השנה, מלבד יולי ובעיקר אוגוסט, אז בקווים הפופולארים רצוי להזמין כרטיסים מראש. בכלל מי שרוצה לישון בראש שקט יכול להזמין כרטיסי הפלגה מראש, גם מחוץ לעונה. 

תוכלו לבדוק שעות ולהזמין מעבורת דרך האתר הבינלאומי OMIO.

יצא לכם לבקר באי? נשמח שתשתפו את החוויה שלכם בתגובות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן