טיול משפחתי במערב ארצות הברית – 23 ימים

אריזונה

מסלול טיול משפחתי במערב ארצות הברית מאת: Noah Gruber. הטיול היה בהרכב משפחתי: 2 הורים + 3 ילדים (גילאי 9,13,15).
משך: 23 ימי טיול באוגוסט 2022 – היה מדהים!

טיסה עם UNITED – בהלוך טסנו לסן פרנסיסקו – טיסה בת 15 שעות – היה מעולה, דרימליינר נח, טיסת לילה. בחזור טסנו מלאס וגאס עם עצירת קונקשיין בת 2.5 שעות בניו יורק (NEWARK). בשתי הטיסות בחזור טסנו ב-ECONOMY PLUS – שדרוג רציני מבחינת מקום ונוחות הכסא. היה מעולה.

השכרת רכב – עם AVIS. היה מאד מוצלח. הזמנו רכב, בקטגוריה של mini van – GROUP V, רכב המתאים ל-7 והיה מספיק מקום לכולנו ולמזוודות. הרכב שהזמנו היה Dodge Grand Caravan.
קיבלנו בהשכרה הראשונה הונדה אודיסי וכשנחתנו בלאס וגאס טיוטה סיאנה. שניהם היו מעולים.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מזג אויר – בסן פרנסיסקו באוגוסט מזג האויר קריר – היינו עם סווצ'ר וחלקינו עם מעיל, בעיקר אחהצ-ערב, בפארק סוקויה נעים, בלוס אנג'לס ובסן דייגו חמים נעים, בלאס וגאס לוהט – 42 מעלות וגם בקניוני טבע מסביבו, בדרך בפאר ציון היה מונסון עם התראת שטפונות וסגרו חלק מהמסלולי טיול למחרת, בדרך ללאס וגאס היתה התראת טורנדו…

מלונות ששהינו בהם בטיול במערב ארצות הברית

מה שהנחה אותנו זה מלונות עם המלצה בבוקינג מעל 8.5, עם דלת מקשרת עם 2 חדרי שינה או סוויטה משפחתית עם לפחות 2 חדרי שינה. בסופו של דבר היה מלון אחד (בLA) שלא היתה לנו דלת מקשרת (למרות שבמלון עצמו יש חדרים עם דלת מקשרת). בנוסף, היכן שאפשר לעשות חברות בחינם בזמן הזמנת המלון מומלץ – למשל במריוט צוברים נקודות ויש מלונות שמקושרים אליו (כגון הקוסמופוליטן בלאס וגאס שגם הקנה לנו 8% הנחנה בבופה של הקוסמו).

מלונות שישנו בהם:

סן פרנסיסקו – COURTYARD BY MARRIOT FISHERMAN WARF – מלון מצוין, מיקום מעולה, חניה נוחה, מלון חדיש, מומלץ!
מונטריי – Best Western De Anza Inn – חדרים מיושנים, סה"כ סביר.
פארק סוקויה – Kaweah Quail Lodge – בקתה מהממת כ-20 דקות דרומה לכניסה של הפארק- בקתה חדישה, מאובזרת להפליא. מי שרוצה ללון באמצע הטבע ממש מומלץ.
לוס אנג'לס – The Garland – מומלץ! מלון יפה ומרווח, יש שאטל מהמלון שלוקח ליוניברסל ולוקח כ-10 דקות – מאד נח!
אנהיים – Sonesta ES Suites Anaheim – מלון סביר, פחות נהנינו ממנו. היתרון היחיד – מחובר למערכת שאטלים לדיסנילנד. אבל יש עוד הרבה מלונות שמחוברים למערכת הזו.
סן דייגו – Residence Inn San Diego Downtown/Bayfront – מלון מדהים! מיקום מצוין ליד נושאת המטוסים, מלון יפה עם נוף מרהיב מקומות. מומלץ!
לאס וגאס – היינו ב-2 מלונות – 4 לילות בוינישן (מלון ונציה) – לנו באגף החדיש יותר – PALAZZO – היה מדהים בכל קנה מידה!!! המלצה חמה! חדרים סופר מרווחים עם עוד חלק של סלון מוצמד לגל חדר (לקחנו 2 חדרים עם דלת מקשרת), 11 בריכות, ספא, 2 חדרי כושר, 40 מסעדות, אזור קניות – מלון מדהים! הזמנו דרך דור ונדב – מאד מומלץ.
המלון השני – הקוסמופוליטן – גם מלון מעולה אולם עבורנו כמשפחה פחות התאים – יותר מתאים לצעירים, החדרים גם פחות מרווחים. היתרון – יותר מרכזי בסטריפ (לדעת הילדים היה פחות יתרון כי היה מאד המוני גם..).
גרנד קניון – Grand Canyon Plaza Hotel‎– בשביל ללון על הדרך ולהיות קרובים לכניסה של הגרנד קניון מלון סביר. צמוד למרכז מבקרים עם ה-IMAX – סרט נחמד (פירוט בהמשך).
PAGE – Best Western, View of Lake Powell Hotel ‎ – פחות נהננו. חדרים מלוכלכים, צוות לא נעים, קיצרנו את השהות ביום תוך כדי לאור זאת.
ZION PARK – Driftwood Lodge בעיירת ספרינגדייל. מלון מקסים, מזכיר את בתי ההארחה המשודרגים של הקיבוצים. עם שאטל צמוד לפארק. מאד נהננו.

מסלול טיול 23 יום במערב ארצות הברית

1. סן פרנסיסקו – יום ראשון – יום הנחיתה – הערה על סן פרנסיסקו – מאד הפחידו אותנו מגנבם מרכבים ולכן לא השארנו כלום ברכב (לא מזוודות, לא סווצ'רים, לא טלפונים). היינו אחרי טיסה 15 שעות ועייפים. נחתנו ב06:00. עצרנו בדרך בתצפית twin peaks – מאד יפה ומומלץ. טיילנו בפארק גשר הזהב – מרהיב היופיו, מומלץ גם לנהוג עליו הלוך ושוב, גן התה היפני – מומלץ. אכלנו בboudin bakery – שנחשב מקום מאד מומלץ אבל אנחנו פחות נהננו.

2. סן פרנסיסקו – יום שני – לקחנו CABLE CAR ל-UNION SQUARE – חוויה כייפית, אכלנו בCheese cake factory ב-UNION SQ ב-Macy’s -שווה! טיילנו באזור עד לChinaTown, שם התפנקנו בfoot massage והמשכנו לטפס למגדל קיוט – תצפית חמודה. עברנו דרך רחוב לומברד שמאד יפה.

3. כלא אלקטרז – מדהים! מאד נהננו! ואחכ רציף 39 – נהננו לראות את אריות הים ומאווירת הרציף עם החנויות והמסעדות – יום מדהים!

4. יציאה מסן פרנסיסקו – יום קניות ב-GILROY OUTLET – היה מוצלח. מומלץ לעשות חברות בכל חנות כי חברות זה לרב חינם ומקנה 20% הנחה. לכל חנות יש ימים אחרים בשבוע שפאשר לעשות חברות ולקבל הנחה באותו היום ומומלץ לברר. לינה במונטריי – טיול במזח הראשי – שוב אריות ים ורציף חמוד עם מסעדות וחנויות.

פארק סוקויה

5. נסיעה בדרך לפארק סוקויה (התכנון המקורי היה לפארק יוסמיטי אך לאור השריפות שינינו לפארק סוקויה) – בדרך עצרנו ל-3 שעות בפארק המים הגדול בקליפורניה בעיירה CLOVIS.

6. יום טיול בפארק סוקויה – יש מספר מרכזי מבקרים בפארק סוקויה ובKINGS CANYON. ממלץ להתחיל את היום בלעבור דרך אחד מהם ולדבר עם הריינג'רים. יש מסלולים שונים, בדרגות קושי שונות ובמרחקים שונים. יום טיול בטבע מאד מומלץ!

7. יום מנוחה בבקתה של פארק סוקויה

לוס אנג'לס

8. נסיעה ללוס אנג'לס – בערב טיול ברציף סנטה מוניקה – מומלץ!

9. יוניברסל סטודיו – מדהים!!! הילדים מאד תיכננו מהארץ מהם המסלולים שהם רוצים לעשות מבחינת חשיבות (זהו פארק קטן ובסוף הספקנו הכל…), קנינו כרטיס אקספרס שבזכותו לא חיכינו כמעט בתור (החסרון – מקפיץ את המחיר). התור ביוניברסל טומן בחובו דברים כייפים על המתקן למרות שגם אנחנו עברנו את זה פשוט בלי להמתין בתור. הארי פוטר חבל על הזמן, הסיור של יוניברסל סטודיו, המופעים גם טובים. יום מעולה! (נ.ב. – בכרטיס האקספרס ניתן להשתמש רק פעם אחת בכל מתקן ולכן אם זה בבוקר ועדיין אין תור אז אפשר לשמור את הכרטיס לשעת אחה"צ).

10. טיול בלוס אנג'לס – התחלנו בתצפית על שלט הוליווד, המשכנו בסיור בשדרת הכוכבים זה חוויה, אח"כ הזמנו בחברת OPEN BUS TOUR סיור של שעה וחצי בבתי כוכבים בברוולי הילס – מומלץ! קינחנו בolive garden – מסעדת הבית שלנו!

11. יום דיסנילנד

יום כייפי! מומלץ בחום לקנות את כרטיס הג'יני. מוסיף 20 דולר לכרטיס ומאד מקצר את זמן ההמתנה בתור. עם כרטיס הג'יני אפשר גם להצמיד את כל התמונות מהצלמים המקצועיים הפזורים בפארק לאפילקציה. את כרטיס הג'יני רכשנו מראש כמו גם את הכרטיסים והורדנו את האפליקציה מראש.

גם כאן כמו ביוניברבל הילדיים תיכננו מראש אילו מתקנים הם רוצים לעשות באיזה סדר. בסופו של דבר הספקנו את כל המתקנים. מומלץ להסתכל על האפליקציה ולראות הכין יש תור ולפי זה לתכנן את המתקן הבא ולהזמין בג'יני. אין טעם להזמין לזמן רחוק מדי כי עד שלא סורקים את הגי'ני בכניסה לתור אז אי אפשר להזמין למתקן הבא. בכל פעם שמזמינים בגי'ני, יש שעה להגיע למתקן הזה. זה מאד נח ומומלץ!

המופעים בלילה של דיסני כולל המופע פנטיסימו והזיקיקם מאד מאד מומלצים! המתקן של מלחמת הכוכבים RISE OF RESISTANCE סופר מומלץ! (התחלנו איתו אבל היה כשעתיים המתנה ולזה אין ג'יני אז התחלנו עם מתקנים אחרים ובסוף היום חזרנו אליו).

12. יום קניות בoutlet citadel ואחה"צ משחק בייסבול – חוויה סופר מגניבה!

סן דייגו

13. נסיעה לסן דייגו ובדרך עצירה לקניות

14. סן דייגו – נושאת המטוסים USS MIDWAY – מדהים!! היינו שם 3 שעות. אח"כ שחייה באוקיינוס. אחהצ-ערב – טיול בשכונת לה-הויה – LA JOLLA -שוב ראינו אריות ים חמודים ואכלנו במסעדה מעולה – MERMAIDS AND COWBOYS.

15. כניסה לספארי בסן דייגו כולל אומגה – ZIPPERLINE (מגיל 8 שנים) + סיור בג'יפ ספארי – חוויה מדהימה!! אבל יקרה. קנינו כרטיסים מראש לאומגה ולא ידענו שחובה גם לקנות כרטיסים לספארי כדי להיכנס…

לאס וגאס

16. טיסה מסן דייגו ללאס וגאס עם SOUTHWEST – אחלה. אפשר גם לנסוע – 6 שעות נסיעה. לינה בלאס וגאס ללילה אחד בוינישן – עוד נחזור..

17. יציאה לגרנד קניון דרך הhoover dam – יפה מאד!

18. בבוקר סרט IMAX על הגרנד קניון ואז נכנסנו לפארק (מומלץ לרכוש כרטיס שנתי לכל הפארקים הלאומיים שעלותו 80 דולר אם מתכננים להיכנס ל-3 פארקים ויותר – אצלנו זה כלל גרנד קניון, LAKE POWELL, פארק סוקויה, פארק ציון). בגרנד קניון ניתן לעשות מסלולים שונים – אנחנו בחרנו בrim trail שאורכו 1-5 ק"מ וניתן לבחרו לחתוך באמצע ולחזור עם שאטל. נוף מרהיב ביופיו על הקניון!!! מאד נהננו!!! חשוב לציין כי המסלול סלול ולא צר, אבל לא מגודר ולכן לשים לב עם ילדים קטנים. בערב נסענו לPAGE. בדרך עצרנו בפרסת הסוס – מאד יפה!

19. קניון אנטילופ – טבע מדהים!!! היינו עם חברת KEN שהיה קצת פחות מומלץ. לאחר מכן לקחנו סירת קאייק באגם פאוול והיה ממש נחמד.

20. פארק ציון – פארק מדהים! יש מסלולים שונים ומגוונים שאפשר לעשות. מאד יפה ומאורגן.

21. נסיעה ללאס וגאס – 3 ימים – טיילנו במלונות השונים (מלון ניו יורק – יש קומת משחקי וידאו מוצלחת לילדים, חנות גדולה של הרשי ושל M&M, מלון קיסר, מלון סירקוס סירקוס – אזור שלם של לונה פארק לילדים). בערבים – מופע המזרקות של בלג'יו, מופע הר הגעש של MIRAGE, מופע של CIRCUE DE SOLEIL – ראינו MYSTERY – היה מאד מאד יפה! מסעדות – הבופה של קוסמו מאד מומלץ (הנחה לחברי מריוט – חינם באתר), BUDDY V בוינישן. כמובן DENNY’s בכל מקום.

מקור ההמלצות: הספר של סיגלית בר, אתר המסלולים של נטע דגני והמלצות מקבוצות פייסבוק.

תהנו! טיול חוויתי ומהנה!

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.