קניון מילי (Mili Gorge) – כרתים

קניון מילי רתימנו

קניון מילי (Mili Gorge) – כרתים

קניון מילי הינו מסלול ההליכה קווי באורך כ-4 ק"מ המתחיל בסמוך לרוסוספיטי, כרתים, במרחק קילומטרים בודדים מרתימנו. המסלול מתאים למי שמחפש אתגר בינוני ומשך הזמן הממוצע להשלמתו הוא כשעתיים. זהו מסלול מאוד פופולרי, לכן לא סביר שתיהיו שם לבד בעונה. התקופות הטובות ביותר לביקור במסלול זה הן מאפריל עד נובמבר.

לאורך המסלול צמחיה מרשימה, מספר בתי חרבה, טחנות מים עתיקות וכנסיות. המים מלווים את הדרך כולה, גשרי עץ לאורך המסלול יעזרו לכם לחצות את המים ומפלי מים קטנים מסתיימים בשני אגמים קטנים שם אפשר ליהנות ממי הקרים.

איך מגיעים לקניון מילי?

היציאה למסלול היא במרחק כ-20 דקות נסיעה מרתימנו. יש חנייה לתחילת המסלול לצידי הכביש מרתימנו לרוסוספיטי. זה מפרץ עם מספר מקומות מוגבל, לכן מומלץ להגיע מוקדם על מנת לחנות בביטחה.

בוויז: "Mili".
שימו לב, יש שתי תחנות מהן ניתן להתחיל את המסלול.

המסלול הוא קווי, אפשר לעשות אותו הלוך חזור או להזמין מונית בסוף המסלול חזרה לרכב. יש קנטינה הקצה המסלול שפתוחה ממאי ואפשר לבקש מהם שיזמינו עבורכם מונית. במידה והקנטינה סגורה יש שלט עם טלפון להזמנת מונית.
עלות המונית (נכון לאפריל 2023) – 18 יורו.

מידע חשוב

חשוב לדעת לפני שאתם יוצאים לטיול בקניון:

  • המסלול מתאים למשפחות, אך קחו בחשבון שיש לא מעט ירידות ועליות.
  • לא מומלץ להיכנס למסלול אחרי גשמים, הוא עלול להיות מחליק.
    בימים גשומים להימנע מכניסה למסלול עקב חשש משטפונות.

יצא לכם לטייל בקניון מילי (Mili Gorge)? נשמח שתוסיפו את הרשמים שלכם בתגובות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

תגובה אחת

  1. יצאנו למסלול בתחילת אפריל, מוקדם יחסית – בסביבות 9:00 כבר היינו במסלול והיינו לבד לאורך רוב הדרך. טיול מעולה ואפשרי גם עם ילדים שמורגלים להליכות בטבע.
    המסלול הוא קווי אז החנינו בנקודת התחלה ובסוף המסלול ביקשנו מזוג אנשים שפגשנו שיזמינו לנו מונית לתחילת המסלול. עלה לנו 18 יורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן