סוף שבוע זוגי מושלם באי היווני סאמוס

סאמוס

סאמוס הוא אי יווני ויפייפה במזרח הים האגאי, הממוקם במרחק של 2 קילומטר מחופי טורקיה.
מדובר על אי קטנטן, בגודל 477.4 קמ"ר ואוכלוסייה הקטנה מ-40,000 איש. לחצות את האי ברכב לוקח פחות משעה וחצי.

האי סאמוס בעל מבנה טופוגרפי הררי ומזג אוויר יחסית גשום שיוצר טבע מרשים, הררי וירוק.
חופי הים של סאמוס אינם חוליים, מלבד שניים, אלא זרועי חלוקים.

חברת "דיזנהאוז" מפעילה טיסות ישירות בחודשי הקיץ פעמיים בשבוע אל האי סאמוס.
אלו הטיסות הישירות היחידות מישראל לסאמוס.
המטוסים בעלי קיבולת של 100 נוסעים – לכן לא סביר שבמהלך חופשתכם באי יהיה יותר מ-100 ישראלים.

אני לא הכרתי את סאמוס עד שלושה ימים לפני הטיסה אליו.
מיכל מהבלוג רואה עולם התקשרה אלי והציעה לי לטוס לסאמוס לסקור את האי כחלק משיתוף פעולה עם חברת "דיזנהאוז".
לאחר סופ"ש באי הגעתי למסקנה – אין ספק שהגיע הזמן לשים את סאמוס על מפת התיירות הישראלית!
ביקור באי מתאים בעיקר לזוגות אך גם משפחות עם ילדים יוכלו למצוא אטרקציות מקסימות.
כתבתי כתבה על אטרקציות שמתאימות למשפחות בסאמוס בבלוג רואה עולם –
לסאמוס עם ילדים

סאמוס בלוג טיולים

לצפייה בסטורי שפירסמתי בסאמוס לחצו פה.

עונה

אנחנו טסנו באמצע יולי ומזג האוויר היה לטובתנו, לא חם מדי ובהיר מספיק בשביל שיזוף.
בחודשים מאי-יוני מזג אוויר באי נעים עד חמים והאי חוגג את האביב עם פריחה מרשימה.
בחודשים יולי-אוגוסט מזג האוויר באי יכול להגיע גם ל-35 מעלות (מזג אוויר שיכול להתאים לכניסה למים הקרירים של הים התיכון).
בחודשים ספטמבר-אוקטובר מזג אוויר נעים עד קריר אך ישנם לא מעט ימים גשומים.

נכון לקיץ 2019 – דיזנהאוז מפעילים קווי טיסה ישירים מישראל לסאמוס מיוני עד אמצע ספטמבר.

רשימת ציוד לסופ"ש ביוון

לנוחיותכם משתפת אתכם ברשימת ציוד שלי, יכול לחסוך לכם זמן בהכנות לחופשה.

רשימת ציוד לסוף שבוע ביוון

מסלול טיול באי סאמוס – חופים קסומים, טבע יפייפה והרבה נחת.

החופשה שלנו בסאמוס נמשכה 3 ימים, משישי בצהריים עד שני בצהריים.
לנו במלון 5 כוכבים בשם PROTEAS BLU RESORT, מלון למבוגרים בלבד על בסיס חצי פנסיון.
המלון ממוקם על צלעו של הר עם נוף יפייפה למפרץ, במרחק של 5 דקות נסיעה מהעיירה פיתגוריו.
במלון קיבלנו סוויטת גוניור – חדר מודרני, נקי ומרווח עם מרפסת ואמבטיה שמשקיפה לנוף הורס.

מלון 5 כוכבים בסאמוס

מי שעוקב אחרי הטיולים שלי בעולם יודע שאני אוהבת להספיק המון, לרוץ ממקום למקום ולראות כמה שיותר. הפעם החלטתי להוריד הילוך ולזרום עם האווירה הרגועה והנינוחה של האי.

יום שישי – נחיתה והתפננות בחוף של המלון.

לאחר הנחיתה חיכה לנו האוטובוס, 10 דקות נסיעה והגענו למלון.
כאשר מגיעים למלון מקבלים welcome דרינק ומחכים במרפסת עם נוף יפייפה עד שיובילו אתכם לחדר. מהמרפסת ראינו את חוף הים המקסים של המלון והבנו שאת שאר היום אנחנו הולכים להעביר בחוף.

חוף הים של המלון הוא לא חוף חולי אלא מלא חלוקים.
בתוך המים הותקנו מספר ערסלים שבהם ניתן לשכב.
לאורך החוף ניתן למצוא מיטות שיזוף מוצלות עם כריות מפנקות, מיטות נדנדה, שמשיות ומיטות זוגיות.
לצד כל מיטה יש תפריט ולחץ הזמנה דרכו ניתן לקרוא למלצר על מנת להזמין שתיה.
בוב ניצל את הזמן שאני נחתי על הערסל לביצוע שנורקלינג (עבורי המים היו קרים מדי לשחייה).

ערסל חוף הים בסאמוס

לאחר שהייה בחוף הים עלינו לחדר להתארגן לארוחת הערב.
האוכל במלון מגוון מאוד וטעים אך החיסרון בארוחת הערב היא שהשתייה היא בתוספת תשלום, גם שתיה קלה.

יום שבת – ביקור בעיר סאמוס, נסיעה אל חופי הים הצפוניים וטיול במפלי Potami.

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון נפגשנו בקבלה עם נציג של חברת השכרת הרכב.
לקחנו ממנו המלצות על חופים ששווה לבקר בהם ויצאנו לדרך.

העצירה ראשונה – העיר סאמוס.

החלטנו להתחיל את הטיול באי בביקור בעיר הגדולה של האי – סאמוס.
חנינו בתחילת הטיילת של האי ומשם הלכנו את כל אורכה וחזרנו דרך הסמטאות המקסימות של העיר.
כמובן שהצטיידנו בכובע קש חדש ועוד כמה מזכרות.

בדיעבד, הייתי מוותרת על ביקור בעיר כי אומנם הטיילת והסמטאות נחמדות אבל יש שם המון מהגרים שמרגיש פחות שלו להסתובב שם.

העצירה השנייה – חוף Lemonakia

במרחק של 13 קילומטר מהעיר סאמוס נמצא החוף לימונקיה.
אל החוף לימונקיה ניתן לרדת עם הרכב.

מדובר על מפרץ קטן ויפהפייה מלא חלוקי נחל צבעוניים ומוקף במצוקים גבוהים.

החוף לימונקיה מלא חלוקי נחל והוא חוף מסודר עם טברנה, מיטות שיזוף ושמשיות.
מדובר על חוף יחסית פופולארי למדי (שוכן קרוב לקוקארי, הכפר הירוק והיפהפה של סאמוס שמושך אליו תיירים רבים).

חוף לימונקיה

העצירה השלישית – חוף Tsamadou

כמה מאות מטרים מהחוף לימונקיה ממוקם החוף טסמאדו.
טסמאדו הוא בין החופים היפים ביותר באי סאמוס.

טסמאדו הוא מפרץ מקסים המוקף בירוק  ועם מים בצבעי טורקיז – כחולים קריסטלי.
שביל קטן עם מדרגות מוביל מהכביש הראשי לחוף הנפלא.
החוף טסמאדו מלא חלוקי נחל יפיפיים והוא חוף מסודר עם טברנה, מיטות שיזוף ושמשיות.

שימו לב – חלקו הימני של החוף זהו גם חוף הנודיסטים הרשמי היחיד בסאמוס.
אם אתם רוצים להימנע מלראות משתזפים ערומים פשוט אל תרדו אל החוף דרך המדרגות, אלא המשיכו עם הכביש וחנו ליד הירידה הבאה היכן שהשלט של Navagos Beach Bar.

החוף טסמאדו סאמוס

העצירה הרביעית - מפלי פוטאמי (Potami)

כדי להגיע אל תחילת המסלול כותבים בגוגל מפות:  Potami waterfalls ותגיעו לכביש עם שוליים רחבים בהם ניתן להחנות את הרכב.
יש שלט יחסית גדול בצידו של הכביש שמסמן היכן בדיוק מתחיל המסלול (שימו לב לא להיכנס עם הרכב אל כביש הגישה למסלול אלא להחנות על הכביש הראשי).
אחרי שהחניתם על הכביש התקדמו אל תחילת המסלול בהתאם לשילוט.
המסלול מתחיל בהליכה של 20 דקות לצד נחל יפהפייה, כשאנחנו היינו באמצע יולי הזרימה בנחל הייתה חלשה אך תוואי הדרך היה ירוק ויפהפייה.
המסלול כולו מוצל ולאורכו עוברים מספר גשרי עץ נחמדים, מפלים קטנים וצמחייה מרשימה.
לאחר מכן מגיעים אל תחילת ואדי גבוה ובו נחל עם מים קפואים בעומק משתנה בין 40-160 ס"מ.
הליכה של 10 דקות בתוך מי הואדי הקפואים ותגיעו אל מפל קטן ומקסים (ההליכה בואדי יותר מרשימה מהמפל בסופו).
ניתן להמשיך במעלה המפל ולהגיע למפל גדול יותר אבל יש צורך בציוד יעודי.

אנחנו חזרנו אחרי המפל אל הנקודה בה מתחיל הוואדי. שם ניתן לטפס על מעל 100 מדרגות עץ רעועות על מנת להגיע למסעדה ממנה נשקף נוף קסום. שימו לב מדובר על מדרגות גבוהות ורעועות אז לעלות בזהירות.

לאחר התענגות מהנוף בתצפית חזרנו אל הרכב באותה הדרך שהגענו.

סה"כ המסלול לקח לנו שעה וחצי.

מפלי פוטאמי סאמוס

עצירה חמישית – קניות בעיר קרלובאסי (Karlovasi)

עברנו בעיר קרלובאסי  בדרך אל המפלים ובחזור החלטנו לעצור לטייל בה ולעשות קניות בסופר בעיר.
העיר קרלובאסי היא עיר אוניברסיטאית ולכן גם צעירה. בחלקה המזרחי ישנו מזח מרשים ואם תמשיכו ללכת רגלית מזרחה תגיעו אל חופים יפהפיים ומבודדים.
אנחנו הסתפקנו בתצפית על החופים כי היינו רווי חופים לאותו יום.

העיר קרלובאסי - כנסיה

בעיר תוכלו למצוא מספר מוזיאונים כמו: Museum of Tanning ו- Folklore Muse, מסעדות, כנסיות מרשימות, מלונות וחנויות מזכרות.

יום ראשון – ביקור העיירה פיתגוריו, טיול במפלי Ampelos וביקור בחוף Tsabou.

גם את היום הזה התחלנו בארוחת בוקר מפנקת במלון.
אחריה עלינו על האוטו והמשכנו לחקור את האי.

העצירה הראשונה – העיירה פיתגוריו.

מלבד היותי בלוגרית טיולים אני גם מהנדסת מכונות. אז שגיליתי שבאי בו אני מבקרת נולד וגדל פיתגורס (ההוא מהמשפט על צלעות המשולש) לא יכולתי להסתיר את ההתרגשות אז כמובן שלא יכולתי לוותר על ביקור בעיירה על שמו – פיתגוריו.
בעיירה ניתן למצוא מדרחוב מקסים עם מסעדות וטברנות שפתוח עד השעות הקטנות של הלילה, חוף רחצה, פסל של פיתגורס, חנויות מזכרות ועוד.

פיתגוריו סאמוס

העצירה השנייה - מנהרת אאפיליניון (Tunnel of Eupalinos)

עוד פלא הנדסי שלא יכולתי לוותר על ביקור בו הוא מנהרת אאפיליניון.
מנהרה ארוכה ששימשה כאקוודקט להובלת מים ונבנתה במאה השישית לפני הספירה.
מה הפלא? התחילו לכרות את המנהרה משני צדיה וכאשר הגיעו אל נקודת המפגש הם הגיעו אל אותה נקודה רק בהפרש גבהים קטן של 40 ס"מ. זה דיוק מדהים יחסית לאותה תקופה ומהווה מקור גאווה לאי.

הכניסה למנהרה היא בתשלום (יש הנחה לסטודנטים – אל תשכחו להביא איתכם כרטיס). בכניסה תצטרכו להחליט האם תרצו את המסלול הארוך או המסלול הקצר. אנחנו כמובן בחרנו במסלול הארוך.
גרם מדרגות מאבן יוביל אתכם אל תוכה של המנהרה. אל תבהלו מהכניסה הצרה, בהמשך המנהרה יותר מרווחת. הטיול במנהרה מזכיר מאוד את הטיול במנהרות האבירים בעכו.

המסלול הארוך אמור לקחת בסביבות השעה אבל בתאריכים שאנחנו ביקרנו בעיר חלק מהמנהרה היה סגור כי היה בה נחש, כן בגלל שלא יודעים איך להזיז את הנחש פשוט סגרו חלק מהמנהרה.
אז במקום סיור של שעה, לקח לנו הסיור 40 דקות.

העצירה השלישית – טיול במפלי אמפלוס

המסלול אל המפלים יוצא ממרכז הכפר אמפלוס (Ampelos).
על מנת להגיע לכפר יש לנסוע על כביש הררי צר ומפותל מאוד.

אם תרשמו בגוגל מפות  Ampelos waterfalls תגיעו אל הכביש בו מתחיל מסלול ההליכה, 2 דקות נסיעה נוספת תגיעו לחניון מסודר בו אפשר להשאיר את הרכב.

המסלול מתחיל בחורש יפייפה, ירוק ומוצל ולאחר 10 דקות הליכה יש התפצלות של שביל ההליכה – אל המפל העליון והמערה או אל המפלים התחתונים.
אנחנו התחלנו בעלייה אל עבר המפל העליון.
הליכה עד המפל לוקחת בערך 20 דקות מההתפצלות וכוללת עלייה חדה (הותקן חוט לאורך המסלול על מנת להיעזר בעלייה).
הדרך מקסימה ויפיפייה, לצד מפלונים קטנים, גשרי עץ ומערה קטנה.
בסוף המסלול מגיעים אל מפל מקסים עם בריכת שכשוך קטנה תחתיו.

לאחר שהייה במפל חזרנו אל התפצלות השבילים וירדנו אל המפלים הקטנים.
הם פחות מרשימים והתוואי הליכה חוזר על עצמו ולכן בדיעבד הייתי מוותרת עליהם.

לאחר מכן חזרנו באותה דרך בה הגענו אל הרכב.

סה"כ המסלול לקח לנו שעה.

מפלי אמפלוס סאמוס

העצירה הרביעית – חוף טסבו (Tsabou)

את כל האיים הקודמים בהם עצרנו בחרתי מראש מתוך קריאה ומחקר לפני הביקור באי.
את האי הזה בחר בוב, בעלי האהוב, הוא ראה מהכביש הראשי ירידה אל מפרץ יפהפייה, את הצבע הקסום של המים, החנייה המסודרת והמצוקים המרשימים והחליט לעצור לביקור בחוף הזה.

החוף יפהפייה!
בחוף יש מיטות שיזוף וחניה חינמיות. בנוסף יש מסעדה ושירותי מלצרות עד החוף.
היתרון בחוף שלמרות הגישה הנוחה, החוף המהמם והחנייה הצמודה לא היו כמעט אנשים בחוף.

חוף יפה בסאמוס

לאחר מכן חזרנו אל המלון, לארוחת ערב ומנוחה.

יום שני - התפננות בחוף של המלון וטיסה חזרה לארץ.

ביום הטיסה קמנו מוקדם על מנת להרוויח רגעים אחרונים בבריכה ובחוף המנפק של המלון.
לאחר טבילה בים, טבילה בבריכה וארוחת בוקר ארזנו את הציוד ונסענו אל השדה תעופה.

מלון 5 כוכבים בסאמוס

דיוטי פרי בסאמוס

שדה התעופה בסאמוס הוא קטן מאוד.
ישנו חנות דיוטי פרי קטנה שניתן לקנות בה מזכרות, מאכלים מקומיים, אלכוהול, בישום ועוד.
המחירים בדיוטי פרי אינם זולים אך גם לא יקרים – אז אם לא היה לכם זמן לקנות מזכרות באי – תוכלו לעשות השלמות בשדה. .

מפה של סאמוס

אומנם היה לי רק יומיים לתכנן את הביקור באי סאמוס אבל לא ויתרתי על להכין מפה ,בעזרתה תכננתי את הטיול שלנו בגוגל מפות.

רוצים ללמוד איך להכין מפה בעזרת גוגל מפות? לחצו כאן.

תמיד חשבתי שחופשה באי יווני זה רק בטן גב – כמה שטעיתי.
נהניתי כל כך מהביקור שלי באי, שכבר התחלתי לבחון איים נוספים לקיץ הבא.
אם הייתם באחד מאי יוון ונהנתם, שתפו אותנו בתגובות.

אם נפשכם חושקת בחופשה מושלמת בסאמוס כנסו עכשיו לאתר של דיזנהאוז והזמינו חבילה.

שתמיד נטייל,
שיר ים.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.