חוף פרבלי (Preveli beach) – חוף הדקלים בכרתים

חוף פרבלי כרתים

חוף פרבלי (Preveli beach) – חוף הדקלים בכרתים

חוף פרבלי שוכן בדרום כרתים, כ-30 ק"מ דרומית לרתימנו. החוף ממוקם בנקודת המפגש של ערוץ Kourtaliotis וחוף הים. החוף מיוחד היות שיש בו שילוב של עצי דקל, מי הים המלוחים ומים מתוקים המגיעים מהקניון.

איך מגיעים לחוף פרבלי

אפשר להגיע לחוף במספר דרכים:

  1. הליכה רגלית מ-Preveli Beach Parking הכוללת ירידה של כ-450 מדרגות לחוף פרבלי, לאחר מכן חזרה לאוטו באותה הדרך. לאורך הדרך נוף משגע אל עבר החוף. ההליכה כולה חשופה לשמש ולא מומלצת בחודשי הקיץ.
    החניון הוא מוסדר ובתשלום.
  2. אפשר לקחת סירת-מונית מהעיירה Plakias, השייט אורך כשעה.
    חשוב לברר מראש באילו שעות יש גם סירת-מונית שחוזרת מפרבלי.
  3. להחנות בחוף Amoudi ולהחנות בו את הרכב. משם אפשר ללכת רגלית מערבה לאורך החוף כ-10-15 דקות. גם השביל הזה חשוף לשמש אך העליות והירידות קצרות.

מידע חשוב לביקור בחוף

אומנם החוף הוא חולי, אבל ברגע שנכנסים למים יש לא מעט אבנים – הקפידו להביא נעלי רחצה. ביקרנו באביב, לא היו שירותי הצלה בחוף.
קחו בחשבון שבחודשי הקיץ הדרך לחוף חשופה לשמש – תביאו כובעים וקרם הגנה. אחרי גשמים הדרך עלולה להיות מחליקה. בימים גשומים מאוד יש סכנה של שטפונות בערוץ, לכן לא להיכנס למסלול.

ביקור בשמורת עצי דקל

אם הגעתם לחוף, אל תוותרו על כניסה לתוך השמורה הסמוכה. בשמורה עשרות דקלים לצד נהר גדול, צלול וקריר. המים המתוקים מאפשרים לעצים גדולים לצמוח ממש קרוב לקו החוף ולכן יש לא מעט צל. 
הנהר זורם בקניון מרהיב, ההליכה לצד הנהר מוצלת בזכות הדקלים. בהמשך הנהר תוכלו לראות מספר מפלונים יפהפיים.

יצא לכם לבקר בחוף פרבלי? נשמח שתוסיפו את הרשמים שלכם בתגובות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן