מסלול טיול משפחתי בהולנד

מסלול טיול משפחתי בן שבועיים בהולנד. המסלול היה טיול כוכב עם 3 נקודות מוצא: אזור גאודה, אזור דה אמהוף ואזור אוטרכט.

כתב: איתמר ניצן
הטיול נערך באוגוסט 2020
18 יום ברוטו בהולנד (16 יום נטו). זוג +3 (12,8,6).

הקדמה עלינו

אנחנו משפחה שלא אוהבים לנסוע הרבה ברכב. הילדים רגישים מאוד בנסיעות ונוטים לבחילות (ואף הקאות) בנסיעות ארוכות. לאור כך פיצלנו את הלינה ושמרנו שלא תהיה לנו נסיעה של מעל שעה. בשל כך גם התאמנו את הפעילויות למקומות הלינה וויתרנו על חלק מהדברים בגלל המרחק.
בגדול אנחנו משפחה עם קוצים בתחת. אוהבים לקום מוקדם (יצאנו ב 9:30 כל יום בערך) ולישון מאוחר (חזרנו לחדר רק ב-21-21:30 כל יום – בכפר נופש חזרנו מוקדם לכפר אבל לא לחדר).
הכנו ארוחת בוקר וכריכים בחדר, וברוב הימים אכלנו צהריים מאוחר בחוץ ובישלנו משהו קליל בלילה.
אחד מילדינו חולה בצליאק. בסופר AH תמיד יש מוצרים. בחוץ אכל הרבה צ'יפס ובמסעדות איטלקיות בד"כ הייתה פסטה/פיצה לל"ג. לפעמים היה קשה למצוא.

טירת מיודןPhoto by Angelo Casto on Unsplash

שלושה טיולי כוכב בטיול אחד

הטיול התחלק ל-3 מקומות לינה:

• 4 לילות בחווה בשם Newhouse Logies, קרוב לגאודה. סה"כ מקום נחמד מאוד. המארחת נחמדה. יש שדה ענק שהילדים נהנו לשחק שם בערבים עם כל מיני צעצועים. יש קצת חיות. אפשר לקנות ביצים במקום. יש מכונת כביסה. הדירה גדולה אבל משהו בעיצוב של הדירה לא כל כך אהבנו (אין הפרדה בין המטבח לאיזור השינה). סה"כ לא עפנו אבל מקום בסדר גמור. שילמנו מקדמה מראש מהארץ של 25%.
  • 7 לילות בדה אמהוף. רבות כתבו על הפארק. ישנו בבקתה 459 שקרובה מאוד למרכז. היו רשתות יתושים על החלונות. הבקתה מרווחת מאוד. הילדים עפו על פארק המים. ניצלנו את הואוצ'רים למיני גולף שהילדים נהנו מאוד (מקל אחד הספיק לכולנו בתורות) ולמשחק באולינג. נהננו גם מפינת הליטוף וגני המשחקים. סה"כ חוויה חיובית. שילמנו את כל הסכום מראש והוספנו מגבות (קיבלנו 2 סטים לכל אדם בסוף), סל מוצרים בקליטה ושיציעו את הסדינים (רצינו הרגשה טובה בהגעה). היה גם כיף לבשל בחדר.
  • 6 לילות בחווה Neder-Oudland Lodging ליד אוטרכט. המארחים נחמדים מאוד ומשתדלים לסייע. הילדים נהנו מאוד מהחיות והנגישות אליהם. אהבו להאכיל את הפרות/סוסים/עיזים בבוקר. לסוע ברכבים הקטנים, לקפוץ בטרמפולינה. המקום גם מעוצב יפה. יש מכונת כביסה ומייבש בעלות סמלית מאוד. מקום מומלץ.

טיפ

הדבר שהכי נהננו ממנו זה כרטיס מוזיאונים. רכשנו מראש באמצעות בחורה שגרה בהולנד (מצאתי בפייסבוק). היא חיפשה להעביר כסף למשפחה בארץ. קנתה לנו את הכרטיס שבוע לפני הטיסה ושלחנו למלון הראשון, ובהתאם העברתי כסף ישראלי למשפחתה.
המוזיאונים בהולנד מושקעים מאוד ומאוד מותאמים לילדים. נכנסנו לפעמים למוזיאונים שבכלל לא חשבנו עליהם כי היינו שם (או היינו צריכים שירותים) והיו הפתעות חיוביות.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מהלך הטיול

יום 1

הגעה

יום 2

פארק ארכאון (מומלץ מאוד וכלול בכרטיס)+ מסעדה Bij Hen. באיזור מיני גולף, משחקית נינג'ה, פינת ליטוף, יער גמדים חמוד, אגם (מקום נחמד מאוד לסיום יום).

יום 3

מוזיאון טבע נטורליס (מומלץ מאוד וכלול בכרטיס), שיטוט בליידן (כולל מוזיאון תחנת רוח נחמד, טירת העיר, גנים בוטאניים שכלולים בכרטיס). היה גם יום שוק אז ממש היה נחמד.

יום 4

שוק גבינות גאודה (חביב, אבל לא חובה), מוזיאון גאודה וכנסיה (נכנסנו רק כי היה חינם בכרטיס ומקום ממש נחמד), חנות לגו בגאודה, קינדרדייק שייט (הגענו מאוחר מידי להכנס לתחנות), רוטרדאם: יורומאסט (מקום מומלץ מאוד, הזמנו כרטיסים בטריפר והוספנו להגעה לפסגה), פיקניק ערב בפארק והנמל.

יום 5

טירת מיודן (הילדים נהנו מהאודיו בעברית), פארק מים בדה אמהוף.

יום 6

הוחה פלואה (שכרנו מראש אופניים עם קרגו לקטנים שלא יודעים עדיין לנסוע. עשינו מסלול של 10 ק"מ. סה"כ קצת יקר אבל הילדים ממש נהנו מהמקום), בילוי בכפר נופש (משחקייה, פינת ליטוף, מיני גולף, מתחם קיץ, סיבוב במרינה)

יום 7

מוזיאון התעופה (מומלץ וכלול בכרטיס), שמורת טבע Natuurpark Lelystad (הגענו בטעות ונהננו שם, ראינו בונים ממש מקרוב), הספינה בטאביה (מומלץ וכלול בכרטיס, הספקנו בגלל השעה רק לסייר בספינה והילדים התרוצצו שם בכל החדרים), שופינג באווטלט, פארק מים בכפר נופש.

יום 8 – חיטהורן

יצאנו לשייט (דרך סמית והיה סבבה) + הסתובבות ומוזיאון (מיותר, אבל היו צריכים לשירותים), עמי ותמי (לנו האוכל היה בסדר, הילדים ממש נהנו במשחקייה שם).

יום 9

זאנסה סחאנס (מקום ממוסחר מאוד אבל עדיין נחמד. אהבנו את הפעילויות בתשלום שבעצם כלולות בכרטיס שם היינו לבד), זאנדם (עיר חמודה מאוד, כיף להסתובב וקצת שופינג), פארק מים בכפר נופש.

יום 10

העיירה אנקהאוזן (הסתובבנו קצת במרכז) , מוזיאון פתוח אנקהאוזן (נחמד וכלול בכרטיס. הילדים אהבו את משחקי הילדים מפעם ואת התחפושות, וגם לראות נפח בפעולה), טיילת וולדנהאם (לא משהו וואוו, אבל נחמד מאוד לסיום יום).

יום 11 – אמסטרדם

מוזיאון נמו (ממש מותאם לילדים וכלול בכרטיס) והסתובבות בעיר (קצת שופינג, משחק עם היונים בכיכר דאם ולהרגיש את העיר. בגדול העיר קצת פחות מתאימה עם ילדים, ריח של גראס בכל מקום. צריך לחזור לטיול בלי הילדים). באולינג בכפר נופש ומשחקייה.

יום 12

מוזיאון צבאי (מומלץ מאוד וכלול בכרטיס. הגענו במקרה כי חיפשנו משהו עם נסיעה קצרה בדרך למלון הבא וממש נהננו), טירת דה-האר והגנים (אין אודיו בעברית, אבל הטירה מהממת. בגנים הילדים אהבו את המבוך), חווה Geertjes Hoeve (האוכל לא היה משהו, אבל הילדים נהנו מהחיות. נשארנו שעה אחרי הסגירה).

יום 13

מוזיאון הרכבות באוטרכט (נחמד וכלול בכרטיס, די מהר מיצינו את המקום), הסתובבות בעיר (עיר ממש מגניבה, חיה ותוססת, נכנסנו גם למוזיאון השעונים ותיבות הנגינה כי כלול והיינו צריכים שירותים, היה חביב בלבד, הסיור מוסיף אבל הילדים איבדו סבלנות באמצע), אגם רחצה לייד העיר (ממש כיף לשבור את החום שהיה באותו יום) ושיטוט ערב נוסף (אחרי שהתקרר חזרנו להסתובב שוב כי הייתה אחלה של אווירה).

יום 14

האג – מוזיאון אשר (לא כלול, אבל מוזיאון נחמד. הילדים השתתפו בסדנא), פנורמאת מסדאך (מרשים מאוד, היה גם קבוצה של טיול מאורגן ושמו הסבר בעברית שחיבר את הילדים), מוזיאון הכלא (חביב וכלול, יש הרבה על עינויים אז רק הבנים נכנסו ונהינו, הבנות הלכו לשופינג), הסתובבות בעיר וארוחה במסעדה אינדונזית.

יום 15

אפטלינג (מהפתיחה עד הסגירה) – יום של וואוו.

יום 16

הארלם – שיטוט בעיירה (נחמדה בלבד) ומוזיאון טיילרס (כלול, הייתה סדנא נחמדה לילדים, שאר המוזיאון הסתובבנו רק 15 שעה), מוזיאון החלל בליידן (חביב בלבד אבל הילדים מתעניינים בנושא וממש ביקשו ללכת), רצינו להמשיך לפארק מים Duinrell אבל לא הזמנו מקום מראש והיה כבר מלא (למי שרוצה ללכת צריך להזמין מקום לפחות יומיים קדימה באוגוסט, כי גם למחר כבר לא היה מקום). במקום נסענו לערב באמסטרדם (this is holland+ תצפית adam lookout – מושקע מאוד וחוויתי).

יום 17

גן חיות בורגר (התאים ליום גשום שהיה), שיטוט בארנהיים (עיר מגניבה ונהיננו להסתובב בה).

יום 18

חזרה לארץ

היו לא מעט מקומות שנפלו אצלינו בעריכה (לינסהוף כי לא התאים לגדול, מוזיאון קורפוס לא התאים לקטנים, דולפינריום בגלל פוסט שקראנו על היחס לדולפינים, פארק חבלים כי לגדול יש פחד גבהים, טסל כי רחוק לנו מידי) והיו המון מקומות שפשוט לא הספקנו אז יש למה לחזור.

טיול משפחתי בהולנד – סיכום עלויות

טיסה – 1105.11 יורו לכולנו באיזיג'ט כולל הושבה ו-2 מזוודות גדולות (לקחנו גם 5 תיקי גב מלאים ועשינו כביסות).
לינה 1 – 597 יורו ל- 4 לילות (149.25 ללילה)
לינה 2 – דה-אמהוף – 7090 ₪ ל-7 לילות כולל מגבות, חבילת מוצרים, בחירת חדר -> כ-2159 יורו (308.4 ללילה)
לינה 3 – 750 ל-6 לילות (125 ללילה)
כרטיס מוזיאונים – 227 יורו לכולנו
הוצאות במזומן – 600 יורו (בעיקר קניות בסופר וכל מיני דברים אחרים)
הוצאות באשראי – 2055 יורו (בעיקר מסעדות וכניסות לאתרים)
שופינג – 406 יורו
סה"כ עלות טיול: כ-7900 יורו -> כ-29500 ₪

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...