כיכר פוארטה דל סול, מדריד

Puerta del Sol כיכר פוארטה דה סול מדריד

כיכר פוארטה דל סול, מדריד

ברוכים הבאים לכיכר פוארטה דל סול (Puerta del Sol), המכונה גם בשם "הלב של מדריד". הכיכר המרכזית של העיר מדריד היא אחת המקומות המרכזיים ביותר לתיירים שמבקרים בעיר, ולפיכך גם העמוסות ביותר.
כיכר פוארטה דל סול פועלת כמרכז המסחר והקניות של מדריד, עם רחובות מסחריים שמתפשטים מסביב לה.
אך כיכר סול היא הרבה יותר ממקום לקניות ולאכילה – היא מאפשרת לך להתחבר עם ההיסטוריה והתרבות של מדריד עצמה. בכיכר ממוקם מגדל השעון המפורסם שפעמוניו מסמנים את תחילתה של שנה חדשה.

הכיכר היא מרכזה (קילומטר אפס) של מערכת הכבישים בספרד.

מקורה של הכיכר היא במיקומו של אחד משערי חומותיה של מדריד במאה ה-15, שהפרידו בין היישוב העתיק לבין הפרברים שהחלו להיבנות מסביב לעיר. שמה של הכיכר נובע מזריחת השמש מכיוונו של השער, שהוקם בצדן המזרחי של החומות. בין המאות ה-17 וה-19, הפכה הכיכר למקום מפגש מרכזי. שליחים רבים שהגיעו ממדינות זרות וממחוזות אחרים בספרד לבית הדואר, התכנסו בכיכר כדי להתעדכן בחדשות האחרונות. בית הדואר נבנה בשנים 1768-1766. בימי שלטונו של פרנקו שימש בית הדואר כמטה של משרד הפנים וביטחון הפנים.

הכיכר מרכזית וממוקמת סמוך לתחנת מטרו בעלת אותו שם.

אתרים בכיכר פוארטה דל סול

בכיכר ממוקמים אתרים רבים המזוהים עם מדריד וספרד. 

  • בית הדואר, המאכלס כיום את נשיאות קהילת מדריד, ופסל לזכרו של המלך קרלוס השלישי. 
  • מגדל השעון המפורסם שפעמוניו מסמנים את תחילתה של שנה חדשה. בניית מגדל השעון החלה ב-1787 והסתיימה ב-1866, עקב עיכובים והפרעות שונות במהלך השנים. המגדל תוכנן על ידי האדריכל חוסה דה הרמוסילה, שפיקח גם על בניית מבנים נוספים ברחבה, כולל בית הדואר המלכותי, הפונה למגדל השעון.
  • פסל הדובה ועץ התות: פסל קטן ששוקל 20 טון , מסמל את החיים האדמה העבודה והשורשים החזקים של ספרד. יש הרואים בסמל זה משמעויות רבות: הדוב מסמל את העוצמה של הממלכה, האדמה מסמלת את יציבותה, העץ מסמל את הכנסייה הנותנת פרי מתוק לרוב – את טעם החיים, והסמל המשולש נתן ביטוי מובהק ושלם למדריד: הממלכה, הכנסייה והאדמה.
    מנקודה זאת יוצאים לא מעט סיורים מודרכים במדריד.
  • סימן ק"מ ה-0 הנקודה הרשמית שממנה נמדדים המרחקים בשש הכבישים המרכזיים של ספרד.

במרחק הליכה מפוארטה דל סול נמצאת פלאזה מאיור, כיכר איקונית נוספת במדריד.

מלונות מומלצים ליד כיכר פוארטה דל סול

כיכר פוארטה דל סול היא מיקום מרכזי ופופולרי במדריד, ובסביבותיה ישנם מגוון רחב של מלונות בכל הרמות והסגנונות. הנה כמה מלונות מומלצים שסביב כיכר פוארטה דל סול:

  1. Hotel Regina – מלון קלאסי ומפואר, הממוקם ברחוב אטוצ'ה הסמוך לכיכר סול. המלון מציע חדרים מרווחים ומעוצבים היטב, וכולל מתקני ספא וכושר מקצועיים. המסעדה שבמלון מציעה אוכל ספרדי מצוין ובירה מקומית.
  2. ME Madrid Reina Victoria – מלון יוקרתי ומפואר, הממוקם במגדל רינה ויקטוריה הממוקם בכיכר סול עצמה. המלון מציע נוף מרהיב של הכיכר ומעין מגדל המציע שילוב מפנק של תאורה מטריפה ואווירה מושלמת לשתייה ואוכל באחת מהברים או המסעדות המפורסמות שבמלון.
  3. Vincci The Mint – מלון עכשווי ומודרני, הממוקם ברחוב גראנדה הסמוך לכיכר סול. המלון מציעחדרי אירוח עם עיצוב מיוחד וצבעוני, ומכיל מספר מתקנים כגון בר ומרכז כושר. המסעדה שבמלון מציעה אוכל ויין מצוינים ואווירה נעימה.
  4. Room Mate Oscar – מלון צעיר ומודרני, הממוקם ברחוב פוארטה דל סול הסמוך לכיכר סול. המלון מציע חדרי אירוח עם עיצוב מעניין ומגוון מתקנים כגון בר ומרכז כושר. המסעדה שבמלון מציעה מנות ספרדיות ובינלאומיות מצוינות.
  5. Hotel Moderno Puerta del So – נמצאת במרחק של 150 מטרים מהמלון. כל חדרי המלון הינם ממוזגים וכוללים טלוויזיה. חדרי הרחצה המודרניים מצוידים באמבט ובמייבש שיער. בחלק מהחדרים יש אמבט הידרומסאז'.

כל המלונות הנ"ל ממוקמים במרחק הליכה קצרה מכיכר סול. הם מציעים אירוח ברמה גבוהה עם מגוון רחב של שירותים ופעילויות. אם אתם מחפשים מקום נוח ומרכזי לשהייה במדריד, זה האזור המומלץ ביותר.

לחצו כאן למקומות לינה מומלצים במדריד.

אזהרה למטיילים בכיכר פוארטה דל סול – מומלץ להיזהר מפני כייסים.

סך הכל, כיכר סול היא מקום מרכזי ומרשים שחייבים לבקר בו במהלך ביקורכם במדריד. היא מציעה את השילוב המושלם של תרבות, תיירות, קניות ואוכל מפנק, והיא מהווה את הלב של העיר המרכזית של ספרד. כשתגיעו למדריד, אל תשכחו לבקר בכיכר סול וליהנות מכל מה שהיא מציעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן