טיול משפחתי בהרי הטרודוס ובמערב קפריסין

מסלול טיול משפחתי בקפריסין באזור הרי הטרודוס ובמערב קפריסין. הטיול נערך בפסח 2022 ואורכו כ-8 ימים.

כתב: איתמר ניצן.

מסלול טיול משפחתי בקפריסין

מתחילים: נחיתה בלילה ונסיעה למלון elysia park
יום 1: קניון אבקאס, ספינה טבועה onrio, קניון פאפוס.
יום 2: פאפוס העליונה, עתיקות פאפוס, נמל וטיילת, קברי המלכים, טברנה דמוקריטוס.
יום 3: הלגונה הכחולה, מפלי קרמיוטי, חוות סוסים eagle mountain, מנזר agios neopytos.
מעברים – יום 4: עוזבים את המלון, סכר asprokremmos, סלע אפרודיטה, לימסול (טירה, העיר העתיקה, טיילת, נמל, קניון), טירת קולוסי, סכר kouris וכנסיה טבועה, הכפר lania.
הגעה לצימר the river house.
הרי טרודוס – יום 5: מפלי קלדוניה, הכפר פאנו פלטרס, שלג באולימפוס, אומודוס, סכר פרה פדי, הגשר הכפול בטרימיקליני.
יום 6: מפלי מילומריס, גן בוטאני, כפר kalopanayiotis, מנסר קיקוס וקבר מקריוס, מפלי chantara.
יום 7: הכפר אגרוס, הכפר קקופטריה, סכר xyliatos, נק תצפית tishia tis madaris.
יום 8: גשר צפלוס, גן החיות, נסיעה לשדה התעופה.

הרי הטרודוס - תמונה של Vianney CAHEN
הרי הטרודוס – תמונה של Vianney CAHEN

הקדמה

ועכשיו בהרחבה (זה הפירוט שאני אוהב לקרוא ובדרך כלל קשה למצוא): חופשת טרום פסח מהלילה של יום אחרון ללימודים עד יום לפני ליל הסדר. ניצלנו את זה שגם לאישה וגם לילדים יש חופש.
בכללי התייחסנו לחופשה כחופשת כוכב. הזמנו 2 מלונות, אחד בפאפוס ואחד בהרי הטרודוס ומהם עשינו טיולים יומיים. יש המון מה לעשות כך שלא ראינו צורך להרחיק לצד המזרחי, במיוחד שהילדים אצלינו רגישים לנסיעות ארוכות. את הצד המזרחי (לרנקה, איה נאפה, ניקוסיה והכפרים במזרח הטרודוס) נשמור לטיול אחר.

קצת עלינו

זוג + 3 ילדים (12,8,6). האמצעי צליאקי וזה הטיול הראשון בחו"ל מאז הגילוי (הבאנו איתנו לחמניות, פסטה קורנפלקס, סכינים חד"פ ונייר אפיה – בדיעבד היינו יכולים להביא פחות ולקנות כאן. למסעדות הכנתי דף שמסביר והילד בעיקר אכל צ'יפס, לפעמים בתוספת שיפוד או המבורגר ללא לחמניה). אנחנו קמים מוקדם בדרך כלל ואוהבים לנצל את היום. מכינים בנק אפשרויות בידיעה שלא נספיק הכל ובוחרים לפי מה שמתחשק. אם הילדים ממצים ממשיכים הלאה, אם נהנים במקום מסוים נשארים בו יותר. אנחנו בהחלט לא משפחה של בטן-גב מה גם שהמים קרים מידי לטעמנו בתקופה של תחילת אפריל כדי להכנס.

טיסות

ריינאייר. 1000 יורו לחמישה אנשים כולל 2 מזוודות. מחיר טוב בהתחשב שהטיסות נקנו רק חודש לפני ומדובר בחופשה מבית הספר. בטיסה הלוך היה איחור מעצבן אבל טיסה כל כך קצרה שהתנאים במטוס זניחים.

תקשורת

נקנו סימים בשדה בנחיתה. אמנם יקר יותר אבל רצינו ישר תקשורת. 20 יורו. הכנסנו לטלפון ועבד ישר.

מלונות

מלון ל 4 לילות ראשונים אליסיה פארק. 425 יורו ל 4 לילות. מלון דירות סבבה. יש 2 בריכות גדולות (לא העונה אז פחות מעניין), בריכה מחוממת בספא אבל בגלל הקורונה צריך להזמין מקום מראש שם ופתוח רק 9-17 אז פחות הסתדר לנו. במלון חדר אוכל לא יקר (40 יורו לכולנו) שפתוח 8:30-10:30 שנותן פתרון כשצריך (ביצה קשה, וגבינה צהובה, ירקות, לחם לל"ג והשלמות שהבאנו לצליאקי), בית מרקחת ומכולת בכניסה. ניקו את החדרים אחרי 2 לילות.
בחדר יש חדר הורים, חדר ילדים ומיטה בסלון לילד השלישי. בנוסף יש בחדר מכונת כביסה שלנו עזרה.
מקום מומלץ למשפחה עם רכב בעונה שלא נכנסים לים (אחרת כן עדיף לדעתי מלון על החוף).
מלון שני the river house בכפר טרימיקליני. 447 יורו ל 4 לילות. בית חביב עם חצר יפה. יש גם בריכה שלא השתמשנו. מאובזר מאוד והמארח גר ליד, מאוד נחמד (הביא יין ותמרים מתנה) ועוזר בהכל. יש גם מכונת כביסה. יתרון גדול זה המיקום. קרוב להכל בטרודוס וגם לא רחוק מלימסול אם מזג האוויר בהרים בעייתי. בנוסף צמוד יש סופר ומאפייה שפתוחה כל הזמן. החסרון העיקרי שמדובר ב 2 קומות וגם המיטות לא הכי נוחות.

השכרת רכב

השכרנו מ-Thrasos. יש יתרונות ויש חסרונות.
היתרון הוא שמחכה נציג שמביא את הרכב ישר בלי תורים וגם החזרה פשוטה מאוד ללא תור. יש טלפון לת'ראסוס ישירות שהיה זמין לשאלות ולא מענה קולי. והמחיר 320 יורו ל 9 ימים לרכב אוטומט עם בגאז' גדול.
החסרון הוא שקיבלנו רכב קצת ישן שנסע המון. לא עבדה ההטענה לטלפון, הטסה כמעט נופלת (בהתיעצות איתו הורדתי אותה) ובכללי הרגיש שמצבו המכני לא מצוין. היה רבע מיכל (וכך צריך גם להחזיר). בדיעבד הייתי מעדיף לשלם קצת יותר לרכב חדש יותר.
לגבי נהיגה. מי שמנוסה מתרגל מהר מאוד לצד שמאל. צריך רק תשומת לב ולנסוע בזהירות יותר גדולה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

יום 0 – נחיתה בלילה ונסיעה למלון elysia park

הטיסה היתה אמורה לצאת ב 22:05. היה עיכוב ויצאנו רק ב 23:30. נחתנו רק ב 00:30. כל התהליך בנחיתה עבד מהר יחסית אבל הילדים היו מחוקים.
באליסיה פארק יצרנו קשר בוואטסאפ כשהגענו עם האבטחה (נתנו לנו את הטלפון בהתכתבות לפני ולכן היה חשוב לנו סים) שפתחו לנו את השער והביאו לנו את המפתחות.
בסוף הלכנו לישון רק ב 2.

יום 1 – פאפוס העליונה, עתיקות פאפוס, נמל וטיילת, קברי המלכים, טברנה דמוקריטוס

קמנו מאוחר והלכנו לצ'ק אין וארוחת בוקר ממש לפני שנסגר ב 10:30. לא היו הרבה אופציות לילד הצליאקי ומזל שהבאנו קורנפלקס מהבית. קנינו מים וחטיפים במיני מרקט ליד.
אחרי התארגנות איטית רק ב 12 וקצת יצאנו לדרך. נסענו לקניון אבקאס. בדרך עוד עצרנו לתדלק. החלטנו לחנות בתחילת דרך העפר ולא להסתכן בדרכים בעייתיות (יש שביל שמתחיל משם). אחרי התארגנות יצאנו לדרך ב 13. היה חם והחלק הראשון חשוף אז היו תלונות של המשפחה. גם היו רעשים כמו יריות שנשמעו שהפחידו את הילדים. אחר כך הגענו לנקיק והילדים הלכו במים וקפצו בין האבנים. אחלה של מסלול. חשוב ללכת עם סנדלים ומכנסיים קצרים. מי שעם נעליים ממש מתקשה לעבור מבלי להרטב ומפסיד את הכיף. כשהחלטנו שהלכנו מספיק בנקיק הסתובבנו וחזרנו. הדרך חזרה עברה הרבה יותר מהר. גם בחזור שמענו את הפיצוצים המוזרים.
במקור תכננו צהריים וגן חיות אבל בעקבות היציאה המאוחרת החלטנו לוותר על גן החיות. במקום – נסענו לראות את מערות הים. עצירה נחמדה לחמש דקות אבל מיותרת למי שהולך לראות אחר כך את הסירה הטבועה.
מהמערות נסענו לסירה הטבועה. המקום ממש יפה ושווה לחלוטין עצירה. הילדים התרוצצו על האבנים וגם התקרבנו לראות את הסירה מקרוב.
אחר כך ישבנו לארוחת צהריים/ערב ב onrio. המיקום מרהיב. האוכל טוב. הקוקטיילים מגניבים. המחירים דומים לארץ ויקרים יחסית לאיזור. אנחנו נהננו שם.
לצליאקי הכינו צ'יפס שטוגן בנפרד.
משם נסענו לקניון הגדול. התפצלנו בין ג'מבו לקניית שטויות וסופר לקנות מצרכים לשאר הטיול. בסופר יש מוצרים לל"ג (ללא גלוטן) אבל מכיוון שאין מחלקה מיוחדת (בכל איזור יש גם רגיל וגם לל"ג וצריך ממש לחפש) היה קצת קשה למצוא.
עוד סיבוב חנויות קצר וסיימנו שם.
רצינו עוד להסתובב בטיילת אבל הילדים היו גמורים אז חזרנו לדירה.

יום 2 – סכר asprokremmos, סלע אפרודיטה, לימסול

יום סגרירי וקריר יותר. יצאנו אחרי ארוחת בוקר ב 9:30. נסענו קודם לעיר העילית של פאפוס. עשינו מסלול רגלי. הסתובבנו בשוק, בחנויות האומנים (חנות הדלעות מגניבה), בבנייני העירייה ובמוזיאונים. ראינו גם את הנוף מקפה מיוז וקפה נרו אבל לא ישבנו כי לא היינו רעבים. בסוף הסיבוב חזרנו לרכב ונסענו לנמל בעיר התחתונה לשם הגענו ב 12.
הלכנו קודם לאתר העתיקות. הלכנו למסלול באתרים המומלצים לפי טיפ שהיה בקבוצת מטיילים בקפריסין בפייסבוק. היה מצוין וממצה.
ביציאה פנינו ימינה והלכנו עד לטירה. בדרך הילדים ראו שקנאים ורודים. לטירה לא נכנסנו אבל עלינו על המזח וקפצנו על האבנים מאחוריה עם רסס הגלים מה שהיה ממש כיף.
משם הלכנו לאורך הטיילת (מזכירה את אילת) עד שהגענו לקפה פינגווינו. מקום מומלץ מאוד לצליאקים.
יש להם תפריט שלם מיוחד ללא גלוטן ומקפידים מאוד כולל על הרטבים, הסכו"ם והכל. יש גם קינוח ללא גלוטן.
האוכל היה טעים ולא יקר במיוחד.
חזרנו לאורך הטיילת לרכב ונסענו לאתר קברי המלכים. הגענו ב 15:30. הילדים היו עייפים אבל כשראו את המערות נדלקו מחדש. במיוחד אהבו את המערות שאפשר לצאת ממקום אחר ולהפתיע את ההורים.
יצאנו משם עם הסגירה ב 17:00.
כולנו היינו גמורים וחזרנו לנוח בחדר.
ב – 20:00 יצאנו לטברנה דמוקריטוס. הייתה מוזיקה מגניבה וב 21:00 התחילה הופעת ריקודים. אכלנו מזה צמחוני, פיצות לילדים וצ'יפס לצליאקי. יין הבית סבבה. האוכל בינוני אבל ההופעה מגניבה לחלוטין. ב 22:40 נגמרה ההופעה והתחילו שירים עם זמרת, אבל הילדים היו גמורים וחזרנו למלון.

יום 3 – הלגונה הכחולה, מפלי קרמיוטי, מנזר agios neopytos.

יצאנו מהמלון ב 9:30 לכיוון נמל לאצ'י. הגענו ב 10:20 כשההפלגות בוקר יוצאות ב 10:30. מיהרנו והספקנו לעלות על שיט. מומלץ להגיע קצת קודם כדי לראות אפשרויות ולהתמקח. עלינו על סירה Mediterranean one. עלות ל2 מבוגרים ו 3 ילדים 70 יורו. שטנו ללגונה הכחולה ובדרך שמענו הסברים. כשהגענו ללגונה קפצנו למים. המים היו ממש קרים והילדים בעיקר קפצו וישר יצאו החוצה. אחרי חצי שעה בערך הם התעייפו. בסירה חילקו מיץ, יין ופירות. וישבנו לנוח ולאכול חטיפים. אחרי שעה בלגונה הספינה שטה חזרה וב 13 חזרנו לנמל.
במקור תכננו ללכת למרחצאות אפרודיטה אבל הילדים היו רעבים. העדפנו לסוע למסעדה שם שמענו שיש הרבה אפשרויות לל"ג. נסענו ל neromylos watermill cafe. טברנה ממש מצוינת עם מודעות לל"ג. הצליאקי קיבל שיפודים וצ'יפס. הזמנו עוד מנות ילדים, מוסקה מצוינת וירקות ממולאים. בסוף הביאו לנו קינוח לל"ג על חשבונם.
משם נסענו ל kremioti waterfall. מקום ממש מגניב. מהחניה יורדים בהתחלה למפל מצ'וקמק. ממנו יש ירידה למפל יותר גדול. ההגעה אליו היא דרך מערה צרה שהולכים שם במים וצריך לצאת דרך המפל לצד השני. נרטבים כהוגן. בצד של המפל אין כל כך מקום. הילדים התלהבו מהמערה לצד השני. בסוף צריך לעלות הכל חזרה.
משם נסענו לכפר kathikas. רצינו לעצור ביקב ומוזיאון יין אבל הילדים התנגדו וויתרנו. נסענו במקום משם לחוות סוסים eagle mountain range. היה מאוחר כמובן לטיול סוסים אבל הילדים רצו עדיין לראות אותם.
כשהגענו ראינו עובד של המקום שהראה לנו איפה הסוסים. הילדים התלהבו כשראו סוסי פוני בגדלים שונים וסוסים תינוקים. בילינו כחצי שעה בהאכלה של כל הסוסים.
משם נסענו למנזר agios neopytos. השעה הייתה כבר 18:00 והמנזר עצמו היה סגור, אבל היה אפשר לראות אותו מבחוץ. מדובר במנזר שחצוב בתוך ההר ומקום יפה מאוד. לחלוטין שווה את העצירה.
משם חזרנו למלון ושיחקנו קצת פינג פונג ובגן משחקים.

יום 4 – מפלי מילומריס, גן בוטאני, כפר kalopanayiotis

יצאנו ב 9:30 אחרי צ'ק אאוט מהמלון. תחנה ראשונה תצפית על סכר asprokremmos. ראינו גם מהגשר וגם מנקודת החנייה. הילדים ירדו למטה וראו קצת צפרדעים. משם המשכנו לסלע אפרודיטה. חנינו ועברנו מתחת לכביש. הבנים ראו את הסלע וישר התחילו לטפס למעלה. המקום יפה מאוד והילדים נהנו שם. משם נסענו ללימסול. חנינו בחניון של הטיילת. מקומיים אמרו לנו שהחנייה שם ביום ראשון היא חינם.
הלכנו קודם כל למצודה כי היא נסגרת ב-13:00. חקרנו את כל החדרים, מקום קטן ונחמד. משם הלכנו דרך סמטת זיג זג והסתובבנו בעיר העתיקה לפי נקודות מומלצות שמצאתי מראש של גרפיטי יפה. בשלב מסוים הילדים היו רעבים, ולא הצלחנו למצוא מקום עם אוכל לל"ג. בסוף ישבנו בשוק אוכל באגורה שם מצאנו המבורגר בלי כלום (רק הקציצה) וכל אחד בחר ממסעדה אחרת שם.
רצינו לפצות את הצליאקי אז חיפשנו גלידה. נכנסנו לגלידה אניטה ומסתבר שהם ישראלים אז ישר הבינו אותנו ואמרו על טעמים ללג.
משם חתכנו לטיילת והלכנו קצת. היו קצת הופעות רחוב והרגישו שזה סוף השבוע. הילדים קפצו על האבנים וגם שיחקו בגן משחקים. משם המשכנו לנמל שגם שם היו הופעות רחוב.
בשעה 15:30 בערך נסענו לקניון לימסול. האישה הלכה לקניות ואנחנו הלכנו להחליק על הקרח. יצאנו קצת לפני חמש בערב ונסענו לטירת קולוסי. מסתבר שסוגרים בחמש אז לא יכולנו להכנס אבל נתנו לנו להסתובב טיפה במתחם לתמונות בלי לשלם.
משם נסענו לסכר kouris. עצרנו לתצפית ואחר כך נסענו והקפנו את הסכר. בצד השני עצרנו ליד הכנסיה השקועה (פעם לפני שהיה שם סכר היה שם כפר ורק הכנסיה נשארה מעל המים).
עצירה אחרונה עשינו בכפר lania. הסתובבנו טיפה במרכז וישבנו לארוחת ערב בטברנה מקומית.
משם עם אור אחרון נסענו לצימר הבא the river house בכפר טרימיקליני.

יום 5 – מפלי קלדוניה, הכפר פאנו פלטרס, שלג באולימפוס.

בבוקר נסענו למלא דלק והשלמות בסופר ובמאפייה לידו וחזרנו לחדר לאכול. אחר כך יצאנו ב 9:30 למפלי קלדוניה. התחלנו במסעדה psilo dentro ועלינו עד למפל, הפסקה שם וחזרה. מסלול נחמד מאוד. למי שיש 2 רכבים מומלץ לעשות מסלול עם הקפצה רק בירידה. משם נסענו לכפר פאנו פלטרס. הסתובבנו קצת וקנינו קצת שוקולד בבוטיק המקומי. לא מצאנו שום דבר מיוחד בעיירה. ישבנו שם לאכול צהריים בטברנה קלדוניה והיה סה"כ סבבה. לצליאקי הכינו צ'יפס בנפרד ושיפוד עוף.
משם נסענו לפסגת האולימפוס. היה עוד הרבה שלג והילדים השתעשעו בשלג. התחלנו את מסלול ארטמיס אבל היה הרבה שלג על המסלול ולא היינו מצוידים מספיק. אחרי פנייה אחת לא נכונה הלכנו פתאום בשלג עמוק והחלטנו מיד לחזור. אחרי שחזרנו הילדים שלמרות שהיו קפואים המשיכו לעשות מלחמות שלג.
בסוף אחרי שהחלפנו ביגוד רטוב נסענו לכפר אומודוס. הסתובבנו בכפר, במנזר ובכנסייה ועשינו קצת שופינג. משם נסענו ליקב לינוס ובזמן שהילדים שיחקו המבוגרים עשו קצת טעימות יין וקניית בקבוקים (היין הכחול והקמנדריה מצויינים). משם התחלנו לנסוע חזרה עם עצירה בסכר pera pedi שם האכלנו קצת ברווזים. עצירה קצרה נוספת לראות את הגשר הכפול של טרימיקליני וחזרה לחדר לארוחת ערב.

יום 6 – מפלי מילומריס, גן בוטאני, כפר kalopanayiotis, מנסר קיקוס וקבר מקריוס, מפלי chantara.

יצאנו לדרך ב 9 בבוקר. עצירה ראשונה מפלי מילומריס. במקור רצינו לעשות את המסלול שנראה קליל ושאני אחזור לבד להביא את הרכב, אבל לאשתי כאבו הברכיים והמסלול בירידה אז נסענו ישירות למפל. המקום מרשים מאוד.
משם המשכנו לגן הבוטאני. הסתובבנו קצת וראינו את הסרט אבל מכיוון שלא היתה פריחה הילדים השתעממו ותוך חצי שעה המשכנו הלאה. נסענו ליד למוזיאון הגיאולוגי. הציעו לנו סיור עם הסברים באנגלית והילדים החליטו שלא מעניין אותם אז המשכנו הלאה. משם יצאנו לנסיעה עם נוף יפה מאוד לכפר kalopanayiotis. חנינו ליד המעלית וירדנו (1 יורו למבוגר הלוך חזור, ילדים חינם). הלכנו למסעדה nous שהמליצו לנו אבל מסתבר שהיא נפתחת בעונה הזו רק בערב. הילדים היו רעבים אז עברנו את הגשר למסעדה של מלון. המסעדה לא היתה מותאמת לילדים ולא לצליאק. הסתדרנו בסוף עם השלמות אוכל שהבאנו. המלון עצמו מהמם. הוא מעוצב כהמשך טבעי של הכפר. מהכפר יוצאים מלא מסלולי הליכה מעגליים באורכים שונים.
אחרי האוכל הסתובבנו במנזר, בגנים מאחוריו, בגשר העתיק ובמדרגות מתחתיו, בבריכות הגופרית. זכרתי טיפ על מסלול לתחנת קמח עתיקה. ראינו מסלול שיוצא מנביעת הגופרית והלכנו עליו. הגענו למבנה עתיק והרוס וכשהמשכנו המסלול היפה הפך ללא בטיחותי (הליכה על מוביל מים קטן עם תהום ליד) ועם קוצים ולכן בשלב מסוים אמרנו שעושים אחורה פנה. מצאנו מדרגות שעולות ואחרי ברבור קטן מצאנו את עצמינו שוב בתחתית המעלית. סה"כ היה הרפתקה מגניבה מאוד.
הסתכלתי במפה והבנתי מאיפה באמת יוצא המסלול שרציתי אבל הילדים הודיעו לי חגיגית שהספיק להם מסלולים. עלינו במעלית חזרה לרכב.
משם נסענו למנזר קיקוס. הסתובבנו במנזר. סה"כ מקום יפה אבל לא מבין למה זה האתר הכי מפורסם בקפריסין. אולי כי פרסקאות לא עושות לנו את זה. משם עלינו לקבר מקריאס. זה כבר מקום ממש יפה ששווה את הנסיעה. יש נוף מרהיב מלמעלה והילדים גם אהבו את הפסל הענק.
יצאנו בסוף ב 17:00 חזרה. בדרך עוד עצרנו למפלי chantara למנוחה באמצע הנסיעה וליד הצימר עצרנו בטברנה מקומית (strofi sti gefsi התחשבות טובה בצליאק וגם בשאר הילדים) לארוחת ערב.
הגענו בסוף ב 19:30 חזרה.

יום 7 – הכפר אגרוס, הכפר קקופטריה, סכר xyliatos

יצאנו ב 9:00 לאגרוס. התחלנו במפעל לורדים. קיבלנו הסבר על כל תהליך הייצור טעמנו וקנינו קצת.
משם המשכנו למפעל הריבות של ניקי. שוב הסבר, טעימות וקניות.
רציתי ללכת גם למפעל לנקניקים אבל האישה אמרה שלא מתחשק לה. במקום נסענו למאגר המים בכפר, משם אמור להתחיל שביל טיול. לא מצאנו את התחלת השביל אז רק הקפנו את המאגר.
משם נסענו לכפר קקופטריה. התחלנו בכנסיה (משהו עם nicholas) שהיתה חביבה והחלטנו בה שהספיק לנו כנסיות. המשכנו לכפר עצמו וחנינו במלון the mill וישבנו לאכול בו צהריים. האוכל היה יקר ולקח זמן שהגיע אבל הנוף מהמרפסת מקסים, האוכל טעים והיתה הבנה והתחשבות בצליאק ובכלל בילדים.
אחרי האוכל יצאנו בשביל הטבע שיוצא מהמסעדה. שביל ממש יפה. כשהגענו לסוף החלטנו להמשיך עוד לאורך הנחל והמשכנו עוד כ 20 דק'. בתחילת השביל הנוסף יש פארק חבלים שנראה נחמד, אצלינו רק הבן האמצעי בקטע אז החלטנו לוותר. אחר כך חזרנו חזרה לסוף השביל הרשמי וחזרנו דרך החלק העתיק של הכפר. בדרך גם ראינו את ה"מוזיאונים" (לא שווים ביקור אם אין הסבר). משם גם הלכנו למרכז החדש אבל לא מצאנו שם משהו מעניין (חוץ מעוד נחל ובו מלא ברווזים ומכלאה של תרנגולים).
חזרנו לרכב ונסענו לסכר xyliatos. הגענו בהתחלה בטעות לאיזור הפיקניק וראינו שם מפל קטן והילדים שיחקו קצת בגן משחקים. ואז נסענו לסכר עצמו. מקום ממש מקסים. יש גם מסלול של 4 ק"מ שמקיף אותו. היינו עושים אותו אם היינו בהתחלת היום אבל במקום רק הלכנו קצת לנקודת תצפית וחזרנו.
משם יצאנו לנסיעה חזרה. ראיתי שזו נסיעה ארוכה יחסית אז עצרנו באמצע בנקודת תצפית מרהיבה tishia tis madaris. הנוף משם מהמם. עצרנו גם באמצע וגם ממש בפסגה. יוצאים משם מלא מסלולים חלקם נראים קלים. אחרי תמונות וקצת ישיבה ובהייה בנוף נסענו חזרה לצימר.

יום 8 – גשר צפלוס, גן החיות, נסיעה לשדה התעופה

יצאנו בבוקר בעשר בבוקר אחרי אריזות. עצירה ראשונה בגשר צלפוס. בהתחלה הייתה קבוצה אבל מהר היא הלכה והיינו לבדנו שם. הקפצנו קצת אבנים על המים. אחר כך הלכנו במסלול לכיוון האגם וחזרה. משם נסענו לכיוון rock of chasampoulion. כולם היו רעבים אז עצרנו במסעדה ליד. האוכל היה בסדר למרות שלקח לו זמן (עוד פעם צ'יפס שטוגן בנפרד לצליאקי). הילדים החליטו שלא בא להם עוד הליכה והם רוצים את גן החיות שלא הספקנו ביום הראשון. נסענו לגן החיות והגענו לשם ב 15:00.
גן החיות נחמד מאוד. הוא לא גדול אבל רואים שם אריות, טיגריסים ועוד מקרוב. האטרקציה הכי גדולה בשבילנו היה האכלת הג'ירפות (10 יורו למשפחה) והאכלת הלמורים (5 יורו לאדם). גם את הפינגווינים הילדים מאוד אהבו. ב 17:00 התחיל מופע תוכים אבל מכיוון שאמרו שהוא 25 דק' ואי אפשר לצאת באמצע החלטנו לוותר (הטיסה חזרה ב 20:10 והיה עוד 45 דק' נסיעה מגן החיות).
בדרך רק עצרנו לקפה וגלידה ונסענו לשדה התעופה.
החזרת הרכב הייתה פשוט להשאיר אותו בחנייה ולשים את המפתח מתחת לשטיח.

לסיכום היה לנו מצוין ואין ספק שנחזור לצד השני של האי, רצוי בזמן שאפשר להכנס למים. אין משהו וואוו בקפריסין, אבל יש הרבה מה לעשות, האוכל טוב, האנשים נחמדים והטיסה והמחיר בהחלט עושה אותה אטרקטיבית.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...