האם השופינג בפולין באמת יותר זול?

פרימרק ורשה

האם השופינג בפולין באמת יותר זול?

אחת השאלות שהכי נשאלות מאז שחזרתי מפולין זה: "האם השופינג בורשה באמת יותר זול?". אז החלטתי לפתוח את גוגל ולעשות השוואה – האם באמת שווה להזמין טיסה ולעשות קניות בפולין.

פתחתי אתרים של כמה מהרשתות המובילות ובדקתי את הבדלי המחירים בין הרשת בישראל ורשת בפולין.

נתחיל בהשוואה של הביגוד.
בחרתי אקראית שתי רשתות בגדים גדולות והשוואתי מחירים של פריט זהה. המחיר באתר הפולני מול האתר הישראלי. את ההשוואה הראשונה עשיתי באתר של זארה. שמלה CONTRAST MINI DRESS WITH SEQUINS באתר הישראלי עלתה 259 ש"ח, באתר הפולני עלתה 199 זלוטי. שימו לב – נכון לכתיבת שורות אלו ערך הזלוטי הינו 0.76 שקל.

>> פער של בערך 100 ש"ח לשמלה

מתוך האתר של זארה.

נבדוק גם את הרשת H&M שאהובה מאוד על הישראליות. אותו מעיל ואותה דוגמנית ופער מחיר של כמעט 100 זלוטי – בערך 76 ש"ח הבדל לפריט לטובת פולין.

מתוך האתר של H&M

האם התופעה הזאת היא רק עבור בגדים? לא! בדקתי מוצרים נוספים.

לדוגמא שרוול קפסולות נספרסו (מסוג פריז) באתר הפולני עולה 20 זלוטי ובאתר הישראלי 23.3 שקל.
תרמיל דקתלון באתר הפולני עולה 469.99 זלוטי לעומת 480 ש"ח באתר הישראלי.

ועוד הפרש אחרון:

הפרש מחירים פולין ישראל
הפרש מחיר של משחת בפנטן לתינוק באתר סופר פארם הישראלי לעומת הפולני.

החזר מס בפולין

אל תשכחו שכיוון שאתם תיירים, אתם יכולים לקבל בנוסף למחירים הזולים גם החזר מס! גובה המס משתנה בין מוצרים. לדוגמא, עבור קנייה בפרימארק קיבלתי החזר באזור ה-15%. רק קחו בחשבון שאתם זכאים להחזר מס על כל קנייה מעל ל-200 זלוטי, ורק בחנויות שמאפשרות החזר מס (רוב הרשתות הבינלאומיות). רק אל תשכחו לבקש את הטופס החזר מס מהמוכרת בחנות ולהגיש אותו בשדה התעופה.

האם השופינג בפולין זול?

אמל;ק – השופינג בפולין יותר זול מהשופינג בארץ בסביבות ה-30% פחות ברשתות בינלאומיות. היעדים המועדפים עלי לחופשת שופינג בפולין הם ורשה ופוזנן. תוכלו למצוא שם מגוון קניונים, ערים נוחות לשיטוט ובין חנות לחנות תוכלו למצוא מגוון מסעדות, בארים ואטרקציות תיירותיות נהדרות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

18 תגובות

    1. רוב הבדיקות שעשיתי ראיתי שהמחיר הפולני זול יותר ב-20-40%.
      תוסיפי לזה כמובן עוד החזר של מס (על מוצרי ביגוד והלבשה) של 15%.

    1. את יכולה להציץ על מחירים ברשת Media market, מבדיקה שלי המחירים לא אטרקטיביים (=עדיף לנסוע לאילת לקנות). בנוסף, לעיתים יש בעיות עם האחריות על המוצר. אם קנית דגם שיש לו רכיבים שונים ממה שיש בארץ תיקון עלול לקחת לעיתים כמה חודשים.

  1. ומניסיונך קל ופשוט לקבל את החזר המס?
    בכל מקום שצברתי אותם לא הצלחתי לאתר את העמדה או שהיתה סגורה …

    1. תלוי איפה בפולין. בורשה זה ממש פשוט (יש עמדה בשדה עם שילוט מיד אחרי איפה שמוסרים את המזוןדה). חשוב להגיע עם כך הדברים שקנית – אם זה במזוודה לא לשלוח אותה לבטן (צריך להגיד להם בצק אין של הכבודה לא לשלוח כי צריך לקחת להחזר מס)

        1. זה לא מונע ממך לקבל החזר. כשעושים צק אין למזוודה אומרים להם שיש לך החזר מס לקבל. הם מסמנים את המזןןדה ומחזירים לך אותה. את הולכת איתה לעמדה לקבלת ההחזר והם לוקחים את המזוודה למטוס.

      1. חובה לקרוא! אני בדרכ לא מהמגיבות אבל חשוב להגיד בענין שלנו היתה חויה אחרת. בדצמבר 2021 היינו בורשה וחזרנו עם חברת rynair מהשדה התעופה היותר קטן (Modlin) . הגענו עם הקבלות והמזוודה לשדה תעופה. ראשית יש להגיע לאיש המכס שנמצא בחדרון צדדי , עד שאיתרנו אותו לקח זמן. הוא אמור לעבור קבלה קבלה ולשים חותמת על כל אחת מהן. בשלב הזה חשוב להיות עם הפריטים כי הוא יכול לבקש לראות אחד/חלק מהם. אחכ עוברים לתור נוסף , שם יושבת גברת שתפקידה לעבור בקפדנות על כל אחת מהקבלות ולראות שהיא תקינה כלומר שכל הפרטים מולאו כשורה. אם מוצאת פרט חסר /שלא מולא כראוי על ידי בית העסק היא פוסלת את הקבלה ולא תוכלו לקבל את החזר המס. בסוף היא נותנת את הכסף במזומן או באשראי. ההליך לוקח המון זמן כך שאם לא הגעתם הרבה זמן לפני הטיסה ואין תור ארוך אזי אין סיכוי שתספיקו ! מיותר לספר כמה ההליך מתיש ומורט עצבים. בסופו של דבר הסכום שקיבלנו בניכוי העמלות שירות לא היה גבוה. קחו בחשבון

  2. חשוב אבל לציין שהחזר המס הוא לא בכל חנות אלא רק ברשתות בינלאומיות וגם שם לא כל חנות עושה את זה.
    שיש דברים עליהם יש החזר מס ויש דברים שלא.

  3. אמורה להיות מה9-17 בדצמבר בפולין:קטוביץ ,זקאפונה וקראקוב האם יש באחת מן הערים פריימארק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרימרק ורשה

ערים נוספות בפולין

מדינות שכנות

גרמניה
צ'כיה
סלובקיה
אוקראינה
בלארוס
ליטא
רוסיה

המלצות חמות

מלון 5 כוכבים בלב ורשה: Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

מלון 5 כוכבים בלב קרקוב: Hotel Unicus Palace  
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

רעיונות נוספים

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן