חופשת קיץ בבנסקו למשפחות – מסלול טיול בבולגריה

החופשה הארוכה מהמסגרות של הילדים הובילה אותי לחפש יעד באירופה שטרם ביקרתי בו. החלטתי לברר פרטים בקבוצות פייסבוק שונות וגיליתי שמשפחות רבות נוסעות השנה לבולגריה. אני מודה, בהתחלה הייתי סקפטית. עד לפני רגע שמעתי בעיקר על צעירים שיוצאים לבלות בבורגס ואחרים שפוקדים את המלונות באזור, כדי להתהפך מהבטן לגב. לא שיש בזה משהו רע, פשוט רציתי חופשה קצת אחרת. אחרי התלבטות ארוכה, החלטתי להציב את הקריטריונים הבאים ולבדוק אם בולגריה עומדת בהם: אוכל טוב, מחיה זולה, נופים יפים ואפשרויות לינה מגוונות. אם הגעתם לכאן, אתם בטח מבינים שבולגריה הפתיעה ועמדה בכל הקריטריונים. עכשיו רק נותר לכם לקרוא את השורות הבאות ולגלות איך הקריטריונים האלה השתלבו בחופשה בבנסקו למשפחות שתכננתי לתחילת חודש יולי.

טיילה ושיתפה: חן זילבר, נשואה + 1.
בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, כותבת תוכן שמגשימה חלום ויוצאת לנוודות בחודשי הקיץ.

מלונות מומלצים בבנסקו למשפחות

בנסקו מציעה אפשרויות לינה מגוונות שמתאימות לכל סוגי המטיילים. בחרתי לרכז עבורכם את המלונות המומלצים ביותר למשפחות בבנסקו, כדי שתוכלו להכיר את המגוון הקיים ולבחור את האפשרות המתאימה לכם ביותר.

Kempinski Hotel

מלון קמפינסקי ממוקם בסמוך לגונדולה. מדובר ביתרון משמעותי עבור הורים לפעוטות שרוצים לשהות בקרבת מדשאות ירוקות רחבות ידיים. המלון מעוצב בסגנון אלפיני והוא מתאים למשפחות עם תקציב גבוה שמגיעות כדי להתפנק. מדובר במלון יוקרתי בעל 5 כוכבים שכולל ארוחות גורמה, ספא מפנק ומועדון (חדר ג'ימבורי) לילדים. בספא תוכלו למצוא סאונת צמחים, תא אינפרא אדום ומקלחות מיוחדות שאסור לפספס. ארחיב בקצרה על המועדון שמאפשר להורים להעביר את הזמן בנעימים בימים הגשומים (כן, יורד לפעמים גשם במהלך יולי). מדובר בחלל צבעוני שמתאים לילדים עד גיל 12. כדאי שתדעו שאתם לא מחויבים להישאר עם הילדים בזמן שהם משחקים במועדון. אם תרצו, תוכלו להיפרד מהם לשלום ולשבת באחת המסעדות שבמלון על כוס קפה ועוגה. הילדים שלכם לא יישארו שם לבד. שכן, העובדות של המלון שנמצאות במועדון במהלך שעות הפתיחה ישמחו לשחק עמם. בנוסף לכך, תוכלו למצוא במלון כמה מסעדות שמגישות מנות מסוגים שונים, למשל:

• מנות ים תיכוניות
  • סושי
  • בשרים על האש

לחצו כאן למחירים והזמנות

Regnum

מלון רגנום נמצא צפונית לגונדולה (במרחק של 600 מטר). הוא נחשב לאחד המלונות האהובים ביותר על המשפחות הישראליות שמגיעות לבקר בבנסקו. שכן, הוא מציע אטרקציות מגוונות לילדים בכל הגילאים. מי שיסגרו כמה לילות במלון צפויים לגלות שיש בו פארק מים גדול שכולל בריכה חצי אולימפית מחוממת, בריכת ילדים ומגלשות מים ענקיות. הילדים יכולים להעביר שם יום שלם מבלי להשתעמם לרגע. יתרון חשוב שצריך לציין בהקשר זה נוגע למסעדה שבמקום. זו מאפשרת לילדים ולמבוגרים לנשנש צ'יפס או מנות אחרות במהלך השהות בבריכה. חשוב לציין שמי שגם מי שבוחרים ללון במלון אחר יכולים ליהנות ממתקני המלון. שכן, הבריכה החיצונית פתוחה לכולם. לא צריך ליצור קשר מראש עם נציג מטעם המלון. אפשר פשוט להגיע ולשלם במקום על כניסה יומית.

Top Lodge Apartments

מלון הדירות טופ לודג' נמצא מדרום לגונדולה (במרחק 600 מטר) והוא מתאים למשפחות שמחפשות לינה בסיסית. יש במקום 3 בניינים עם דירות בגדלים שונים. אני ממליצה לשריין מראש דירה עם מרפסת שפונה להרים. שכן, יש דירות במקום שהמרפסות שלהן פונות לכביש או למדשאה שנמצאת בין הבניינים. אשתף בהזדמנות זו שמדובר במדשאה קטנה עם נדנדות ומרחב להכנת ברביקיו שכולל שולחן עץ גדול, כיסאות, גריל וברז. יש כל מיני מרחבים במלון שפתוחים עבור השוהים בו. מי שעובדים מרחוק למשל, ישמחו לגלות שבקומה התחתונה של הבניין המרכזי יש חדרים פנויים שניתן לשבת בהם ללא תיאום מראש. בנוסף, יש גם חדר משחקים רחב ידיים שכולל משחקי שולחן שיאפשרו לילדים להעביר את שעות הבוקר, בזמן שאתם עדיין מנמנמים במיטה. אל תבנו על שחייה יום – יומית בבריכה של המלון אם אתם סובלים מקור, בגלל שהבריכה אמנם מקורה, אבל היא קטנה למדי ולא מחוממת.

לחצו כאן למחירים והזמנות

בריכה חיצונית קטרינו ספא

מסלול טיול בבנסקו למשפחות

היום הראשון – נחיתה בסופיה ונסיעה לבנסקו

עלינו על טיסה של חברת וויז אייר בשעות הבוקר ונחתנו בסופיה לאחר כשלוש שעות. כשירדנו מהמטוס, גילינו שבבולגריה (בדומה למדינות אחרות באירופה) לא שמעו על מיזוג אוויר. כך מצאנו את עצמנו ממתינים מיוזעים לצד תיירים נוספים בתור לביקורת הדרכונים. אחרי שקיבלנו את החותמות, יצאנו לאסוף את העגלה ושאר התיקים מהמסוע וקנינו בדוכן הצ'יינג' כרטיס סים לכל אחד מאתנו ב – 20 לב. הכרטיס אפשר לנו להתחבר לרשת המקומית ולשוחח אחד עם השני בשיחות וואצאפ לאורך כל הטיול. מדובר בטיפ שקיבלתי מישראלים שטיילו באזור ואני ממליצה ליישם אותו, בגלל שהוא יכול לחסוך לכם עשרות שקלים (רכישת חבילה מהארץ צפויה לעלות לכם מעל ל – 100 ₪).

רגע לפני שיצאנו משדה התעופה, ניגשנו לנציג מטעם חברת השכרת הרכב שאהובה על הישראלים – TOP RENT A CAR  וקיבלנו את הרכב ששימש אותנו לנסיעות לאורך 5 ימי הטיול. משם נסענו ישירות אל בנסקו, נסיעה שארכה כ – 4 שעות, כולל עצירה בבית קפה שמצאנו בצד הדרך. לבנסקו הגענו בשעת אחה"צ, עשינו צ'ק אין במלון דירות שנקרא 7 POOLS. הדירה שלנו הייתה מרווחת, נקייה עם מרפסת ונוף מרהיב להרים. הילדים כמובן ביקשו מיד ללכת לבריכה ואנחנו גילינו שיש במלון רק 4 בריכות פעילות:

• בריכת ילדים מקורה עם מגלשה קטנה
  • בריכה שחייה מקורה למבוגרים
  • 2 בריכות שמש

בשורה התחתונה – אני ממליצה לבחור במלון זה, מתוך ידיעה שהשם שלו לא בהכרח משקף את מספר הבריכות שבו. לחצו כאן למחירים והזמנות.

היום השני: יום פינוק בבנסקו

פתחנו את הבוקר בחדר האוכל של המלון שהציע ארוחה פשוטה אך מספקת, וחזרנו לחדר כדי להתארגן לקראת היציאה למעיינות החמים Hot Mineral Pool- Izgreva בכפר באניה, שנמצא במרחק כ-10 דקות נסיעה מבנסקו. המקום כולל 3 בריכות חמות עם מים תרמו-מינרלים:

• בריכה חמימה לקטנטנים
  • בריכה חמה למבוגרים וילדים
  • בריכה חמה במיוחד שמומלץ להיכנס אליה לכמה רגעים קצרים בלבד

אפשר להזמין נשנושים מהמסעדה שנמצאת במתחם ושירותי ספא מהקבלה. אנחנו הגענו לבריכה ביום גשום ושמחנו על האפשרות, בגלל שהאטרקציה הזו התגלתה כמושלמת ליום שכזה.

אחה"צ –יציאה להליכה ביער הסמוך

חזרנו עייפים מהמעיינות החמים, אבל לא רצינו לבזבז את אחר הצהריים בבהייה במסכים במלון. לכן, יצאנו להליכה קלילה ביער. אם אתם רוצים לצאת בעצמכם לטיול שכזה, כדאי שתדעו שיש מסלולים בדרגות קושי שונות, כך שכל משפחה יכולה למצוא את המסלול המתאים לה ביותר. ההגעה הנוחה ביותר למסלולים היא דרך הכביש הראשי שעובר לצד מרכז המבקרים של בנסקו שם תוכלו לקבל מידע רב ומפה של כל האזור, ללא עלות.

היום השלישי: עלייה ברכבל ויציאה להופעת מוזיקה חיה

שמענו הרבה על האטרקציות שנמצאות במעלה ההר של בנסקו והיה לנו ברור שנקדיש לכך יום שלם. לכן, הגענו לגונדולה בשעה 9 בבוקר ועלינו ברכבל אל האזור שממנו יוצאים מסלולי הסקי בחורף. העלייה ברכבל ארכה כחצי שעה ועלתה כ – 35 לבה לכרטיס (הלוך חזור). כשהגענו אל מעלה ההר, גילינו שהאזור מלא באטרקציות שמשמחות ילדים ומבוגרים כאחד. הנה כמה מהן שכדאי לכם להכיר מקרוב:

• גלישה במגלשה הכי גדולה באירופה
  • מתנפחים
  • מתקני מיני גולף
  • מסעדה ועוד

כדאי שתגיעו מוכנים עם שטרות של לבה, כי השימוש במתקנים הללו כרוכים בתשלום במזומן בלבד. אם תרצו ליהנות מהאזור מבלי לקרוע את הכיס, תוכלו פשוט לצאת לקטיף פטל במסלולים שנמצאים בקרבת מקום. סביר להניח שתפגשו על הדרך משפחות ישראליות נוספות שיישמו את הטיפ שמאפשר ליהנות מרגעים קרירים בצל.

ערב – הליכה ברגל להופעה חיה במרכז העיר

שלטים שהיו פזורים ברחבי העיר הזמינו את כל הנוכחים בעיירה לפסטיבל מוזיקה שנמשך 3 ימים. אנחנו הגענו אל הערב האחרון של הפסטיבל וצפינו ביחד עם הילדים בקונצרט. גיליתי שיש כמה פסטיבלים כאלו במהלך השנה (פסטיבלי אוכל, מוזיקה ועוד). אני ממליצה ללכת לפחות פעם אחת על רחוב פירין בירידה אל מרכז העיר. תוכלו למצוא שם דוכן גלידה מפנק, ברים ומסעדות מקומיות שמקיימות ערבי מוזיקה חיה. במיקום הזה תוכלו למצוא פיצת רחוב מעולה.

היום הרביעי: נסיעה לכפר הסמוך

משפחות שפגשנו במעלה ההר ביום הקודם סיפרו לנו על רזלוג, עיירה שנמצאת במרחק 8 ק"מ מבנסקו. יצאנו לשם בשעות הצהריים, אחרי שהעברנו את שעות הבוקר בבריכות הפעילות של המלון. בדרך לרזלוג עצרנו ב – LIDL, סופר גדול שנמצא בצד הדרך. שם קנינו פירות, גבינות טובות, ריבות ולחמים טריים שאפשרו לנו לערוך פיקניק מאוחר יותר בפארק קטן שנמצא במרכז העיירה.

יישמנו את הטיפים שמסרו לנו ויצאנו לרכיבה על סוסים שמתאימה לכל הגילאים (בן השנה ושמונה חודשים שלנו רכב על סוס במעגלים, בזמן שאנחנו הלכנו לצידו). אפשר לרכוב על הסוס בתוך המתחם בעזרת המדריכים הקשובים או באופן עצמאי. אם יתאפשר לכם להגיע לרכיבה ארוכה, תוכלו לצאת אל השטח וללמוד את עקרונות התקשורת הבסיסיים עם הסוס שמבוססים על תמיכה, מנהיגות ונוחות. רכבנו למשך חצי שעה ושילמנו 40 לבה לשיעור כולל מדריך צמוד. יש במקום בימבות וטרקטורים מיניאטוריים שיעבירו לפעוטות שלכם את הזמן בנעימים.

בשעות אחה"צ יצאנו מהפארק לכיוון התצפית של רזלוג (Razlog Observation Tower). הצטיידנו מראש בנעליים נוחות ובקבוקי מים ואני ממליצה לכם גם להכין את עצמכם מראש בהתאם, כדי שתוכלו ליהנות מהדרך. העלייה במדרגות ארכה כ – 10 דקות והובילה אותנו אל מגדל התצפית שמשקיף אל הנופים של בנסקו והרי פירין שמקיפים את האזור. מי שסובלים מפחד גבהים יכולים להשקיף על הנוף מכיסאות נוח שנמצאים לצד המגדל.

היום החמישי – נסיעה לסופיה

קמנו ליום אחרון בבנסקו עם תחושת געגוע עצומה (כן, עוד לפני שיצאנו מהמקום. תגיעו לשם ותבינו בעצמכם את הקסם של העיירה האהובה). העברנו את כל התיקים לתא המטען של הרכב מיד לאחר שסיימנו את ארוחת הבוקר. שמענו שנסיעות לסופיה מתארכות לעיתים בגלל תאונות דרכים ורצינו להימנע מנסיעה לחוצה. לשמחתנו, הגענו אל שדה התעופה של סופיה לאחר 4 שעות, החזרנו את הרכב בקלות ועשינו צ'ק אין לטיסה.

בחרנו שלא להקדיש זמן לטיול בסופיה הפעם, בגלל ששמענו שעשוי להיות בעייתי לטייל בה עם רכב (היו מי שאמרו שקיבלו דו"חות חניה). אם אתם מעדיפים לטייל ללא רכב בסופיה, כדאי שתדעו שזה אפשרי ואף מומלץ. שיחות שערכתי עם משפחות שטיילו בעיר, גרמו לי להבין שצריך להכיר בטיפים הבאים:

• יש אפליקציית מוניות נוחה לשימוש שנקראת "OK" שתשמש אתכם לנסיעות בתוך העיר בתעריף קבוע והוגן.
  • ניתן להגיע ליעדים תיירותיים בקלות עם הרכבת העירונית.
  • כדאי להימנע מנסיעה ממושכת באוטובוסים העירוניים בימי הקיץ החמים, במרביתם אין מיזוג אוויר.

לסיכום

בולגריה משלבת את כל הקריטריונים שנחוצים למשפחות. אם תהיתם לגביה עד עכשיו, כדאי שתדעו שהגיע הזמן להשאיר את הספקות מאחור ולהכיר ביתרונות שלה מקרוב.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...