מערב רומניה – 500 קילומטרים של נופים

בזמן חיפוש טיסות זולות, אותן אני מפרסמת בעמוד הפייסבוק של הבלוג (אם עדיין לא עשיתם לייק לעמוד, זה הזמן), מצאתי טיסה לקראיובה ב-236 ש"ח לזוג לסופ"ש. קראיובה היא העיר החמישית בגודלה הממוקמת באזור מערב רומניה.

התקשרתי לחמתי שרצתה חופשה לכל המשפחה להציע להם להצטרף. תוך חצי שעה הוזמנו -8 כרטיסי טיסה. קנינו שמונה כרטיסי טיסה בפחות מ-1000 ש"ח. לאחר מכן פניתי לתכנון הטיול, התוכנית הכללית הייתה להשכיר רכב ולנסוע לטייל לאורך הדנובה.

השכרנו רכב מראש ובשדה חיכה לנו נציג של החברה דרכה הזמנו והביא לנו את הרכבים. הזמנו את רכב מיני מהקטגוריה הזולה ביותר אבל שודרגנו לרכב חדש עם GPS, חיישני רוורס ומערכת שמע.

טיפ חשוב!!

כשמזמינים רכב כדי לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולבדוק האם המחירים שאתם משלמים כולל גרירה, ביטוח, ניקיון ודלק – כדי להימנע מחיובים נוספים בזמן איסוף הרכב.

כל מה שחשוב לדעת כששוכרים רכב בחו"ל.

מסלול טחנות הקמח במערב רומניהלינה:

את הלינה סגרנו מראש דרך האתר בוקינג, דירה בסיסית עם 3 חדרי שינה במרכז העיר.

דירה בסיסית עם בעלת דירה מקסימה. לדף הדירה בבוקינג.

להשוואת מחירים עבור לינה ברומניה לחצו כאן.

המסלול:

מערב רומניה גובלת בסרביה, חלק מהגבול עובר בדנובה, נהר העובר ב-10 מדינות ברחבי אירופה ואורכו כ-2860 ק"מ. המסלול תוכנן לנסיעה לנופי הנהר ואטרקציות באזור.

יום שישי:

דצ'באל, שייט בדנובה, אכילת פיצה וכניסה למערה.

נסענו נסיעה של כ-3 שעות לעיירה אורשובה. הדרך כללה מספר עצירות לטובת נשנושים, חילוץ רגלים וקצת קניות. לאורך הדרך נוף יפיפייה, נהר רחב, כפרים ציורים ירוק אינסופי ומלא נהגים עצבניים שעוקפים בפראות. הנהיגה ברומניה הייתה יחסית מפחידה.

האטרקציה הראשונה בה עצרנו הייתה דצ'באל (מיקום בגוגל מפס). הפסל של דצ'באל  הוא פסל בגובה 40 מטר הניצב על הגדה הסלעית של הדנובה.

פסל דצאבל על גדות הדנובה ברומניה

במקום ישנם קצת דוכני מזכרות ואוכל. בנוסף, יש סירות המוציאות שייט באזור. אנחנו סגרנו שייט בסירת מנוע קטנה לשישה אנשים ב-150 ליי.

השייט היה קסום, נופים מרהיבים, עצרנו בשתי מערות קסומות. הראשונה היא Veterani cave, לה יש עלות של 6 ליי אבל כשהגענו לא היה איש בקבלה אז נכנסו. המערה השניה הגדולה יותר ניתן לבצע מסלול הליכה בפנים, כיוון שהגענו מאוחר לא היה לנו זמן לבצע את ההליכה הרגלית בפנים.

בנוסף כיוון שהבנות היו רעבות עשינו עצירה בעיר ליד לאכול פיצה מעולה במקום שנקרא: Pizzeria Philadelphia Dubova. פיצה ממש מעולה! ניתן להגיע אליה לא רק דרך השייט אלא גם בנסיעה.

פיצרייה ליד הדנובה רומניה

השייט עובר ליד מנזר יפייפיה – Mraconia.

מנזר Mraconia

הגענו רק ב-22:00 לדירה וחיפשנו היכן לאכול א. ערב גילינו כי כל המסעדות בעיירה כבר סגורות. הייתה רק מסעדה אחת פתוחה שכמעט לא נשאר לה מנות. אין בעיירה חיי לילה. בכללי העיירה יפה אבל מאוד מוזנחת. הרבה לכלוך ברחובות, הפארקים בעיר מוזנחים אבל המקומיים מסבירי פנים ושמחים לעזור למרות שרובם אינם דוברי אנגלית.

לפחות גילינו כי הסופר בעיירה פתוח עד 00:00 בלילה (בניגוד לשעה 22:00 שרשום בגוגל מפס), אז השלמות לא. ערב עשינו בסופר וקנינו כבר מצרכים לארוחת בוקר.

יום שבת:

מפלי ביגאר, טחנות קמח והרבה נופים.

Water mills at Rudăria

לאחר ארוחת בוקר בדירה יצאנו לכיוון הכפר Eftimie Murgu, למסלול על נהר עם כ-10 תחנות קמח על נהר ה-רודריה (מיקום בגוגל מפס). הכביש גישה לכפר בעייתי, הרבה בורות ואזורים צרים אבל למרות זאת שווה את הנסיעה.

נופים במערב רומניה

ישנם מספר תחנות קמח פעילות בשעות משתנות, כשאנחנו היינו רק תחנה אחת עבדה. בעל הטחנה הסביר לי ברומנית (למרות שאיני דוברת) כיצד הטחנה עובדת והראה לנו את תהליך טחינת גרגרי התירס לקמח תירס לממליגה. בכביש הראשי היה מס' מקומיים שמכרו קמח תירס, דבש ופירות.

המשכנו עם הכביש והיה מערה קטנה נחמדה שניתן לעבור מצד אחד לצד השני. מסלול הליכה של 10 דקות.

נסיעה נוספת של עוד כמה דקות מגיעים לחניון עם שולחנות בו ניתן לעצור להשתכשך במים הקפואים ולפינקניק.

לאחר עצירה בחניון התחלנו בנסיעה לכיוון מפלי ביגאר.

מפלי ביגאר

על מפלי ביגאר קראתי כבר מזמן, עוד בזמן תכנון הירח דבש במזרח אירופה שעשינו. כאשר בדקתי רשימות המפלים הכי יפים באירופה. לאחר נסיעה של שעה מהטחנות קמח הגענו למפל (קישור בגוגל מפס). כחמש דקות הליכה מהמפלים יש חניון (חנייה חינם) עם דוכני מזכרות, בית קפה ודוכני אוכל.

במקום היו לא מעט אנשים שעצרו לצלם את המפל.

מפלי ביגאר רומניה

חוץ מהמפל ניתן להיכנס לשמורה בעלות של 5 ליי לאדם למסלול של 10 דקות הליכה לצד הנהר. בסופו מגיעים למערה קטנה לא מרגישה. מסלול ההליכה של 200 מטר בערך בעליה. אם כבר הגעתם עד המפל ממליצה ללכת את המסלול (מוצל והליכה קלה במדרגות).

מפלים ליד מפלי ביגאר רומניה

בתוכנית היינו אמורים להגיע גם למרחצאות החמים בהרקולאנה, אבל המשפחה הייתה עייפה מהנסיעות אז החלטנו לחזור לאורשובה לארוחת ערב בדירה ושינה טובה לפני היום האחרון.

יום ראשון:

קמנו בבוקר, לאחר טיול בטיילת באורשובה – נוף יפיפייה אבל טיילת די מוזנחת, ארזנו את התיקים ויצאנו לכיוון קראיובה. רצינו להגיע מוקדם לקראיובה כיוון שהבנות רצו זמן קניון (ככה זה כשטסים עם עוד 4 בנות).

טיילת באורשובה

דרובטה-טורנו סברין

בדרך עצרנו בעיר דרובטה-טורנו סברין, טיול קצר על הטיילת גילינו כי מלבד שייט מאורגן אין אטרקציות נוספות כמו חנויות, סאפים וכו'.

משם נסענו למרכז העיר, שם כבר הרגיש יותר חי. היה שוק ירקות ופירות במרכז העיר, המון חנויות ובתי קפה. היינו ביום ראשון ובשעה 14:00 החנויות רובן כבר החלו להיסגר.

במרכז העיר ישנו מגדל מים (באנגלית – water tower) יפיפייה שהוסב למוזיאון, הוא עדיין בהקמה ורק הקומה הרביעית והקומה הראשונות פעילות בינתיים. בקומה הראשונה הייתה תערוכת קומיקס. בקומה הרביעית הייתה תצפית פנורמית מדהימה של העיר. הגגות של העיר היו קסומים.

אנחנו היינו בשלב שהמקום עדין היה בהרצה ולכן הכניסה הייתה בחינם.

טיפ לבעלי כלבים!!

ישנם בעיר המון חנויות של בעלי חיים והמחירים זולים מאוד.

אנחנו קנינו לנסקה (הכלבה שלנו) קפסולות של ברבקטו (נגד קרציות ופרעושים). בעלות של 70 ש"ח, בארץ עולה 250 ש"ח.

קראיובה

עבורי זאת הייתה לא הפעם הראשונה בקראיובה. אני ובעלי עשינו בעיר סופ"ש לפני הטיול הקודם ברומניה – מוזמנים לקרוא על כך בפוסט: סופ"ש קצר בקריובה.

דבר ראשון שעשיתי כשהגענו לקראיובה היה לקיים את הבטחתי ולנסוע לקניון.

קניון Electroputere:

הקניון המבנה עצמו מוזנח, ללא מיזוג, עם חנייה חינמית וחנות דקתלון ענקית ליד הקניון. בקניון ישנם חנויות כמו H&M, ZARA, רשתות אופנה נוספות. סופר ענקי עם מחירים זולים.

לכניסה לאתר של הקניון: לחצו כאן.

מרכז העיר:

לאחר קצת קניות נסענו לטייל במרכז העיר, במדרחוב היפיפייה.

ראינו סרט בקולנוע בקניון במרכז העיר, הסרט באנגלית עם תרגום ברומנית. עלות הסרט לזוג לסרט תלת מימד+משקפיים הייתה 52 ליי.

לכניסה לאתר של הקולנוע: לחצו כאן.

הלכנו לדירה ששכרנו מראש דרך Booking, התקלחנו והתארגנו ונסענו לשדה.

יום שני ב-6:00 בבוקר הייתה טיסת חזור לארץ. השדה תעופה בקראיובה קטן מאוד, יש חנות אחת לקפה וחנות דיוטי פריי קטנה מאוד. ממליצה להגיע רק שעה וחצי לפני.

עייפים אך מרוצים חוזרים לשגרה.

אם יש שאלות, הארות או הערות אשמח אם תצרו איתי קשר או תגיבו בתגובות.

שתמיד נטייל,

שיר ים.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.