קפיצה קטנה לקרפטים: מסלול טיול של 3 ימים ברומניה.

מי שעוקב אחרי הטיולים שלי בעולם, יודע שאני מאוד אוהבת לטייל ברומניה.
היא מדינה זולה, הטבע שם מטורף, האנשים חמים ונעימים ויש שם משהו אותנטי.
אז כשגיסתי התייעצה איתי לאן לטוס לסופ"ש קצר זוגי, כמובן שרומניה, הייתה ההמלצה הראשונה שלי. למרות שהביקור שלה היה קצר, היא לא רצתה להישאר רק בבוקרשט אלא לטייל גם בקרפטים, רכס הרים יפהפייה. אז יחד תכננו מסלול טיול קצר ברומניה, טעימה קטנה מרומניה.

מיטל, גיסתי, כבר הספיקה לחזור מהטיול. היא כל כך נהנתה, אז ביקשתי ממנה שתשתף אותנו במסלול טיול שלה.

טיול שלג בקרפטים הרומניים

מסלול טיול: שלושה ימים ברומניה

הביקור ברומניה היה מאוד קצר.
טסנו ביום שישי בבוקר עם חברת וויזאייר, והטיסה חזרה הייתה עם ריינאייר ביום שני לפנות בוקר.

יום ראשון: נחיתה, איסוף רכב, עצירה בבוקרשט ונסיעה לבראשוב

נחתנו בשעה 13:00 בצהריים, סגרנו רכב מראש, נציג של החברה דרכה הזמנו חיכה לנו בשדה תעופה עם שלט עם השם שלי. מהשדה תעופה הם לקחו אותנו ברכב עד למקום ההשכרה (7 דקות נסיעה).

הזמינו את הרכב מראש וכך חיסכו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם

אחרי סיימנו עם כל הניירת של השכרת הרכב, יצאנו לכיוון בוקרשט.

דבר ראשון קנינו סים מחברת אורנג', הנציגה שם עזרה לנו ושמה לנו את הסים בטלפון.
משם המשכנו לבית חב"ד לארוחת ערב ב-‎Chabad House Restaurant (מסעדת בראשית), אוכל ביתי סביר במחיר של הארץ (לא זול).

משם המשכנו לבראשוב בנסיעה שארכה כ-3 שעות, עם מספר עצירות בדרך, לדירה שהזמנו מראש.

הדירה נקראת: Central Park Residence.
דירה גדולה מאוד ומאובזרת במחיר מאוד זול וחניה פרטית לדירה בשעות הלילה. (250 ₪ ליומיים)

דירה בבראשוב רומניה

כשהגענו כבר היה חשוך ולכן לא היה הרבה מה לעשות.

יום שני: נסיעה לסינאיה וטיול טרקטורונים.

נסענו לאזור של הרכבלים בסינאיה, אך במקום לעשות את הרכבל עשינו את העליה עם הרכב.
כל הדרך מושלגת ואפשר לעצור בצד לתמונות, יש שבילים שאפשר להמשיך ברגל לכיוון היער המושלג.

עם הרכבל ניתן להגיע את הפסגה, לעומת זאת עם הרכב הדרך נגמרת קצת לפני.
אבל הנוף שרואים משם בהחלט הספיק לנו.
זאת עלייה עם המון סיבובים עד למעלה ובסופה שביל קטן המוביל למלון Cabana Stana Tarle.

בנקודה העליונה שהגענו יש שלט של זהירות דובים.

רכבל סינאיה

בדרך חזרה למטה, יש חנות קטנה ופינתית של טיולי טרקטורונים (150 ₪ לרוכב).

הטיול הוא מעגלי, אורך שעה, עושים את כל הדרך לפסגה, משם נכנסים לתוך היער ומשם עושים את הדרך למטה.
אציין שהכל מושלג ומחליק, הנסיעה היא בדרך צרה ובסיבובים. אך בסופו של דבר כייף.

חזרנו לבראשוב, ללילה נוסף בעיר.

יום שלישי: נסיעה לבוקרשט וביקור בטרמה בוקרשט.

בבוקר ניסינו לחזור לסינאיה ולעלות על הרכבל אך המזג אוויר היה לא מתאים ולכן עצרו לאותו הזמן את העלייה, היו הרבה אנשים ותור ארוך, כולם חיכו לתשובה האם פותחים את הרכבל או לא.
לאחר זמן קצר החלטנו שלא לחכות ונסעו לכיוון בוקרשט.

נסיעה של שעתיים וחצי הגענו למלון דירות שהזמנו מראש Bucharest Boutique by Jullie.

משם רצינו להגיע לשוק, אבל בטעות נסענו לשוק אוכל שפחות עניין אותנו, אז קפצנו לקניון ממול Veranda Mall.

בוקרשט מזרקות מרקדות בלילה

לאחר מכן נסענו לטרמה בוקרשט – פארק מים מחומם.

נוח להגיע עם רכב, יש חניה בשפע.

לא היה הרבה תור לקבלה, הפקידה הסבירה שיש כמה מסלולים ותלוי כמה זמן ואיפה בא לכם להיות.

יש אפשרות של הכל כלול (אוכל ושתיה לא) לכל המתקנים, עם כל מיני שעות (3/4 וכו') יש אופציה רק לילדים/רק למתקנים מסוימים/עם ספא/בלי ספא

אנחנו לקחנו הכל כלול 4 שעות – 85 ליי.
מקבלים שעון עם מספר עליו – המספר הוא מספר הלוקר בנוסף הוא גם המפתח. (מפתח ללוקר והכניסה לפי המסלול שבחרת, צריך להעביר כמו קורא כרטיסים)

בתרמה יש בריכה מחוממת עם בר בפנים, בריכת חוץ לא מחוממת עם בר, ג'קוזי, מגלשות מים, מיטות שיזוף, מיטת מסאג'(עולה 10 ליי ל15 דקות), מסאג', סאונה (יש לפחות 6 תאים של סאונה כל אחד ברמה אחרת – אחד מהם היה למשל עם מסך קולנוע, באחר היה בחור שעשה לנו שיעור יוגה אינדיאני מעניין).
במקום יש מלתחות מסודרות, מייבש שיער ולוקרים לשמירת חפצים.

מתחם גלקסי בטרמה בבוקרשט

לאחר שיצאנו מהתרמה יצאנו לאכול.

הגענו למסעדת חן בכתובת: Strada Occidentului 41.
הגענו כמעט בסגירה לכן היינו לבד, אוכל ביתי וטעים מחיר כמו בארץ (לא זול בסטנדרטים של רומניה).

תודה רבה למיטל ודוד ששיתפו אותנו בחוויות שלהם מהטיול ברומניה.

מחפשים מסלול טיול ארוך יותר ברומניה? לחצו כאן למסלול של שבוע בקרפטים.
טיילתם ברומניה? שתפו אותנו בתגובות ממה הכי נהנתם.

שתמיד נטייל,
שיר ים.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.