סיכום טיול קיץ משפחתי בהולנד

סיכום טיול קיץ משפחתי בהולנד

כתבה: אידה לוי אינגבר

הטיול נערך ביולי 23, זוג עם ילדים בגילאי 5,11,15 (היינו 4 משפחות יחד).

טיפים והכנות לקראת ובמהלך הטיול

טיסות

חברת התעופה טראנסביה – רכשנו טיסות כבר באוקטובר על מנת להנות מעלויות נמוכות יחסית, עלות של כ-370 יורו לאדם (אז שער היורו היה נמוך משמעותית) שכללה הושבה, פריוריטי בעלייה למטוס, טרולי ותיק גב לכל אחד. בחרנו בשירות פלקס – יכולת לשנות את תאריך הטיסה עד 12 שעות לפני ההמראה (מומלץ בעיקר כשקונים כרטיסים כל כך הרבה זמן מראש). לגבי הפריוריטי – ממליצה מאוד למי שלא רוצה לחכות בשדה למזוודות (בשדה בארץ הדיילות אפשרו להעלות למטוס טרולי רק לנוסעים עם הפריורטי). מבחינת התנהלות עם חברת התעופה – מלבד שינוי בשעת הטיסה בהלוך (העבירו טיסת צהריים לטיסת ערב) כמה חודשים לפני, הם היו ממש בסדר, ענו בצ'אט לכל שאלה, שלחו מיילים עם תזכורות וכו'. הטיסה הלוך יצאה בזמן, בחזור היה עיכוב של שעה (לא נורא).

השכרת רכב

אחרי קריאה של המלצות מצויינות ברשת החלטנו לשכור רכב מחברת מקומית – BB&L. שכרנו טויוטה סטיישן היברידי. המחיר היה נמוך משמעותית מחברות ההשכרה האחרות- כ-460 אירו ל-8 ימי השכרה כולל בוסטר וביטוחי הגבלת השתתפות עצמית (ביטוח בסיסי). אבל ללא ביטול השתתפות עצמית – זה אומר שעלות השתתפות עצמית על נזק: 400 יורו. מסיבה זו עשינו ביטוח נוסף להחזר השתתפות עצמית דרך הפניקס סמארט בעלות של 8 יורו ליום (מאפשר עד 2000 יורו החזר על השתתפות עצמית). ביטוח בריאות עשינו גם בהפניקס סמארט. יש להם אפליקציה מאוד נוחה המאפשרת הפנייה לרופאים ותשלום ישיר על הוצאות.

ההתנהלות מול חברת ההשכרה הייתה מעולה – ענו לכל מייל ובקשה במהירות, לא ביקשו ביטחון של כרטיס אשראי במהלך ההזמנה, לא גבו תשלום נוסף על הבוסטר וכשהיה לנו שינוי בעקבות שינוי שעת הטיסה בהלוך לשעה מאוחרת והנחיתה הייתה ב-23:00 – הם השאירו נציג שלהם מעבר לשעות העבודה שחיכה לנו ומסר לנו את המכוניות. העמדה שלהם נמצאת יחד עם שאר העמדות של השכרת הרכב (יש שלטים מכוונים), צמוד לאוויס, משם הנציג הפנה אותנו לחניון בו נמצא הרכב.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

כפר הנופש דה אמהוף

בדומה לטיסות גם כאן ביצענו הזמנה הרבה זמן מראש באוקטובר מחברת גרייבר – העלות הייתה נמוכה יחסית  כ-4400₪ ל-7 לילות לבקתת קומפורט של 6 אנשים וחבילת מגבות לכל אדם. (לנו הייתה הנחה נוספת של 5% דרך כ.אשראי אשמורת). הבחירה להזמין דרך גרייבר ולא דרך האתר הרשמי הייתה בעיקר בגלל תנאי הביטול שהיו נוחים משמעותית (100 יורו עד חודש לפני ההגעה). אם אתם כמה משפחות והמיקום חשוב לכם, ממליצה להזמין כמה שיותר מוקדם שכן כבר בזמן ההזמנה שלנו האזורים המבוקשים 5 ו-1 היו כמעט מלאים. כיוון שהיינו 4 משפחות ביקשנו 4 בקתות קרובות ומה שהתאפשר היו בקתות באזור 2. אנחנו שהינו בבקתה מס 288 – מיקום מצויין בעיני – 4 דקות מפארק המים והסופר, 5 דקות מהאקשן פארק, בערך 8 -10 דקות מהחניה. אם מעוניינים בקלאב קאר, ממליצה גם להזמין מראש, שכן כחודשיים לפני ההגעה התעניינו ואמרו לנו שהכל כבר תפוס.

שימוש באפליקציה של הכפר

לאחר ההזמנה בגרייבר התחברנו לאפליקציה של כפר הנופש, זה היה טיפה מסובך להבין כיצד נכנסים אליה ומגרייבר לא ידעו להסביר לנו – אז כותבת כאן: 

  1. לאחר שמורידים את האפליקציה לוחצים על האפשרות של התחברות דרך שותפים / ספק אחר
  2. לאחר מכן מזינים את השם של המזמין באותיות גדולות ( אצלנו זה היה שם פרטי ומשפחה ללא רווח) ואת מספר ההזמנה מגרייבר.

האפליקציה מאפשרת לעשות צ'ק אין עשרה ימים לפני, לראות את שעות הפתיחה של כל השירותים לפי שעות וימים, לראות פרטים על הקוטג' והכי שימושי – יש בה מפה שמאפשר להכניס נקודות ולהבין את הדרך ומהו זמן ההליכה מנקודה לנקודה. כ-3 ימים לפני נפתחה לנו גם האפשרות להזמין מקום במסעדות ובאטרקציות השונות.

לגבי שוברי המתנה שמקבלים – קיבלנו 3 שוברים, השווי שלהם הוא 10 יורו לשובר, ניתן להשתמש בכל האטרקציות בהתאם לסכום. אנחנו השתמשנו בהם למשחק באולינג משפחתי של שעה (עלות של 30 יורו). בשוברי המתנה ניתן להשתמש רק דרך הקבלה במקום ולא דרך האפליקציה.

צ'ק אין בכפר

לאחר שאספנו את הרכב נסענו כ-50 דק' לכפר הנופש דה אמהוף. הגענו בסביבות 1:00 בלילה. קיבלו אותנו בבוטקה בכניסה ומסרו לנו את הצמידים שמאפשרים כניסה לבקתות ופארק המים. התהליך היה קצר שכן כבר ביצענו צ'ק אין כמה ימים לפני ההגעה באפליקציה. כניסה עם הרכב לתוך הכפר מתאפשרת ביום ההגעה וביום העזיבה.

הבקתות

כאמור, קיבלנו בקתה ל-6 עם שלושה חדרי שינה, מקלחת ושירותים, מקלחת נפרדת ושירותים נפרדים. לא לקחנו חבילת הצעת מצעים – בדיעבד, ממליצה לקחת…

הגענו עייפים מאוחר בלילה וההתעסקות עם להתחיל להציע מצעים הייתה טיפה מסורבלת כשכל מה שרוצים זה להכנס ולישון. מבחינת ניקיון הבקתה – בסה"כ מסודר ונקי, אבל יש קצת חרקים וקורי עכביש בחדרים. עברנו עם מגבוני ניקוי שהבאתי מהבית והעניין נפתר. ב-2 מתוך שלושת החדרים היו רשתות ליתושים. הבקתות מצוידות בכל הציוד שצריך (מגב, מטאטא, כלי מטבח – מלבד קולפן יש הכל). מקבלים ערכה קטנה של ספוג כלים, סמרטוטים למטבח, גפרורים ו-3 טבליות למדיח. בפחים יש שקיות, אבל צריך להביא עוד מהבית להמשך שימוש.

בכל חדר ישנה שקית אשפה ירוקה גדולה – מיועדת לשימוש בעזיבה לאיסוף של כל המצעים והמגבות. נייר טואלט – גליל אחד בכל שירותים.

צריך להביא מהבית / לקנות שם : נייר אפייה, סבון כלים, שקיות אשפה, עוד קצת טבליות למדיח, שקיות לסנדוויצים, כלי רחצה, מגבות נוספות לבריכה, למטבח ולרצפת האמבטיה. טיפ בעניין הזה – הבאתי מגבות שכבר ידעו ימים וזרקתי כשעזבנו (פינה מקום במזוודה לקניות😉).

הבקתה שלנו היתה עם חצר רחבה ויפה על שפת הנחל וברווזים שבאו לבקר (אחת האטרקציות הכי מהנות עבור בן החמש שלי שהאכיל אותם בלחם כל בוקר) ולמרות שהיא הייתה צמודה לבקתות האחרות והחצר היתה משותפת, התאפשרה לנו גם פרטיות על ידי שיח רחב שחצץ את אזור פינת הישיבה.

קניות בסופר

בבוקר שלאחר ההגעה עשינו קניות ראשוניות בסופר של הכפר – סופר נעים ומזמין עם מבחר יפה של מוצרים ומאפייה נהדרת במקום. המחירים יותר יקרים מהסופרים בחוץ אבל לנו זה היה מצויין עבור ארוחת הבוקר של היום הראשון. בכלל, בכל בוקר הלכנו וקנינו באגטים ומאפים טריים ודברים קטנים שהיו חסרים לנו. בהמשך היום עשינו קנייה בסופר לידל – זול משמעותית אבל מגוון המוצרים היה מועט יחסית – ממליצה ללכת לרשת אחרת כמו אלברט היין.

*טיפ – בבקתה יש עגלת קניות. קחו אותה לאוטו ביום שאתם מתכננים לעשות קניות, זה יקל עליכם בסחיבה לבקתה.

פירוט המסלול שלנו

יום 1

נחיתה בלילה ונסיעה לכפר הנופש.

יום 2 –  חיטהורן

הדרך לחיטהורן יפייפיה! חנינו בחניון מרכזי שאליו הוויז הפנה אותנו. זה היה נחמד כי זה אפשר לנו לטייל רגלית במקום ולהתרשם מהבתים והנוף המהמם. לאחר מכן הגענו למזח באגם עם מסעדה (חשבנו שהוא המקום של סמית אבל מסתבר שיש עוד סמית), שכרנו שם שייט של שעה בסירה ב-25 יורו – המפעיל נותן מפה וממליץ על מסלול מתאים. התחלנו מהאגם והיה פשוט מהמם, הרבה ברווזים, ברבורים ושחפים מעלינו, גם כאן הקטן האכיל אותם בלחם- חוויה , המשכנו לתעלות בעיר עצמו וחזרנו לנקודת ההתחלה. לאחר מכן אכלנו צהריים במסעדה אטלקית מעולה בשדרה המרכזית – לה פיקולה ונציה.

חזרנו לכפר הנופש אחה"צ לבילוי בפארק המים המצויין 😊 לתשומת הלב בקצה של פארק המים יש שתי מגלשות מתחרות מעולות שהכי נהננו מהן, הכניסה אליהן קצת נסתרת – הן נמצאות מאחור בצד ימין אם נמצאים עם הפנים לבריכת הגלים. בנוסף, יש שתי מגלשות לקטנטנים, נהר עצלן , בריכה מחוממת בחוץ שמובילה לנהר המשוגע (כיף אבל להיזהר לא לחטוף מכות), מגלשת אבובים כיפית ממש ועוד 3 מגלשות מהירות מאוד. יש גם מקום קטן ובו בריכה עם מים חמים, מעין ג'קוזי בלי בועות 😊 המקום מחומם מאוד אבל בריכת הגלים לא הייתה מחוממת מספיק לטעמנו ולכן מיעטנו להיכנס אליה.

יום 3

היינו אמורים לבקר באפטלינג – רצינו להספיק לבקר שם לפני היציאה של הילדים לחופשת הקיץ ולהמנע מהעומס של סופ"ש. בבוקר החל טפטוף קל שבהמשך הפך לגשם. התחזית הראתה שבאזור אפטלינג אמור להיות יחסית בסדר אז החלטנו לצאת בכל זאת , טעות כי הגשם רק התגבר והחלו רוחות חזקות ועד שהגענו לאוטו היינו כבר ספוגי מים. מזל שלקחתי לקטן בגדים להחלפה, אנחנו התייבשנו במזגן באוטו😉 כאן זה המקום להגיד משהו על מזג האויר והלבוש – חשוב להביא מגוון של בגדים: קצר, ארוך דק ועבה ועליונית חמה או מעיל כמו יוניקלו, רצוי גם מטריות. מזג האויר משתנה ולא תמיד ניתן לצפות אותו כמו במקרה הזה. למזלי הבאנו מספיק בגדים חמים כי היו יומיים קרים יחסית, לאחר מכן היה ממש חם. בחזרה לנסיעה לאפטלינג: בעודנו ברכב התחלנו לקבל התראות לטלפון הנייד על מזג אויר קיצוני בצפון ובקשה מהתושבים להשאר בבתים, לאחר מכן הבנו שהיתה סופה יחסית נדירה לזמן הזה בשנה וכל הטיסות הושבתו באמסטרדם כולל התחבורה הציבורית. כיוון שכבר היינו בדרכנו לדרום המשכנו לנסיעה לאפטלינג, הגענו למקום והיו רוחות חזקות וקר! ראינו באפליקציה שחלק ממתקני האקסטרים (עליהם בנה המתבגר שלי) סגורים. התייעצנו עם הפקידה בקופה מה לעשות, היא אמרה שהסיבה לסגירת המתקנים קשורה לרוחות העזות שלא מאפשרות פתיחה שלהם. היא המליצה לנו לחזור ביום שלמחרת שהיה אמור להיות הרבה יותר יפה. בהזדמנות היא גם הסבירה איך להסתכל באפליקציה על עניין הרוחות (מעבר לטמפרטורה) – מסומן באות W ולצידו מספרים: 0-2 – אלו דרגות נמוכות יחסית, 3 בינוני , 4 ומעלה – גבוה . כשאנחנו היינו הייתה דרגה 4 וזה לא אפשר פתיחה של כל המתקנים, בצפון הייתה דרגה 7 ! (עצים נעקרו מהמקום). בסופו של דבר החלטנו לוותר על הכניסה(לא הייתה בעיה לשנות את הכרטיסים באתר ולשריין ליום שלמחרת).

כיוון שבצפון מזג האויר לא אפשר להסתובב בחוץ החלטנו לנסוע לעיר סמוכה (Tiburg) במרחק 20 דקות נסיעה מהאפטלינג, בחרנו בה בהמלצת הפקידה בקבלה – כיוון שהיה שם מדרחוב קניות גדול מסעדות (רשתות כמו מקדונלדס, ויפיאנו, KFC ועוד מסעדות וברים מקומיים) ופריימרק של 4 קומות (נהדר ומסודר!) ניצלנו את היום לשופינג שבמילא היו בלו"ז בהמשך😊.

חזרנו אחר הצהריים לכפר מזג האויר טיפה נרגע, בילינו בפארק המים ואכלנו ארוחת ערב בבקתה.

יום 4 – אפטלינג

בבוקר שלמחרת השמש זרחה ולא היה זכר לסופה מאתמול. היה מזג אויר נהדר, לא חם מדי . הגענו לפארק בסביבות 11:15 (שעה ורבע נסיעה מדה אמהוף) הפנו אותנו לחניון טיפה יותר מרוחק כ-8 דקות הליכה – לא נורא.

כמה טיפים לגבי הפארק:

הייתה לנו הנחת יום הולדת של 12 יורו לכרטיס כי אחד הילדים שלנו יליד יולי – נרשמים לניוזלטר כמה חודשים מראש ולא יאוחר מחודש וחצי לפני יום ההולדת ומקבלים מייל עם קוד קופון בחודש שלפני החודש יום ההולדת – לצורך העניין אנחנו קיבלנו את המייל ב20.6 כשחודש היום הולדת היה יולי. ניתן להשתמש בקופון בכל חודש יום ההולדת ועוד 15 ימים בחודש העוקב. הזמנו את הכרטיסים יום לפני ההגעה- לחצנו על הקישור במייל עם הקופון זה מאפשר לקנות עד 6 כרטיסים בהנחה. בכניסה בודקים את הדרכון של ילד היום הולדת. שילמנו מראש גם על כרטיס החנייה 12.5 יורו (מציגים אותו ביציאה).

עגלה לילדים – לצערי לא הבאנו טיולון לבן החמש שלנו – זו היתה טעות כיוון שהימים היו מרובים בהליכה וזה היה מאוד מעייף עבורו. לשמחתנו באפטלינג הייתה אפשרו לשכור מעין מריצה עם כיסא שאפשרה לו לשבת ולנו להתנייד איתו בנוחות רבה יותר. השכרה של העגלה נמצאת לפני הכניסה לפארק, סמוך לשירותים מבנה עם גג כתום. עלות של 4.5 יורו שהצילו לנו את היום😊 כדאי לשמור את הקבלה, כיוון שאם בטעות מישהו לוקח לכם אותה אז ניתן לקבל אחת במקום ללא תשלום נוסף. בנוסף כדאי לסמן אותה כיוון שיש עוד עגלות כאלו שמושארות בסמוך למתקנים ( אנחנו קשרנו עליה מגבון😊)

מבחינת מזון: המון ג'אנק פוד לאורך כל הפארק, מסעדות פנקייקים , ציפסים וכו'. במהלך היום הילדים נישנשו מהדוכנים אבל חיפשתי מסעדה שמגישה אוכל מגוון יותר…כמעט התייאשתי עד שבסוף היום מצאתי מסעדה מושלמת – שייכת לרשת la place – נמצאת באזור הצהוב ליד האטרקציה של הנשר הגדול והעולם הקטן . זה בר בשירות עצמי שמגיש מגוון סלטים, פרישקיים, פירות , עמדת גריל להמבורגרים וצ'יפס, עופות, פיצות , טורטיות, קינוחים שווים, מרקים – בקיצור כל אחד יכול למצוא את עצמו שם- היה מאוד טעים וגם המסעדה נעימה מאוד לישיבה. השלט של המסעדה הוא פנימי – מבחוץ יש שלט שלא מעיד על השם של המסעדה ( נראה לי שרשום קסבה או משהו כזה) תכנסו פנימה, זו המסעדה היחידה שם.

הפארק עצמו – מהמם !!! מתאים לכל הגילאים, נהנו ממש !!! בילינו בו ממש עד לסגירה. הקטן אהב מאוד את סימבוליקה ( עשינו 3 פעמים), הרכבת של מקס ומוריס, עולם קטן מאוד, ובין לבין בילינו גם בגני השעשועים המגניבים שיש שם. רכבת דארק אינדג'וריס- התאימה גם לו וגם למתבגרים, די אקסטרימית אבל בלי התהפכויות. שייט משפחתי באבוב- כייפי ורטוב, המתבגרים הספיקו לעשות את כל מתקני האקסטרים ונהנו מכולם מאוד. נעזרנו באפליקציה לניטור מבחינת המתקנים והתורים. בשעות הבוקר היה יותר עמוס , כשעה וחצי לפני הסגירה כמעט ולא היו תורים וזה היה תענוג. יצאנו קצת לפני תשע ונשארנו למופע המזרקות האחרון שהתחיל בדיוק בשעה תשע – מרהיב! אם יש מקום אחד שהייתי חוזרת אליו זה האפטלינג– מקסים ממש.

יום 5

בגלל הסופה היה חסר לנו יום אחד בתכנון, כדי לא להחמיץ את טירת דה האר נסענו אליה על הבוקר ומשם עוד 45 דקות לזאנסה זאכנס – מדובר בשני כיווונים שונים אך כיוון שיום אחד ירד לנו בגלל הסופה החלטנו לשלב את שני המקומות על מנת לא להחמיץ אחד מהם.

בטירת דה האר קנינו את כרטיס המוזיאונים , 64 יורו לאדם ו32 לילד – מקנה כניסה ל5 מוזיאונים ברחבי הולנד. לפני הטיסה עשיתי חישוב וראיתי שהוא חוסך לנו לא מעט כסף ולכן החלטנו על רכישה במקום. השתמשנו בו לאתרים הבאים: טירת דה האר ( מקנה כניסה גם לגנים וגם לטירה עצמה), מוזיאון המכוניות L0UWMAN בהאג, מוזיאון נמו באמסטרדם, בית אנה פרנק ולארמון בכיכר דאם. היינו מתוכננים להיכנס גם לארכאון אבל לא התאפשר בגלל השינוי בתוכניות עקב מזג האויר. לידיעה: אם יש כתובת בהולנד עצמה – ניתן להפוך את הכרטיס הזמני לקבוע על ידי רישום באתר ולהכנס בחינם לכל המוזיאונים במשך שנה. הם מתחייבים לשלוח את הכרטיס הקבוע עד 5 ימי עסקים לכתובת שניתנת.

טירת דה האר- מדהימה! אחת היפות שראיתי, מוקפת מים וגנים מרשימים. טיילנו בגנים ונכנסנו לסיור עצמאי בתוך הטירה (בערך שעה).

לאחר מכן נסענו לזאנסה זאכנס, חנינו בחניון הראשי- 15 יורו. השעה היתה כבר 15:00 והיינו רעבים, תכננו לאכול שם אך לא ידענו שבכל המתחם אין מסעדה אחת שמגישה אוכל, אלא בעיקר קינוחים. עשינו סיבוב דיי מהיר מתוך תקווה למצוא מסעדה נורמלית באזור לצערי המסעדה ששמנו פעמינו אליה היתה סגורה לרגל אירוע פרטי. כיוון שכולם היו רעבים קנינו קצת אוכל בסופר קרוב , והחלטנו לחזור לכפר הנופש להכין ארוחת ערב שישי.

טיפ לחובבי המנגל (כמונו) – קנינו מראש בסופר בלידל מנגל נייד עם פחמים – המצאה גאונית, וזה הספיק לכמות נכבדה של בשר.

יום 6

נסיעה לכיוון האג למוזיאון המכוניות – מקסים וממוזג (זה היה חשוב כי הטמפ' עלו מאוד ביום זה) – תצוגה מגוונת ומרשימה של מכוניות מכל הזמנים כולל מכוניות מסרטים (הסנדק, המכונית של אלוויס) כולנו ממש אהבנו.

לאחר מכן ארוחת צהריים בקניון ווסטפילד – קניון ענק ויפה – יש שתי קומות אוכל , האחת בכניסה והשניה בקומה 2 – מגוון גדול של רשתות ומסעדות, אנחנו אכלנו בדה בוצ'ר, המבורגרים מעולים. בזמן שהגדולים קצת הסתובבו הקטן נכנס לג'ימבורי סמוך לשירותים בקומה ה2 , בדומה לאיקאה – הורים לא נכנסים אבל אנחנו נשארנו סמוך לכניסה להשגיח עליו . לאחר מכן נסענו כרבע שעה לפארק המים דונריל.

פארק המים דונריל- כיוון שלא מצאתי את כל המידע ברשת מפרטת כאן על אפשרויות הזמנה : פארק המים נמצא בתוך פארק השעשועים – לונה פארק. באתר מופיעות 4 אפשרויות לכניסה:א. רק לפארק השעשועים- כרטיס פתוח לכל היום, ב. פארק השעשועים( כרטיס פתוח לכל היום) ולפארק המים טיקי באד-למשך 2 שעות. ג. פארק השעשועים ולבריכה החיצונית- למשך 4 שעות. ד. פארק המים הסגור טיקי באד- אפשרות שנפתחת רק החל משעה 16:00. כיוון שהיה יום חם החלטנו ללכת רק לפארק המים טיקי באד. ממליצה להזמין כרטיסים כמה ימים מראש, אנחנו הזמנו ערב לפני ונותרה אפשרות להזמין לכניסה החל משעה 17:00. הפארק פתוח עד 22:00 בלילה. בטיקי באד ניתן לשהות יותר מהזמן המוקצה בכרטיס, אך כל שעה נוספת עולה 5 יורו לאדם, הם גובים את התשלום ביציאה בהתאם לזמן השעות (אנחנו חרגנו בערך בחצי שעה וגבו 2 יורו לאדם).

מבחינת הפארק עצמו – המתחם נמצא כמה דקות הליכה מהשער הראשי, בלב פארק השעשועים. ממליצה לעלות לקומה השניה להתארגנות , המלתחות שם הרבה יותר נעימות ויש חדרי הלבשה למשפחה. אין מקלחות סגורות. מבחינת מגלשות – יש פירוט באתר – אנחנו מאוד נהנו היה מגוון של מגלשות לגדולים ומתחם שלם לילדים קטנים עם מגלשות מגניבות. בהשוואה לדה אמהוף – המתבגרים נהנו ממנו יותר ואמרו שהמגוון הרבה יותר טוב. מומלץ לעשות את שלושת המסלולים של האבובים😊 . יש גם שתי בריכות ג'קוזי, ונהר עצלן מהנה מאוד. בילינו שם כמעט עד לסגירה, מבחינת תורים בהתחלה היה עמוס ורועש אבל כשעה וחצי לפני הסגירה המקום התרוקן והספקנו לעשות שוב מגלשות שאהבנו . מומלץ לחובבי פארקי מים😊

יום 7

רצינו יום רגוע יותר, נסענו לגן החיות בורחר בארנהם, מקסים, יפה ומגוון. גם פה ניתן לשכור עגלה לילדים תמורת 2 יורו ועוד 8 יורו פיקדון שמשיבים בסוף לאחר שמחזירים את העגלה. מומלץ לא להגיע ביום חם מדי, למרות שחלקים רבים מהגן מוצלים ויחסית נעימים. סמוך לקפיטריה יש גן שעשועים גדול, בתוך הקפיטריה יש מתקן שעשועים מהמם וממוזג לילדים של גשרים וחבלים, זו הייתה תעסוקה מעולה לקטנים כשעשינו הפסקת אוכל וקפה. סיימנו את היום בפארק המים בכפר שפתוח עד השעה 18:00 בימים שבת וראשון, ומאוחר יותר הלכנו לאקשן פאקטורי למשחק באולינג, ביליארד וגימבורי לקטנים.

יום 8 – עזיבה את כפר הנופש ונסיעה לאמסטרדם 

עזבנו את בקתות בשעה 10:00 בבוקר. כאמור, הם מבקשים להוריד את כל המצעים והמגבות ולשים בשקיות מחוץ לבקתה. כמו כן, להחזיר את הכלים למקום ולזרוק את הזבל. את הצמידים השארנו בקופסא ליד שער היציאה.

הגענו למלון באמסטרדם עם הרכב, הבנים הורידו אותנו ונסעו לשדה להחזיר את הרכבים. כשעתיים אחרי הם חזרו עם הרכבת לעיר.

מלון באמסטרדם: XO CITY CENTER -הוזמן כ-9 חודשים מראש עם אפשרות לביטול יום לפני ההגעה. המלון היחיד במרכז העיר שהיה במחיר שפוי ואפשר לנו לא להתפצל ל2 חדרים. לקחנו חדר מרווח של 4 ( 30 מ"ר-הקטן ישן איתנו). מלון צנוע אבל נעים. החדר שקיבלנו היה ממוזג ויפה עם מכונת אספרסו (אין מקרר). המיקום שלו פשוט נהדר – נמצא ממש בכיכר דאם, פחות מ-10 דק הליכה לתחנה המרכזית ובמרחק הליכה מכל האטרקציות שעשינו (לא השתמשנו בתחבורה ציבורית בכלל מלבד הרכבת לשדה). ממליצה בחום למשפחות עם ילדים.

אחרי שהפקדנו את המזוודות בחדר המזוודות יצאנו לטוני שוקולד ( ממש 3 דק. מהמלון ) ומולו הצ'יפס הכחול המפורסם.

לאחר מכן הלכנו ברגל למוזיאון נמו. הזמנו כרטיסים מראש ( באתר ניתן לשריין כרטיסים גם למי שיש כרטיס מוזיאונים), בפועל לא בדקו את ההזמנה אלא פשוט העבירו אותנו עם כרטיס המוזיאונים. המוזיאון מהמם ממש , 4 קומות של פעילויות מגניבות מכל הסוגים לילדים וגם למבוגרים, כולנו נהנו , גם המתבגר בן ה-15, בפוסטים שקראתי עלתה שאלה כמה זה שונה ממוזאוני המדע בארץ – אני הייתי רק במדע טק בחיפה ובעיני אין בכלל מה להשוות, נמו הרבה יותר מגניב ושווה. בקומה ה-3 יש מעבדה – הכניסה היא מגיל 6, קומה 4 העוסקת בגוף האדם העסיקה את המתבגרים מאוד ( שאלונים ממוחשבים , פעילויות מוסיקה ועוד). לאחר שמיצינו עלינו לקומה האחרונה , יש שם קפטריה ובחוץ טרסות עם נוף מקסים לנמל העיר, וגם תעלות מים בהן הקטן השתכשך. משם גם ניתן לרדת ישירות לרחוב.

נהנו מאוד מהשיטוט ברחובות של אמסטרדם – היא פשוט יפיפייה! הלכנו לכיוון המלון ואכלנו א. ערב מעולה במסעדה באזור (יש שם שפע של מסעדות וברים) Argentalya שמשלבת תפריט איטלקי וארגנטינאי. היה כל כך מוצלח שחזרנו לשם גם למחרת.

יום 9

מאדאם טוסו – קנינו כרטיס משולב יחד עם זוהי הולנד (חסך כ15 יורו לאדם). זו הפעם הראשונה שלנו במדאם טוסו וזו היתה חוויה מאוד נחמדה (סיבוב של קצת פחות משעה), המוזיאון יפה ואסטטי ויש פעילות אינטראקטיבית לילדים – נהנו.

לאחר מכן היינו אמורים לאכול א.בוקר במסעדת פנקייקים מומלצת The pancake Bakery שנבחרה בגלל הסמיכות שלה לבית אנה פרנק ( 5 דק' הליכה ). הגענו למקום וראינו תור ארוך, החלטנו לחכות, אבל בפועל זו היתה טעות. רק אחרי 35 דקות המתנה הושיבו אותנו והאוכל הגיע אחרי 25 דקות נוספות בדיוק כשהיינו צריכים לצאת לבית אנה פרנק. בן הזוג שלי נשאר עם בן ה-5 וחזרנו לאחר הביקור באנה פרנק – היה טעים אבל לא בטוחה ששווה את ההמתנה הארוכה.

ביקור בבית אנה פרנק – חוויה חשובה ומטלטלת.המתבגרים אמרו שזה היה מאוד משמעותי עבורם. כרטיסים הוזמנו 6 שבועות מראש כשנפתחה המכירה לשבוע שרצינו. ניתן לשריין כרטיסים גם עם כרטיס המוזיאונים.

משם החזרנו את הילדים למלון למנוחה ויצאנו לסיור קצר בארמון בכיכר דאם – מאוד יפה (כלול בכרטיס המוזיאונים) .

אחה"צ יצאנו לזוהי הולנד – כרטיסים הוזמנו יום לפני מראש יחד עם מדאם טוסו. הלכנו ברגל לתחנה המרכזית והקפנו אותה משמאל – יש מעין מנהרה שמובילה למעבורת שמשיטה לצד השני בחינם, חוויה קצרה ונחמדה עבור הילדים. הרבה נכתב על האטרקציה זוהי הולנד – ובצדק, חוויה שהותירה את כולנו עם תחושת וואו ! ממליצה בחום.

משם הלכנו לאדם לוק אווט, קנינו כרטיסים במקום. הגדולים ובן הזוג עלו על הנדנדה – מאוד נהנו ואמרו שלא היה מפחיד. לאחר מכן הלכנו לארוחת ערב שוב במסעדה המעולה מאתמול.

יום 10 – טיסה הביתה

הלכנו ברגל לתחנת הרכבת. קנינו כרטיסים במכונה (כ-4 יורו) והלכנו לפי השילוט, ישנן רכבות ישירות לשדה כל 15 דקות (הן ממשיכות אחר כך לערים שונות). שימו לב למספרים של הרציפים – הם כוללים אותיות ויתכנו כמה נקודות המתנה ברציף אחד.

הגענו לשדה כשלוש וחצי שעות לפני הטיסה. הקפדנו להקדים, שכן למרות שהיו לנו טרולים שעולים למטוס חברת התעופה לא אפשרה לנו לפסוח על הדלפקים והיינו צריכים להמתין בתור לצ'ק אין- זרם יחסית מהר. משם המשכנו לבידוק הביטחוני שהיה מאוד עמוס. משהו שכדאי לדעת – בסכיפהול מאפשרים לעלות למטוס עם נוזלים גם מעל ל100 מ"ל, בשונה מנמלי תעופה אחרים. יש להם שיטות בדיקה אחרות ממה שהבנתי. לצד זאת יש נוזלים שלא עברו כמו קצף גילוח או ספריי הגנה מהשמש. הגייט שלנו היה מרוחק מאוד ממתחם האוכל, אז קנינו קודם ארוחה במסעדות שאחרי הבידוק ואחר כך הלכנו לגייט. הטיסה יצאה באיחור של שעה אבל סה"כ היתה חוויה טובה. גם פה הפריורטי הוכיח את עצמו ואפשר לנו עליה מוקדמת למטוס עם הטרולי. למי שטס בקיץ, ממליצה להיות בשדה לפחות 4 שעות לפני, שדה מאוד עמוס וגדול עם מרחקי הליכה לא קטנים.

לסיכום – הולנד (ואמסטרדם בפרט) יפייפיה ומושלמת לילדים ומשפחות, תהנו!

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן