מסלול טיול – סוף שבוע משפחתי בורשה

בניין האקדמיה בורשה

פירוט מסלול טיול לסוף שבוע משפחתי בורשה, בירת פולין. הייתי אמורה לטוס לסופ"ש מנוחה לבד אבל בדקה ה-90 החליטו להצטרף אלי אחייניות שלי (בנות 9 ו-10) ואחיות שלי. אז מנוחה כמעט ולא הייתה, אבל היה ממש כיף ואלו חוויות נהדרות.  אמל'ק: ורשה היא יעד נהדר לחופשה משפחתית ומציעה מגוון אטרקציות לכל המשפחה, קניות זולות, מסעדות מעולות והתמצאות קלה בעזרת תחבורה ציבורית.

כיכר העיר העתיקה בורשה

המטבע בפולין הינו זלוטי.
הדרך הפשוטה ביותר לקנות זלוטי לטיול היא דרך Fly Money.
הזמינו מראש ובפשטות דרך האתר ואספו את המט״ח בנתב״ג, טרמינל 1 או 3 בדלפקי בנק הפועלים 24/7.
ניתן לשלם על המטבע גם בתשלומים.
להזמנה לחצו כאן.

מלון נובוטל – מלון מומלץ למשפחות בורשה

הפטנריות שלי נחתו יום לפני, כיוון שזאת הייתה הפעם הראשונה שלהן בחו"ל היה לי חשוב לבחור להן מלון שימצאו בקלות ושיהיה מרכזי. המלון הנבחר היה נובוטל סנטרום. הייתי בו לפני כמה שנים (בחופשה הראשונה שלי באירופה). הוא מעולה כי הוא ממש בולט בזכות הגובה שלו והמיקום שלו מעולה – מעל תחנת רכבת, תחנת מטרו וטראם. במרחק 10 דקות הליכה מקניון זלוטי ומעל מלא מסעדות, בתי קפה ופאבים.
לחצו כאן למחירים והזמנות.

לחצו פה להמלצות נוספות על מקומות לינה בורשה.

מלון נובוטל ורשה חלוק

מסלול טיול משפחתי בורשה

את היום הראשון בלעדיי הן העבירו בקניון זלוטי – קניות, קניות וקניות.
כמובן גם ששילבו ארוחת ערב מקומית בפיצה האט.

ביום שישי בצהריים הצטרפתי אליהן.

רחוב נובי שוויאט

צ'ק אין זריז במלון ויצאנו לכיוון רחוב נובי שוויאט. רחוב נובי שוויאט הוא רחוב מרכזי בוורשה, בירת פולין. הרחוב מתחיל מאנדרטת קופרניקוס, שנמצאת בסוף רחוב קרקובסקה פשדמיישצ'ה, ומסתיים בכיכר שלושת הצלבים. הרחוב הוא חלק מהדרך המלכותית שבנה המלך יאן סובייסקי כדי לקשר בין הטירה המלכותית לארמון וילאנוב. לאורך הרחוב המון חנויות , גלידריות, בתי קפה, פאבים ומסעדות.

בעת השוטטות ברחוב ראינו חצפורי מתנוסס על אחת מדלתות המסעדות והאחיינית ביקשה פיצה כזו. אז בחרנו להתיישב במסעדה גיאורגית בשם chmeli suneli. האוכל היה נהדר, מחירים נוחים ושירות מעולה. הבנות גילו את נפלאות המטבח הגיאורגי והתלהבו מהחאצפורי והחינקלי.

לאורך הרחוב יש מספר מסעדות שמגישות אוכל פולני, אנחנו בחרנו להתיישב ב-Zapiecek – זוהי רשת מסעדות פולניות שמספקות חוויה נהדרת עם אוכל פולני נהדר לצד תלבושות וריהוט מסורתי. הבנות התנסו לראשונה בפירוגי וגבינת כבשים מסורתית מהרי הטטרה. פחות נרשמה מצידן התלהבות מהאוכל הפולני.

המשכנו על רחוב נובי שוויאט עד שהגענו לטירה המלכותית של ורשה. אז הבנות התעייפו וחזרנו למלון.

ארוחת בוקר ב-manekin

לארוחת הבוקר הראשונה בורשה בחרתי בסניף של manekin בקרבת המלון. קיבלתי המון המלצות מעוקבים בעמוד האינסטגרם שלי, אז הרגשתי חובה לנסות.

המסעדה מציעה מגוון ארוחות פנקייקים וקרפים מתוך ומלוח. כל המנות היו מוצלחות, גדולות ופוטוגניות. ממליצה במיוחד על המנה של הקרפ אפוי ברוטב עגבניות עם גבינה ותרד. ארוחת הבוקר הייתה מעולה, מחירים זולים מאוד, מנות גדולה ושירות אדיב.

כמה עולה? 4 מנות (שתי מתוקות, שתי מלוחות), 3 קפוצינו ו-2 שוקו חם עלה 121 זלוטי.

ארוחת בוקר עם פנקייק בורשה

קניון Galeria Młocinyb

לאחר ארוחת הבוקר וקצת צילומי שלכת נסענו במטרו לקניון Galeria Młocinyb אשר מרוחק מעט מהמרכז לטובת חנות פריימרק. ניתן להגיע עם מטרו (M1) קרוב מאוד לקניון.
חובבי הרשת שביקרו בסניפים הגדולים במדריד או ברלין עלולים להתאכזב מעט כיוון שמדובר על סניף קטן יחסית. אבל עבור חובבות קניות שזו הייתה הפעם ראשונה שלהן נרשמה התלהבות גדולה.
מה עוד בקניון? רשתות בינלאומיות כמו ZARA, H&M, Bershka, Guess ועוד. לצידן חנויות מקומיות של הלבשה, נעליים, תכשיטים, חשמל, צעצועים וספורט.
בקומה התחתונה של הקניון יש אזור מיועד לילדים קטנים שהם יכולים לשחק בו.

פרימרק ורשה

Chianti Trattoria Włoska – מסעדה איטלקית בורשה

מסעדה אלגנטית עם אוכל איטלקי טוב מאוד. זאת ללא ספק המסעדה עם השירות הכי טוב שיצא לנו להיתקל בו בורשה. הזמנו ריזוטו אל דנטה מעולה, פיצה נהדרת, רביולי פטריות שהיה פחות לטעמי וסלט טרי ונהדר.
קינחנו בפנקוטה (או כמו שהאחיינות הכריזו – מלבי) וטרמיסו מעולה.

שימו לב, בחשבון יש תוספת מחיר עבור שירות.

לאחר מכן התפצלנו – אחותי והבנות לכיוון המלון ואני ואחות נוספת נשארנו במרכז בבר קוקטיילים עם קוקטיילים מוזגמים בשם Coctail Bar Max & Dom Whisky. הקוקטייל הם לא מתוך תפריט – אלא אומרים למלצר מה אתם אוהבים ואיזה פירות תרצו והוא מרכיב עבורכם משקה.
הקוקטיילים מגניבים והאווירה נהדרות אבל השירות היה פחות מוצלח.

PUB CRAWL ורשה

בשמונה יצאנו לסיור פאבים שיכור. את הקונספט של פאב crawl אני מכירה מערים אחרות שטיילתי בהם. הקונספט הוא סבב פאבים מודרך (צריך להזמין מקום מראש) שעוברים בו ב-4 פאבים ומסיימים במועדון.  בפאב הראשון השתייה היא חופשית (בירות או אלכוהול מעורבב עם שתיה קלה). בשאר הפאבים יש רק שוט בכניסה, ואם אתם רוצים שתייה נוספת תאלצו להזמין. לאורך הסיור והפאבים השונים ישנם מגוון משחקי חברה, משימות סודיות ובכללי אווירה כייפית וצעירה.

המשתתפים היו ממגוון גילאים ומדינות – מבוגרים מספרד, צעירים בני 18 מגרמניה, מטיילי סולו מקנדה וארצות הברית ועוד. חלקם הגיעו בקבוצות, זוגות או לבד. קחו בחשבון ששותים הרבה לאורך הסיור 🙂

בר קוקטיילים בורשה

יום למחרת, למרות החמרמורת, קמתי מוקדם.
זה היה יום ראשון – בימי ראשון רוב החנויות, הקניונים והסופרים סגורים בפולין (כמו יום שבת בתל אביב). התחבורה הציבורית עובדת כרגיל, אטרקציות תיירותיות פתוחות והרחובות עמוסים במקומיים.

ארוחת בוקר Bułkę przez Bibułkę

רשת ארוחות בוקר עם מספר סניפים ברחבי ורשה. ארוחות בוקר טעימות, מפנקות וזולות. תפריט מפתיע למי שאוהב איכות ודיוק. כל המנות מוגשות באופן יפה ואסתטי. אני אכלתי בייגל עם חומוס עבודת יד, סלק וביצת עין, לצד סלט עלים מתובל מעולה. כולן ממש נהינו ואהבו את המנות שהן בחרו והסלט הירוק שלהם היה פשוט מפתיע וטעים.

קחו בחשבון שיש לעיתים קרובות תור שצריך להמתין בחוץ (אין אופציה להזמין מקום מראש), בעיקר בסופי שבוע, כשאנחנו הגענו היה עמוס ולקח לנו בערך חצי שעה לקבל שולחן.

משם לצק אאוט במלון, אחסון התיקים בשמירת חצפים, והתחלנו ללכת ברגל לפארק עירוני גדול.

פארק וואזיאנקי (Łazienki Park)

פארק ירוק וענקי במרחק חצי שעה הליכה ממרכז ורשה. המקום יכול לספק מספר שעות של הנאה והתרגעות, הילדות התלהבו מהסנאים המתרוצצים בפארק. הכניסה לפארק היא בחינם, הכניסה לארמון שעל המים ולבית הלבן כרוכה בתשלום.

בפארק פזורים מספר בתי קפה, ספסלים לישיבה, גן יפני ושבילי הליכה ורכיבה.

ארמון בפארק עירוני בורשה

מהפארק המשכנו באוטובוס אל העיר העתיקה.

Manufaktura Cukierków – מפעל לסוכריות בעבודת יד

במקום אפשר לצפות בתהליך הייצור ואפילו להתנסות בייצור סוכריות על מקל. נרשמה התלהבות מצד הילדות – בעיקר מהאחיינת הקטנה יותר. ההדרכה היא בפולנית, אבל אפשר להבין את הפועלות רק מהתבוננות. פעילות קצרה של חצי שעה בסופה מקבלים את הסוכריה על מקל שהכינו ודיפלומה.
מומלץ להזמין מקום מראש באתר.

מלון מריוט בשדה התעופה שופין בורשה

טיסת החזור הייתה טיסת בוקר של וויזאייר (יוצאת ב-6:00 מורשה), לכן החלטנו לישון במלון Courtyard by Marriott הממוקם בשדה התעופה שופן. במרחק של שתי דקות הליכה מאולם הטיסות היוצאות.

סגרנו חדר עם שני מיטות זוגיות ונשארנו ללון בו יחד. החלונות בחדר כפולים כך שלמרות המיקום שלו בשדה התעופה, לא שמענו רעש מטוסים. המלון והחדרים נקיים ומתוחזקים.

בשעה 3:30 כבר היינו בשדה התחלנו את התהליך חזרה לארץ.

מלון מריוט בשדה התעופה בורשה

מסלולי טיול נוספים בורשה:

כיכר העיר העתיקה בורשה

מקומות מומלצים בורשה, פולין

הגעתי לוורשה בחודש מאי כחלק ממשלחת חינוכית של המכללה שבה למדתי (תואר ראשון בחינוך לגיל הרך). במהלך המשלחת, לקחנו חלק בסיורים שאפשרו לנו להכיר מקרוב

קרא עוד »
שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

ליטא
רוסיה

המלצות חמות

מלון 5 כוכבים בלב ורשה: Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

מלון 5 כוכבים בלב קרקוב: Hotel Unicus Palace

רעיונות נוספים

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...