מסלול טיול בדרום פינלנד עם תינוקת – אגמים, טבע וטיולים

מסלול טיול של משפחת קיגל בדרום פינלנד, בן שבוע באוגוסט 2021, בהרכב של זוג+תינוקת בת שנה.

נכתב ע"י יוליה קיגל.

פינלנד ארץ האגמים היא לא יעד מועדף על התייר הישראלי, אבל זה לגמרי היעד המושלם לטיול משפחתי. טיסה ישירה, טיול רגוע בסגנון בטן-גב (רק שזה ביער במקום בים), טיול כוכב בלי נסיעות ארוכות מדי, פארקים מתאימים לילדים, וגם המון מקום בשבילם פשוט להתרוצץ בטבע.

אפשר לראות את כל הטיול בהיילייטס בעמוד הטיולים המשפחתי שלהם באינסטגרם: חלק א, חלק ב.

בטן גב בטבע

גרנו במשך שבוע בבקתת עץ ליד אגם בשמורת הטבע Nuuksio ,שנמצאת 40 דקות נסיעה בלבד מהלסינקי. מקום מושלם להירגע בו ולנוח מהעיר. בבקתה יש סאונה ולידה אגם, הפינים מאוד אוהבים לעבור בין הסאונה לאגם בשביל הבדלי הטמפרטורות, אפילו בחורף. אנחנו פחות רצינו לשחות באגם בסוף הקיץ אבל נהננו ממש משיט בסירה כל יום. 😄 חוץ מזה אכלנו פירות יער היישר מהשיחים ואספנו פטריות שאח"כ טיגנו- מי שלא מתמצא בתחום יכול לקחת מדריך בתשלום דרך בעלי הבקתה, הוא גם יכול ללמד אתכם לדוג ולעשות לכם סיור שיט על קאנו. ליד הבקתה יש גם מסלול הליכה קצר ומסומן עם מפה שאפשר לקחת. מבחינת אוכל- רבע שעה מהבקתה נמצא סופר גדול, ומחוץ לבקתה יש מנגל וגם אזור לעשות בו מדורה. הבקתה נקראת Villa Taavetti ושייכת לבקתות של Hawkhill. אם תסעו צפונה, תוכלו למצוא בקתות זולות יותר, Rock and Lake ו- Fish & Fun .

המסלול שלנו בדרום פינלנד

יום 1- טיסה להלסינקי ונחיתה בלילה, מלון ללילה אחד בהלסינקי.

יום 2 – Sealife בהלסינקי, נסיעה לבקתה עם עצירה בסופר.

יום 3 – באזור הבקתה: ליקוט פירות יער, שייט בסירה, מסלול הליכה קצר ליד הבקתה.

יום 4 – שמורת הטבע נוקסיו: פארק איילים, מסלול הליכה באזור האגמים.

יום 5 – פארק המומינים.

יום 6 – טיול עירוני להלסינקי ופורבו.

יום 7 – באזור הבקתה: ליקוט ובישול פטריות, שייט בסירה.

יום 8 – טיסה חזרה.

שמורת הטבע Nuuksio

מסלולי הליכה: בשמורה יש מגוון מסלולי הליכה בכל דרגות הקושי.  למי שמטייל עם ילדים או פשוט רוצה מסלול קליל אבל מקיף, ממליצה לעשות את המסלול שאותו אנחנו עשינו – Punarinnankierros שאורכו 2 ק"מ. מגיעים לנקודת ההתחלה ב- Haukkalampi ומשם הולכים בעקבות המעוינים האדומים. המסלול כולל מעבר בין 3 אגמים, את ההתחלה שלו אפשר לעשות עם עגלה אבל בשלב מסוים חייבים לעבור למנשא (עדיף לוותר על העגלה לגמרי). הכניסה למסלולים והחניה בחינם.

פארק איילים: הפארק פתוח רק בימי שבת ל-3 שעות בלבד, 12:00-15:00 . ב-100 ₪ לאדם אתם מקבלים כרטיס כניסה ודלי עם אוכל לאיילים. העניין הוא שהפארק ממש קטן, אז האם זה שווה את זה? לא בטוח. ילדים ממש יהנו פה, אבל אני לא יכולה להגדיר את הפארק הזה כפעילות ממש שווה שחובה לעשות.

פעילויות נוספות שאפשר לעשות בשמורת נוקסיו: שייט בסירה / קאנו / קיאקים לאורך האגמים שבשמורה, טיול אופניים מודרך, קאמפינג באוהל שנתלה על עצים Eco Camp יכול להיות חוויה ללילה אחד.

פארק המומינים Moominworld

פארק המומינים בנוי על אי בדרום מערב פינלנד, בעיר Naantali, שעתיים נסיעה מהבקתה שלנו בשמורת הטבע נוקסיו. כדי לוותר על נסיעה ארוכה אפשר לישון בעיר או בטורקו הסמוכה.

האטרקציה הכי גדולה היא הדמויות שמסתובבות ברחבי הפארק, שרות, רוקדות ומתחבקות עם הילדים.  חלק מהבתים מבוססים על הסיפור ובחלקם יש מתקני שעשועים לילדים (מגלשות, מתקני טיפוס). מסלול הליכה ביער- מתאים למשפחות וגם הוא כולל מתקני שעשועים. יש מגוון בתי קפה, ממליצה ממש על הבופה. הפארק הוא Theme Park – פארק נושא שמביע את אווירת הסיפור (לא לונה-פארק).

אנחנו הינו עם בת כמעט שנה, אבל ילדים גדולים יותר יהנו מאינטראקציה עם הדמויות ומהמתקנים. גם אם אין לכם ילדים ואתם פשוט אוהבים את המומינים אתם תהנו.

שימו לב שהפארק פתוח רק בחלק מהקיץ וימים בודדים בחורף, בשעות 11:00-17:00 , אז תתכננו את הטיול לפי זמינות הפארק. באתר תוכלו להזמין כניסה לפארק+חניה+ארוחה בבופה. תחנו את הרכב בתחנת הדלק שבכתובת Tuulensuunkatu 12, Naantali ומשם יאסוף אתכם אוטובוס של הפארק (חשוב, אנחנו הסתבכנו ונסענו למקום אחר!). תגיעו מוקדם כי יש הרבה מה לעשות, הגענו אחה"צ ולא הספקנו הכל.

טיול עירוני בהלסינקי והעיירה העתיקה Porvoo

נסענו להלסינקי כדי לעשות בדיקות קורונה יומיים לפני הטיסה חזרה וניצלנו את היום לטיול עירוני. אחרי הבדיקה לקחנו הפלגה למבצר ימי סואומנלינה מהמאה ה-18 שנמצא על אי בהלסינקי- טיילנו שם בסה"כ שעתיים כי המקום ממש גדול, מי שרוצה לחסוך זמן אני ממליצה ללכת בקו ישר ממש לסוף, שם אפשר לראות נוף יפייפה לים, תותחים ובתים עם גגות דשא. אחרכך נסענו לפורבו- עיירה קטנה מהמאה ה-13, שנמצאת 45 דקות נסיעה מהלסינקי, ויש בה רחובות יפים עם חנויות צבעוניות חמודות, סוסים, ובתים אדומים שנמצאים ממש על המים. אני רק אגיד שכנראה שלאף אחד בעיירה הזאת אין ילדים כי פשוט בלתי אפשרי לנסוע בה עם עגלה. אחרי עליה מתישה הגענו לכנסיה להודות לאלוהים שהעגלה לא התפרקה לנו, משם המשכנו בירידה לתצפית יפה על העיירה. אפשר במקום פורבו לנסוע לשמורת הטבע Sipoonkorpi שנמצאת 40 דקות מהלסינקי.

טיפים לתכנון טיול בפינלנד

1. גרברים: מסתבר שאת הגרברים הנמכרים בפינלנד אמורים לחמם, אחרת הם לא ממש אכילים, כך שעדיף שתביאו איתכם כמה גרברים מהארץ.

2. רלוונטי למי שטס לטייל בפינלנד עם ילדים קטנים: בעלת הבקתות הראתה לנו שבאזור הבקתה שלנו גדלה שושנת העמקים – Lily of the valley . למי שלא יודע, זה צמח רעיל. חשוב לשים לב שהילדים לא מכניסים את הצמח הזה לפה. אנחנו לא ראינו פרחים אלא רק את העלים, אז כדאי לדעת לזהות גם לפי העלים, אבל עדיף פשוט לשים לב שהם לא לוקחים לבד שום דבר לפה (רק פירות יער שאתם מכירים ובאישורכם).

3. מרפאת מטיילים: החיסון המומלץ לאזור היערות של פינלנד הוא חיסון נגד קרציות שיכולות להמצא ביערות, שנקרא TBE , אפשר לעשות מגיל שנה.

4. קחו תרסיס נגד יתושים. לא הזדקקנו לו, אבל מהבדיקה שלי הרבה אנשים ממליצים לקחת.

5. שימו לב שעל מצעים, מגבות, ועוד מספר דברים נוספים – יש תשלום נוסף. אפשר להביא איתכם מהארץ. אנחנו העדפנו לשלם אקסטרה ולא לסחוב איתנו במזוודה מצעים ומגבות.

עלויות טיול בפינלנד

הינו 7 אנשים בבקתה וזה יצא לנו סכום כולל של עשר אלף ש"ח בערך. זאת בקתה שלקחנו באזור יותר יקר, אם נוסעים צפונה הבקתות זולות יותר (Rock and Lake ו- Fish & Fun). טיסות אפשר לבדוק בפינאייר. רק פעם אחת אכלנו במסעדה ובשאר הזמן בישלנו בעצמינו אז זה גם מוריד עלויות.

מידע נוסף על הטיול ומסלולי טיול נוספים ביעדים מאוד מיוחדים תוכלו למצוא בעמוד האינסטגרם של יוליה.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...