טיפים מטיול של 10 ימים בפסח בהולנד

טיפים מטיול של 10 ימים בפסח בהולנד

טיפים והמלצות לטיול של 10 ימים בפסח (חודש אפריל) בהולנד. הטיול היה בהרכז של זוג עם שלושה ילדים בני 3, 6, 9 וסבא.

כתבה: עדי אלון קריטי

הטיול התחיל באמסטרדם – שם היינו ארבעה ימים לאחר מכן שכרנו רכב ונסענו למרחקים קצרים לאפטלינג, דה אמהוף וחיטהורן. נתחיל בשורה התחתונה – אצלנו פה אחד הכי אהבו את אמסטרדם ואת חיטהורן והנופים המדהימים של הולנד. תהנו!

אמסטרדם

לינה במלון Anantra Krasnapolsky – מדהים! מיקום פצצה איזור שקט בלילה ושוקק חיים ביום (על הדאם). ארוחת בוקר שווה ומפנקת. מומלץ! 

מסעדות שאהבנו באמסטרדם

  • מתחת למלון: CAU, steak house pizzeria. אכלנו גם ב-The avocado show שהיה קצת רחוק אבל שווה את ההליכה.
  • הצ'יפס הכחול של הילד המשתין, טעים מאוד!
  • Rudis stroopwafel בשוק אלברט, תור ארוך אבל זריז. בחור אחד שעומד על העמדה ומכין לכל דורש וופל טעים מאוד בטעמי קרמל וקינמון, קחו עם השוקולד המריר מעל.
  • Polaberry – תותים מצופים שוקולד במגוון טעמים. יפה וטעים.

אטרקציות שעשינו באמסטרדם

  • עוגיות אמסטרדם Van staple – הזמנתי שבוע מראש באתר (לא היה מוקדם יותר), אל תלכו בלי להזמין מראש התור עצום.
  • סיור עצמאי באיצטדיון של אייאקס – קנינו דרך get your guide. היה סיור נחמד מאוד. ממליצה לא ללכת בשעתיים האחרונות אם מתכננים להתעכב בסוף בחנות האוהדים. אנחנו הלכנו ב-16:00 וסגרו לנו את הקופות בחנות עד שהחלטנו מה לקנות. ההמלצה שלי אם אתם מגיעים בסוף היום היא להגיע קודם לחנות (הכניסה אליה מחוץ לאצטדיון) ואח"כ להתחיל את הסיור.
  • מוזיאון נמו – הזמנו כרטיסים ל-10:30, בפועל נכנסנו ב12 ולא בדקו את השעה אפילו. היה מפוצץ (פסחא) אבל לא העיב על החוויה. העברנו שעתיים בשתי הקומות הראשונות והילדים מיצו. תעלו לגג יש תצפית יפה.
  • This is Holland – הלכנו מיד אחרי נמו, לטעמי עמוס מדי לשלב את שניהם באותו יום. בכ"ז נהנינו בצורה יוצאת דופן, כולם פה אחד הסכימו שזו אטרקציה מספר אחת בטיול. הזמנו כרטיס משולב עם Adam lookout מהאתר הרשמי באותו רגע שרצינו ללכת.
  • Adam lookout – אין מה לעלות אם לא בשביל הנדנדה. כולם התנדנדו חוץ מהקטנה בת 3.5 ואפילו היו נחמדים ונתנו לבעלי לעלות פעמיים כדי שלא אשב לבד ולא ביקשו תוספת כרטיס. היה כיף!

רכב

ביציאה מאמסטרדם לכיוון אפטלינג שכרנו מרצדס ויטו 9 מקומות מחברת השכרה מקומית בשם דיקס (מומלץ!!). עדיף לא לקחת את הרכב בבוקר בו צריכים לצאת כי זה עיכב אותנו בכשעתיים. בטח לא אם מדובר ברכב גדול שקשה למצוא לו חניה באמסטרדם ובטח לא אם אתם לנים במרכז העיר. למרות זאת, במלון היו חמודים ומאוד עזרו לנו עם חניה!

ביקשנו וקיבלנו 2 כסאות לילדים (בוסטר וכסא) וגם את השעון הכחול לחניה שמקנה חניה חינם ברחוב בחלק מהמקומות (לא באמסטרדם) – בפועל לא השתמשנו בו.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

אפטלינג

הזמנו לילה במלון של הפארק (מיושן קצת, לא התלהבנו) שהקנה לנו יומיים של כניסה לפארק כלול במחיר – התברר כטעות כי נפלנו על יומיים גשומים וקרים מדי שממש הרסו את כל החוויה. בדיעבד היה עדיף ללון בכפר נופש ולרכוש כרטיסים לפי מזג האוויר ליום/יומיים בהתאם למז"א באותו רגע.

הגענו ביום הראשון ב-14:00 ויצאנו ביום השני ב-14:00. הילדים רק רצו להגיע לבריכה בכפר הנופש. בחצי שעה שמקבלים בבוקר לפני שהפארק נפתח לקהל הרחב – מסתבר שלא כל המתקנים נפתחים בזמן הזה והרבה זמן התבזבז לנו כשהלכנו למתקנים שעדיין היו סגורים אז בפועל הספקנו רק מתקן אחד בזמן הזה. חבל שהם לא רושמים באפליקציה איזה מתקנים נפתחים מוקדם ואיזה לא.

ארוחת בוקר דלה ולא מעניינת, אפילו קורנפלקס לילדים לא היה. לעומת זאת ארוחת הערב (בתשלום נוסף) הייתה ממש טעימה אבל התפריט היה דל.

דה אמהוף

הבקתות והתניידות

הזמנו 2 בקתות נפרדות: בקתת Wellness ובקתת קומפורט (הצמודה שלה) באיזור 8 (כי שם הייתה ה-Wellness האחרונה כשסגרנו).

  • בקתת ה-Wellness הייתה מדהימה!!! קיבלנו אותה נקייה כמו חדשה, ג'קוזי בחצר וסאונה בחדר, עיצוב מרהיב, מוצרי חשמל חדשים, מקלחות משודרגות ומפנקות, מיזוג אוויר שלא מתכבה ומחמם את הבקתה בטירוף! מה שכן – אל תבנו על המנגל בחצר הבקתה. הציפורים כבר בנו עליו (קן) לפניכם…
  • את בקתת הקומפורט קיבלנו מסריחה מאבק, טיפות של שתן על האסלה, מיטות לא מוצעות, על המיטות חיכו: מצעים ומגבת גוף+מגבת פנים סגורים בשקית ניילון (הצענו את המיטה בעצמנו, למזלי! עם הסירחון שהיה שם). בבקתה מיזוג אוויר שמגיע מקסימום ל-22 מעלות, קמנו לבקתה קפואה בבוקר בגלל שהמזגן מפסיק לעבוד באמצע הלילה. 
  • מאחר שהיינו באיזור 8 המרוחק שכרנו גם שתי קלנועיות ששימשו אותנו בכל יציאה מהבקתה. קחו בחשבון שבערב קפוא! אז כדאי לנסוע בה עם מעילים וכפפות. כדאי גם לקחת איתכם מגבת כדי לנגב את המושבים שלה מהטל ומהגשם. כדי להדליק אורות בקלנועית, יש ידית ליד ההגה שצריך לדחוף קדימה. נתקענו איתה בחושך בלי אור וגילינו את זה רק למחרת אז חולקת איתכם את המידע 🙂 בכל מקרה אם יש אפשרות – לא לשכור בקתות כ"כ רחוקות. למרות שמדובר בנסיעה של 10 דק' גג, זה מעצבן.

האטרקציות

  • בריכה – המתחם מחומם אך המים בבריכות קרים, בריכת גלים (גבוהים!) מסוכנת מאוד מתחילה כל פרק זמן לא ברור ללא התראה מוקדמת. כדאי לשים מצופים גם לילדים שיודעים לשחות. המגלשות לא מלהיבות והמעבר ביניהן כרוך במעבר ליד המפוחים של מיזוג האוויר – מה שגורם לאוויר קר ומעצבן על הגוף הרטוב.
  • האטרקציה של "הנהר הזורם" מסוכנת ביותר! יצאתי ממנה עם סימנים כחולים על הגוף, הילדים שלי קיבלו בה מכות וגם אבא שלי נחבט בראש. הילדים כמובן נהנו בבריכה, אבל לנו המבוגרים היה מאוד מלחיץ ולא מהנה במיוחד. 
  • מחוץ לבריכה בילינו גם בגן שעשועים קטן ליד האגם, מקסים! 
  • Action center – כולל ג’ימבורי 3 קומות (בחינם) שכל הילדים שלי אהבו, משחקיית וידאו (בין 20 ל-30 יורו, תלוי כמה משחקים תרצו לקנות), בר להזמנת אוכל/שתיה עם הופעות נחמדות מאוד בערב, קיר טיפוס וחדר בריחה שלא ניסינו. בילינו שם בערבים והיה נחמד ממש. מחוץ למבנה יש מגרשי כדורגל, עמדת דיג'יי שבה כל אחד יכול לשים שירים מהטלפון שלו, פינת חי, פארק חבלים קטן, גן שעשועים קטן ונחמד.

עוד מקומות שביקרנו בהם

  • גן חיות בורחר – מאוד יפה, גדול ומרשים, במיוחד איזור הספארי ואיזור המנגרובים בו פרפרים עפו חופשי מסביבנו וזה היה ממש יפה. עם זאת, הרגיש לנו בזבוז זמן וארוך מדי. הילדים רצו לחתוך אחרי שעתיים, בפועל היינו שם 4 שעות בערך.
  • עמי ותמי – מקסים מקסים מקסים! הזמנו מקום מראש (בשולחן רגיל) והגענו באיחור של חצי שעה. קיבלו אותנו בלי בעיה והושיבו אותנו בשולחן שזז, בהתחלה התלהבנו אבל אחרי פעמיים זה מעצבן. כל ילד קיבל אסימון בשווי יורו לבחור לעצמו ממתק בחנות הממתקים, הם לא בודקים מי נכנס לגן שעשועים, לדעתי גם מי שלא אוכל במסעדה יכול להכנס לשחק. הגינה מהממת. סה"כ בילינו במקום 3 שעות.
  • חיטהורן – מהממת!! תתלבשו חם ותיקחו לחם לברווזים, קחו איתכם תרמוס עם שתיה חמה לסירה ונשנושים. בסוף השיט אכלנו במסעדה של סמית, היה טעים.
  • זאנסה סכאנס – מקום מדהים! אך מתויר מאוד. בעיני שווה להגיע לתמונות באיזור תחנות הרוח, לשתות קפה באווירה נחמדה וזהו. אין מה לעשות שם מעבר.. העובדות שנותנות לטעום גבינות היו מאוד לא נחמדות. אין טעם לשלם על כניסה למוזיאון השוקולד, לא רואים שם כלום! סתם מכונות שעובדות על ריק וכמה מסכים עם משחקים אינטראקטיביים על שוקולד.

מקווה שהטיפים וההמלצות לטיול בהולנד יעזרו לכם בתכנון החופשה.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן