טיול זוגי בסלוניקי ונגיעות מצפון יוון

החלטנו לצאת לטיול זוגי בסלוניקי וצפון יוון בעקבות מחיר הטיסה הזול (110$) שמצאנו ולפי התאריכים בהם הצלחנו למצוא סידור לילדים.
סוף סוף טיול זוגי. בהתחשב בטיסות יש לנו 4.5 ימים נטו ביוון ויציאה מסלוניקי. התחלתי לחקור ומייד קראתי על מה שכולם ממליצים – זגוריה, צומרקה ופיליון. ולשם חשבנו ללכת מראש.
אחרי מחשבה מחודשת הבנו שלצפון יוון נחזור (טיסה קרובה וזולה) עם הילדים, כך שאת המסלול הזה כדאי להשאיר לטיול ארוך איתם. החלטנו להתמקד בדברים שפחות יוצא לנו כי אי אפשר לעשות עם הילדים, בעיקר פעילויות לילה וגם שופינג והיסטוריה שפחות מעניינת אותם. הזמנו מראש את בתי המלון ואת הרכב.

נכתב ע"י איתמר ניצן על טיול במהלך יולי 2019.

טיפים לנהיגה וניווט בצפון יוון
מבחינת ניווט השתמשנו ב-google maps שעבד בסדר חוץ מפאשלות בהרים, שעם קצת הגיון אפשר לצאת מהם (לשים לב לאיפה אתם נכנסים עם הרכב מבחינת הזווית כי תמיד יתכן שתצטרכו לחזור ברוורס).
נראה היה שהוא פחות מכוון אותנו לאוטוסטרדות ובאמת יצא לי לשלם לכבישים רק ביציאה ובכניסה לסלוניקי.

פירוט המסלול טיול באזור סלוניקי וצפון יוון

מסלול טיול בן 4.5 ימים בצפון יוון.

2.7 – נחיתה בסלוניקי

נחיתה ב-23:30 בסלוניקי. שדה קטן.
עם הנחיתה ניסינו להשתמש בגלובל סים שרכשנו מפלאפון כדי להזמין שאטל מהמלון. וכלום לא עבד. לא בטלפון שלי ולא בטלפון של אשתי. במזל הדוכן שמוכר סימים היה עוד פתוח. קנינו סים מקומי (15 יורו ל-4 גיגה) שעבד מצוין.
התקשרנו למלון AVALON שבו הזמנו לילה ראשון והגיע שאטל בחינם תוך חמש דקות וחמש דקות אחר כך היינו במלון.

3.7 – נסיעה מסלוניקי לאדסה

בבוקר, אחרי ארוחת בוקר טובה במלון, חיכתה לנו הנציגה של סוכנות השכרת הרכב cosmorent.
היינו מאוד מרוצים מהרכב ומהשירות. המחיר היה נמוך משמעותית ממה שמצאתי במקומות אחרים.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

העמסנו את הציוד ויצאנו לדרך לקברי המלכים בורגינה. מקום מאוד מעניין וממוזג (מה שהיה חשוב לאור החום הגבוה). מומלץ לכל מי שאוהב ארכיאולוגיה והיסטוריה, פחות לילדים. המקום ממוקם מתחת לגבעה בכפר קטן. הגענו בהתחלה וחשבנו שהגענו למקום לא נכון לאור המיקום, אבל כשהתחילו להגיע אוטובוסים עם קבוצות הבנו שזה המקום. למזלנו התחלנו את היום מוקדם וביקרנו לפני כל הקבוצות (שכנראה הופכים את המקום הקטן לעמוס מאוד).

משם המשכנו לוריה. עצרנו בדרך במקום שהמליצו לנו מקומיים ליד גשר יפה ומעל נהר ואגם מלאכותי. ב-וריה חנינו ברובע היהודי והלכנו לבית הכנסת. מראש תיאמנו יום לפני עם Evi, הגברת שמתפעלת את המקום 306983880329+. היא גם הסבירה לנו על המקום היפה הזה ועל ההיסטוריה היהודית באיזור.
משם עשינו טיול קצר לנהר (המקווה העתיק) ובטיילת המוצלת מעל הנהר למסעדה שהמליצה לנו Evi (12 grada). לצערינו המסעדה היתה סגורה אז חזרנו והלכנו למסעדה אחרת שהומלצה לנו (Στάσου Μύγδαλα). שם נתקלנו בקונספט היווני המגניב. בסוף ארוחה גם אם לא הזמנת מביאים לך קינוח על חשבון הבית. בכלל ניסינו בכל מקום לטעום את האוכל היווני שהוא פשוט טרי וטעים (וגם זול).

שמורת הטבע Agios Nikolaos

משם נסענו לשמורת הטבע Agios Nikolaos לייד Naousa. לא ידענו על המקום הרבה והתלבטנו אם להגיע בגלל החום. המקום היה פשוט מצויין. הכל מוצל בתוך יער. פלגי מיים בכל מקום. ולא מרגישים בכלל חום. עשינו שם טיול רגלי למקור המעיינות וטבילה קטנה במים הקרים והיה ממש כיף. מקום מומלץ מאוד גם עם ילדים וגם אם מזג האוויר חם. יש שם גם הרבה מסעדות שיוונים יושבים בהם (לא ראינו בכלל תיירים אחרים) שצופות על המים. ישבנו לשתייה והמשכנו. לגבי שתייה ממליצים מאוד על משקה הפרפה היווני – קפה קר. קיים בכל פינה וזול מאוד.

משם נסענו לאדסה והלכנו למקום הלינה שלנו Varosi guesthouse. מקום פשוט ומומלץ במיקום מצוין (הכל באדסה משם ברגל). החיסרון היחיד הוא מדרגות לחדר. נכנסנו לשנ"צ מאוחר עקב החום (עוד כיף שאפשר לעשות רק בלי ילדים). אחר הצהריים יצאנו לטיול באיזור המפלים כולל מאחורי המפל והמערה. מומלץ לרדת עד למטה וללכת שמאלה כדי לראות עוד כמה מפלים גדולים. לשים לב שדי נרטבים מהרסס של המפלים.
אחרי שיטוט של כשעה חזרנו למלון התארגנו ויצאנו למרחצאות החמים בפוזאר. מקום מגניב. הסתובבנו מעט בטבע שם (מעט בגלל החום). יש שם נחל זורם עם מים קרים ומפלים ולידו בריכות חמות (קטנות מאוד בחינם וגדולות בתשלום). יש בריכה יותר מסודרת למעלה (פחות טבעית) ו-2 בריכות שנראות יותר טבעיות למטה. ליד הכל יש מלתחות להחלפה ולוקרים בחינם בהפקדה של יורו. בחרנו להכנס לבריכה התחתונה ביותר (2 יורו) שליד הנחל כך שאפשר לבלות במפל החם ולקפוץ מידי פעם למפל הקר ושם היינו עד השקיעה.
חזרנו משם לאדסה ויצאנו לטברנה מקומית מוצלחת Ousíes ולהסתובבות במרכז עם מפלים קטנים בתוך האיזור המסחרי ופסלים. יש גם אורות בלילה על המפלים.

4.7 – נהר הונטיקוס ומטאורה

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר מוצלחת במלון ליד (זה הסידור מכיוון שמדובר באותה רשת ויש שם נוף מהמם). נסענו ופתאום ראינו שוק מקומי (ה-google maps התעקש אנחנו אמורים לעבור דרכו) אז עצרנו להסתובבות בשוק וקצת קניות (פירות, בגדים, ושטויות לילדים).

משם נסענו לכיוון נהר הונטיקוס. התחשק לנו קפה ומאפה בדרך ומזכרון טיפ שקראתי נכנסנו לעיר Grevena. עצרנו והסתובבנו בכיכר הראשית והגענו למקום של אכילס שמוכר Bugatsa. יש לציין שכששאלנו על המאפה הזה כולם ישר ידעו לכוון לחנות שלו כולל מישהו שהתעקש לבוא איתנו ולהראות לנו. המאפה באמת טעים. הסתובבנו עוד מעט לקניות במרכז של העיר שנחשבת כעיר הפטריות והמשכנו לתצפית על גשר בנהר הונטיקוס. אחרי כמה תמונות החלטנו שלאור החום אין מה להגיע כרגע למטאורה והחלטנו לנסוע למצובו בהרים כדי לברוח מהחום. נסענו בדרכים ממש לא ראשיות (נראה שיש שם הרבה התדרדרות אבנים מה שהרגיש טיפה מסוכן). בדרך עצרנו ב-2 גשרים ממש יפים (Gefiri Spanou, Gefiri Stavropotamou) ועצרנו לעבור ולרדת לשכשך מעט רגליים במים. הגענו למצובו. הנוף משם ממש יפה. פעם הבאה ננסה ללון לילה במלון על ההרים שם שהומלץ. העיירה עצמה תיירותית מאוד אבל נחמדה ומבחינת מזג האוויר, משמעותית פחות חם. אכלנו שם במסעדה מומלצת (Το Κουτούκι του Νικόλα).

משם נסענו (אחרי הסתבכות קטנה ביציאה ורברס ארוך בכביש צר עם זווית של 45 מעלות) לכיוון מטאורה. נסענו קודם כל למלון בקסטרקי – Pyrgos Adrachti. המלון מומלץ עם ארוחת בוקר טובה במרפסת מהממת שפונה לצוקים. גם הנוף מהחדר מהמם. החסרון הוא במדרגות שצריך לעלות לחדר ובכביש בזווית חדה מאוד כדי להגיע (ואם מישהו מגיע מהצד השני כמו שקרה לי אז צריך לחזור ברברס). כהרגלנו התחלנו בשנ"צ מאוחר עד שירד החום. בערב יצאנו לסיור במסלול הסיבובי תוך כדי עצירה לייד כל מנזר ונקודת תצפית לתמונות. ראינו את השקיעה בצוקים בנקודה שהומלצה לנו במלון. בערב הסתובבנו בקלמפקה ואכלנו ארוחת ערב במסעדה Restaurant Meteora. אחר כך עלינו לקסטרקי וישבנו שם לשתיה וקינוחים בטברנה Gardenia.

5.7 – מנזר הנשים, Platamon Castle ולליכטורו

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר מצוינת במרפסת המדהימה של המלון. משם נסענו לביקור במנזר הנשים שאליו אין מדרגות. הגענו אליו עם הפתיחה לפני מבול התיירים. יפה ומעניין, אם כי היה חסר לנו הסבר מקצועי יותר (טיפ לפעם הבאה). החלטנו (יחד עם החום וכמויות התיירים שהגיעו) שזה מספיק לנו ואין צורך במנזר נוסף ונסענו ליעד הבא Agia Paraskevi (Tempi valley). מקום שהפתיע אותנו לטובה. חנינו בצד הכביש ועברנו במנהרה לצד השני. האווירה פתאום נהייתה רגועה במיידית. גם טבע וגם נעים מבחינת החום. הכל מוצל שם לאורך נהר. יש שם בריכות שאפשר לשבת לטבול רגליים (או להתרחץ לחלוטין כמו משפחות מקומיות שראינו). יש שם כנסיה יפה ומערה שאפשר ללכת עד למקור הנביעה. הדבר היחיד שפחות היה נעים זה שלט בחנייה שלא להשאיר דברי ערך ברכב (ואנחנו השארנו את כל הציוד).

משם נסענו ל-Platamon Castle. צפינו על הטירה מלמטה וגם ירדנו לחוף הים לצפות מהכיוון השני. הטירה מאוד יפה אבל בגלל החום החלטנו לא לעלות עד אליה. נראה לי מומלץ אם החום לא כבד.

משם נסענו לליכטורו. הסתובבנו בעיירה וקיבלנו המלצות על מסלולים. אכלנו במסעדה מומלצת Μεζέ Μεζέ. משם נסענו לאולימפוס. עצרנו בכמה נקודות תצפית שהומלצו לנו. באחת מהם יוונים מקומיים הזמינו אותנו להצטרף להרמת כוסית של ציפורו מקומי. עצרנו גם במנזר דיונוסיס החדש, ובמסעדה עם נוף מרהיב בדרך. בסוף הגענו למנזר דיונוסיס הישן. הסתובבנו במנזר ועשינו מסלול בטבע ליד נחל שמוביל בסוף למערה שם יוצאת נביעה.

חזרנו לרכב ונסענו ל-prionia שם עלינו כמה דקות לבריכה. טבילה זריזה במים (היה קררררר) והמשכנו הלאה. בדרך חזרה עצרנו שוב במסעדה לשתייה וקינוחים ולהינות מהנוף.

חזרה לסלוניקי

משם נסענו לסלוניקי למלון שהוזמן the caravan. המלון מעוצב מגניב ובמיקום מצוין והצוות עוזר מאוד. ארוחת הבוקר בינונית. השארנו את המפתחות בקבלה וסוכנות הרכב אספה אותה מאוחר יותר (הוספנו מעט כסף בהזמנה לאיסוף ממרכז העיר). ושוב כהרגלנו שנ"צ מאוחר להתחמק מהחום.
יצאנו בערב לארוחת ערב במקום מומלץ Rouga שם הייתה הופעה של מוזיקה מקומית אוטנתית.
הסתובבנו אחר כך לכיוון הטיילת וברובע לדיקה שם ישבנו ליד הטברנה המומלצת palati. חשבנו לשבת שם אבל הם דורשים מימימום של עשרים ומשהו יורו לאדם שפחות התאים לנו. ישבנו ליד ועדיין שמענו את המוסיקה. משם חזרנו עייפים לחדר לישון.

6.7 – טיול יום בסלוניקי

קמנו מוקדם ואחרי ארוחת בוקר (לפני החום) יצאנו להסתובב בעיר. המסלול עבר ב: שוק kapani -> שוק הפשפשים ב-Bit Bazar -> roman agora -> כנסיית St. Demetrios -> כנסיית Acheiropoietos -> האגיה סופיה -> קשת גלוריוס -> הרוטנדה -> palace of galerius -> המנזר הלבן + טיפוס והמוזיאון בפנים. היינו אחרי זה קצת עייפים והתחיל החום הכבד והחלטנו לעלות לשייט באוניית פיראטים שיוצא לייד המגדל. השייט היה ממש כיף. רוח קרירה ותצפית על העיר מכיוון הים. המחיר הוא משקה במחיר קצת גבוה יותר ועדיין שווה מאוד (במיוחד עם ילדים). מהשיט ראינו גם את הפסל של אלכסנדר והמטריות והחלטנו לא להמשיך לכיוונם כמו התוכנית המקורית.

משם החלטנו לעשות קצת שופינג וחזרנו דרך רחוב Tsimiski המומלץ ועצירה כל הזמן בחנויות ממוזגות. בדרך גם עברנו בקונדטוריה המומלצת והמגרה Ble ובכיכר אריסטוטלס הראשית. נכנסנו לאכול צהריים בטברנה נחמדה בשוק מודיאנו עם מאוורי תקרה שעשו את העבודה TSIR TSIR MEZE. אחר כך עברנו שוב בשוק kapani לעוד כמה קניות של גבינות ואלכוהול מקומי להביא הביתה. וחזרה למלון דרך עוד רחוב חנויות (Dragoumi) וקצת שופינג לשנ"צ.

בערב לקחנו מונית למצודה בעיר העילית מצודת אפטפיריגיו. לצערינו המצודה הייתה סגורה כבר (שווה לבדוק שעות פעילות), אבל עדיין הסתובבנו מסביבה וקצת טיפסנו על החומות וצפינו על הנוף לכיוון הים. משם ירדנו עם החומות ל-Alysseos Tower שגם היה סגור, אבל יש לידו מרפסת תצפית מדהימה עם רוח מהים ונוף לכל המפרץ. משם הלכנו לפי מסלול שהומלץ לנו במלון: מנזר ולדטון (מנזר יפה ומעניין, והייתה חתונה שם כשביקרנו. מעניין לראות את כל הלבוש של האורחים) -> כנסיית Osios David -> Musa Baba türbe -> איזור הבילויים של העיר העליונה (נק' במפה – Ουζερί Τσινάρι) -> St. Catherine Church. משם הלכנו לאכול ארוחת ערב בטברנה קטנה ומקומית (הומלצה מהמלון) שנקראת The cannula. האוכל היה ממש מעולה. משם ירדנו שוב לרובע לדיקה לשבת לשתות משהו + מוזיקה מהטברנות.

7.7 – חוזרים לארץ

יום ראשון – כל החנויות סגורות. היה לנו רק את הבוקר פנוי (טיסה ב-15:55 והזמנו מונית ל13:50). בבוקר (לפני החום) הלכנו דרך הטיילת והכיכר הראשית עד למגדל הלבן. שם הלכנו למוזיאון הארכיאולוגי שהיה מעניין.
משם (בגלל החום) לקחנו מונית למוזיאון היהודי. לצערינו היה יום בחירות ביוון ולכן המוזיאון היה סגור. הלכנו לבית הכנסת וגם הוא היה סגור מאותה סיבה. הלכנו במקום לכנסיית 12 השליחים. בדרך חזרה ראינו בית ספר שכולם הגיעו אליו להצביע. אשתי מורה ולכן נכנסנו קצת לראות איך נראה בית ספר ביוון וקיבלנו הסבר מהמקומיים קצת על איך עובד שם בית הספר וקצת על פוליטיקה מקומית.
משם חזרנו למלון להתארגן לטיסה. שמנו תיקים בשמירת חפצים ויצאנו לצהרים אחרון במסעדה מקומית שהמלון המליץ. מדובר במסעדה מצוינת וחדשה (ועם מזגן טוב) בשם Nisiotis (עוד לא מופיעה ב-google maps).

מונית מהעיר לשדה עלתה 20 יורו.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...