שוק התקווה: השוק הכי אותנטי בתל אביב

רחוב ראשי של שוק התקווה

שוק התקווה: השוק הכי אותנטי בתל אביב

שוק התקווה הוא אחד השווקים הכי אותנטיים בתל אביב. האווירה שם היא של שוק אמיתי, עם רוכלים שצועקים והרבה אוכל. מה שאהבתי בשוק זה שהוא רחב ואפשר ללכת שם בלי להרגיש צפיפות. לצד הבאסטות של הירקות, פירות, תבלינים ואטליזים תוכלו למצוא דוכנים המגישים מאכלים מעדות שונות כמו אוכל ארמני, תימני, פרסי , עירקי ועוד. 

תבליני נעמה שוק התקווה

איפה אוכלים בשוק התקווה?

המלבי הכי טוב

קצת מחוץ לשוק התקווה, על רחוב האצ״ל פינת קמואל, יש באסטה קטנטנה בלי שם. בבאסטה תוכלו למצוא פלודה, סחלב, קינוחים ואת המלבי הכי טוב בעיר. אפשר לבחור מלבי פרווה או חלבי ובלי שום התייפיפות מיותרת. הוא עדין, קרמי, מתוק במידה ועם מכה קלה של מי ורדים.
כתובת: האצ"ל פינת קמואל.

מלבי מעולה בשוק התקווה

הסאלוף שוק התקווה

הסניף הראשון של רשת המאפיות התימניות – הסאלוף. לרשת שני סניפים נוספים: בפתח תקווה ונחלת בנימין. תוכלו למצוא אצלם קובנה מעולה, לחוח, סאלוף, ג'חנון ומאפים תימנים נוספים.
אם אתם רוצים לראות את השוק מתעורר לחיים, לשיר עד צרידות עם הקבועים ולאכול לחוח או קובנה שהשניה יצאו מהתנור – לכו לסאלוף בשישי בצהריים. רק תתכוננו לזה שיהיה עמוס!
כתובת: רחוב התקווה 1, בתחילת שוק התקווה מכיוון רחוב האצ”ל.

לא רק בורקס

דוכן קטן ולא מתחנף בו תוכלו למצוא מגוון בורקסים ומאפים. אנחנו בחרנו להתפנק בבורקס מים ממולא תרד וגבינה. שכבות של בצק יופקה דקיק ורך שבין דפיו גבינה ותרד, כשהכל ביחד הופך למאפה שדומה יותר ללזניה מאשר לבורקס. 
יש גם אופציה לבורקס רק עם גבינה. 
כתובת: אצ"ל 55

לא רק בורקס שוק התקווה

מסעדת מאמא אסתר

מסעדה המגישה אוכל ביתי: תבשילים, בשרים על האש, כריכים ועוד. אנחנו עצרנו כי הציצה מעל דוכן האוכל המבושל צלחת עם לביבות ענקיות ויפות, התאים לנו בדיוק לרוח חג החנוכה ששרר באוויר. הלביבות האלו נקראות ערוק או עיגה – תלוי איזה בעירק הגיעו. הלביבות היו מעולות! כל כך טובות שלקחנו כמה למשפחה שנשארה בבית.

כתובת: רחוב התקווה 18. 

ערוק במסעדת מאמא אסתר

חנויות ודוכנים שווים

מעדני אמיגה

בסמטת האטליזים תוכלו למצוא את המקום בשוק התקווה שהפך את העמבה לסמל. יש המון חמוצים מסוגים שונים, זיתים מעולים ואחלה של עלי גפן. יש גם גבינות ויופי של אוכל מוכן לקחת הביתה בשישי, במיוחד מז’אנר המטוגנים. אבל הכי טוב – להסתכל עשרים דקות על מליון סוגי העמבה בצבעים, רמות תיבול ורמות חריפות משתנים, לבחור כמה לקחת הביתה. זה בין המקומות הבודדים שהצלחתי למצוא בו שום פרסי כבוש.
כתובת: נוריאל 8.

תבליני נעמה

אחת מחנויות התבלינים הוותיקות והעסוקות בארץ, שנוסדה בשנת 1963 על ידי נעמה עובדיה. החנות המדהימה, שבה הזמן כמעט עמד מלכת, עמוסה בכל טוב: פיצוחים בקלייה עצמית במקום, מאות סוגי ממתקים, פירות יבשים, רטבים, חומרי גלם לאפייה, לצד המון תבלינים, כולל כאלה שלא שמעתם עליהם מעולם ושאפשר למצוא רק שם.
כתובת: המבשר 4.

תבליני נעמה שוק התקווה

מקומות נוספים שעוד לא יצא לי לבדוק

בביקור שלי בשוק התקווה בדקנו מקומות נוספים, הכמות בבטן מוגבלת ולא הצלחנו לבדוק את כל המקומות שרצינו. לעומת זאת היו מקומות שבדקנו ולא נכנסו לרשימת המלצות פה כי לטעמנו לא היו מוצלחים. 

השלמות לביקורים הבאים שלי בשוק:

  • קפה מזרחי. (אצ"ל 24).
  • חביב מרכז הקובות (פינת נוריאל, מבשר 19).
  • מאפיית לחם בוכרי (חנוך 52).
  • מאפיית דילק (ההגנה 33).

יצא לכם לטייל בשוק התקווה?
שתפו אותנו בתגובות איזה תחנות נוספות אסור לנו לפספס!

המלצות נוספות לטיול בתל אביב:

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רחוב ראשי של שוק התקווה

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן