פעילויות, אטרקציות וסיורים לחנוכה 2021

פעילויות לחנוכה

פעילויות, אטרקציות וסיורים לחנוכה 2021

מתלבטים איפה לבלות בחנוכה? אספתי עבורכם שלל אטרקציות ופעילויות לחנוכה, שרובם מתאימים לכל המשפחה. הפעילויות יתקיימו על פי הנחיות משרד הבריאות לאותה עת.

מאפיית פאי אשדוד מאפים

תוכן עניינים

חנוכה בירושלים

לילה במלון קיסר עם סיור חנוכיות בירושלים

לילה על בסיס חצי פנסיון במלון קיסר הירושלמי עם סיור חנוכיות.

חוויית חנוכה הכוללת סיור רגלי היוצא מהמלון לאחר הדלקת נרות בשעה 17:00.
משך הסיור: 120 דקות.
מסלול הסיור: סיור בין השכונות החרדיות בירושלים, אשר במהלכו מספרים על החג, סוגי החנוכיות השונות ומנהגי החג בהתאם לתרבות מקומית. נספר על המגוון של הציבור החרדי הגר בשכונות האלו. נספר על עולם הישיבות השונות באיזור. נתחיל בשכונות מקור ברוך וזיכרון משה, ונמשיך את הסיור בשכונת גאולה, כיכר השבת ורחוב מאה שערים, שכונת שערי פינה ושכונת בית ישראל. נבקר במאפיות שאופות סופגניות אותן ניתן לרכוש מול המאפייה.

עלות: החל מ-669 ש"ח.

לחצו כאן לפרטים נוספים, תאריכים פנויים והזמנות

לילה במלון מוניפיורי עם סיור חנוכיות בנחלאות ירושלים

סיור חנוכיות בנחלאות ירושלים שבמסגרתו תבקרו בשכונות העיר ותצפו באור החנוכיות. והחופשה ממשיכה עם לילה במלון הבוטיק מונטיפיורי שממוקם במרכז ירושלים.

סיור חנוכיות בנחלאות ירושלים
נצא ממלון מונטיפיורי לשכונת שערי חסד, אחת משכונותיה החרדיות בנחלאות של ירושלים. נסתובב בסמטאות ונתרשם משפע החנוכיות שדולקות על אדני החלון של בתי התושבים.
תוך כדי המעבר משכונה לשכונה נלמד על מנהגי החג, מצוותיו, מקורותיו, שיריו וטעמיו.
נקודת המפגש: מלון מונטיפיורי.
משך הסיור: כשעתיים.
מועדי הסיור: תאריך בהתאם לשובר הנרכש בשעה 19:00.

לחצו כאן לפרטים נוספים, תאריכים פנויים והזמנות

רחוב המטריות בירושלים

חנוכה במתחם התחנה הראשונה בירושלים

הדלקת נרות חגיגית באוהל המרכזי 

באווירת החג מתחילה עם הדלקת נרות חגיגית באוהל המרכזי של התחנה הראשונה. הרב אברהם הנדל הרב של חב"ד בקעה יגיע ויעשה הדלקת נרות שמחה בו נשיר ביחד את שירי החג האהובים והכי חשוב יחולקו גם סופגניות למשתתפים.
מתי: 28.11-06.12  18:00
איפה: אוהל המרכזי בתחנה הראשונה
הכניסה חופשית

סדנאות יצירה
לכבוד חג החנוכה נקים עמדות יצירה בטרמינל של התחנה הראשונה ובהם סדנאות יצירה מודרכות  לכל הגילאים, לפעילות לילדים, לדייט שובב ולזמן איכות עם חברים.  עם שעווה , יצירת נרות ופסלונים, יצירה בזכוכית , עבודות פסיפס ועוד. 
מתי:
30.11, 01.12, 02.12, 05.12, 06.12
בשעות 12:00 עד 18:00
איפה: 
טרמינל בתחנה הראשונה
עלות:
 כ 50 ₪ תלוי סדנא
לינק לפרטים והרשמה: שעווהפסיפס

פסטיבל חנוכה – שירים ונפלאות

הצגות ומוסיקה לכל המשפחה מופעי קרקס והצגות מיוחדות ומושקעות לכל המשפחה.

בערב  זמרים והרכבים מיוחדים עם מופעי מוסיקה יהודית כמו: מורין נהדר, יוסילי זמיר,  להקת "הלב והמעיין",  גיל קופטש ולהקתו, תזמורת הלאדינו הישראלית ועוד.
איפה: תיאטרון אספקלריא 
לשעות ותאריכים ניתן להתעדכן באתר התחנה:  
https://www.firststation.co.il/
לרכישת כרטיסים:   https://aspaklaria.org/

ספורט סיטי
יומיים של פעילות ספורטיבית אתגרית: מתקן נינג’ה ישראל מקצועי ומרשים לילדים ובני נוער, קיר טיפוס עצום, אומגה ארוכה, מסלול קארטינג פדלים,

מסלול אתגרי לילדים, טרמפולינות, מתנפחי ספורט לכל הגילים, ועוד מספר רב של תחנות ספורטיביות לילדים ולקטנטנים.

בנוסף גם מופעי ג’אגלינג, מסיבות זומבה אוזניות, אימוני פיטבול והפעלות טרמפולינות. 
מתי: 01-02.12  10:00 ל-16:00
איפה: האירוע  יתקיים באזור מקורה שיאפשר פעילות סדירה גם במידה וירד גשם.
לינק לפרטים: לחצו כאן
הכניסה חופשית

פסטיבל קינוחים
יריד מתוק עם מגוון קינוחים לכבוד החנוכה ולכבוד השבת. בין הדוכנים תמצאו, פצצות שוקולד נמסות, קאפקייקס משוגעים מושקעים, מקרונים, בצק עוגיות אכיל, קרפים  ועוד.
 אירוע זה נעשה בשיתוף פעולה עם קונדיטה אתר שהוקם בתקופת הקורונה על ידי שתי נשים יזמיות, מיכל פרוכטמן וטל יעקובי כהן .שמרכז קונדיטוריות ומאפשר הזמנות  בקלות ובנוחות.
מתי: 02.12 18:00- 22:00, 03.12 10:00-15:00
איפה: הארוע יתקיים באוהל המקורה במרכז המתחם
לינק לפרטים: לחצו כאן,  
הכניסה חופשית

חנוכה בעמק במעיינות

'בונים ציונות' במרכז סיור מעיינות

מה: פעילות 'כאן בונים ציונות' בה המשתתפים ישחזרו את חוויות מבצע ההתיישבות הנועז ביותר: הקמת יישובי חומה ומגדל בחוויה אורקולית, ציונית, גיבוש והרפתקה לכל המשפחה. עוד במרכז הסיור –  מתחם יצירה, סיורים מגוונים למיטיבי לכת, מיטיבי קשב ומשפחות ברחבי הגליל בהדרכת מדריכי המרכז ומשחק חפש את המטמון אינטראקטיבי באזור העמק.

היכן: מרכז סיור גלבוע-מעיינות בקיבוץ מירב

מתי:  פעילות 'כאן בונים ציונות' 30/11-6/12 בשעות 10:00,12:00,14:00,16:00

מחיר: 25 ₪ למשתתף (מעל גיל 6)

לפרטים: רכישת כרטיסים ורישום  https://tickchak.co.il/22343

 

חלוצים, נרות ומים: חנוכה בגן השלושה

מה: חוגגים חנוכה בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) בו זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות (נעים גם כשבחוץ קריר), בריכות טבעיות ומתקני משחקים, לצד מוזיאון 'עקבות בעמק' על שני אגפיו – באגף המורשת 'חומה ומגדל' – אתר משוחזר בגודל אמיתי של ראשון יישובי חומה ומגדל (תל עמל), בשחזור צריף מגורים, מטבח וחדר אוכל, חצר עם כלי עבודה – ניתן למלא דליים בחצץ ולשפוך לתוך החומה, מכבסה עם גיגית וקרש כביסה ומגדל שמירה גבוה. המבקרים יכולים להתלבש כחלוצים וחלוצות 'ולעבוד' בחצץ ובמכבסה ממש כמו באותם הימים ובאגף הארכיאולוגי: באולמות המוזיאון מוצגים פריטים עתיקים רבים הקשורים למורשת חג החנוכה ולמאור בעת העתיקה. משפחות וילדים מוזמנים לבקר ולצעוד ב'שביל' נרות החרס – סיירו בתצוגות וגלו נרות וכלי חרס נדירים ממגוון תרבויות קדומות, לרבות מיוון העתיקה.

בנוסף בימי החג: מיצג מולטימדיה המדמה עלייה לקרקע והקמת יישוב חומה ומגדל, כאשר המבקרים לוקחים חלק בחוויית העלייה אל הקרקע של היישוב, מרגע ההתכנסות, הנסיעה במשאיות, בניית נקודות הישוב החדשות ועד היום; סדנאות מיוחדות ליצירת פנסי פח; סיורים מודרכים באולמות המוזיאון ברוח החנוכה ובדגש על כלי המאור ושרידים מיוון הקדומה.

היכן: הגן הלאומי גן השלושה – סחנה

כמה: מחיר כניסה לגן – 39 ₪ למבוגר, 24 ₪ לילד (5-14). סדנת הפנסים בתוספת 10 ₪, יתר הפעילויות כלולות במחיר.

מתי: שעות פעילות הגן בימי החג – 08:00-16:00. מיצג מסע העלייה אל הקרקע – 30.11-2.12 בשעה 13:00; סדנת פנסי פח 1-2.12; סיור מודרך במוזיאון הארכיאולוגיה – 1-2.12 בשעה 11:00.

לפרטים והרשמה: 04-6581017, 04-6586352  homa@gan3.co.il

סיורי אנרגיה מדליקה בחוות הרוח

מה: בין טורבינות רוח ענקיות ומאגרי מים האוגרים אנרגיה ואל מול נוף עוצר נשימה של עמק המעיינות והרי הגלעד בגובה 500 מטרים נכיר את עולם האנרגיה המתחדשת: חוות הרוח בגלבוע מזמינה את כל המשפחה לסיורים בימי חג החנוכה. הסיור כולל תצפית מרהיבה על עמק המעיינות, סיור באוויר הפתוח בין טורבינות רוח עצומות ממדים ותצפית אל פרויקט האגירה השאובה. כולל צפייה בסרטון מרתק במרכז המבקרים על כוחה של הרוח.

היכן: חוות הרוח בגלבוע

מתי: ימי חג החנוכה (למעט שבת), סיורים בשעות 10:30, 12:30

מחיר: 30 ₪ למשתתף (מעל גיל 5)

לפרטים: רכישת כרטיסים https://tickchak.co.il/13609

עששיות בנהריים בגשר

מה: שלל פעילויות מיוחדות בחוויית נהריים בגשר, בתוכן גם חנוכת המייצג החדש בחוויית נהריים, חוויה אור-קולית המספרת על חזונו של פנחס רוטנברג והגשמתו – תחנת הכוח ההידרואלקטרית הראשונה בארץ ישראל; סיפורם מעורר ההשראה של חלוצי גשר; הכרות עם סיפור גבורתה ועיטור המופת לו זכתה אסתר ארדיטי חובשת בחיל האוויר המונצחת באתר ובנוסף – סיורי עששיות מיוחדים לחנוכה! לאחר טקס הדלקת נרות חגיגי בחנוכייה ייחודית שנמצאה בהריסות מפעל החשמל בנהריים, נרד עם עששיות מעבר לגדר הגבול לחזות בנהר הירדן, בגשרים העתיקים שמעליו ובחאן הממלוכי הקסום שאותם נאיר על ידי העששיות והסיפורים.

היכן: חוויית נהריים בגשר

מתי: הפעילות בכל ימי חג החנוכה; סיורי העששיות הליליים בתאריכים 29/11, 30/11, 1/12

מחיר: סיורי העששיות הליליים בשיתוף חברת החשמל הינם ללא תשלום וכפופים לרישום מראש

לפרטים: רישום לסיורי העששיות – https://tic.li/9ydwmAO , מידע נוסף:  04-6752685

חנוכה של סודות ב'סודות בשדות'

מה: מסלול טיול ייחודי המשלב אתגר וכיף: ניווט, נופים וחיות בר, מתקנים ומשימות מפתיעות בשלוש שעות של חוויה משותפת המתאימה למבוגרים ולילדים מגיל 8.

היכן: קיבוץ טירת צבי

מתי: בימי חג החנוכה (למעט שבת), בין השעות 8:00-15:00

מחיר: 50 ₪ למשתתף מגיל 8, קבוצות מעל 10 משתתפים – 40 ₪

לפרטים: הפעילות ברישום מקדים בטלפון – 073-3744122 

חנוכה בגליל מערבי

סדנה להכנת נרות מיוחדים וריחניים לכבוד החנוכה

האמנית הדרוזית ספאא חי'ר מפקיעין מזמינה את המבקרים בגליל המערבי להגיע לסדנת הכנת הנרות שלה. בסדנה תלמד ספאא את המשתתפים את תהליך הכנת הנרות מתחילתו ועד סופו בשילוב סיפורה האישי, סיפורים על התרבות הדרוזית ממנה מגיעה ועל אחד הכפרים הותיקים בגליל – פקיעין. בסופה של הסדנה, כל אחד מהמשתתפים ייקח עמו נר ריחני ומיוחד שהכין בעצמו!

מחיר: 50 ₪ למשתתף
מתי? ימי שבת – 27.11, 4.12 | בשעות: 11:00-12:30 (משך הסדנה כשעה וחצי)
איפה? מרכז המבקרים ספאא, פקיעין
טלפון לבירורים והזמנות: 072-3971125

אורות ועששיות בנקרות : חנוכה של אור בראש הנקרה

סיורי העששיות באתר התיירות ראש הנקרה הפועלים בחגים ובחופשות מאפשרים למשפחות לחוות את האתר בצורה אחרת לגמרי. בחנוכה, חג האורות, מלבד פעילות היום (9:00-16:00) הכוללת ירידה ועלייה ברכבל עם נוף מדהים לים וכמובן – ביקור בנקרות היפהפיות, לאחר שעות סגירת האתר יתקיימו גם סיורי עששיות ליליים, החל מהשעה 17:15. 

בין היתר כוללים סיורי העששיות, המומלצים למשפחות – נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות, סיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שגם הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה בו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה במיצג האור קולי. בסיום הסיור – הדלקת נרות חנוכה שמחה וחגיגית בין הנקרות עם שירי החג באווירה לילית קסומה.

שימו לב! למעוניינים להעשיר את החוויה בפעילויות היום- ניתן לשלב גם רכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף (בתשלום נוסף); להשכיר אוזניות (במחיר 10 ₪ למבקר) להדרכה קולית ב-6 שפות כאשר המבקרים עוברים ב-12 תחנות שמע שונות בהן מקבלים הדרכה על ההיסטוריה של האתר, הגיאולוגיה המיוחדת, החי והטבע באזור; ליהנות מבית הקפה – 'קפה מול הים' ומדוכן שיקיים טבעיים –'ראש בריא' ועוד.

סיורי העששיות הליליים יתקיימו בימי החנוכה בתאריכים 29-30.11, 1-2.12 מהשעה 17:15. מחיר הסיורים הליליים  – 54 ₪ למבוגר, 48 ₪ לילד (3-18),  משך הפעילות שעה ורבע, יש להגיע לרכבל 10 דקות לפני המועד. הפעילות תלויה במזג האוויר וברישום מראש באתר ראש הנקרה.

נקרות בראש הנקרות

חנוכה בחבל מודיעין

חבל מודיעין ואזור יער בן שמן, המקום בו חיו ופעלו המכבים, בו לחמו בגבורה ויצרו את האתוס המלווה אותנו עד היום, הוא המקום הנכון לבלות בו בימי חג החנוכה.

במהלך חופשת חנוכה, בתאריכים 30.11 עד 6.12, כ"ו כסלו עד ב' טבת, עמותת תיירות חבל מודיעין מציעה במרחב הכפרי של יערות בן שמן פסטיבל חם במיוחד עם שלל פעילויות מגוונות לכל המשפחה.

הפסטיבל מתקיים בשיתוף מעגלים, קרן קימת לישראל ורשות העתיקות ובחסות מפעל הפיס.

תחנת מידע | בכניסה לאתר קברי המכבים

בכדי להתמצא בשפע פעילויות הפסטיבל, תפעל במהלך חופש חנוכה תחנת מידע בשיתוף קק"ל ממנה יצאו סיורים מודרכים חינמיים שינסו להתחקות אחרי תעלומת קברי המכבים ויצעו הכירות עם יער בן שמן, הריאה הירוקה של גוש דן. ההדרכות יצאו בכל שעה עגולה בשעות הפעילות של תחנת המידע. משך הסיור כשעה וחצי (לא מתאים לעגלות).

רביעי – חמישי, 1.12-2.12: 09:00-15:00

שישי, 3.12: 09:00-15:00

שבת, 4.12:  סגור

ראשון 5.12: 09:00-15:00

הפנינג ארכאולוגיה | חניון אנדרטת יהדות לוב, יער בן שמן

חוויה צבעונית ומלאה בפעילויות לכל המשפחה, הכוללת סדנאות ארכאולוגיה והתנסות בחפירה עם צוות רשות העתיקות, סדנאות איכות סביבה ויצירה מחומרים ממוחזרים והדגמת זהירות באש עם כבאית של קק"ל, מעגל מתופפים, שחקנים מחופשים למכבים ומוזיקה חיה עם ה'קטר' של מעגלים. באנדרטת יהדות לוב ידריכו מתנדבים מעמותת יהדות לוב. הדרכות בעתיקות תל חדיד ובשרידי המצודה החשמונאית שנחשפה לאחרונה יתקיימו לאורך היום על ידי ארכאולוגים מהחוג לארכאולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

ההשתתפות ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

יום חמישי 2.12: 9:30-15:00

שישי 3.12: 09:00-13:00

לפרטים נוספים: www.thm.org.il

הצגת "אחרוני המכבים" | ביער בן שמן

מופע "אחרוני המכבים" של תיאטרון אספלט יתקיים במעבה יער שמן והוא מפגש קומי לכל המשפחה. המופע מציג את סיפורם של שלושה לוחמים יהודים מימי החשמונאים לצג טקסטים עתיקים, אקרובטיקה, נגינה בכלי נגינה עתיקים, שירת פיוטים, להטוטי חרבות והרבה הומור בריא.

ההשתתפות ללא תשלום, בהרשמה מראש בלבד.

מיקום מדויק יימסר לנרשמים. מספר המקומות מוגבל.

יום שלישי 30.11: 10:00 ו-12:00

לפרטים נוספים והרשמה: www.thm.org.il

הדלקת נר שלישי | בבית הכנסת היכל נחמיה בישוב גבעת כ"ח

קהילת עולי ק'וצין הקימה בגבעת כ"ח בית כנסת ייחודי המשחזר את ההיכל המפואר מבית הכנסת המקורי של הקהילה בדרום הודו. בחצר בית הכנסת נבנה העתק לקבר הצדיק של הקהילה – רבי נחמיה בן אברהם. באירוע הדלקת הנר יחשפו המבקרים לחוויות מההילולה של רבי נחמיה המתקיימת בחנוכה בכל שנה וכן את סיפורו האישי של חבר הקהילה, נחמיה נחמיה, על חווית חנוכה בקוצ'ין. בנוסף, יתקיים סיור בחדר המורשת של הקהילה וכן טעימה מהתרבות המיוחדת של יהדות קוצ'ין, זאת כמובן לצד הדלקת נרות מסורתית עם מזמור שיר חנוכה בניגון מיוחד.

מספר המקומות מוגבל. ההשתתפות בהרשמה מראש ובעלות של 10 ₪

יום שלישי 30.11: 19:00

לפרטים נוספים והרשמה: www.thm.org.il

הדלקת נר רביעי | מושב ברקת

בהדלקת הנרות המסורתית בנוסח קהילת חבאן -'דשנת בשמן ראשי…'. המבקרים יזכו להיחשף למנהגי העדה החבאנית בחג החנוכה ואל המסורת של יהדות חבאן בכלל. בערב תערך הדגמה קצרה של טקס החינה המסורתי לצד טעימות של מאפים חבאנים מיוחדים לחג החנוכה שיוגשו למבקרים בבית משפחת טובה הלל במושב.

מספר המקומות מוגבל. ההשתתפות בהרשמה מראש ובעלות של 10 ₪.

מיקום מדויק יימסר לנרשמים.

1.12, יום רביעי בשעה: 16:30

לפרטים נוספים והרשמה: www.thm.org.il

הדלקת נר חמישי | בית הכנסת ביישוב מבוא מודיעים

הדלקת הנרות תתקיים בבית הכנסת במבוא מודיעים, אחד מבין המבנים היחידים ששרדו את השריפה הגדולה בישוב בשנת 2019. הקהילה המיוחדת, משמרת את מסורתו העשירה של הרב המזמר – הרב קרליבך. המבקרים יזכו לקחת חלק בערב מוסיקלי, חוויתי ושמח של שירי חנוכה שילוו בנגינתם של בן ציון סולומון ובניו לצד סיפורים על קהילת קרליבך ועל בית הכנסת ששרד את השריפה בישוב.

ההשתתפות ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

2.12, יום חמישי בשעה: 16:00

לפרטים נוספים והרשמה: www.thm.org.il

"חמים ופתוח" – בתים פתוחים מארחים | שילת, כפר רות ולפיד

סוף שבוע שכל כולו ביקורים מרגשים בשילת, כפר רות ולפיד. התושבים פותחים את ביתם ואת ליבם ומזמינים את הקהל להתארח ולפגוש בחלל ביתם את האומנים, היצרנים והחקלאים של חבל מודיעים. בכל בית המבקרים יקבלו הצצה להרכבים מרעננים ואיכותיים שיחשפו אותם לאמנות יפה, עיצוב מקומי, טקסטיל, טקסטיל, קולינריה, מוזיקה, קוסמטיקה מהטבע ועוד מוצרים מוקמיים נהדרים נוספים.

הכניסה חופשית.
יום שישי, 3.12: 09:30-14:00

יום שבת, 4.12: 10:00-16:00

ניווט משפחות "בעקבות המכבים" עם עמותת ניווט חבל מודיעין | חניון 'יער ברזיל', יער בן שמן

ברחבי הטבע הירוק שמסביב לקברי המכבים, יתקיים משחק ניווט עממי למשפחות וחידון נושא פרסים. מדובר בפעילות משפחתית מאתגרת ומגבשת לכל המשפחה.

משפחות עם ילדים, זוגות ובודדים.

ההשתתפות בהרשמה מראש בעלות מוזלת של 60 ₪ למשפחה. מחיר בהרשמה בשטח: 80 ₪ למשפחה.

שישי – ראשון 3-5.12 שעות: 9:00-12:00

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.nivutbekef.com/

בעקבות האור | פארק נאות קדומים

סיפורי המכבים ונס פך השמן לצד פעילות ייחודית וסיורים מרתקים לכל המשפחה.

במהלך היום יעברו המבקרים שלל פעילויות שנותנות הצצה לאורך חייהם של החשמונאים: מה היתה החשיבות הגדולה של שמן הזית בחייהם? מה היו השימושים השונים בו? מאיפה הגיעו שמני הזית המובחרים ביותר למנורת בית המקדש? כל אלו  לצד תלבושות מיוחדות ברוח התקופה, פינות יצירה, סדנאות להכנת נרות שמן, כתבי חידה חשמונאים התנסות בהפקת שמן זית בבית הבד במקום ועוד.  

בעלות של 45 ₪ לאדם מעל גיל 3.

רביעי – חמישי, 1.12-2.12: 9:00-16:00

שישי, 3.12: 09:00-13:00

שבת, 4.12: סגור

ראשון, 5.12: 09:00-16:00

כניסה אחרונה עד שעתיים לפני סגירת הפארק.

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.n-k.org.il/hanukkah-2021/

חנוכה בכפר חשמונאי | שילת

לאורך כל השנה פועל בישוב שילת כפר חשמונאי משוחזר שחושף את המבקרים לחייהם של החשמונאים. בחנוכה מצפות למבקרים בו פעילויות חדשות ומיוחדות הכוללות את המחזמר "מתתיהו מספר; מחזמר אינטראקטיבי המשתף את הקהל, מטווח חץ וקשת, יצירת שמן זית בבית הבד במקום, יצירת נרות שמן מחמר, הדגמת הטבעת מטבעות חשמונאים, כתיבה בקולמוסים, פינת חי ויצירת שקית צמחי מרפא.

ההשתתפות בהרשמה מראש.

בעלות של 50 ₪ לאדם ועד 200 ₪ למשפחה גרעינית

פתוח לאורך כל ימי הפסטיבל. שני – שלישי, 30.11-6.12

משך הפעילות כשעתיים וחצי. ניתן לערוך פיקניק במקום.

לפרטים נוספים והרשמה: 054-4480463

"באנו חושך לגרש"- חוות הזיתים אלאדין | כפר רות

בחוות הזיתים אלאדין יתקיימו סיורים משפחתיים בנושא הזית ושמן הזית בהם המבקרים יקבלו הצצה להפקה של שמן זית בבית הבד ואל הדרך בה הדליקו איתו את המנורה בבית המקדש לצד שימושים נוספים של עץ הזית. בחווה יתקיימו פעילויות חווייתיות הכוללות מסיק וכבישה של זיתים והכנת סבון משמן זית לצד האכלת תרנגולות חופש, טחינת חיטה ואפילו אפיית פיתות!

בעלות של 35 ₪ לאדם מעל גיל שנה וחצי.

פתוח לאורך כל ימי הפסטיבל.

סיורים בהרשמה מראש בשעות: 9:30, 11:30, 13:30, 15:30

לפרטים נוספים והרשמה: 054-3141822/4

סדנת טעימות שמן זית במשק לוין | מזור

בסדנת הטעימות המתקיימת במשק לוין יטעמו המבקרים זנים שונים של שמן זית הגדלים בכרמים של משפחת לוין. המבקרים יזכו ללמוד כיצד טועמים נכון את הזית, איך לזהות את ההבדלים בין הטעמים ועל מה לשים דגש כאשר בוחרים שמן זית.  ההדרכה מבוצעת על ידי ד"ר אבינועם לוין וקרן אורבך לוין, טועמי שמן זית מוסמכים וטועמים בפאנל מרכז של תו האיכות של מועצת הזית. כל השמנים בסדנה הינם כתית מעולה בכבישה קרה, בעלי תו האיכות של מועצת הזית, זוכי מדליות בתחרויות בארץ ובעולם וכשרים למהדרין.

השתתפות בסדנה בהרשמה מראש. הסדנה אינה מתאימה לילדים.

בעלות של 30 ₪ לאדם.

שלישי, 30.11 בשעות: 11:00 ו- 17:00

לפרטים נוספים והרשמה: 052-5613210

חנוכה באשדוד

במהלך ימי חנוכה, החברה לתיירות אשדוד, יחד עם מדריכים ומורי דרך מקומיים, ארגנו לתושבי העיר ולמבקרים סדרת סיורים מרתקים ופעילויות לכל המשפחה, בכל יום סיור אחר.

במהלך ימי החג תוכלו לטייל עם עששיות לאורך קו החוף יחד עם השקיעה, להכיר את העולם המופלא של ציורי הגרפיטי בעיר, לפגוש את בעלי החיים המתגוררים בלב טבע האורבני, וגם ללמוד ללקט ואף לטעום מעולם הצומח העשיר. בנוסף תוכלו גם לגלוש על החולות, להכין ספינג'ים ולהעיף עפיפוני אקרובטיקה.

הכנת ספינג'ים לחנוכה וסיור עששיות

29/11 בשעה 16:00. מחיר 45 ₪

להצטרף לסיור עששיות לאורך החוף, בו לומדים מי מזין את הים? כמה זנים של בעלי חיים יש בים? אלו אוצרות טבע טמונים עמוק בים ועוד. בסיום הסיור מכינים יחד ספינג'ים חמים וטעימים לאורה של עששית.

גרפיטי קידס.

30/11 בשעה 17:00 מחיר: 37 ₪

בין סמטאות העיר שוקקי החיים,  מתגלה עולם מסקרן של אמנות עכשווית. במהלך הסיור שומעים את התהליך שמאחורי התופעה, מכירים  את המרחב הציבורי ודמויות מרכזיות שצבעו את הרחובות, ולסיום משתתפים בסדנה פעילה וחוייתית בה הופכים קיר רגיל ליצירת אומנות משותפת וצבעונית.

הצומח והחי בנחל לכיש.

1/12 בשעה 10:00. מחיר:  30 ₪

מכירים את הסיפור של נחל לכיש, וצופים יחד בחיי הטבע העירוני שנוצרו במקום, ובנדידת הציפורים. המשתתפים בסיור יקחו חלק גם בתהליך של בדיקת איכות המים בנחל, הקובע אם מותר לקיים את השייט. כיאה לחג, את הסיור מקנחים עם סופניות.

גלישת חולות

2/12 בשעה 14:30. מחיר: 72 ₪

בראש הדיונה הגדולה באשדוד מציעים פעילות מאתגרת ומפתיעה בעוצמתה- גלישה חוויתית על גבי חולות לבנים, המהווים שריד אחרון של חולות נודדים במרכז הארץ. לצד הגלישה יחכה למבקרים מתחם עם פינת זולה, מוזיקה, משחקים, קפה וכיבוד קל.

סיור ליקוט צמחים.

3/12 בשעה 14:00. מחיר: 53 ₪

השפע בטבע – ליקוט צמחים אכילים ובריאים בטבע. הסיור מכירים את צמחי העונה האכילים שנמצאים בשדות, טועמים, מטיילים, מלקטים, ומבינים איזה שפע יש בשדות. בסיום הסיור מכינים יחד סוכריות מן הטבע 

סיור צפרות בנחל לכיש.

4/12 בשעה 10:00. מחיר: 10 ₪

יוצאים אל הטבע עם משקפת, ומכירים את בעלי הכנף בנחל לכיש, ובעזרת מגדיר לומדים לזהות את הסוגים השונים. סיור מחקרי וחוויתי הלוקח אותנו לריאה הירוקה של העיר.

סיור עששיות ומופע אור קולי במצודה.

5/12 בשעה 19:00. מחיר: 45 ₪

סיור מרתק לאורך קו החוף לאורן של עששיות, המסתיים באתר המצודה העתיק, במופע מיוחד, מרשים ועשיר באפקטים, הנע בין קירותיה העתיקים המקוריים  של המצודה, ומספר את סיפורה של אשדוד – החל מימי האדם הקדמון, דרך הפלישתים ועד ימינו, מזווית ראיה ייחודית. הים, שגליו האינסופיים מלטפים את חופי אשדוד מיליוני שנים, הוא זה שמספר את ההיסטוריה של העיר.

סדנה להטסת עפיפוני אקרובטיקה.

6/12 בשעה 15:00. מחיר 43 ₪

להכיר את תולדות העפיפונים ולהתנסות בהטסה של עפיפון אקרובטי – עפיפון עצום בגודל 2 מטרים וחצי.

להיכנס לתוך עולמם המופלא של העפיפונים, דרך ההיסטוריה העשירה שלהם ועד ימינו, וייתן הדרכה מפורטת על הדרכים הכי טובות להטסת עפיפונים בכלל, ועפיפוני אקרובטיקה בפרט. כל משפחה תקבל עפיפון אקרובטיקה משל עצמה, אותו תסיים להרכיב, ולאחר מכן, לקראת השקיעה, תעיף את העפיפון שלה אל השמיים.

פרטים והרשמה תוכלו למצוא באתר תיירות אשדוד.

פסטיבל עמים וטעמים אשדוד

חנוכה בירוחם

סדנת ליקוט צמחי מדבר

סדנת ליקוט צמחי מדבר עם בחיתה- אישה בדואית מהכפר רחמה. נצא לסיור קצר בחווה ונתבונן בצמחי המדבר שצומחים באופן טבעי, נבחין בהבדלים בינם לבין הצמחים שנשתלו בחווה באופן מלאכותי. נתנסה בהכנת מי סבון מצמח הגייסום ששימש את הבדואים בעבר לשטיפת ידיים ומקלחת. 

הסדנא כוללת כמובן גם הכנת פיתות והסבר על חיי הבדואים באופן כללי ועל היישוב רחמה בפרט.  

איפה?  חוות ההר הלבן
מתי? 30/11-1-2/12 בשני סבבים – 10:00-11:30 ושוב ב- 12:00-13:30
מחיר:  50 ₪ למשתתף
לפרטים נוספים והרשמה:  נטע| 0546734586

סיור חנוכיות בירוחם

אתם מוזמנים לחוויה של סיפורים וטעמים נתחיל בבית המייסדים שהולך ומוקם במבוא לסיפור הירוחמי . נמשיך בסיור עירוני אשר יוביל אותנו דרך פינות קסומות בירוחם לשפע של חנוכיות בשכונה החרדית מראה קסום המחמם את הלב נסיים בסדנת ספינג' ותה חם אצל המבשלות של ירוחם 

הסיור מתאים לבני  10-100 

תאריכים: 1/12,2/12,3/12,5/12

נפגשים בשעה 17:00 בבית עתיד במידבר נחל צין 2 ומסיימים כשלוש שעות אחרי 
ניתן להזמין גם רק את הסיור או רק את הסדנא למי שרוצה

איפה?  בית עתיד במידבר נחל צין 2
מתי? 1-2/12, 5/12 בין השעות 17:00-19:30
מחיר: 50 ש"ח לסיור. לסיור כולל סדנת ספינז' – 80 ש"ח
לפרטים נוספים והרשמה: שי, 0505914174.

סיור לילי מדברי בניחוח מוזיקלי

בחג האור רבים מאתנו יורדים אל ממלכת המדבר, דווקא כדי למצוא פינה חשוכה ושקטה, תחת שמי המדבר המכוכבים. רעואל קסל, מדריך במדבר ונגן, מזמין אתכם להצטרף לחוויה לילית מיוחדת בנחל חצץ, בין ירוחם לשדה בוקר. בסיור לילי ייחודי, נצעד בואדי, נצפה בכוכבים עם תה מתוק וחם ביד, ונבקר בבור נבטי מדהים, בו נשלב קולות ולבבות (ואולי גם לביבות:) באווירת חנוכה אינטימית וחורפית.

מתי? 2.12.2021 בין השעות – 18:30-21:30.
למי מתאים? למשפחות עם ילדים גדולים (8 ומעלה) ולמבוגרים.
* המסלול כולל הליכה קלילה של כ-25 דק' לכל צד ומצריך ירידה מעט תלולה אך קצרצרה אל תוך הבור.
איפה? חניון לילה נחל חצץ, https://waze.com/ul/hsv2zb8cwy
מתי? 2/12/2021 בין השעות 18:30-21:30. 
מחיר:  60 ₪ למשתתפ/ת (ילדים עד גיל 3 ללא תשלום).
לפרטים נוספים והרשמה: https://form.jotform.com/213033126633444

לילות כוכבים במכתש ירוחם

מסע אל קצה היקום בו מדריכי שירת הכוכבים יקחו אתכם לסיור שמימי מרתק, מהתפתחות האסטרונומיה ועד התגליות הגדולות בנות זמננו. מסע בו נספר על הכוכבים הפיזיים – כדורי גז גדולים המאירים את לילותינו, ועד לכוכבים שכותרים להם כתרים, וקושרים בהם שירים, סיפורים ואמונות. לרשות המשתתפים יעמדו מדריכים מנוסים ושדה עם מספר טלסקופים גדולים מאוד, דרכם נחדור לעומק השמיים. נצפה בכוכבי הלכת, נכיר גרמי שמיים עמוקים, מכתשי הירח, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות – מה שהשמיים יספקו לנו בליל התצפית.

  • לרשות ולנוחיות המשתתפים יהיו מחצלות לישיבה, כרבוליות ותה צמחים חם.
  • אורך הפעילות – כשעתיים 

איפה? מכתש ירוחם. מיקום מדויק יועבר לנרשמים, ההגעה עצמית עם רכב פרטי

מתי? 29-30.11, 1-2.12, 4-5.12, בשעה 19:30.

מחיר: 80 ₪ לאדם

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.shiratkochavim.co.il/ 

באנו חושך לגרש – טיול משפחתי לאור עששיות במוקד כנפי קק"ל בפארק אגם ירוחם

נטייל בחשיכה לאור עששיות. נחוש ונלמד על חיי הלילה בפארק (האם ער הוא, או שמא הולך לישון), נשמע סיפורי גבורה, נתרגש מאגדות וצ'יזבטים מרתקים אשר יילוו אותנו לאורך המסלול. נשמע על היערות והפארקים של קק"ל, פיתוחם וחשיבות השמירה על הניקיון. נכיר את קק"ל ופעולותיה למניעת אש. נדליק נרות חנוכה ונקנח בתה צמחים טעים וחמים!

איפה? מוקד כנפי קק"ל, פארק אגם ירוחם.
מתי? יום ראשון, 5.12 בשעה 16:45
מחיר: 10 ₪ למשתתף
לפרטים נוספים והרשמה: 1-800-350-550.

סדנת יצירת מחזיק מפתחות ברקמה בדואית מסורתית – עג'ראם

זמן יצירה מלא בהשראה בסדנת רקמה בדואית מסורתית עם נשות הכפר רחמה. נתחיל בכוס תה בדואית ונשמע את הסיפור העוצמתי של נשות הכפר בהקמת המיזם פורץ הדרך – מתפרת עג׳ראם, ומשם נמשיך ליצירה של מחזיק מפתחות המבוסס על הרקמה הבדואית המסורתית שנהגו הנשים הבדואיות בעבר לרקום על שמלותיהן. מלאכה זו הייתה עבורן הזדמנות לביטוי עצמי ויצירה מעבר למלאכות היומיומיות. אלו היוו השראה ליוצרות הצעירות של עג׳ראם לתת ביטוי ליצירתן וליצור מוצרים שמשמרים את המסורת ויחד עם זאת משלבים אלמנטים וצבעים מודרניים מחייהן היום.

סדנת מחזיק מפתחות סדנה קלילה של שעה עד שעה וחצי להכנת מחזיק מפתחות בסגנון בדואי המשלב דוגמאות רקמה מסורתיות.

משך הסדנה כשעתיים. מתאים החל מגיל 9.
איפה? בית עתיד במידבר, נחל צין 2 ירוחם
מתי? יום חמישי, 2/12 בין השעות 10:00-12:00
מחיר? 40 ש"ח למשתתפ/ת
לפרטים נוספים והרשמה 050-7984012

חנוכה בדרום

הפנינג חקלאי לכל המשפחה בחוות בודדים

במסגרת פרויקט "מאירים ת'ארץ", ביוזמת ארגון השומר החדש, יצאו עשרות משפחות להתנדבות חקלאית משמעותית בחנוכה. 

ארגון השומר החדש, מוציאים לפועל כבר שנה שנייה ברציפות, את פרויקט "מאירים ת'ארץ" בשותפות רחבה עם מועצות, חוות וחקלאים. הפעילות תיערך בחג החנוכה בין התאריכים 5-6.12 ותכלול התנדבות ביערות ובאתרי טבע ופעילות חוויתית לילדים ולכל המשפחה.

הפעילות פתוחה לקהל הרחב, ותהייה משפחתית, ערכית וחווייתית – הפנינג חקלאי בדרום למשפחות שישלב התנדבות ביערות, באתרי הטבע, בשטחים החקלאיים ויספק פעילות חווייתית לכל המשפחה, בעלות סמלית של 15 ₪ בלבד מגיל 5 ומעלה.

המשפחות יוכלו לבקר ולהנות ביער להב וחוות הר שמש או בשמורת בתרונות רוחמה וחוות אמירי יוסי, שם יתנדבו בניקוי יערות ויטיילו בשמורה, יבקרו בחוות בודדים, יפגשו חוואיים וישתתפו בפעילויות יצירה ושוק איכרים.

לפרטים נוספים והרשמה: https://bit.ly/3r39sXJ

חנוכה באילת

פסטיבל האורות באילת

לאורך כל ימי החנוכה, תלבש טיילת האייס מול באילת אווירה שכל כולה צבע, מוזיקה וחגיגת אורות. בפסטיבל יוקמו שלושה מיצגי אור ענקיים; מערת לדים באורך 15 מ' המורכבת מ-8 קשתות מוארות בשלל צבעים בה יוכלו המבקרים להתהלך. פרצוף מתנפח ענק בגובה של כ-4 מ', שיואר בוידיאו מפינג בטקסטורות ואנימציות בקצב מסחרר ובצבעים משתנים ומבנה בסגנון אירופאי בגובה של כ-7 מ' אשר יואר באורות צבעוניים מתחלפים.
בנוסף למיצגי האורות, לאורך הטיילת יהיו פזורים פסלים חיים רבים, רקדנים ושחקנים שכולם יהיו מאופרים ולבושים באלמנטים מאירים מיוחדים ברוח הפסטיבל. תוקם גם עמדת צילום מיוחדת בה יוכלו המבקרים למדוד ולהצטלם עם כנפי פרפר מוארות ענקיות ויתקיימו הופעות של נגן רחוב אשר ינגן בכלי נגינה מאורים.

פסטיבל אורות – חנוכה 2021, בין התאריכים 29/11-2/12 בשעות 17:00-20:00.
פתוח לכולם ובחינם! טיילת האייס מול -קאמפן 8, אילת.

נסיעה בכביש 10

כביש 10 הוא דרך נוף מדהימה ואחד מהכבישים הארוכים בישראל. אורכו 182 ק”מ והוא מקביל לגבול בין ישראל ומצרים. הכביש בדרך כלל נפתח לתנועה אזרחים פעמיים בשנה: בסוכות ובפסח.

הנסיעה לאורך הכביש המבודד מבטיחה נופים מדבריים מסתוריים, הצצה אל מרחבי סיני ופנינות חמד קטנות וחבויות.
כביש 10 הוא גם ציר ההגעה הנוח ביותר למרחב הר כרכום והר עריף.

הכביש יפתחו לציבור הרחב בתאריכים 29.11-5.12 מחמוקי ניצנה ועד צומת שקמה, מהשעה 8:00 ועד השעה 16:00.

תצפית על כביש 10

רוצים לקבל המלצות מדי שבוע עם המלצות "מה לעשות בשבת"? 
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו. 

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעילויות לחנוכה

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן