מסלול טיול משפחתי ברומניה עם רכב

מסלול טיול משפחתי ברומניה עם רכב

סיכום מסלול טיול משפחתי בן שבועיים ברומניה אוגוסט 2022 זוג + 3 (6, 14, 17). טיפים לתכנון הטיול, מקומות לינה מומלצים לטיול משפחתי ברומניה ואתרים לבקר בהם.

מאת: מיכל כהן.

מנהלות

מטבע מקומי ועלויות: כסף הוזמן דרך FLY MONEY. כדי לא להתעסק בזה במהלך הטיול, בתכנון של 600 ליי ליום ועוד 1000 ליי אקסטרות. בנוסף הצטיידנו ביורו למקרה שנצטרך, המרנו מעט בבוקרשט.
טיסות: טיסה עם HOSKAY עיכוב ארבעים דק' (בגלל משפחה שלא הגיעה בזמן) נחיתה לפנות בוקר.
סים: שני כרטיסי SIM שהזמנתי חיכו לי בדלפק של סיקסט.

השכרת רכב: איסוף רכב מסיקסט. הרכבים לא נמצאים בשדה יש שאטל שלוקח לחניון הרכבים לצערי היה עומס והשאטל התעכב, גם בחניון הרכבים לקח זמן עד שהביאו לנו את הרכב, לאחר שעתיים הגענו לרכב והחלטנו לצאת צפונה. קיבלנו פולקסוואגן פסאט סטיישן (רכב בגודל בינוני, כלומר בקבוצה אחת גדולה יותר מרכב משפחתי/קומפקטי) יחסית חדשה עם תא מטען גדול שהכיל בסידור נכון שתי מזוודות גדולות ו4 טרולי.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מסלול טיול משפחתי ברומניה

חמישי – יום הטיסה ונסיעה לבראשוב

התכנון המקורי היה לישון לילה בסמוך לשדה ולצאת באזור 10:00. אך כיוון שרק ב 5:00 סיימנו את ההתארגנות החלטנו להמשיך לברשוב. הדרך הייתה יפיפייה, עצרנו פעמיים להתרעננות ומנוחה הילדים כמובן ישנו באוטו.

לא פשוט להתחיל נסיעה אחרי חוסר של לילה. בנסיבות הקיימות זו ההחלטה שהתקבלה, כיוון שאנו לא נוסעים בשבת. בכל מצב אחר היינו נשארים לישון במלון בשדה.

שישי – ברשוב

הגעה לברשוב באזור 10:00 חנינו בחניון מוסדר ויצאנו לסיור עירוני בכיכר המרכזית Piata Sfatului‬ מבנים מרשימים וצבעוניים, ממנה רואים את הכנסייה השחורה Biserica Neagra. לא רחוק נמצא בית הכנסת בברשוב מדהים לא לוותר בית הכנסת פעיל ומתקיימות בו תפילות בסופ"ש, המבנה מרשים מאוד בחצרו שוכנים משרדי הקהילה היהודית אנדרטה לקורבנות השואה ומסעדה כשרה. חלונות בית הכנסת הם ויטראז'ים עם סמלי ערי ישראל. הכניסה כרוכה בתשלום סמלי -10 ליי תרומה לתחזוקת המקום. הרחוב הכי צר Strada Sforii , בניין העירייה מגדל השעון. עלינו על סיור ברכבת תיירים- נחמד. ניתן לראות את השלט – BRASOV התלוי על הר טמפה.

מלון בבראשוב kronwell hotel brasov

מלון מצוין חדרים ענקיים קיבלנו שני חדרים צמודים עם דלת מקשרת המלון משווק ע"י BOOKING כמלון עם בריכה אך קריאה בשורות הקטנות תלמד ששימוש בבריכה עולה כסף ואכן שילמנו על שימוש במתחם מקסים של בריכה ג'קוזי, חדר מלח, סאונות, חדר קרח ומיטות חום. כניסה למתחם מאפשרת כניסה גם לחדר הכושר שההגדרה "חדר" עושה לו עוול זה יותר כמו מכון שלם עם חדרי אימון פרטיים וכל המכשירים האפשריים. כניסה למתחם עולה 60 ליי ליום לאדם נכנסנו יומיים שישי ושבת. ארוחת הבוקר במלון טובה מאוד. בקומה התחתונה של המלון יש מתחם באולינג שהצעיר שלנו נהנה ממנו מאוד, ביליארד ופינג פונג. בנוסף יש קזינו לחובבי הימורים אנחנו פחות בקטע.

>> לחצו כאן להזמנות המלון

מוצ"ש – קניון קורסי בבראשוב

בילוי קצר הקניון נסגר ב 22:00 ומשם לעיר העתיקה לארוחה ושיטוט, העיר מלאה בבתי קפה מסעדות ושוקקת חיים. הגענו למסעדה בעקבות המלצה בפייסבוק שבה יש את הפפנאש הטעים ביותר…- אכזבה בהמשך אכתוב איפה היה הטעים ביותר. ליד המסעדה יש דוכן ציפס עם תורים ארוכים מאוד ניסינו היה טעים.

ראשון – דינו פארק רשנוב ואגם נואה

צ'ק אאוט (בתכנון נסיעה לסינאיה יצאנו מאוחר- שינוי כיוון) נסענו לפארק דינו ומבצר ראשנוב. בדרך עברנו דרך פויאנה ברשוב ומשם לדינו פארק. עלינו עם רכבת למבצר- הוא סגור לרגל שיפוצים עלינו לתצפית נחמדה והתרשמנו מחיצוניותו, ירדנו עם אותה הרכבת לתחנה של הדינו פארק שהיה חביב מאוד הצעיר שבחבורה נהנה מאוד והמתבגרות זרמו בתמונות מצחיקות. משם יצאנו לאגם נואה Lake Noua‬ הצמוד לפארק חבלים הקפנו רגלית את האגם. באגם זיהינו דגי ענק וצבי מים ובסוף גם יצאנו לשיט ברבורים כיפי. באזור דוכני מתוקים נחמדים מזג האוויר היה מושלם.

לינה 3 לילות בדירה מדהימה בברשוב Apartament Monadin 3.

שני – בראן, פארק חבלים אוונטורה וקניון קורסי

נסיעה ארוכה ופקוקה לבראן. סיור באזור, המוני דוכנים ליד טירת דרקולה תורי ענק החלטנו לא להיכנס, התרשמנו מבחוץ. ניתן לקנות כרטיסים מראש על מנת לחסוך את התורים. כניסה לטירת הרוחות הילדים לא רצו. המשכנו לסיור מסביב ראינו את הגנים ויצאנו משם לפארק החבלים אוונטורה. פארק החבלים היה הצלחה והצלה של היום הזה. המתבגרות ובעלי נכנסו למסלולים מותאמים להם והתרוצצו בין המסלולים לאומגה מעל האגם, אני הייתי עם הצעיר שעבר בגבורה את כל ארבעת המסלולים והאומגות. היינו בפארק מ15:00 (לא היו תורים בכלל) עד סגירתו ב 19:00.

המשכנו לקניון קורסי לקניות וארוחה.

שלישי – סיניה

התחלנו ברכבל גונדולה להרי הבוצאגי עד עד 2000 היה מדהים. ירדנו בתחילה ב-1400 סיירנו באזור עלינו ל-2000 עשינו מסלול של שעה בערך יש מפות בכניסה. עלינו לפסגה, נחנו, נהננו מהנוף, קיימנו תחרות ריצה במסלולים, הצטלמנו בלי סוף. ירדנו ל-1400 לקפה וקינוח במסעדה עם פוחלצים ופרוות חיות. ישבנו בדק החיצוני עם נוף מרהיב, ושם אכלנו את הפפנאש הטוב ביותר מומלץ בחום.

המשכנו לסיור בסיניה, עיירה יפיפייה. עלינו בקניון לקומה 3 לחוויית לייזר טאג משפחתי יצאנו מיוזעים ושמחים מריצות במבוכים. המשכנו לארמון פלש ידענו שהוא סגור ביום זה טיילנו בגנים והתרגשנו לראות את הארמון המקסים (ערב לפני עשינו הקרנה של הסרט נסיך חג המולד שצולם שם). עצרנו לסיור קצר במנזר סינייה כנסיה מרשימה וגנים מטופחים.

רביעי – בדרך מברשוב לסיביו

מצודת רופיאה, כפר ויסקרי, סיגישווארה צ'ק אאוט מהדירה ונסיעה לסיביו.
כאמור, בדרך עצירה במצודת רופיאה CATATEA RUPEA מצודה הבנויה בצורת ספירלה, מבנה מרכזי חדרי מגורים, תערוכות והסברים, גנים מדהימים, באר ונוף משגע. מצודה מרשימה מאוד הצצה לימי הביניים ועל הצורך התמידי בהגנה בתקופות אלה של פלישות וכיבושים.

משם המשכנו לכפר VISCARI ביקרנו בבית הכחול שקנה הנסיך צ'ארלס, כנסייה יפה, בתים צבעוניים ומרשימים, עגלונים, חיות כפר מסתובבות ברחובות: סוסים, תרנגולות אווזים ועוד באזור יש הדגמה של בעלי מלאכה ראינו בעבר, לא נכנסנו.

משם הגענו לאחד המקומות שהוכתרו על ידינו כיפיה ביותר והיא סיגישוארה המדהימה. הגענו בעקבות פוסט שכתב בעבר חברנו אורי צ'ובוטרו ז"ל ועם תיאור שכזה לא יכולנו שלא לעצור שם:

סיגישווארה

העיר סיגישווארה ממוקמת במרכז רומניה, בלב טרנסילבניה. היא אחת מהערים הסקסוניות -גרמניות של רומניה (כדוגמת סיביו ובראשוב). מקורה של העיר כבר במאה השלישית אולם גולת הכותרת היא ללא ספק המצודה העתיקה Sighișoara Citadel מהמאה ה-12, מוקפת החומה ושערים סביבה אשר נשתמרה להפליא וטיול בסמטאותיה מאפשר לחוות בדרך מוחשית למדי כיצד נראו החיים בימי הביניים. במקום ככר מרכזית וממנה מתפצלים מספר רחובות, כולם מרוצפי אבן. המבנים סביב עשויים לבנים, סביב מגדלים וצריחים ומעניין לא פחות להציץ לחצרות הפנימיות שביניהם. בשיא תהילתה שימשה הכיכר כמקום מפגש ומסחר, ואף סיפקה בידור להמונים בדוגמת הוצאות להורג של בוגדים, כאלו שנחשדו בכישוף או סתם פושעים – מעת לעת ובדרכים יצירתיות למדי. המצודה הנזכרת היא לב ליבה של העיר ההיסטורית.

לעיר היה מקום חשוב בהיסטוריה של האזור והטביעו בה את חותמם מלכים, נסיכים ורוזנים. המפורסם שבהם הוא הנסיך ולאד השלישי הידוע יותר בכינוי "המשפד" הלא הוא דרקולה. במרכז העיר ניצב בית ובקומתו השניה מוצג החדר בו נולד עלם החמודות הרגיש אשר מתחביביו העיקריים היה לגדוע את פתיל חייהם של מתנגדיו תוך שימוש בשיטות סדיסטיות שונות. נקודות ענין נוספות במצודה (ששטחה לא גדול באופן מיוחד- בילינו וטיילנו שם משך כשעתיים וקצת) הינן

מגדל השעון ובו מוזיאון לתולדות העיר, תצוגה של מכשירי עינויים (ענף הספורט הפופולרי בימי הביניים), כלי עבודה שונים של מלאכות מסורתיות דאז כדוגמת חרשי ברזל ומעבדי עורות וכיוצא באלה.

מעבר מדרגות המלומדים – SCARA ACOPERITA ASCOLARILOR – שמקורו במאה השבע עשרה, הוא מעבר המחבר את כיכר המצודה לכנסייה על הגבעה. מקטע זה הוא פריט ארכיטקטוני מעניין מימי הביניים. מהלך מדרגות מקורה המחפה על הפרשי הגובה מהכיכר המרכזית אל המנזר שבראש הגבעה במקור מספר המדרגות היה כשלוש מאות, אך במרוצת הזמן עשה מי שעשה חסד עם המטפסים ומספרן צנח "רק" ל-175 מדרגות. מילא ההשקעה שבטיפוס, הענין הוא שלמעלה מחכה רק עוד כנסיה ובית ספר – שני הדברים שהבנים הכי פחות רצו לפגוש – וזהו. לפחות שרפנו קצת קלוריות (שלא לקח הרבה זמן ודאגנו להשיבן).

סביב החומות מספר מגדלים הקרויים בשמות בעלי המקצוע דאז – מגדל החייטים, מגדל הסנדלרים, מגדל הקצבים ועוד כמה שלא טרחתי להתעמק בשמם. כיום בכל מגדל שכזה ישנן תערוכות ומוצגים שונים. בכלל, העיר העתיקה ובה המצודה על סמטאותיה ומגדליה שוקקים חיים וניתן למצוא בהם דוכני אמנות ועבודות יד שונות, מזכרות וגם בתי קפה ומסעדות לרב. גם העברית נשמעת בתדירות גבוהה, בעיקר על ידי קבוצות שניחנו בפחות מדי טקט ויותר מדי דציבלים…

הביקור בעיר היה כמו קפיצה אל תוך סיפור מהאגדות. יחד עם סיביו (שסקירה אודותיה תגיע בהמשך) העיר ללא ספק הינה מהמרשימות באופן שימורן. לא לחינם מהווה סיגישווארה מוקד משיכה להמוני תיירים מכל העולם.

המשכנו לסיביו לדירה נחמדה לשני לילות.

חמישי – טורדה מכרה וקניון טורזי אלבה יוליה

יציאה מוקדמת נסיעה למכרה המלח טורדה. נכנסנו בכניסה הראשית מסתבר שיש שתי כניסות הראשית עם מעט מדרגות מגיעים למעלית שקופה או המשך עם מדרגות עץ צרות. הכניסה השניה אותה גילינו ביציאה מובילה ללא מדרגות דרך מנהרה חפורה באורך של חצי ק"מ בערך הרגיש יותר. במכרה יש בקומה הראשונה בין קירות מדהימים פעילויות כגון שולחנות סנוקר, טניס שולחן, באולינג- לא עבד כשאנחנו היינו, גלגל ענק ובקומה התחתונה בקרקעית יש אגם קטן ובו אפשרות להשכיר סירת משוטים ולשוט סביבו.

לאחר הביקור במכרה המשכנו לקניון טורזי. הנוף משגע יש מסלול הליכה מוצל ואף אומגה מעניינת וכמובן דוכני מכירה.

משם המשכנו לעיירה המדהימה אלבה יוליה. טיילנו ברחובות וסמטאות העיר העתיקה, במבצר המדהים כמובן, הנוף משגע המבנים. יש אפשרות לשכור אופניים, סיור בטוקטוקים, קלנועיות ועוד. אנחנו שכרנו קלנועית זוגית לשם החוויה נשארנו עד הערב והעיר התקשטה באורות צבעוניים.

שישי – סיביו סיביאל ונסיעה לבקתה

צ'ק אאוט מהדירה ותחילת סיור בסמטאות היפות דרך הכיכר הגדולה (Piata Mare), הכיכר הקטנה (Piata Mica), מגדל המועצה (Turnul Sfatului) וגשר השקרים (יותר גשרון מגשר) שוק, בית הכנסת המדהים שהיה סגור וראינו אותו רק מבחוץ. המשך לכפר סיביאל שלאורכו נחל מקסים, עצרנו לפיקניק באחת הנקודות ראינו באר מים, הילדים השתעשעו בשאיבת מים מהבאר והחזרתם, הופתענו מאוד כאשר אישה מקומית נחמדה הגיעה עם דלי שאבה מים שפכה אותם למעין שוקת קטנה עם חור ניקוז היישר לדלי ובטבעיות בירכה אותנו לשלום וצעדה לביתה, לא האמנתי למראה עיני שעדיין משתמשים בדרך זו, הייתה חוויה תרבותית מרגשת. הסתובבנו בכפר המקסים ובסופו הגענו לפנסיון מקסים. בעלת המקום אפשרה לנו להיכנס המקום עוצר נשימה ביופיו הנחל זורם בגינת הפנסיון המרהיבה בפרחים עצי פרי וגפנים. גשרוני עץ ומרפסת דק משקיפים על כל היופי הזה, באר ופינות ישיבה, במקום גם תערוכה של עתיקות כגון לוח לכביסה, מכונת תפירה ידנית, מפות כלי נחושת ועוד. נשמור לביקור הבא. המשכנו בנסיעה לבקתה בעמק הפיות.

בקתה חלומית ב-Porumbacu de Sus

La Râu – by 663A Mountain Chalet – בקתה חלומית. מנוחה ופינוק בבקתה חדשה עם רחבת דק וג'קוזי עם מים מלוחים. החשש היחיד היה מדובים הבקתה הייתה מהיפות שראינו עד כה, לא זולה אך מפנקת מומלצת בחום.

ראשון – עמק הפיות כביש הטראנספגראשן ובוקרשט

עצירה בעמק הפיות. למרות שישנו 2 ק"מ משם חששנו ללכת ברגל בשבת בגלל דובים, הצטלמנו הילדים לא רצו להיכנס לפארק 12 החודשים ראינו מבחוץ ואת בקתת הדרדסים והמשכנו לגולת הכותרת של הטיול כביש הטראנספגשאן.

עצרנו לתדלוק והצטיידות ויצאנו לדרך – התחלנו את הכביש ב 11:00 וסיימנו בבוקרשט ב 20:00. היה חשש גדול כיוון שהיה מעונן גשום וערפילי. בתחילה פיתולים קיצוניים עצרנו מדי פעם לנשום וליהנות מהנוף המשגע.

העצירה הראשונה הייתה ברכבל, כיוון שהיה ערפל כבד לא עלינו עליו, טיילנו באזור רגלית והמשכנו לאגם בלאה. חנינו בחניון הצמוד לאגם, שם לשמחתנו הגשם פסק. אמנם היה קר אך לא גשום והערפל נעלם טיילנו סביב האגם. אכלנו, (יש המון דוכנים באזור) והצטלמנו המון, המקום מאוד יפה. בדרך הסופה הפילה עצים וחלק מהדרכים למכוניות גדולות וודאי לאוטובוסים הייתה חסומה. עד שהגיע צוות פינוי, אנחנו היינו עם רכב משפחתי לכן הצלחנו לעבור מהצד, חוויה קצת מלחיצה.

המשכנו בדרך למפלי כפרה Capra מקסים מקסים, בדרך המון המון מפלונים, עצרנו לא מעט להתרשם לנשום לנצור את הנופים ולצלם. עצירה נוספת בסכר סיבוב באזור ראינו את הסכר ואת אגם Vidraru מכל הכיוונים וביציאה הפתעה… ראינו דוב ענק התרגשנו צילמנו מלא תמונות ובהמשך נצפו עוד שניים שממש עשו לנו הצגה היה מרגש מאוד לראות אותם בטבע ולא מאחורי סורגים.

המשכנו עד לבוקרשט עם עצירה נוספת לאכול בכפר קורטאה דה אגרס Curtea de Arges. משם עוד שעתיים לבוקרשט. החלטנו לא לעשות צ'ק אין במלון אלא לחנות סמוך לכיכר אונירי כדי להספיק למופע המזרקות החלטה שהתבררה כנכונה. המופע בן 50 דק' מרהיב, ראינו המון מופעי מזרקות בעולם (ברצלונה, ארה"ב) וזה בהחלט מופע מרהיב. אגב החניה בראשון בין שעות מסוימות חינם.

את השהות מראשון עד חמישי בבוקרשט העברנו במלון Mercure Bucharest City Center. הגענו בלילה אחרי הופעת המזרקות.

שני – קניון אפי וטרמה

קניון אפי הוא קניון נחמד עם מותגים בינלאומיים. מחירים סבירים נעלי ספורט היו בפער יחסית משמעותי מהארץ. בנוסף בקניון מתחם החלקה על הקרח ומתחם אוכל. משם המשכנו לטרמה בוקרשט שילמנו על 4.5 שעות. משעה 17:00 לערך, יצאנו כמעט בסגירה. לא חייבו על כמעט שעה נוספת. אין הרבה מה להוסיף על שנכתב, נכנסנו לגאלקסי ולמתבגרות גם לפאלם יופי של מקום נהננו מאוד.

שלישי – בוקרשט

אחרי ארוחת בוקר, החזרת הרכב לסיקסט במלון רדיסון (קרוב מאוד למלון שלנו). עבר יחסית מהר בדק בקפידה את הרכב, לא הייתה לנו בעיה דאגנו לשמור עליו וניקינו כמובן לפני החזרתו. מהרדיסון התחלנו טיול עירוני מהאתנאום שליד המלון לעיר העתיקה , מדרחוב המטריות משם מטרו לשוק אובר ולקניון הסמוך לו. בערב חזרה לארוחת ערב באיטלקית ליד המלון. כיוון שההרכב שלנו לא אפשר שימוש באובר או בולט (לא הסכמנו להתפצל), מצאנו חלופות כגון מטרו ואוטובוס לשדה שנמצאו יעילים מאוד, שווה לנסות. במטרו בתחנת ויקטוריה יש נקודת מידע עם אישה מקסימה שציידה אותנו במפות והסברים מדוקדקים כולל המלצות לבילוי וסיור בנקודות עניין.

רביעי – בוקרשט

פארק ראסטרו ושער הניצחון, בית הכנסת רק מבחוץ היה כבר סגור. בערב רצינו לצאת שוב היה גשום וקיבלנו התראת סופה לטלפון.

חמישי – בוקרשט וטיסה הביתה

צ'ק אאוט ואחסון מזוודות בשמירת חפצים, יציאה לסיור בסמטאות העיר העתיקה, איסוף מזוודות מהמלון ונסיעה באוטובוס (כדי לא להתפצל בשל ההרכב שלנו). מפיאטה רומאנה ישיר לנמל תעופה מהיר ונוח מאוד. טיסה חזרה עם HOSKAY היו תורים גדולים בשדה, הגענו לשמחתנו 3.5 שעות לפני.

וכמה מילים לסיכום אישי

התור בנמל תעופה בחזרה היה הצצה לדברים הפחות טובים שלנו כישראלים (ישראלית ציונית גאה). דחיפות, שמרו לי תור, ועוד היו שני מבוגרים מאוד שאם לא היינו דואגים שיעברו ללא המתנה היו יכולים לחכות שם שעתיים כמונו וזה כחברה אסור לנו לקבל. אסור לשכוח גם בהמולה ובעומס להסתכל ימינה ושמאלה אחורה וקדימה אולי.. יש שם מישהו שראוי שיעזרו לו ויקדמו בתור כולל נכים וילדים עם צרכים מיוחדים. אנחנו תודה לאל יכולים להמתין לא קרה לנו כלום בסוף כולנו עלינו לאותה הטיסה. המטוס בנחיתה היה כמו מזבלה באסה ענקית.

רומניה הייתה טובה לנו הטיפים בקבוצות פייסבוק של רומניה מאוד עזרו! ממליצה להצטרף לקבוצות מטיילים כי זה מעניק מעין רשת ביטחון, שיש מי שעוזר במידע בזמן אמת, שיצרה אצלנו תחושה שאנחנו לא לבד. בטוחה שנשוב.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן