טיול זוגי לארגנטינה וצ'ילה

טיול זוגי לארגנטינה וצ'ילה

בחודש פברואר 2023, נסענו לטיול זוגי בארגנטינה וצ'ילה בן 3 שבועות. טיול מדהים לכבוד חגיגת 25 שנות נישואין.

כתבה: יפעת בצר נחום.

שלב התכנון

נעזרנו בגבי בוקלר Gaby Bokler המדהים לדיוק התכנון ולדגשים במקומות החשובים והוא ליווה אותנו בווצאפ ובשיחות 3 חודשים בשלב התכנון ולאורך כל הטיול עצמו. מומלץ בחום! הכל תקתק כמו שעון והוא ידע ממש לבנות לנו את "החליפה" שהתאימה לנו.

עשינו טיול עומק, בחרנו בקפידה את המקומות שרצינו להיות בהם והיינו שם מספר ימים. גם ככה המרחקים גדולים, יש הרבה נסיעות והרבה טיסות פנים וזה לא קל ומעייף. הגישה שלנו אמרה שעדיף להתמקד ולהנות מפחות מקומות מאשר לרוץ.

המסלול שלנו

בואנוס איירס בהתחלה! כולל סיור מודרך! אנחנו עשינו את הסיור עם גבי, אומנם לא זול, אבל שווה כל שקל! סייר איתנו עם נהג פרטי במשך 6 וחצי שעות, נתן לנו הרבה רקע שעזר לנו להבין לאן הגענו ועשה לנו נחיתה רכה. יומיים בבואנוס אפשרו לנו גם להנות מהעיר היפה וגם להתאושש מהטיסות הבינלאומיות רגע לפני שיצאנו למסע דרומה.

3.5 ימים באזור אל קלאפטה

חצי יום במערות הציורים של הילידים עם ארוחת ערב במערה, נחמד מאד.

הליכה על הקרחון בפוריטו מורנו (מיניטרק מודרך) + סיור עצמאי במרפסות שצופות על הקרחון – חובה!

שייט בקטאמרן לקרחונים אופסלה וספגציני, מומלץ מאד!

נסיעה לאל צ'אלטן וחזרה ביום אחד. באל צ'אלטן עשינו טרק עצמאי של כ-4 שעות ללגונה קפרי עם תצפית על הפיץ' רוי. היה מאד נחמד, אם היה לנו עוד זמן הייתי נשארת עוד לילה באל צ'אלטן וחוזרת לקלאפטה רק למחרת.

3 ימים בשמורת טורס דל פיינה (צ'ילה)

אח"כ נסענו ברכב שכור 4×4 (שכרנו מראש) במשך יום שלם לשמורת טורס דל פיינה שבצ'ילה. היינו בה נטו 3 ימים (בדיוק מה שצריך).

ביום הראשון עשינו סיור עצמאי למפלים הגדולים ולתצפית על הקורנוסים ובאותו יום גם היינו בלגונה גריי והשקפנו על קרחון גריי

ביום השני עלינו למצפה שצופה על הטורוסים (Base Torres), מסלול קשוח של כ 21 ק"מ שלקח לי 9.5 שעות, אבל לא הייתי מוותרת עליו! חווית חיים!

ביום השלישי שוטטנו עם האוטו ברחבי הפארק, בין הלגונות היפות והמצפורים והגענו עד לגונה "אזול" (הלגונה הכחולה) שממנה יש תצפית על הטורוסים.

משלושת הימים נהננו מאד והרגשנו שהספקנו לראות את כל הפארק. באופן כללי התכנון בפארק היה יום קל, יום קשה ויום קל להתאוששות. ישנו קרוב מאד לשמורה באיזור שנקרא ריו סרנו, לודג' נחמד שיש בו גם מסעדה טובה לארוחות הערב, ככה נחסך כל העניין של לצאת לחפש איפה לאכול בערב, בקור.

מומלץ למלא דלק באספרנזה, בארגנטינה, תחנה אחרונה לפני מעבר הגבול (שעתיים מקלאפטה). באופן כללי, כדאי לנסות לבקש רכב עם צריכת דלק נמוכה, יש בעיה למלא דלק באיזור השמורה, יש רק אפשרות לקנות 10 ליטר במלון "ריו סרנו" והולך הרבה דלק בשמורה.

קניות אפשר לעשות רק בפוארטו נאטלס, לפני שנוסעים לשמורה, מאריך את הדרך בכחצי שעה, אבל ככה הכנו לעצמינו סנדוויצ'ים טעימים לצהריים ולא הזמנו לאנצ'בוקס או הסתמכנו על האוכל בתוך השמורה.

לקח לנו יום שלם לחזור לקלאפטה שבארגנטינה ומשם למחרת טסנו לברילוצ'ה.

3.5 ימים בברילוצ'ה וסביבתה

בברילוצ'ה וסביבתה היינו נטו 3.5 ימים, שכרנו שוב רכב 4×4 (מראש).

ביום ההגעה שוטטנו בברילוצ'ה ונהננו מהעיר.

למחרת נסענו לקילומטר ה 17 ועלינו ברכבל לסיבוב למעלה, היה מדהים! כשירדנו עשינו את "הסיבוב הקטן" עם הרכב, עצרנו באגמים ובמצפורים והיה מאד נחמד. גם כאן, עשינו בבוקר קניות בסופר ועשינו פיקניק לחוף האגם.

ביום השני נסענו דרך וילה לה אונגוסטורה במסלול "שבעת האגמים", בדרך ירדנו לוילה טרפול, נהננו ממראות האגם ומקפה עם עוגות טובות וחזרנו מוילה טרפול למסלול של שבעת האגמים עד סן מרטין. את הלילה ישנו בסן מרטין. דרך מדהימה!!!

ביום השלישי בילינו את הבוקר בעיירה המקסימה סן מרטין. בצהריים חזרנו באותה דרך חזרה (ללא וילה טרפול) וקצת טיילנו באיזור וילה אנגסטורה.

אם היה לנו זמן היינו מוסיפים עוד יום מנוחה בסן מרטין וגם עושים את הנסיעה הלוך עם וילה אנגסטורה ומגיעים מוקדם יותר לסן מרטין וחוזרים דרך וילה טרפול ישירות לברילוצ'ה.

אנחנו חזרנו לברילוצ'ה בערב כדי לטוס למחרת לאיגואוסו (דרך בואנוס איירס, אין טיסה ישירה). לוקח יום שלם.

יומיים במפלי איגואסו

באיגואסו היינו נטו יומיים מלאים:

ביום הראשון עשינו את הצד הארגנטינאי, כולל שיט נחמד מאד שבו נרטבים מכף רגל ועד ראש. היה יום מאד יפה ומלא מים. למחרת עשינו את הצד הברזילאי, חובה! זה לוקח חצי יום וזה פשוט מעלף.

חזרנו למלון להנות מהבריכה ובשמונה בערב הייתה לנו טיסה לבואנוס איירס.

יום סיום בבואנוס איירס

בבואנוס היה לנו יום נוסף. היינו בטיגרה (דלתת הנהר מצפון לבואנוס), עשינו השלמות של קניות (בעיקר מתוקות) ובערב ראינו מופע טנגו נהדר שכלל גם ארוחת ערב ב"טנגו מודרו".

טיפים לטיול זוגי לארגנטינה וצ'ילה

בגלל קוצר הזמן ויתרנו על אושואיה ועל הקרטרה אוסטרל ואנחנו לא מצטערים על זה.

בעזרתו של גבי, הזמנו מראש סיורים מבוקשים, טיסות פנים וגם, כפי שכבר כתבתי, רכבים – זה אולי טיפונת יותר יקר (שער דולר יציג ולא שער כחול) אבל זה נותן שקט נפשי ופחות כאב ראש. גבי היה מאד הגון איתנו ואיפה שלא היה צורך להזמין מראש, הסביר לנו מה לעשות לבד (לדוגמה: מפלי האיגואסו ואזור ברילוצ'ה).

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

את כל ההוצאות השוטפות בארגנטינה שילמנו בפזו שהחלפנו ב"שער כחול" מדולרים שהבאנו איתנו מהארץ. כדי לקבל שער גבוה יותר צריך לבוא עם שטרות של 100$, ברב המקומות הם מחליפים גם שטרות של 50$, רק בשער נמוך ב 10-20 פזו.

בצ'ילה החלפנו 100$ בלבד ואת רב ההוצאות עשינו בכרטיס אשראי (יש עמלה על כל עסקה של 1000 פזו צ'ילאיני).

בגדים צריך מכל המינים והסוגים, החל מגופיות, חולצות קצרות, מכנסיים קצרות ועד פליזים, בגדים טרמיים ומעילים חמים. באיזור פטגוניה קר מאד.

כשמטיילים בפטגוניה חשוב שיהיה בתיק כובע צמר, צעיף ופליז. כדאי שבבסיס תהיה חולצה קצרה מנדפת.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן