סיכום טיול זוגי מדהים בשוויץ

מסלול טיול זוגי בן חמישה ימים בשוויץ שנערך במהלך מאי 2023. הטיול שלנו התמקד בתוואי שבין ציריך לברן, המרחקים לא גדולים ואפשר להספיק הרבה נקודות עניין.

כתבה: יערה לוי
מתי: מאי 2023

עלויות טיול בשוויץ: שוויץ מדינה יקרה בצורה מחרידה שלא דומה לאף מדינה באירופה, לא צרפת, לא איטליה, לא דנמרק. ברמה שמגנט בדמות פרה עולה 50 ש"ח, וכל פיצה או מנה בסיסית במסעדה עולה 80 – 100 ש"ח.
חשוב להיערך לכך!

ב-5 ימים הספקנו אינספור עיירות ואגמים. כשרוצים – ניתן להספיק הכל!
מכיוון שהטיול שלנו התמקד בתוואי שבין ציריך לברן, המרחקים לא גדולים ואפשר להספיק הרבה נקודות עניין.

שכרנו רכב בציריך. את הרכב סגרנו חודשיים מראש, מ-Europecar – רכב אוטומט לחמישה ימים שעלה כ-1,500 ש"ח. מצאנו שהנהיגה בשוויץ היא הדבר הכי קל, שווה ומדהים בעולם! כבישים חלקים מושלמים, על נוף מושלם. לא הייתי מחליפה את זה לרגע בטיול רכבות. בזכות השכרת הרכב זכינו לעצור בספונטניות בעיירות מהממות, קונדטריות מיוחדות, ביקור בטירות, מפעל גבינות ועוד מלא דברים שללא רכב – מתבזבז זמן רב- תהיה תחב"צ נוחה אשר תהיה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מקומות בהם היינו

גרינדלוולד המהוללת

לדעתי היא נחמדה ולא מעבר. באתי אליה מלאת ציפיות לאחר הביקורות שמדובר בעיירה כה מיוחדת ומושלמת… למעט היותה איזור מעולה ליציאה למסלולי רכבלים וכו', לא מצאתי בה משהו מיוחד יותר מכל עיירה אחרת. רק כמה חנויות של סקי וחנויות מזכרות וכו'…. נכון הנוף יפה אך לא משהו יוצא דופן לאזור ובטח לא הייתי שוהה בה 5 ימים…

אנחנו עלינו מגרינדלוולד לפירסט ברכבל – חוייה מעולה, נופים נדירים, רכבלים נעימים ונוחים (קטנים ל-4 אנשים), שעולים ומביאים אותנו בקלות ובנוחות לשלג.
בנוסף ביקרנו בנקיק – Glacier Canyon Grindelwald. מהמם!

אינטרלקן

המרכז האורבני של האיזור. אהבנו מאד וחזרנו לשם לשיטוט בערב כמה פעמים.

עמק לאוטרברונן

אכן מהמם אך מעבר למטרה ספציפית לעלות משם לעיירות wengen או muren – גם בה אין משהו מיוחד.
אנחנו עלינו בסוף אפריל לוונגן ברכבת הרים- חוויה חביבה ומהירה. 10 דק' נסיעה. אך לצערנו (לא היה שום דרך לגלות זאת מראש) הכל היה סגור, עד אמצע מאי להבנתי. זה היה בזבוז זמן מבאס.

לוצרן

עיירה מקסימה, יפה וכיפית. ממליצה בחום על שייט באגם שלה.חובה לשוטט בסמטאות הציוריות. לגבי חניה – אנחנו חנינו בחניון גדול ומסודר בנמל לוצרן, משם הסתובבנו ועשינו שייט ואת כל מה שתכננו. היה מעולה.

ציריך/ברן

הספקנו לבקר בשתיהן. ברן בעיניי יפה מבין השתיים. נחמדות למעט קניות. לדעתי שווה ביקור של כמה שעות לכל היותר.
ביקרנו בבית השוקולד של לינדט בציריך – מומלץ ביותר להזמין מראש מקומות באינטרנט – במיוחד אם מגיעים בסופ"ש או חג שלהם.

גרוייר – Gruyères

מפעל גבינות gruyere + טירת גרוייר. חצי יום טיול נחמד מאד לכיוון הצרפתי. היה טעים ונעים.

כפר ברינץ

ידוע בזכות עבודות העץ. הוא יושב על אגם ברינץ היפהפה – אחד הערבים שהכי נהננו. טיילנו בשקט בעיירה יפהפייה, אכלנו במסעדת פיצה קטנה טעימה וכיפית. לשים לב שהעיירה ברינץ לא חיה בערב. כמעט הכל היה סגור מ-18:00 למעט מס' מועט של מסעדות.

מלונות

למרות המרחקים הקצרים והאפשרות לישון במקום אחד, העדפנו לישון כל לילה במקום אחר, לחוות מקומות חדשים ולישון במקומות חדשים בכל לילה.
קחו בחשבון שאין מזגן בשום מלון! וזה יכול להיות סיוט כשחם. לא להאמין שהיה לנו חם בלילה!

The Gate Hotel

באיזור שדה תעופה ציריך. מלון בוטיק חמוד, מחיר סביר כ-600 ש"ח לזוג. ארוחת בוקר חביבה. חדר סבבה לגמרי. מכולת מעולה די קרובה.

Hotel Berghof Amaranth

בעיירת ווילדרסוויל / Wilderswil – לדעתי זה פשוט Big no! כ-600 ש"ח לזוג.
כמו מוטל שכוח אל, ישן ופשוט. חדר לא נעים, מקלחת לא נעימה. ארוחת בוקר סבבה.
העיירה עצמה יפה בצורה בלתי רגילה – פרות עם פעמונים, בתים יפהפיים ושלווה טוטלית.

Hotel Brienzersee

בעיירת רינגנברג. מוש-לם. כ-600 ש"ח לזוג.
נוף להתעלף – אינסופי מרגיע – על שפת אגם ברינץ. ארוחת בוקר המגוונת והטובה ביותר שהיינו מבין המלונות.
מיקום מדהים, מיטות נוחות. היה מושלם.

Belvedere Strandhotel

מלון ספא מדהים מומלץ על שפת אגם טון, בעיירה שפיץ.
אמאלה איך נהננו. כ-1050 ש"ח לזוג.

בריכה חמה לאור הירח. ג'קוזי ענק, סאונות וכו'.
חדרים ענקיים, ממש סוויטות מהסרטים. היינו בשוק מהרמה הגבוהה.
ארוחת בוקר מעט מאכזבת יחסית לשאר הפסיליטיס.

לסיכום

שוויץ מהממת יפהפייה ומשרה שלווה ורוגע.
יקרה בטירוף. לאזור האגמים שבין ציריך לברן, בהחלט אפשר להספיק הרבה ב-5 ימים, כאשר אתם עם רכב שכור.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...