מסלול טיול משפחתי בחבל זלצבורג

תיאור של מסלול טיול משפחתי בחבל זלצבורג באוסטריה שנערך ביולי 2023.
הרכב משפחתי – זוג הורים ו-3 ילדים בגילאים 12, 9 ופעוטה בת שנה ו-3 חודשים.
נכתב ע"י עדי נרוצקי.

דגשים וציפיות לטיול מבחינתנו

הטיול תוכנן במקור לקיץ 2020 ובעקבות הקורונה, הריון ולידה נדחה ל2023. מכיוון שהתוווספה פעוטה למשפחה, מראש לקחתי בחשבון שלא כל מה שתכננתי יצא לפועל וגם תכננתי פחות אטרקציות. אכן בפועל עשינו פחות גם מהתכנית המצומצמת.
בנוסף תכננתי פחות נסיעת ארוכות.

אני בקטע של נופים ופחות עניין אותי העיר זלצבורג או וינה, וגם מכרות מלח, מערת קרח ומופע נשרים. אז ויתרתי מראש.

מהלך הטיול – מסלול טיול משפחתי בחבל זלצבורג

יום שישי 7/7

טיסה של אוסטריאן.
היה עיכוב של שעה ו20 דק. יצאנו ב19:45. נחיתה סביבות 23:30.
ישנו במלון מוקסי בשדה, 7-8 דק הליכה, במנהרה למלון. נורא נוח.

שבת 8/7

לקחנו ארוחת בוקר במלון, עלה 38 יורו ל2 מבוגרים, על ילדים לא משלמים (כולל בת ה12).
רכב שהזמנו מ-eden cars הסלובקית חיכה לנו ב9 בבוקר כמו שקבענו ליד המלון. משלמים עוד 50 יורו לכיוון שיביאו את הרכב לאוסטריה. קיבלנו סקודה סופר b אסטייט. בדיוק מה שהזמנו. רכב מעולה נוח, נראה חדש, בגאז' ענק. מזהה מהירויות מותרות בכביש, ואפשר לקבוע הגבלת מהירות לפי המותר בכביש. צריכת דלק מעולה. גם קבלנו כסא תינוק ובוסטר במצב טוב.
לא היו בעיות עם הרכב, הכל עבד חלק.
עלות כולל השכרת כסא ובוסטר, 886 יורו ל9 ימים.

נסענו לתחנת הדלק שממש ליד המוקסי כדי לקנות מדבקה לרכב, אבל היה להם רק לחודשיים או לשנה. נסענו לעוד תחנת דלק ליד וגם שם אותו הדבר. האישה הנחמדה הציעה שננסה בחנות טבק והסבירה לאן לנסוע. נסענו כמה דק והגענו ואכן שם קנינו מדבקה ל10 ימים, ב9.9 יורו.
זה המיקום לחנות לקניית מדבקה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

Der Wilde Berg Mautern – Wild Park

משם נסענו שעתיים והגענו ב12:40 ל – Der Wilde Berg Mautern – Wild Park, Alpsteig 1, 8774 Mautern in Steiermark, אוסטריה.
הגענו רעבים אז אכלנו שם במסעדה ארוחת צהריים – שניצל ציפס, ולילדים נקנקיות וציפס (33 יורו סהכ).
ואז שלמנו כניסה (56 יורו כרטיס משפחתי) ועלינו ברכבל פתוח. העלו לנו את העגלה והתיקים ברכבל נפרד.
למעלה התניידנו עם העגלה. בעצם יורדים מלמעלה בהליכה בשביל רחב ובדרך רואים חיות (גם מהרכבל ראינו) וגם יש מתקנים נחמדים לילדים. הילדים מאוד נהנו.
עצרנו גם לגלידה, יש דוכן קטן.
אחרי המתקנים, באמצע ההר, יש תחנה של הרכבל שניתן לרדת בחזרה למטה, או לרדת מזחלות הרים בתשלום נוסף. אלו מזחלות שלא מחוברות למסילה ונראו לי לא בטיחותיות אז לא ירדנו בהן.
בעלי והגדולים ירדו ברכבל. אני ירדתי עם הקטנה והעגלה באוטובוס. יש אוטובוס בערך כל 20 דקות (ניתן גם לעלות איתו). אפשרי גם לרדת ברגל עד למטה.
היינו שם עד 17 ואז המשכנו את הנסיעה לכיוון הדירה שלנו בחווה צמודה לעיירה וואגרין. הגענו סביבות 19 לעיירה. תכננו לעצור בסופר אבל כיוון שהיה שבת בערב כל הסופרים היו סגורים🤦🏽‍♀️
אז נכנסנו למסעדה איטלקית בשם Lombardi Restaurant.
היה מוצלח. הזמנו 2 פיצות, לזניה, נאגטס וציפס, עלות 60 יורו כולל טיפ.

לציין שכל היום היה חם, גם על ההר למעלה ולמרות שלבשנו קצר.
כשהיינו במסעדה בסביבות 7 בערב התקרר והתחיל לרדת גשם וגם מבול.

יום ראשון

בתכנון המקורי היה לצאת לטייל על הבוקר, אבל היינו חייבים ללכת לסופר.
הסופר נפתח רק ב-9 והיינו ערים ורעבים מוקדם אז נסענו למאפייה שפתוחה מ-6:50.
קנינו מאפים חזרנו לדירה לאכול.
ואחכ נסענו לסופר. הכנתי סנדויצים והתארגנו.
יצאנו רק ב-12 בערך מהדירה.
נסענו לאגם יגרסי, רצינו לעשות שם פיקניק ליד המים. אין טיפת צל והיה ממש חם. בסוף מצאנו איזה עץ אחד לא ממש ליד המים, ישבנו תחתיו ואכלנו פירות וסנדויצים.
באנו עם בגדי ים אך גילינו שהאגם אסור לרחצה.
השכרנו סירה ב-8 יורו לחצי שעה. משלמים במסעדה.
נהנו מהשיט, ברבורים הגיעו לידנו, רק היה חם.
שמעתי המלצות על המסעדה אבל לא היינו רעבים.
אח"כ נסענו לפארק המים בואגרין. היתה לנו כניסה חופשית מהכרטיס האזורי, שקבלנו במייל מבעלת הדירה.
היינו שם עד הערב, הילדים נהנו מאוד.
בחוץ היה חם בצהריים ואין הרבה צל, מדי פעם נכנסנו לחלק המקורה, שהוא קטן יותר.
אכלנו שם במסעדה, הילדים אכלו מנת ילדים של נקנקיות וציפס, אני המבורגר ובעלי בורגר עוף עם ציפס. עלה 36.6 יורו.

יום שני

סכר קפון + נקיק זיגמון טון + אגם קלאמזה.
התארגנו מוקדם, הכנו סנדויצים ופירות בצידנית ונסענו סביבות 8 וחצי לקפרון. קצת התברברנו למצוא את החניה, אבל בסוף מצאנו והגענו לסכר קפרון סביבות 10. חנינו בחניון מספר 10, לא מקורה. היו הרבה חניות פנויות.
שלמנו 71 יורו כרטיס משפחתי.
עולים באוטובוס ואז במעלית גדולה פתוחה ואז עוד אוטובוס.
כשמגיעים יש תחנת מידע, לקחנו משם חוברת חידות עם עפרון לילדים.
למעלה הצטלמנו, אכלנו סנדביצ'ים. הילדים פתרו חידות. טיילנו קצת ימינה (אין שם משהו מיוחד) ואז שמאלה לכיוון הסכר. הילדים ממשיכים לפתור חידות. הלכנו על הסכר עצמו, בקצה עוד חידות. בקצה יש מדרגות שעולות לתצפית עליתי לשם עם התנוקת במנשא והבן האמצעי. נוף יפה מלמעלה. אח"כ ירדתי חזרה.
היתה שם מסעדה קטנה, שם נתנו את הפתרון של החידה והילדים קבלו הפתעות. קנינו שם גלידות.
לא מצאנו את שביל העשבים וגם היינו כבר עייפים אז ויתרנו וירדנו חזרה באוטובוס, מעלית ושוב אטובוס. הגענו למטה ב14:15.
משם נסענו לנקיק זיגמון טון ואגם קלמאזה.
פה הפעלתי את הכרטיס של זלצבורגלנד.
טיול קליל ויפה. בסוף הנקיק ניתן לחזור לרכב או להמשיך להקיף את האגם.
התחלנו להקיף את האגם. הצטלמנו – האגם מהמם. ואז בעלי והגדולה התעייפו ורצו לחזור (אני הייתי ממשיכה) אז חזרנו לרכב.
נסענו בחזרה לוואגרין והגענו בסביבות 17.
עצרנו בסופר.

יום שלישי מפל יוהנס + ההר של בובי + בריכה בוואגרין.

יצאנו מהדירה ב-8 וחצי, חצי שעה נסיעה וב-9 כבר היינו שם. גוגל מפות הביא אותנו למקום שממנו יש כניסה לכיוון המפל. הולכים קצת וישר רואים את המפל ויש שתי אופציות, שמאלה ירידה מטה במדרגות למפל או ימינה שביל הליכה למפל.
הייתי בטוחה שנקח ימינה נרד בהליכה של 15 דק למפל ונחזור במדרגות.
הולכים הולכים, נוף יפה. הילדים מצאו תותי בר וקטפו.
אחרי 45-50 דקות מגיעים לנחל ורואים שלט שעליו כתוב עוד 45 דק למפל יוהנס🤦🏽‍♀️
ואז הבנו שטעינו. התלבטנו והחלטנו להמשיך אבל אחרי כמה דקות היה עוד פיצול ולא היינו בטוחים לאן ללכת, בסוף החלטנו לחזור להתחלה.
בקיצור הלכנו שעה וחצי רק כדי לחזור לנקודת ההתחלה🤦🏽‍♀️ מסלול נחמד ויפה אבל זה כבר התיש אתנו, העליות ונהיה חם. בכל מקרה הגענו חזרה להתחלה. ירדנו במדרגות 15-20 דק למפל שהוא מרשים ויפה, והולכים ממש מאחוריו. אז עלינו דרך שביל רחב.
בקיצור אחרי שעתיים וחצי בערך חזרנו לרכב.
נחנו מעט ברכב ונסענו להר של בובי 4 דק נסיעה.

ההר של בובי (כלול בכרטיס).

מקום מהמם ומומלץ מאוד!! לא היו הרבה אנשים.
עולים ברכבל סגור. למעלה אגם ו-8 תחנת פעיליות לילדים. היתה גם גבעה קטנה של שלג שהילדים נהנו לשחק בו. באגם יש סירות פדלים ללא עלות. שטנו באגם. ואז יש עוד רכבל פתוח (כלול בכרטיס) שמוביל לעוד 2 אגמים שעלינו בו (השארנו את העגלה למטה ועלינו בלעדיה). באגם למעלה היו אנשים ששחו (מזג האוויר היה חם והתאים לשחיה). היתה רפסודה שמזיזים עם חוט ומשיטים. ואפשר לקחת סאפ עם משוטים ללא עלות.
אני נחתי לי עם הקטנה שנרדמה והגדולים ובעלי היו על הסאפ.
אחכ הבן רצה לשחות אבל הגדולה רצתה ללכת כבר..
אז ירדנו למטה ואכלנו במסעדה למטה ליד הרכבל. מסעדה טובה ואווירה נעימה (57 יורו).
יש מסעדה גם על ההר שהתיישבנו בה, אבל אף מלצרית לא ניגשה אלינו הרבה זמן, התעצבנתי והלכתי… החום התיש.. אז אכלנו במסעדה למטה.

חזרנו לדירה.
בסביבות 18 נסעתי עם הילדים שוב לפארק מים בואגרין כמעט עד הסגירה ב-20

יום רביעי

לפי התחזית היה צפוי גשם משעה 12. המשפחה רצו יום מנוחה, אמרנו שנקח יום באיזי.
בבוקר בעלי לקח את הגדולה לבית קפה בעיירה.
בצהריים הלכנו לפארק מים תרמה אמדה שכלול בכרטיס (4 שעות בכרטיס). הילדים מאוד נהנו. מתחם מקורה גדול. בריכה חיצונית מחוממת. מגלשות. בריכת גלים. בריכה נוספת פינימית ושם קיר טיפוס מעל הבריכה ו-2 מקפצות. הילדים ממש התלהבו מהמקפצות.
לפעוטה מתחם קטן ממש.
אגב בסוף למרות התחזית הגשומה, לא ירד גשם בכלל ואף היה חם. בדיעבד היה אפשר לנצל את היום לטיול, אבל גם ככה הילדים לא רצו.

יום חמישי

התחזית הראתה גשם מ-12, אך בגלל שזה מה שאראה גם אתמול ובפועל לא ירד גשם, החלטתי שנצא לטייל.
בתכנון היה פעילויות שכלולות בכרטיס זלצבורג – נקיק ליכטנשטיין + הר הרוחות (מ-12 בכרטיס) + אלפנתרמה. ובמידה ויהיה גשום לחתוך לאפנתרמה מוקדם.
הגענו ב-10:30 לחניון נקיק ליכטנשטיין.
הילדים מצאו פטל בצידי הדרך וקטפו.
היתה קצת הליכה מהחניון לתחילת המסלול. היה תור ארוך לקופה, אבל לא היינו צרכים לעמוד בתור. הלכנו בצד שמאל ישר לכניסה וסרקנו את כרטיסי זלצבורג כדי להכנס.
התחלנו את המסלול קצת לפני 11.
לקח לנו כשעה, עם צילומים. לא עצרנו הרבה.
יש במסלול הרבה מדרגות, חלקים שהולכים במנהרות וטפטופים של מים שנופלים על הראש, שזה היה נעים ומרענן כי היה קצת חם. הצעתי לילדים לשים מעילי גשם אך לא רצו.
בסוף המסלול אכלנו גלידה, ואז נסענו 10 דק נסיעה להר הרוחות.
2 דקות אחרי שחנינו התחיל גשם, בהתחלה טפטוף. הילדים שחקו בגשם במתקנים למטה והתלבטנו אם לעלות להר. הגשם החל להתגבר. ואז פגשנו משפחה ישראלית שירדה מההר ואמרו שעלו לפני 10 דק להר, והכל עננים ולא רואים כלום ולכן ירדו.
אז ויתרנו ונסענו לאפנתאמה, משהו כמו 30 דק.
המתחם קטן יותר מתרמה אמדה, אבל בכל זאת הילדים נהנו. 2 מגלשות גדולות סגורות. בחוץ גם מגלשות קטנות פתוחות אבל היה קר וגשם. בריכה פנימית מקורה ובריכה חיצונית מחוממת. היה נחמד להיום בבריכה החיצונית כשיורד גשם. חוויה.
המתחם של הקטנטנים שווה, עם משחקי מים כאלו.
אכלנו שם גם במסעדה (44 יורו).
חניה ל-4 שעות – 4.5 יורו. במקומות אחרים לא שלמנו חניה.

יום שישי

בתכנון היה לנסוע לאזור גוסאו והלשטאט אבל הבן הקיא בלילה ועוד היה חלש בבוקר. אז נשארנו בדירה.
בהמשך הרגיש טוב אז החלטנו ללכת לרכבל קרוב, 5 דק נסיעה בתוך וואגרין – רכבל גרמפנברג ווראגיני.
עולים ברכבל סגור וארוך להר ממש גבוה. גם על ההר היה חם למרות הגבוה.
יש דף עם משימות והרבה תחנות לאורך המסלול. הילדים נהנו מהמתקנים והמשימות לאורך המסלול. נוף משגע.
אכלנו שם גם במסעדה, האוכל הכי גרוע שאכלנו בטיול. לא מומלץ.
ירדנו חזרה ברכבל האחרון ב-17.
משם נסענו למזחלות הרים לאקי פליצר, 14 דק נסיעה.
11 יורו מבוגר, 7 יורו ילד מגיל 8.
אני חיכיתי עם הקטנה למטה. יש שם הרבה מתנפחים ללא עלות. הילדים נהנו.
אחכ קפיצה לסופר ואז לדירה.

שבת

בתכנון היה מגלשות אבנטאו + ההר של ברונו + אגם גוסאו ואולי הלשטאט.
בבוקר החלטנו לותר על ההר של ברונו.
45 דק נסיעה מהדירה, ב-10:00 הגענו למגלשות אבנטאו. לא היה תור.
20 -25 דק בערך עליה ברכבל וירידה במגלשות.
אני חיכיתי למטה עם הקטנה.
כלול בכרטיס זלצבורגלנד.
משם 25 דק נסיעה לאגם גוסאו.
עלינו ברכבל לתצפית, כלול בכרטיס. נוף מדהים.
למעלה נשארנו קצת להנות מהנוף, אכלנו פירות וסנדביצים.
אחכ ירדנו לאגם. גם למטה האגם נראה מדהים. הלכנו ימינה לעבר האזור של הדשא שנוח לנכנס משם למים. ממש ליד אין צל. אבל קצת מעל בגבעה, בעלי והגדולה נחו בצל. אני הקטנה והבן נכנסנו למים. היה יום חם והמים קפואים ומרעננים. השחייה כייפית.
אחכ ישבנו לאכול במסעדה שבאגם.
המסעדה היתה ממש טובה. לקחנו גם קינוחים. בדרכ לא לוקחים אבל היינו חייבים לטעום לאור המלצות. לקחנו קייזרשמרן ושטרודל תפוחים. כל מה שאכחנו היה טעים. (73 יורו).
אחכ נסענו להאלשטאט, בערך חצי שעה נסיעה.
הגענו סביבות 16:30 ולא היתה בעיה של חנייה.
כשנוסעים לעבר החניונים יש שלט דיגיטלי שמראה באיזה חניון יש חניות פתוניות. חנינו p1 אבל בפועל p2 היה קרוב יותר למרכז העיירה.
חנינו ב-p1 כי ראיתי המלצה שזה קרוב לחוף רחצה מוצלח. הבן רצה להכנס למים אבל האחרים רצו לטייל בעיירה, וכך עשינו. בהתחלה היה חם אחכ נהיה צל ונעים. הסתובבנו בחניות, הילדים קנו מזכרות, אכלנו גלידה. חביב. אני לא התלהבתי. מבחנצי הייתי מוותרת.
המתבגרת נהנתה.
סביבות 18 החנויות מתחילות להסגר וגם ככה מיצינו אז חזרנו לרכב ונסענו לדירה.

יום ראשון

חיפשתי מקום לעצור בדרך חזרה לשדה. לא מצאתי משהו מוצלח ושעניין את כולם. הילדים רצו פארק שעשועים אז נסענו לפנטזינה, שעה ורבע. למרות שזה מאריך קצת את הדרך לשדה.
עלות 112 יורו לכולנו. על הקטנה לא משלמים.
היינו שם מסביבות 12 עד 16.
הילדים יצאו מרוצים.
פחות מתאים למתבגרים שמחפשים הרבה אקשן.
למרות שיום ראשון לא עמוס, ואין כמעט תורים.
משם עוד 2:50 שעות לשדה תעופה בוינה.
אחרי שעה וחצי נסיעה עצרנו בתחנת עצירה באוטוסטרדה. הגענו לקראת 20, בדיוק בזמן למלא דלק בתחנה ולהחזיר את הרכב.
ישנו שוב במלון מוקסי.
קפצנו לסופר ליד שפתוח עד 22:00.
למחרת היתה הטיסה.

טיפים

כמה טיפים, שנלקחו מאחרים וגם מנסיון עבר בטיולים:

• ציידנית רכה של דקטלון עם קרחונית, לפירות, מים, משקה יוגורט וכו – מומלץ להביא מהארץ.
  • תיק עם בגדי החלפה ובגדים ארוכים למקרה הצורך ברכב.
  • תיק/עם מגבות (קלות מדקטלון), כפכפים ובגדי ים תמיד ברכב.
  • קרם הגנה חובה!
  • מטענים לרכב.
  • פניסטיל טיפות בתיק שלוקחים איתנו תמיד.

טיסות אוסטריאן נרכשו באוקטובר 2022.
גם את הדירה בוואגרין ומלונות בשדה הזמנתי באוקטובר.
הדירה, הזמנתי ישרות מול בעת הדירה במייל.
570 יורו ל8 לילות (אפשר גם דרך בוקינג).

מלון מוקסי ללילה ראשון ואחרון.

לסיכום

אוסטריה מהממת, יש הרבה מה לראות ואי אפשר להספיק הכל.
תהנו מהרגעים הקטנים.
אני בטוחה שעוד אחזור!

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...