יער הרקפות בכוכב יאיר

רקפות ביער הרקפות בכוכב יאיר

יער הרקפות בכוכב יאיר

מסלול הליכה קצר ומונגש בחלקו העובר ביער פיות קסום באורך כולל של כ-600 מטר. היער הינו חלק מישוב קדום, הידוע בשם חורבת נשה שבו נמצאו שרידים החל מתקופת הברזל ועד לתקופה הביזנטית. ביער שרידי מתקני חקלאיים עתיקים, שהנם חלק מהישוב הקדום: טראסות חקלאיות, בורות מים, משטח פסיפס וגת לדריכת ענבים.

מידע על יער הרקפות בכוכב יאיר

היער מטופח ע"י המועצה המקומית ותושבים המתנדבים לשמור עליו. ביער פריחה מרהיבה של רקפות ופרחי בר אחרים כמו חצב מצוי, עירית גדולה, כלנית מצויה ועוד. במקום צומחים בעיקר עצי אורן קנרי בחלקו המזרחי של היער ואורך ירושלים בחלקו המערבי. את עצים אלו נטעו הקרן הקיימת לישראל.

ביער שביל קווי מונגש אל מדרגות היציאה לכיוון תצפית האחים.

תכבדו ושמרו על כללי האתר:

  • כניסת כלבים עם רצועה בלבד.
  • אסורה רכיבת אופניים ביער.
  • אין להעביר אש ביער.
  • אין להכניס מזון ליער ואין לערוך בו פיקניק.

איך מגיעים ליער הרקפות?

נכנסים לכיוון היישוב צור יגאל-כוכב יאיר. חולפים על פני מחסום הכניסה, ממשיכים ישר בכיכר הראשונה, ולאחר 700 מטר מגיעים לכיכר נוספת שבה פונים ימינה לרחוב “דרך הפרחים". ממשיכים עם הכביש עד שמגיעים לכביש סלול הפונה שמאל, פונים שמאלה לרחוב “דרך המרכז” ושם ניתן להחנות. 

בוויז: "יער הרקפות כוכב יאיר".
הנקודה בוויז מובילה עד לבית העלמין שנמצא בתחילת הרחוב "דרך הפרחים". יש להמשיך עם הכביש עד הפניה. לחצו כאן למיקום מדויק של הכניסה.

הכניסה ליער הרקפות היא מבעד לדלת העץ. 

מתי מגיעים?

הזמן הנכון לבקר ביער כוכב יאיר הוא חודשי החורף. תוכלו לצפות בפריחה מרשימה של נרקיס מצוי, רקפת מצויה, כלנית מצויה, נץ-חלב הררי ועוד.

ניתן גם לעלות בעלייה קלה לתצפית מרהיבה במצפה האחים, הצופה על סביבות הישוב כוכב יאיר. 

תצפית "מפגש האחים"

מצפה לזכרם של ערד וימית ליניאל ז"ל, שהוקם על ידי נוער היישוב כוכב יאיר צור יגאל.

המצפה הוקם לאחר מותה של ימית והוא מהווה מקום מפגש פעיל של בני הנוער ותנועת הנוער המקומית. היוזמה, התכנון והביצוע של המצפה נעשו בהתנדבות מלאה של בני הנוער מהישוב בשנת 2012.

ערד ליניאל ז"ל נפטר מסיבוכים של חיידק אלים בגיל 17.5. ערד היה ילד מיוחד עם צרכים מיוחדים שניסה ולא ויתר להשתלב בקהילה ואשר ייצג את קבלת השונה.
ימיל ליניאל נהרגה בגיל 22 במהלך הטיול הגדול של אחרי צבא בדרום אמריקה. היא נהרגה כאשר נסעה באוטובוס מקוסמו ללימה שבפרו, שנתיים וחצי אחרי מותו של ערד. ימית סימלה את השילוב של הנוער הדתי והחילוני בישוב.

תצפית מפגש האחים

קצת על רקפות

הרקפת היא צמח רב שנתי בעל פקעת גדולה, עגולה ושטוחה. צבע פרח הרקפת נע מלבן עד סגול עז וכולל הרבה גוני ורוד, והיא פורחת בחודשים אוקטובר עד אפריל. הרקפת היא מן הפרחים הידועים והמקובלים ביותר בארץ, בזכות תפוצתה הרחבה והצורה המיוחדת של פרחיה. פקעת אחת של רקפת יכולה לשאת עשרות פרחים.

הרקפת המצויה היא פרח מוגן ואסור לקטוף אותה!

חובבי פריחת רקפות? בגבעת הרקפות בגלעד תוכלו למצוא פריחה מרשימה בחודשי החורף.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רקפות ביער הרקפות בכוכב יאיר

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן