מסלול טיול משפחתי בזגוריה ופיליון – שבוע עם 4 ילדים

סיכום חופשה של שבוע בצפון יוון – זגוריה ופיליון . מסלול טיול משפחתי באזור זגוריה ופיליון בשילוב מסלולי טיול רגלי בטבע.
הטיול נערך בסוף מאי-תחילת יוני 2023.
היינו זוג עם ארבעה ילדים בגילאי 0 עד 9.

כתבה: עמליה גרינוולד אורבך.

תזמון מעולה, לפני עליית המחירים והטמפרטורות של הקיץ. נכון היה לנו קצת גשם פה ושם. הצטיידנו במעילי גשם וזה לא הפריע להנאה מהטיול.

מסלול טיול משפחתי בזגוריה ופיליון

יום שני – נחיתה בסלוניקי

נחיתה לילית בסלוניקי. איסוף רכב ולינה במלון ארבע העונות, סמוך לשדה. מקום זול יחסית להניח את הראש לפני/אחרי טיסה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

יום שלישי – נסיעה לזגוריה

קימה מאוחרת ונסיעה לזגוריה. עצירת התאווררות במצובו. עיירה אלפינית יפה מאוד אבל תיירותית מידי לטעמנו.

נסיעה לקיפי. תכננו מסלול הליכה, אבל מפאת השעה הסתפקנו בביקור בשני גשרים: פלקאידה וקוקורו. לינה בבית אירוח טו פטרינו בכפר קטו פדינה. כפר קטנטן ולא מתוייר, כמעט עזוב, מתאים למי שמחפש שקט. גוגל מפות הכניס אותנו לדרך צרה ותלולה מאוד. נתקענו עם הרכב והיינו זקוקים לסיוע בחילוצו. ממליצה להימנע מדרכים לא סלולות, צרות ותלולות.

יום רביעי – מסלול הליכה רגלי עידן הקרח

מסלול הליכה רגלי עידן הקרח לאורך נהר הוידומטיס, יציאה מגשר קלדוניה הישן. מסלול יפיפה. כולם אמרו שייקח לנו כשעתיים וחצי כיוון אחד. בפועל לקח לנו 3:45. בדרך חזרה לאוטו עשינו רפטינג מעולה עם חברת ויה נטורה. אני והתינוק חזרנו עם הרכב של החברה.

יום חמישי – מסלול למעיינות הויודומטיס

מסלול למעיינות הויודומטיס. לקחנו את הזמן, הלכנו גם למעיינות וגם לבריכות היפות שנמצאות קצת במורד הנחל, ברוטו שלוש שעות. עליה תלולה בסוף.

המשכנו לבריכות רוגבו מעל פפיגו. למרות שירד גשם הילדים לא ויתרו על השתכשכות בבריכות והתגלשות במגלשות האבן הטבעיות.

קפה וסיבוב רגלי בכפר פפיגו ובאריסטי.

יום שישי – נסיעה למטאורה

נסיעה למטאורה. מסלול רגלי נחמד מקסטרקי לכלא הנזירים ולמעלה עד לתצפית עם הפעמון. נוף נהדר. ברוטו כשעתיים וחצי.

נסיעה לחוף המערבי של פיליון, בדרך עצרנו בחנות ג'מבו כדי להצטייד במתנפחים ומחצלת. לינה במלון דירות סיקיה בקאלו גאצה. מזל ששבת נכנסת מאוחר והספקנו לבשל.

יום שבת מנוחה

בילוי על החוף של סיקיה, הליכה רגלית לקאלה נרה וחזור.

יום ראשון – מסלול הקנטאורים

טיול במסלול הקנטאורים. מסלול קצרצר ויפה ביער, אבל אחרי זגוריה קצת מאכזב. בעיני לא שווה את הנסיעה 45 דקות בשביל הליכה של עשרים דקות.

נסיעה לחוף פקיסטירה בצד המזרחי. חוף קטן ויפיפה עם מים טורקיזיים צלולים ומפל. הגעה קשה גם לרכב וגם רגלית הליכה תלולה של עשר דקות לכל כיוון. בדיעבד הייתי מחפשת חוף עם הגעה יותר קלה בעיקר מצד הרכב.

יום שני ואחרון

הר האולימפוס, חניון פריאוניה. ביקור במפלים הסמוכים והליכה הלוך חזור בתוך הקניון. אם היינו מתארגנים טוב יותר היינו מזמינים מונית כדי להקפיץ את הרכב למקדש דיוניסוס ואז הולכים את המסלול מפריאוניה בירידה ומסיימים במקדש.

נסיעה לסלוניקי, החזרת רכב (ביטול השתתפות עצמית מלא חובה, לא לוותר על זה) וטיסה לילית לארץ.

לסיכום – צפון יוון קרובה ויפיפיה, התאים לנו מאוד כיעד לחופשה משפחתית ראשונה בחו"ל. אם היה זמן הייתי בכיף מוסיפה עוד יום לכל אחד מהיעדים שביקרנו בהם.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...