אירועי פסח 2023: אטרקציות, סיורים, מופעים ועוד

נדנדה בתצפית מאגר בנטל

אירועי פסח 2023: אטרקציות, סיורים, מופעים ועוד

חג פסח 2023 כבר כאן ויש לנו שבוע שלם של חול המועד בו תוכלו למצוא מגוון אירועים ברחבי הארץ. ריכזנו עבורכם מקבץ של אירועים בצפון, במרכז ובדרום המתאימים לכל המשפחה.

תוכן עניינים

אירועי פסח בצפון

פסח 2023 בראש הנקרה

גיגה בפסח בין הנקרות לכל המשפחה, חוויה משפחתית מיוחדת שאסור לפסוח עליה: סיורי 'יציאת מצרים' שיובילו שחקנים בדמות משה רבנו ופרעה מלך מצרים ביום וסיורי עששיות בנקרות בלילה, לצד שלל הפעילויות באתר התיירות ראש הנקרה. חג שמח!

פסח באתר התיירות ראש הנקרה: ממשיכים את המסורת המוצלחת כאשר העבר התנכ"י של יציאת מצרים מתעורר שוב לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים' שיסיירו עם המבקרים וידריכו את הקהל בין הנקרות והגלים ויספרו בצורה חווייתית את סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף. הסיורים המומחזים יתקיימו בפסח בין התאריכים 6-12.4 בין 11:00 ל-16:00, ללא תשלום נוסף מלבד מחיר הכניסה לאתר.

בנוסף לסיורים לאורך היום, בין התאריכים 8-10.4 החל מהשעה 20:00 ייפתח האתר מחדש לסיורי עששיות ליליים משפחתיים בין הנקרות הכוללים נסיעה לילית ברכבל המואר, סיור מודרך לאור עששיות בנקרות החשוכות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שגם הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה בו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה בסרטון.

שימו לב! במועדון התיירות ראש הנקרה תוכלו ליהנות מכרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות והחוויות השונות של אתר הנקרות ואתרי תיירות נוספים בגליל המערבי ביניהם רייזרים, סנפלינג, איזי ריידר, סדנאות שונות ועוד.

מתאריך 1.4 חוזרת לפעילות גם אטרקציית 'גליל על גלגלים' – סיורי שטח מודרכים במשאית שטח פתוחה אל שמורת רכס הסולם, כאשר במהלך המסלול נהנים הנוסעים מנוף גלילי מרהיב ממעוף הציפור ומהדרכה קולית מרתקת (6-12.4, מדי שעה וחצי בין השעות 11:00-15:30); עוד ניתן לשלב גם רכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף; להשכיר אוזניות להדרכה קולית בתחנות שמע שונות ופעילויות נוספות באתר הנקרות.

מחיר הכניסה לפעילות היום ללא הנחה: מבוגר 53 ₪ (47 ₪ דרך המועדון), ילד 43 ₪ (39 ₪ דרך המועדון). מחיר הסיורים הליליים –59 ₪ למבוגרים וילדים מעל גיל 3, משך סיור העששיות הוא שעה ורבע, יש להגיע 10 דקות לפני המועד. פעילות העששיות תלויה במזג האוויר וברישום מראש.

שעות פתיחת האתר בחוה"מ: 09:00-19:00 (כניסה אחרונה 18:00), ביום ו' ובערבי החג עד השעה 17:00 (כניסה אחרונה 16:00).

פעילויות פסח לכל המשפחה וסיורי רמדאן ופסחא בגליל המערבי

אין כמו חג האביב בגליל המערבי, כמזג האוויר נעים, הכול ירוק ופורח. לקראת החג, וגם במהלך ימי חול המועד פסח, יחכו למבקרים גם כמה אירועים מיוחדים, שיהפכו את החג למהנה במיוחד.
פרטים מלאים על האירועים, ועל מקומות נוספים, באתר עמותת זמן גליל מערבי.

סדנת אומן פתוחה למשפחה ואפשרות ליצירת כריכת עור להגדה לפסח באומניה – סטודיו לאמנות העור
בית המלאכה לעבודת יד בעור "אומניה" פותח את שעריו ליום של פעילות חווייתית למשפחות. בבית המלאכה המיוחד של אלדד בכר נתנסה בטכניקות עבודת יד שונות כולל ריקוע (הטבעת תלת ממד על גבי עור טבעי), חיתוך, תפירה צביעה, גמורים שונים ועוד בליוויו המקצועי של אלדד. כל משתתף יוכל לבחור מתוך מגוון רחב של פריטים כגון כריכת עור להגדה לפסח, צמידים, יומנים, ארנקים, חגורות תיקים ועוד.
הפעילות מתאימה לכל המשפחה החל מגיל 5, אין צורך בידע מוקדם.
מחיר? 30 ₪ לאדם עבור השתתפות, הדרכה צמודה וכיבוד קל. עלות מוצר יצירה לבחירה: החל מ-15 ₪
מתי? יום ראשון | 2.4 | בין 10:00-15:00. משך הפעילות הממוצעת למשפחה כשעה וחצי-שעתיים.
איפה? קיבוץ אפק
טלפון 072-3957613

מסלול העמק וההר – שטח, תצפיות ואתגר על ההר ברייזרים
טיול חוויתי אל העמק וההר בשטחי עמק הקורן שבגליל המערבי ברייזרים. עוברים מתחת לגשר יד לי”ד דרך חורשת האקליפטוסים הסמוכים לפסי הרכבת הישנה, מטפסים על שיפולי גבעות הגליל המערבי עד הגעה לגבעת חמודות המשקיפה לנוף פנורמי. ממשיכים בנסיעה בה נהנים מהטבע ומנהיגה מאתגרת בשטח טבעי העשיר בצמחייה סבוכה עד הגעה לתצפית פנורמית גבוהה על תא שטח שבין הר הכרמל לרכס סולם צור.
הנהיגה הינה נהיגה עצמית בהצגת רישיון נהיגה בתוקף
מתי? יום חמישי | 6.4 | 17:30-19:30 אורך המסלול : כשעתיים
מחיר- 650 ש"ח לרייזר לזוג. 880 ש"ח לרייזר לרביעייה. רייזר משפחתי (6 אנשים) – 1300 ש"ח
10% הנחה לידידי זמן גליל מערבי.
איפה? טרקטורוני הצפון אקסטרים אכזיב
טלפון 072-3941145

סדנת יצירה יצירתית בחימר לכל המשפה בסטודיו יעל פיסול בחימר
סדנה מהנה ומגבשת בסטודיו הקסום "יעל-פיסול בחימר" בקיבוץ כפר מסריק. בואו יחד ליצור מחימר עולם מלא דמיון וקסם. יחד מפליגים למחוזות הדמיון, לברוא עולם קסום ומופלא מחימר וחומרי יצירה נוספים והכל במרחב נעים, מוצל וירוק בקיבוץ כפר מסריק.
מחיר? 45 ₪ למשתתף
מתי? יום שישי | 7.4 | 9:30-11:00, 11:15-12:30
איפה? קיבוץ כפר מסריק ("יעל פיסול בחימר" בוויז)
טלפון: 072-3941136

מפגש לפסח ופסחא עם חרש הברזל וליד חורי בכפר הנוצרי פסוטה
בכפר הנוצרי פסוטה נמצאת הסדנה המרשימה של חרש הברזל וליד חורי. במהלך פסח מתקבצים בסדנה ליד תנור האש לשמוע את סיפורו האישי של וליד, לפצפות בהדגמה כיצד הוא הופך פס ברזל לפסל, לשמוע על מנהגי חג הפסחא ולהסתובב בגלריה שם אפשר לשמוע סיפורים על היצירות.
את המפגש מקנחים בעוגיות חג הפסחא המיוחדות, קפה, תה ויין על המרפסת מול הנוף המקסים.
מתי? יום שבת | 8.4, 22.4 | 11:00-12:30
איפה? וליד ח'ורי בפסוטה
מחיר : 50 ₪ לאדם
טלפון לבירורים והזמנות 072-3957562

יציאת מצרים עם כל המשפחה בסוד הפלא הקיבוצי
בסוד הפלא הקיבוצי שבקיבוץ כפר מסריק יקיימו אירוע ייחודי לחג הפסח – שחזור יציאת מצריים. הפעילות תיפתח בסדנה במרכז המבקרים, שם יוצרים יצירה מיוחדת לפסח, מתחפשים לבני ישראל ויוצאים למסע יציאת מצריים בין הנעמן לשדות. במהלך המסע משה רבינו יאתגר במשימות וחידות ולבסוף מקנחים במצות בטאבון.

מחיר: 55 ₪ לאדם מגיל שנתיים
מתי? יום ראשון | 9.4 | 10:00-13:00. יום שלישי | 11.4 | 10:00-13:00
איפה? סוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק
טלפון 072-3971564

סיורי פסחא ורמאדן

סיורי לילות רמדאן בעכו עם מורה הדרך עמרי אבידר
בלילות של חודש הרמדאן – עכו משתנה ולובשת חג. עם רדת הלילה נדלקים האורות הצבעוניים, נפתחות הבסטות לממכר מאכלי החג וההמונים יוצאים לסמטאות וממהרים לבתים לסעודות האיפטר (סעודת שבירת-הצום המשפחתית). הילדים לבושי בגדי-חג הולכים אל הקרובים והשכנים עם מתנות ותבשילים בידיהם לקיים את מצוות ביקורי קרובים. לאחר הארוחה – יוצאים רבים למסגדים ואחר כך לאזורי הבילוי המקושטים – שם ישהו עד לשעות הקטנות של הלילה.
אוירה קסומה ומיוחדת אופפת את עכו לאחר השקיעה – וגם השנה, כמידי שנה אנו נחווה את האוירה הנהדרת הזאת בכל החושים במסגרת סיורי לילות הרמדאן של עמרי אבידר.
מתי? מוצ"ש | 8.4 | 17:45-20:15 יום ה' 13.4 | 17:45-20:15
מחיר? 120 ₪ למשתתף (הסיור כולל טעימות ומפגשים)
איפה? עכו העתיקה
טלפון:072-3971678

פסח, פסחא ומה שביניהם – סיור מיוחד בפסוטה עם כרמית ארבל בעקבות חגיגות השבוע הקדוש
את השבוע הקדוש ביותר לנצרות פותח "יום ראשון של הדקלים", יום מיוחד וחגיגי בכפר פסוטה שהוא אחד משני הכפרים היחידים בארץ שהוא כולו אך ורק נוצרי.
איך הפסח קשור לפסחא? מה בין שמו באנגלית לבין חג הפורים? מה הם המתוקים של החג? למה מקשטים ביצים ואיך לכל זה קשורים ארנבוני החג?
מורת הדרך כרמית ארבל תוביל סיור מיוחד שבו נכיר יותר מקרוב את מנהגי חג הפסחא, נצטרף לתהלוכה של הילדים סביב הכנסיה שנערכת בתום המיסה, נפגש עם הכומר של הכפר ,נבקר בקונדיטוריה המתוקה של יארא ונטעם את המעמול המיוחד שמכינים לפסחא ועוד.
מחיר? 100 ₪
מתי? יום ראשון | 2.4 | 10:00-13:00
איפה? פסוטה
טלפון 072-3971215

סיור, מפגשים וארוחה מסורתית בפסוטה לחג פסחא
מוזמנים לחוויה משפחתית ייחודית בדגש קולינרי ברוח חג הפסחא וחגי האביב עם רימא ח'ורי בכפר הנוצרי היפהפה פסוטה. נפגוש קהילה נוצרית מיוחדת דרכה נלמד ונבין את מנהגי חג הפסחא ותקופת חגי האביב, נטעם מאכלי חג, עוגות מאפים וגם נבין את הקשר בין המרחב לקהילה במיוחד בתקופת האביב ובחגים בפרט.
במהלך הסיור מבקרים בכנסיות מקומיות, טועמים מאפים ועוגיות מסורתיות, לומדים על תהליך אפיית לחם הקודש, מכירים מארזי חג מסורתיים לחג הפסחא ומסיימים בארוחה צמחונית כפרית אצל אביבה חורי.
איפה? הכפר הנוצרי פסוטה
מתי? יום חמישי | 6.4 | 11:00-14:00, 16:00-19:00
מחיר: סיור בוקר 150 למבוגר, 70 ₪ לילד (גילאי 3-10) כולל ארוחת בוקר,
סיור ערב 180 ₪ למבוגר, 80 ₪ לילד (גילאי 3-10) כולל ארוחת ערב בשרית או צמחונית.
טלפון: 072-3971191

שיח גלריה מרתק על יחיד וקהילה עם פסלת בינלאומית
הנכם מוזמנים לגלריה היפהפייה בקיבוץ סאסא, לסיור ושיחה על יצירה עם הפסלת ורדה יתום שהוכרה ע"י ועדה בינ"ל כאחת מעשרת פסלי הקרמיקה המובילים בעולם. בגלריה המיוחדת של ורדה תשבו בין פסליה המיוחדים ותחוו הסבר שהוא חוויה בלתי נשכחת. ורדה תתמקד הפעם ביצירותיה הנוגעות ליחיד וקהילה כאם לבנים ששירתו בסיירות, כאשה החיה בקיבוץ המחפשת, לפלס את דרכה בשדה האמנות הישראלי והבין לאומי. המפגש הפעם יתמקד ביצירותיה המתייחסות לשאלות ולתובנות בנושא היחיד ומערכת היחסים שלו עם הקהילה בתוכה הוא חי. סיפור מחד אישי אבל גם מאד משותף.
מפגש המשלב חוויה אמנותית המכילה רגש, מחשבה, תובנה ובעיקר מעוררת להתחדשות.
משרד התרבות הישראלי נימק את פרס העיצוב שהוענק לה "בשל היותה אחת היוצרות הבולטות, המוערכות, המשפיעות וסוללות הדרך בתחום אמנות הקרמיקה בארץ ובעולם."
בתום הביקור מומלץ לקנח בגלידה בוזה הממוקמת בקיבוץ.
מתי? יום שלישי | 11.4| 11:00-12:00
איפה? גלריית ורדה יתום, קיבוץ סאסא
מחיר: 35 ₪ לאדם
טלפון 072-3941143

סדנה חוויתית ליצירת תכשיט אביבי
מוזמנים לסדנת צורפות ייחודית.
הסדנא נערכת בסטודיו קסום בעכו העתיקה, עם קפה ועוגיות מקומיות.
נשמע את הסיפור האישי של אורלי, בעלת הסטודיו, מעצבת וצורפת רבת ניסיון.
לאחר היכרות עם החומרים וכלי העבודה, נחליט איזה תכשיט נרצה ליצור ונלמד כיצד להפוך את חומר הגלם לצמיד, עגילים, תליון או טבעת.
יוצרים בשיטות מסורתיות בצורפות בטכניקה של דיגום חופשי והיצירה כולה שלך, יהיה לך כיף להתגאות בה.
הסדנא מעשית ובסופה תקבלו את המוצר שיצרתם.
הסדנא כוללת עבודה עם פליירים ופטיש לריקוע, הלחמה תבוצע במקרה הצורך.
התכשיט יבוצע בפליז BRASS (לקחת במקום) וניתן לעשות ציפוי זהב או שיבוצים בתוספת תשלום (איסוף לאחר 14 ימי עבודה).
מחיר: 230 ₪
מתי? יום שישי | 7.4, 14.4| 10:00-12:00
איפה? סטודיו אורוקא, עכו העתיקה
טלפון 072-3971187

אביב הגיע צבע בא- גלו את צבעי ההילה שלכם
מול נוף מרהיב של רכס הסולם והים התיכון, מחכה לכם חוויית חג מעצימה ייחודית וצבעונית. ב"אורה סומא בגליל" תגלו כיצד צבעים, בבחירה אינטואיטיבית שלכם, משקפים את ההילה שלכם, את הפוטנציאל שלכם ואת משמעות הצבעים המחברים ביניכם. במפגש מרתק עם מרים שפיר תתכבדו בכיבוד צבעוני, תשמעו על גישת ה"אורה סומא" בתיבול סיפורי חוויות אבחון בצבעים מעניינות. תצפו בסרטון המסביר על משמעות צבעי ההילה, תחוו ותתנסו בזיהוי הצבעים האישיים שלכם המשקפים את הפוטנציאל מלידה. חוויה מדהימה ומטעינת אנרגיות שתשאיר אתכם עם טעם (וצבע) לצמיחה באביב.
מרים שפיר היא מאבחנת בצבעים בגישת ה"אורה סומא" וכן מלווה תהליכי שינוי קריירה ולימודים. בעלת תואר שני ב"לימודי עבודה" מאונ' ת"א ומוסמכת על ידי האקדמיה ל"אורה סומא" באנגליה
מתאים למבוגרים (מגיל 15+)
מחיר? 50 ₪ לאדם
מתי? יום שישי | 7.4 | 10:00-11:30
איפה? שלומי
טלפון ? 072-3941123
מחיר: 50 ₪ לאדם

אירועי פסח בחיפה

סיור קסם חיפאי – להכיר את שוק הפשפשים של חיפה

הסיור משלב בין ההיסטוריה של העיר התחתית של חיפה, בניינים יפיפיים והסיפורים המרתקים מאחוריהם, גרפיטי צבעוני ושוק הפשפשים כמו מלעולם לא היכרתם -דרך המפגש עם האנשים, החפצים, היוזמות והרעיונות.
את הסיור מתחילים בכיכר פריז, משם ממשיכים דרך רחובות ציוריים, כנסיה יפהפייה עד שמגיעים לשוק הפשפשים – שם תגלו את הקסם החיפאי. בשוק פוגשים את בעלי החנויות שצובעים את השוק והופכים אותו לייחודי והאותנטי. אנשים שמפיחים חיים בחפצים עתיקים, יוצרים יש מאין, ממחזרים ומקשטים. תשמעו את הסיפורים המרגשים ומעוררי ההשראה של אותם בעלי חנויות.

מתי? חמישי, שישי ושבת בשעה 9:45
כמה? 149 ש"ח למבוגר, 99 ש"ח לילד.

לחצו כאן להזמנת סיור קסם חיפאי

תומר פוקס מדריך סיור הקסם החיפאי

פעילויות במוזיאוני חיפה

מגוון פעילויות ללא תשלום במוזיאונים בעיר המתאימות לילדים. 

סדנת סאקורה במוזיאון טיקוטין: בתקופה זו ביפן פורח פרח הדובדבן – הסאקורה. ביפן נהוג לצאת החוצה לצפות בפריחה היפה ולערוך פיקניק תחת העצים. לכבוד חג הפסח ובוא האביב נכין פרחי דובדבן מאוריגמי – אמנות קיפולי הנייר.

סדנת פירמידה במדבר במוזיאון הימי הלאומי: הפירמידות הן הסמל המזוהה עם תרבות מצרים העתיקה, פלא הנדסי ומרשים ששרד אלפי שנים בנוף המדברי. בסדנה נכין פירמידה באמצעות קיפולי נייר ונקשט אותה בסמלים ובהירוגליפים מצריים עתיקים ומוזהבים.

סדנת פרפר אביבי במוזיאון חיפה לאומנות: סדנה ניצור פרפר שמח וצבעוני, שהוא גם מגנט למקרר- שיזכיר לנו לצאת לטייל ולהתפעל מהטבע הפורח!

סדנת פרחי נייר במוזיאון העיר חיפה: בואו לקבל את פני האביב במוזיאון, נכין מנייר, דבק וזרדים פרחי נייר צבעוניים שלא יבלו לעולם.

סדנת מציירים אביב במוזיאון הרמן שטרוק: בפעילות נתבונן בפרחים האביביים, העלים והפרפרים וניצור תמונה על משטח עץ באמצעות שבלונות וטכניקת צביעה וחריטה ייחודית.

פרטים נוספים: כל הפעילויות מיועדת לילדים בגילאי 5 ומעלה בליווי הורה. 
מספר המקומות מוגבל.

סיור בואדי ניסנאס ומושבה הגרמנית

בסיור נכיר את ההיסטוריה ונשמע אודות הדמויות הייחודיות שחיו בעבר בוואדי ועל תרומתן, עד היום, לאופייה של העיר חיפה.
הטעימות בשוק הצבעוני והריחני הן לא עיקר הסיור (זה לא סיור אוכל אלא טעימות בלבד), אך בזכותן נכיר כמה מהסוחרים המיוחדים בשוק ונטעם מהתוצרת המקומית. נמשיך לסייר בין מבנים בהאים יפיפיים. לאחר שנשמע על הדת המהפכנית והצעירה בעולם, נמשיך אל המושבה הגרמנית, נרגיש לרגע באירופה ונספר את סיפור ההתיישבות הגרמנית הטמפלרית בארץ ישראל שהתחילה ממש כאן.

מתי? שני-שבת. 
יש סיור בוקר (9:00-12:00) וסיור צהריים (13:00-16:00).

לחצו כאן להזמנת סיור בואדי ניסנאס ומושבה הגרמנית.

אירועי פסח במרכז

סיורים מודרכים בתל אביב

יפו שמאחורי הקלעים: מסע אל יפו הלא נודעת
במהלך הסיור תבקרו בחאן העתיק של מנולי, בשוק היווני, תשמעו סיפורים על בתי החלומות של עשירי יפו מתקופת המנדט באזור שדרות ירושלים  , תקבלו טעימה משכונת נוגה ותסיירו במושבה האמריקאית של יפו המעניקה תחושה של חו"ל מעבר לפינה ולכל בית בה יש סיפור מיוחד ואפילו תראו מתחם שמשלב בית באר עתיק ושכונת מגורים יוקרתית.
 
GROOVIT: חווית קצב ומוסיקה משפחתית לפסח בתל אביב
אתם מוזמנים לפעילות מהנה, מגבשת ומשחררת בתל אביב – 35 דקות של סיור תוך כדי ריקוד. בואו לחוות פעילות מוסיקלית וקצבית, שתרגש את הגוף והנפש ותשאיר בכם תחושה משמחת, לחגוג איתנו באוירה משגעת! 

"אגדה חיה" של פסח! במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט בפעילויות מיוחדות לרגל חג הפסח יחד עם תאריכים חדשים להופעה חיה של שחר אבן צור – "אגדה חיה".  

לאחר סיבוב הופעות מוצלח ומרומם, ברחבי הארץ ואף בפארק הלאומי תל אפק, ובהמשך לאלפי ביקורות נלהבות, המיזם המוזיקלי- זואולוגי של היוצר שחר אבן צור (מוניקה סקס) ומוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, חוזר לסיבוב חג הפסח במוזיאון.

במופע יבצעו שחר אבן צור ולהקת הנגנים את שירי האלבום "אגדה חיה", באודיטוריום המוזיאון באווירה אינטימית. אלבום "אגדה חיה" כולל 10 שירים מקוריים וייחודיים המציגים את ה"כוכבים" הפחות מוכרים של הטבע בארץ והמאפיינים שלהם. צוות חוקרים במוזיאון סייע בבחירת בעלי החיים לאלבום וסיפק את המידע המדעי עליהם. אבן צור חקר, למד, כתב, הלחין ושר, והתאים לכל דמות את הסגנון המוזיקלי שלה. השירים המגוונים ישמחו כל ילד וילדה – וגם את הוריהם – ויפתחו להם צוהר למגוון הביולוגי המופלא שסובב אותנו.

מועדים הקרובים – חוה"מ פסח 2023:
יום שבת, 8 באפריל בשעה 10:30, 12:15
יום שני, 10 באפריל בשעה 10:30, 12:15

הכרטיס להופעה כולל כניסה למוזיאון בהתאם לשעות הפתיחה ומקומות הישיבה באולם מסומנים.
משך המופע כ-50 דקות | מספר המקומות באולם מוגבל | כל גיל צריך כרטיס | המופע מומלץ מגיל 4.

את הספר של האלבום "אגדה חיה" ניתן לקנות בחנות המוזיאון.

חוגגים פסח באשדוד

מבשלים יחד סיר פוייקה, בונים עפיפוני אקרובטיקה, יוצאים למסע מרתק בעקבות פרפרים וחרקים, מבקרים בפארק אקולוגי מלא ירוק ולומדים לצייר את משה רבינו. המון חוויות בחול המועד פסח באשדוד!

סיור פרפרים וחרקים

גם בסביבה עירונית אפשר למצוא פינות של טבע פראי, בהן ניתן למצוא דיאלוג מרתק בין חי וצומח. כך הוא אזור גשר עד הלום שבאשדוד, בו מתקיימת צמחיה מסוגים שונים, בסמוך לחורשה שאף היא טובלת בצמחיה ובעצים, אשר כולם מזמנים פרפרים וחרקים. בין שיחי הרוזמרין, החוביזה, החרדל המצוי, הלבנון והעכוב, אשר צומחים לצד הדרך, אפשר לגלות עולם שלם, אליו יפליגו ההורים והילדים, בהדרכתה של מדריכה מהחברה להגנת הטבע.

תוך כדי שהם מסיירים בין הצמחים, מתחת לגשר ובחורשה הצמודה, כשהם מצויידים בזכוכית מגדלת, ברשתות פרפרים ובקופסאות חרקים, ישמעו הילדים סיפורים מרתקים, ילמדו על צמחי הבר, יכירו את השמות השונים של הפרפרים והחרקים ויאספו חרקים קטנים כשמעליהם מרחפים פרפרים בצבעים שונים, בהם הלבנינים, נימפת החורשה ועוד.

מתי: יום שבת, 1.4 בשעה 10:30.
מחיר: 45 ₪ לאדם
איפה: מפגש בגשר עד הלום

סדנה להטסת עפיפוני אקרובטיקה

פעילות מעיפה לכל המשפחה באשדוד. בואו להכיר את תולדות העפיפונים ולהתנסות בהטסה של עפיפון אקרובטי – עפיפון עצום בגודל 2 מטרים וחצי.

דודי יפרח, גולש קייט סרף, יכניס את המבקרים לתוך עולמם המופלא של העפיפונים, דרך ההיסטוריה העשירה שלהם ועד ימינו, וייתן הדרכה מפורטת על הדרכים הכי טובות להטסת עפיפונים בכלל, ועפיפוני אקרובטיקה בפרט.

כל משפחה תקבל עפיפון אקרובטיקה משל עצמה, אותו תסיים להרכיב, ולאחר מכן, לקראת השקיעה, תעיף את העפיפון שלה אל השמיים.

הפעילות תתקיים בסמוך לפארק הפירטים בעיר, הממוקם על קו החוף, כך שצפויה להיות רוח מתאימה שתביא לכיסוי קו הרקיע בעשרות עפיפונים צבעוניים.

מתי: יום חמישי, 9.4 בשעה 14:00
איפה: פארק הפיראטים
מחיר: 40 ₪ למשתתף

סיור מטיילים ואוכלים

מה יותר כיף מטיול מרתק בעקבות בעלי החיים באזור הדיונה הגדולה באשדוד? נכון מאוד, לשלב אותו עם פוייקה. בסיור מיוחד האורך כ-4 שעות, מתחילים בלהכיר את הפוייקה. איפה ומתי החל השימוש בו, מתי הפך פופלארי במיוחד גם בישראל, וכמובן, איך מכינים, כולל טיפים של אלופים. לאחר ההסברים, מעמידים במשותף סיר פוייקה, ובזמן שהוא מתבשל יוצאים לסיור באזור הדיונה הגדולה. מנצלים את שעות האור האחרונות בשביל לעקוב אחרי עקבות בעלי החיים החיים באזור, וכמובן גם קצת להתגלגל בדיונה. ולאחר רדת החשכה מקיימים ספארי עקרבים ותצפית כוכבים. בסיום המפגש אוכלים את הפוייקה, לצד פיתות על הסאג' ותה מחמם.

מתי: ימים שני ושלישי, 2-3.4 בשעה 17:00
איפה: מפגש בשדרות אטלנטה, אשדוד.
מחיר: 65 ₪

סיור בפארק האקולוגי

סיור מיוחד בין שבילי הפארק האקולוגי. במהלך הסיור מכירים מקרוב את דיונות החול שהפכו לבית עבור הצמחייה המגוונת ובעלי החיים במקום, עוקבים אחרי עקבות בעלי החיים ועורכים תצפית מעל חוף הים ולאופק, עד לאן שתאפשר הראות. ממשיכים אל המצודה העתיקה שם צוללים על ההיסטוריה המרתקת שלה, ושומעים איך היא קשורה לכיפת הזהב בירושלים.

מתי: יום חמישי, 9.4 בשעה 10:30
איפה: בכניסה למצודת אשדוד ים
מחיר: 45 ₪

חגיגת פסח במרכז המבקרים אשדוד

במהלך ימים חול המועד פסח  יתקיימו במרכז המבקרים מגון אירועים מיוחדים. סדנת קריקטורה בהדרכת קרלוס הקריקטוריסט – אמן קריקטורה בוגר בצלאל ומאייר ספרים, בה לומדים לאייר דמויות מההגדה ועוד דמויות היסטוריות. מופע אימפרוביזציה משעשע עם הבמאי ג'וש שגיא, שיכיר לנו שלל דמויות היסטוריות, ויוביל סיור במקום עם הרבה סיפורים, אהבת הארץ וצחוק.

כמובן שגם יתקיימו סיורים מודרכים לכל המשפחה במרכז המבקרים, עם תערוכה נוסטלגית, רכיבה על אופניים בלי לצאת מהמרכז עם משקפיVR , תערוכות, מציג חוויותי ומסע לשורשיה העתיקים של אשדוד.

מתי: ימים ראשון ושני 9-10.4
איפה: מרכז המבקרים אשדוד, רחוב יאיר 2 בית אריה קלנג
מחיר: סיור מדרך – 15 ₪, מופע אימפרוביזציה  – 30 ₪, סדנת קריקטורה – 40 ₪

אירועי פסח בירושלים

סיורי מימונה בירושלים

דלילה שמש – סיורי מימונה בנחלאות וביקור בבתים בנושא המימונה עם סיפורי ומנהגי החג. לתיאום 050-8679877

אפרת חלמיש – בעיר דוד גם אשכנזים מכינים מופלטות! מוזמנים לביתה של אפרת חלמיש ב"חן המקום" בעיר דוד ולחוש את טעם החיים המיוחד בעיר דוד. לשמוע איך ולמה הגיעה לחיות בין העתיקות וכיצד מתמודדת עם חיי היומיום במקום הייחודי הזה. תרבחו ותסעדו בטוב ירושלים! מפגש+ כיבוד ליום המימונה- החל מ-60 ₪ לאורח. סדנא הפרשת חלה לאחר הפסח- בתוספת 40 ₪ לאורח. פתוח לקבוצות בלבד בהרשמה מראש. יום ד, כא בניסן , 12.4 בערב. יום ה, כב בניסן, 13.4יום ו, כג בניסן 14.4, לתיאום 052-3331786

מלכה אליהו קוסוביץ – סיורים במימונה בבתים פתוחים המארחים את הקהל והשכנים, לתיאום 052-2673357

כנרת בוטיל – סדנת 'מתיקות של בריאות' , עוגיות וחטיפים טבעוניים, 120 ₪ למשתתף. לתיאום 052-3466426

שושנה בכר – איך הסיפור של "הקוסקוס החלבי" של סבתא שלי מתקשר לסיפור של אמונה. לקבוצות החל מ-10 משתתפים. 55-85 ₪ למשתתף,  כולל כקוסקוס חלבי מלוח או מסוכר, ושתיה. לתיאום 052-3828665

אירועי פסח בדרום

חול המועד פסח בחבל יתיר

עולים לרגל בסוסיא הקדומה, פינות פיקניק, מעיינות ומסלולים, סדנאות יצירה, קרמיקה ופסיפס, טעימות יין ועוד!

האביב הוא התקופה היפה ביותר של חבל יתיר, המקום בו נפגש מדבר יהודה עם יער יתיר המלבלב והפורח, תיירות חבל יתיר מזמינה את המבקרים ליהנות משפע פעילויות מהנות לכל המשפחה. במהלך חול המועד פסח המבקרים יוכלו ליהנות מסדנאות נגרות, יצירה, קרמיקה ופסיפס, פיקניקים ופינות ליטוף בתלם אדורה, פעילות מהממת של עלייה לרגל בסוסיא הקדומה, טעימות יין באחד מהיקבים הפזורים במרחב: יקב דרימיה ויקב יתיר, ועוד המון!

9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
מחיר: בהתאם לפעילות.

עליה לרגל בסוסיא הקדומה

כידוע, פסח הוא אחד משלושת הרגלים בהם עלו בני ישראל לבית המקדש עם בני משפחותיהם, הביכורים והצאן. במהלך חג הפסח, אתר סוסיא הקדומה, שמספר את סיפורה של הקהילה העתיקה שגרה במקום, מזמין את המבקרים להתכונן יחד עם תושבי המקום לעליה לרגל! עם תהלוכה מלווה בשחקני רחוב, כלי נגינה, ברכת כהנים בבית הכנסת העתיק, סיורים מודרכים ברחבי העיירה הקדומה, סדנאות בוץ, קליעת סלים ושזירת פרחים, ועוד.

סוסיא הקדומה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 10:00-16:00
מחיר: 35 ש"ח לאדם
לפרטים נוספים: בטלפון או באתר: www.goyatir.co.il

פעילות לכל המשפחה בתלם אדורה

בצמוד ליישוב תלם הוקם לאחרונה מעיין קסום, מוקף חורש טבעי. במהלך חג הפסח, ייחנך המעיין בפעילות מהנה לכל המשפחה, עם פינות ליטוף וטבע מהמם. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות גם מפיקניק בפארק בתי העץ שנמצא בסמוך ליישוב.

תלם אדורה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 10:00-16:00
הכניסה חופשית ללא תשלום

סדנאות קרמיקה ופסיפס בסטודיו של חנה במעון

הסטודיו של חנה במעון פותח את שעריו לסדנאות יצירה וחוויה: צביעת כלי קרמיקה משמחים עם מגוון גדול של כלים במחירים שונים, סדנאות פסיפס מותאמות לזוגות ולכל המשפחה. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות גם בחנות צמחים, קפה טוב, מיץ טבעי וכמובן המון נוף ואווירה. 

הסטודיו לקרמיקה של חנה בנגאייב, מעון
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 9:00-18:00.
מחיר: בין 50-150 ₪
לפרטים נוספים: חנה 0523321003

סדנאות עץ אצל סימה בלפר בסוסיא

כל מי שמתעניין בנגרות ויצירה בעץ, יוכל להגיע במהלך חול המועד לסטודיו של סימה בלפר בסוסיא, לסדנאות מהנות, לכל המשפחה עם מגוון רחב של אפשרויות יצירה מעץ ונגרות.

סטודיו לנגרות של סימה בלפר, סוסיא
9 באפריל, י"ח בניסן, יום ראשון
בשעות: 09:00-16:00
מחיר: בין 80-150 ₪
לפרטים נוספים: 0506998689 סימה

סדנאות יצירה מחימר בסטודיו של סיגלית ברייר

בלב יער יתיר, מסתתר סטודיו קסום שטומן בתוכו חוויה חקלאית מהממת. הסטודיו משמש גם כמעין מוזיאון ליצירותיה ואוספיה של סיגלית לצד תוצרת חקלאית טרייה הכוללת פירות יער וסדנאות ופעילויות לילדים ולמבוגרים – יצירות מחימר על האבניים.

סיגלית ברייר חקלאות, שני ליבנה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בין השעות 10:00-16:00.
מחיר: בין 50-150 ₪
לפרטים נוספים: סיגלית 052-2364848.

סיורים רגליים לכל המשפחה ביתיר

מרכז לימוד וסיור סוסיא מציע סיורים רגליים וברכבים פרטיים לכבוד חול המועד פסח: סיור ברכבים פרטיים לתצפית כוכבים במצפה מדרג עם מודלים וטלסקופים, סיור רגלי מודרך בעקבות כלב בן יפונה וסיור מודרך בבריכת כרמל המקראית בעקבות דוד, נבל ואביגיל.

מרכז לימוד וסיור, סוסיא
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
מחיר: 10 ₪ לאדם בסיור
לפרטים נוספים: www.goyatir.co.il

טעימות יין ונשנושים ביקבי האזור

יקב דרימיה מזמין את המבקרים לסיור, טעימות יין בוטיק משובח ואיכותי מלווה בגבינות מהנות במרכז המבקרים של היקב. וביקב יתיר, יוכלו המבקרים במהלך חול המועד ליהנות מטעימה של שלושה יינות, סיור ביקב ופלטת גבינות.

יקב דרימיה, סוסיא
7, 9-10 באפריל, ט"ז, י"ח-י"ט בניסן, ימים שישי, ראשון-שני
שעות: 10:00-16:00 ובשישי: 09:00-14:00
מחיר: 30 ₪ לאדם לסיור וטעימה
לפרטים נוספים: אייל 052-7322823, רננה- 058-5556750

יקב יתיר, תל ערד
9-11 באפריל, י"ח-כ' בניסן, ימים ראשון-שלישי
בשעות: 10.00-14.00 ובשלישי: 10:00-13:00
מחיר: 120 ₪ לאדם, טעימות בלבד 50 ₪
לפרטים נוספים: שירי 0545831840 / סמדר 0546458871

* הביקור ללא ילדים 🙂

חגיגות אביב בירוחם אפריל 2023 יוצאות לדרך

ירוחם חוגגת את האביב במגוון חוויות בטבע ובתוך העיירה הקסומה. המדבר בעונה הזו של השנה ולאחר הגשמים נמצא בשיאו, עם פריחות, מסלולי טיול מטריפים וא.נשיה המעניינים של העיירה. תיירות ירוחם מזמינה אתכן ליהנות מהטבע המרהיב, מהפריחה ומהווייב של העיירה הכי מפתיעה בארץ.

פסח בעיירה – חוה"מ פסח, 6-11.4
כמדי שנה יציינו תיירני ירוחם את הפסטיבל האביבי ביותר בעיירה במסגרתו יתקיימו סדנאות אמנות בטבע ובגלריות, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, פעילויות טיבוע ציפורים וסיורי ליקוט, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד. במסגרת הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיירה, בפארק ובמכתש עשרות פעילויות וסיורים למגוון רחב של קהלים, ממשפחות ועד מטיבי לכת. תיירני ירוחם הכינו מלא פעילויות המתאימות למזג האוויר הנפלא בעונה זו. ירוחם והסביבה מלאה במטיילים מכל הארץ ומגוון הפעילויות המוצע מתאים לכל גיל ומשפחה.

לפרטים המלאים: חפשו בפייסבוק "תיירות ירוחם" או במרכז המידע של תיירות ירוחם: 050-5923455

שירת הכוכבים
פעילות אסטרונומיה, חוויה מרתקת של צפייה בשמי הלילה המרהיבים של הנגב בעזרת קרני לייזר שכמעט נוגעים בכוכבים נכיר את כיפת השמיים והכוכבים המנצנצים, עם הסברים וסיפורים מרתקים. נציג את קבוצות כוכבי גלגל המזלות, נגלה כיצד לאתר בקלות את כוכב הצפון, נבחין בכוכבים בולטים ונכיר את סיפורי המיתולוגיה שנקשרו בשמם.
תוך כדי ההדרכה המדריכים שלנו יעברו ויגישו תה צמחים חם. ואין כמו לשתות משהו חם בליל מדבר. בחלקה השני של התצפית נעבור לטלסקופים. לרשותכם תעמוד סוללת טלסקופים משוכללים דרכם נצפה במכתשי הירח וכוכבי הלכת, נכיר גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות – מה שהשמיים יספקו לנו בליל התצפית. הפעילות מתאימה לכל המשפחה.

מתי? בכל ערב בחול המועד, יתקיימו 2 סבבים, הראשון ב19:30 והשני ב21:30
מיקום? מיקום מדויק יימסר למשתתפים
מחיר לאדם – 130 ש"ח
לפרטים נוספים – משה גלנץ, 0527276100

דוכיפת צפרות ואקולוגיה – הדרכת טיבוע ציפורים
הציפורים הנודדות במהלך המסע שלהן חונות למספר שעות או ימים למנוחה. חלקן אפילו נשארות לעונה שלמה. כאן אצלנו בירוחם פועלת תחנת מחקר כבר משנת 2012, העוקבת אחר הציפורים הנודדות. במהלך פעילות טיבוע, אנו לוכדים את הציפורים למספר דקות, בודקים את מדדי הגוף שלהן
ומסמנים את הציפור באמצעות טבעת ייחודית ומשחררים אותה לחופשי. הצטרפו אלינו לתחנת המחקר, ללמוד על הציפורים, לראות איך אנחנו מטבעים ואפילו לסייע לנו בשחרורן. הפעילות מתאימה לכל המשפחה.

מתי? הפעילות תתקיים בימים שישי (7/4), ראשון (9/4) ושלישי (11/4) בין השעות 09:00 ל 10:00
מיקום? חורשת גן הילדים, מול כיכר הכניסה לירוחם. חניה בסוף רחוב הסהר
מחיר לאדם – 50 ש"ח
לפרטים נוספים – יורם צביק, 0544761761

ספארי לילה – עקרבים
חוויה משפחתית באולטרה -סגול בבירת העקרבים של ישראל
בירוחם וסביבתה קיים מגוון גדול מאד של עקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. אתם מוזמנים לסיור לילה בהובלת אנשי המעבדה לחקר עקרבי ישראל, שישתפו בסיפורים ומידע על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויחשפו צדדים פחות אפלים ממה שנדמה.
כל משתתף יקבל פנס UV וייקח חלק פעיל באיתור העקרבים. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים – באמצע ארוחת הלילה, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם. פרט לעקרבים יתכן ונפגוש גם יצורי לילה נוספים – עטלפי חרקים, זוחלים, פרוקי-רגליים ועכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני רשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. הפעילות מתאימה לכל המשפחה.
– יש להגיע בנעליים סגורות! נדרשת הליכה בשטח סלעי.

מתי? כל ערב החל משבת חול המועד ועד יום רביעי (8-12/4). בשעה 20:00. בשבת בשעה 20:30
מיקום? רחבת החנייה בכניסה לפארק אגם ירוחם
מחיר לאדם – 50 ש"ח
לפרטים נוספים – יורם צביק, 0544761761

סטודיו Suit-Case
הסטודיו שלנו נפתח לכבוד החג ואתם מוזמנים להצטרף לחגיגה! תוכלו לבחור מבין מגוון ערכות כגון ינשוף, בן גוריון, משאית, אדנית משושה ועוד וליצור פריט אישי וייחודי מעץ ממוחזר. הערכות מתאימות לילדים ומבוגרים. לכל משתתפ.ת אפשרות להשפיע על הנראות והאופי של מה שיצר.ה באמצעות חומר, צבע או אופן ההרכבה. במרחב הגלריה תוכלו למצוא שלל פריטי עיצוב ייחודיים מחומרים ממוחזרים/טבעיים, כולם בעבודת יד, ערכות DIY ליצירה בבית, קפה ועוגיות. הפעילות מגיל 4 בליווי מבוגר. מגיל 8 אפשרות לעבודה עצמאית
מתי? ימים ראשון-שני 9-10.4.23 בין השעות 10:00-16:00
מיקום? סטודיו Suit-Case
מחיר לאדם – מחירי הערכות נעים בין 60-120 ש״ח למשתתפ.ת
לפרטים נוספים – קרן סינגר, 0585949395, suit-case.co

שמים וארץ סדנאות עפיפונים
כשהבן שלנו אובחן על הרצף האוטיסטי, לא דמיינו שניסחף להרפתקה מטריפה ומהנה שכזאת.. בעקבות אהבתו לעפיפונים, התאהבנו גם אנחנו!! חקרנו, התנסינו ורצינו עוד.. מכאן, הדרך לסדנה משלנו, סדנה המשלבת טבע, אומנות ומפגש עם אנשים, היתה קצרה. בסדנת העפיפונים שלנו נרכיב, נעצב ונקטש כל אחד את העפיפון הייחודי לו (עפיפון בד איכותי ורב פעמי) בליווי מוזיקה טובה, חומרי אומנות מגוונים וססגוניים ונופים מרהיבים, ולאחר מכן נמשיך לתעופת עפיפונים מהנה ומשחררת, בה נזכה לראות את יצירת האומנות שלנו עפה גבוה לשחקים.. בהנאה גדולה- נרוץ, נצחק, נכייף. הסדנה אורכת כשעה ובסופה כל משתתף מקבל את העפיפון הייחודי שעיצב. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? יום שישי 7.4 בשעה 17:00
מיקום? אגם ירוחם אזור המזח
מחיר לאדם – 70 ש"ח לעפיפון (ניתן לרכוש 1 למשפחה)
לפרטים נוספים -רחלי הירש, 0532841828

זואק – חגיגת אומנות מרוקאית
סדנאות לעיצוב אריחים מרוקאים לכל המשפחה – סדנא מפתיעה ומרגשת שתעניק לכם זמן איכות עם בן זוג, ילדים או חברה טובה! במהלך הסדנא תעצבו אריחים מרוקאים בגדלים שונים, בטכניקה הייחודית של זואק. התהליך עצמו מהנה ומפתיע, לא תאמינו איך כולכם תגלו את היצירתיות שבכם (כן כן, גם אבא שלא החזיק מכחול מאז הגן, וגם הילד המתבגר שלא עזב את הפלאפון בשנה האחרונה). והתוצרים, אריחי עץ מרוקאים לתלייה – שיפתיעו אתכם, ירגשו, ויוציאו אתכם עם חיוך וניצוץ בעיניים. הסטודיו מעוצב באווירה מרוקאית שתזרוק אתכם לסימטאות מרקש , במקום חנות גלריה עם מגוון מוצרים לבית בעבודת יד מרוקאית וסטייל הורס, היישר ממרוקו. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? יום א׳ 9/4 בין השעות 12:00-16:00
מיקום? זואק ירוחם
מחיר לאדם – אריח אישי – 140 שח למשתתף |מעל 5 משתתפים – 120 שח למשתתף.
לפרטים נוספים – ענבר אמסלם, 0555694546, Www.zuak.co.il

מוסיקה מחוץ לתיבה – במה ליצירה – סדנת כלי נגינה יצירתית
כל אחד וכל אחת, בכל גיל, מוזמנ/ת לבנות, לעטר וגם לנגן בכלי נגינה אישי משלו/ה: מקסטנייטות המותאמות לפעוטות, ועד חליל, גיטרה או קחון – תיבת עץ שהיא מעין תוף, הזוכה לפופולריות בדרום אמריקה. זוהי הזמנה לחוויה רב-אמנותית של חופש, יצירה ויצירתיות – מעבודה בעץ, ציור וצבע, ועד

לנגינה מהנה ומשחררת. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? ראשון ושני, 9-10/4, 16-20:00
מיקום? נחל חתירה 16 ירוחם
מחיר לאדם – 40-140 ש"ח למשתתף לפי בחירת כלי הנגינה, אין תשלום למלווה שלא בונה כלי
לפרטים נוספים – קרה אהרון, 0523903306, https://pianokara.com/

צעצוע של רקמה
זוהר עברה עם המשפחה והעסק – "צעצוע של ריקמה" לפני כחודשיים מתל אביב לירוחם בסטודיו "צעצוע של ריקמה" יוצרים דברים יפים תפורים מלבד (felt) ובכל בעבודת יד. המשתתפים עוברים התנסות חוויתית עם עולם התפירה והריקמה. אין צורך בניסיון קודם. והמוצרים ברמות קושי שונות. חלק מהדגמים בשילוב אלמנטים מהטבע. מתאים מגיל 3 ומעלה. (מתחת לגיל 6 בליווי מבוגר). כל משתתף מקבל ערכה עם החומרים ואלמנטים הדרושים ליצירת המוצר (מספרים חוט ומחט בשימוש חופשי אך לא כלולים בערכה) ותמיד יוצאים עם מוצר גמור. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? 11/4 ב-10:30-13:00
מיקום? אגם ירוחם
מחיר לאדם – 20 ש"ח לאדם
לפרטים נוספים – זוהר סגל גולן, 0507941931

דברים במדבר – סדנת קרמיקה
סדנה שמשלבת בין עבודה בחומר קרמי לבין הסביבה המדברית. סדנה מעשית בה נעבור חוויה של הכנת תוצר אמיתי ופונקציונלי, בסדנה נתנסה ב 2 שיטות עבודה בחומר, ובשני סוגי חימר, כל משתתף יכין צלחת וקערית (הכלים מתאימים לשימוש למזון) לסיום נצבע את התוצרים (אפשר כמובן גם להדפיס יעלים). משך הסדנה כשעתיים. העבודות יישארו בסטודיו לייבוש, שריפה וזיגוג וישלחו למשתתפים לאחר 2-3 שבועות, להשתתפות בסדנה לא נדרש ניסיון או כישרון. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? יום א' 9/4 בין 10:00-12:00
מיקום? דברים במדבר נחל שועלים 8 ירוחם
מחיר לאדם – 95 למשתתף (לא כולל משלוח). תוספת משלוח 30 ש"ח (התוספת היא ל 1- 6 משתתפים) איסוף ללא תשלום מירוחם וב"ש
לפרטים נוספים – דפנה מירזיוף, 054-5563252, www.negevclay.com

עתיד במידבר – סדנת ליקוט והכנת פיתות בדואיות
סיורי ליקוט כולל הסברים וטעימות עם בחיתה, אישה בדואית מרשימה מהכפר רחמ'ה הסמוך לירוחם, לכל המשפחה לאחר מכן נכין פיתות על סאג' מטבלים ותה מהצמחים אותם קטפנו בסיור, הפעילות מותאמת לכל המשפחה.
מתי? 7-9/4 בין השעות 10:00-12:00 ו 12:30-14:00
מיקום? חוות ההר הלבן
מחיר לאדם – 50 ש"ח (מעל גיל 4)
לפרטים נוספים – יעל אגמון, bamidbar.org, 0507984012

סטודיו גלגולים – סדנת אביב פתוחה
נחגוג את האביב היפיוף שמזמזם לנו בחוץ עם סדנת פרחי בר ביצירה אקולוגית – ליצירת מכבש פרחים ויצירות גרפיות לתלייה או שליחה עם פרחים מיובשים. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? שלישי 11/4 13:00-11:00
מיקום? סטודיו גלגולים ירוחם. נחל צאלים 34
מחיר לאדם – 50 ש"ח לאדם, 120 ש"ח למשפחה
לפרטים נוספים – מיטל גלזר אביגד, https://wa.me/message/HI5AP6A7IQRBK1

בבא מציאה וינטג ויד שנייה
חנות ביתית עם פרטי וינטג ויד שנייה באוירה קסומה ונוסטלגית, מבחר פריטים וחפצים ייחודיים של וינטג ויד שנייה כאלו שיזכירו לכם את מה שהיה בבית שלכם או אצל הסבתא שלכם. בואו להינות מחוויה אחרת שתזכיר לכם נשכחות ותעורר בכם תחושות של נוסטלגיה וגעגוע. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

מתי? יום א' 9/4 בין השעות 9:00-16:00
מיקום? תמירון 21 ירוחם
מחיר לאדם – משתנה בהתאם לפריטים בחנות
לפרטים נוספים – קרן לוי, 0528731588, הרשמה טלפונית מראש

עתיד במידבר – משחק בריחה וביקור בבית המייסדים
הביקור בבית המייסדים הסברים מרתקים סרטונים מרגשים ומשחק בריחה מתאים ומלהיב לכל המשפחה. לילדים הקטנים תהיה פעילות של מילוי בקבוקים בחול צבעוני, הפעילות מתאימה החל מגיל 7.

מתי? 7/4,9/4,11-12/4 , בין השעות 10:00-15:00
מיקום? בית עתיד במידבר נחל צין 2
מחיר לאדם – 15 ש"ח לאדם
לפרטים נוספים – נתנאלה צחור, 0544244093, bamidbar.org

עתיד במידבר – סדנת ריקמה בדואית
עג'ראם הוא מיזם של תעסוקה ומתפרה לנשים בדואיות . בהדרכת ג'מעה מובילת המיזם נרקום מחזיקי מפתחות ונלמד על רקמה בדואית מסורתית עתיקה. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.
מתי? 7-9/4 בין השעות 10:00-14:00
מיקום? חוות ההר הלבן
מחיר לאדם – 50 ש"ח לאדם
לפרטים נוספים – יעל אגמון, 0507984012 bamidbar.org

לפרטים נוספים על האירועים בירוחם: מרכז המידע של תיירות ירוחם – 050-592-3455

"פסחקלאי" בצפון הנגב

אזור צפון הנגב ידוע במשקים החקלאים הרבים שבו, במרחבים הפתוחים המרהיבים וכמובן בפריחה המרשימה. בחול המועד פסח, אתרי האזור חוגגים את היציאה לחירות, ומזמינים לשפע פעילויות מיוחדות לחג, בחגיגת "פסחקלאי".

בשביל הסלט ובקטיף לי יתמקדו בכרפס ובירקות של פסח, במבוך מרים יתקיים קטיף עצמי של שסק, ובאורי תותים ומשק 77 תוכלו לחוות קטיף תותים טעימים, רגע לפני שנגמרת העונה. ביש חווה כזאת תתקיים תערוכת ביצים מיוחדת, באל היען תתקיים היכרות עם העוף הגדול בעולם, בחמדת שדות מכירים את הטבע ובעלי החיים, בהשראת ימי הבריאה, ויד מרדכי יקיימו פעילות יציאת מצרים, מלווה בביקור במכוורת הדבש.

חלק הפעילויות במהלך חול המועד פסח הן בכניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים

"שביל הסלט" – מושב תלמי יוסף
מה: "שביל הסלט" מזמין לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור, עם דגש על הגידולים שמככבים על שולחן החג. במהלך הסיור לומדים על הירקות השונים וקוטפים הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון..
מתי: כל ימי חול המועד וערבי חג. סיור יוצא בשעה 10:30, ונמשך כ-3 שעות.
מחיר:. 60 ₪ למשתתף. יש לרכוש כרטיסים מראש באתר.
לפרטים: 077-7295702

קטיף לי – תלמי יוסף
מה: לכבוד פסח, בקטיף לי מתקדים בקטיף כרפס ועוד ירקות לשולחן החג. קטיף לי היא חווה ידידותית במיוחד למשפחות וילדים, בה אפשר ליהנות מחוויית איסוף וליקוט של שלל ירקות מיוחדים – גזרים צבעוניים, תפוחי אדמה, מלפפוני בייבי לאכילה במקום, תרד, עלי מנגולד, 4 סוגי נענע, פלפל חריף במיוחד, קולרבי אדום, שומר, חסה, עלי בייבי ומגוון תבלינים.
מתי: כל השבוע כולל שבת 10:00-12:30
מחיר: 50 ₪ למשתתף מעל גיל 2.5. כולל סלסלה אישית וכל משפחה סלסלה משפחתית למילויי בירקות.
לפרטים נוספים: 077-7295864 רכישת כרטיסים באתר לפני ההגעה.

אורי תותים – קטיף עצמי של ביו תות תלוי – מושב ישע
מה: "אורי תותים" מזמין לקטיף עצמי של תות שדה תלוי באווירה נעימה במתחם חממות נרחב בחבל הבשור. ליהנות ממראה "שמים של תות" – מראה קסום הנשקף מעל בעת הקטיף.
בחממות מקבלים הדרכה על שיטת הגידול ואופן הקטיף וטועמים ממגוון זני התותים.
מתי: 6-11 באפריל בשעות 9:00-14:00
מחיר: כניסה, אכילה חופשית במקום וסלסלת 250 גר': 40 ₪ (מגיל שלוש). 
לפרטים: 077-7295757

קטיף תותים במשק 77 במושב תקומה
מה: משק 77 מזמין לקטיף עצמי של ביו תות תלוי. במשק אפשר לקטוף ולטעום תות-תלוי ,הגידול המיוחד מאפשר להשתמש בהדברה מינימלית תוך כדי שמירה על איכות הפרי הגבוהה ביותר. חוויה לכל המשפחה.
מלבד הקטיף, במקום יהיו גם סיורים מודרכים בחממות האננס, הבננה והפטל, קיר טיפוס, מתנפחים ועוד.
מתי: 7.4/11.4 בשעות 9:00-13:00, 9-10.4 בשעות 10:00-15:00,
מחיר: סיור חקלאי מודרך בחממות המשק+ קטיף תות וסלסלה הביתה: 50 ₪ קטיף תות + סלסילה הביתה 40 ₪ סיור חקלאי מודרך בחממות המשק – 20 ₪
לפרטים והזמנות: 077-7295896. בהרשמה מראש

מבוך מרים: קוטפים שסק והולכים לאיבוד במבוך תבלינים ענק- מושב ניר משה
מה: במבוך תבלינים ענק מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, לומדים שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם, מבינים את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים והאדם וגם מצטרפים לקטיף עצמי של שסק מתוק, יש מהעץ. בתום הסיור מתכבדים בחליטת לימונדת הבית.
מתי: חול המועד פסח 9-10 באפריל, בין השעות 10:00-16:00. כל שעתיים יוצא סיור.
מחיר: 32 ₪ למשתף. 27 ₪ לאזרח וותיק, לסטודנט ולנכה
לפרטים והזמנות: (בתאום והרשמה מראש) 077-7295715

חמדת שדות – מושב פריגן
מה: טיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, בוסתן העצים ומשק החי. בסיור מכירים את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב”ם ועד הארומתרפיה של היום. מבינים בעזרת שבעת המינים את הקשר שלנו עם אדמת הארץ ולומדים להעריך את יחסי הגומלין בין האדם ובעלי החיים. וכל זאת תוך שמירה על עקרונות החקלאות בת הקיימא וכבוד לסביבה בה אנו חיים. במהלך הביקור ניתן לחלוט תה צמחים מצמחי המקום, לשבת בצל חורשת האקליפטוסים ולפגוש את בעלי החיים במשק החי.
מתי: 7/11.4 9:00-13:00, 9/10.4 9:00-15:00.
מחיר: במהלך חול המועד הכניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים. בהזמנה מראש
להזמנות: 077-7295878

הדרכה בנושא ביצים ביש חווה כזאת בכפר סילבר
הידעתם? לא רק אפרוח בוקע מביצה. ביש חווה כזאת, מרכז שיקום והצלה לבעלי חיים, ומרחב חינוכי לאהבת החי יקיימו בפסח הדרכה בנושא ביצים עם תערוכת ביצים, מפגש, ליטוף והאכלה של מגוון בעלי חיים. מתן וקבלת אהבה.
להכיר את החברים שבקעו מביצה, להאכיל ללטף ולשמוע את סיפורי ההצלה שלהם.
מתי: 7/11.4 9:00-11:00, 9/10.4 9:00-10:00.
מחיר: במהלך חול המועד הכניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים. בהזמנה מראש
להזמנות: 077-7295713

אל היען – חוות היענים מול פארק הבשור (אשכול)
מה: האם עמדתם פעם על ביצי יען? וסלפי עם יען כבר עשיתם? זאת ועוד מחכה בחוות אל היען. מפגש חווייתי ומשעשע עם העוף הגדול ביותר, עמידה על ביצי יענים, סלפי עם היען, פינות אתגר ושעשועים לילדים, פינת חי קסומה ועוד.
מתי: 7/9-11.4 החל משעה 10:30
מחיר כניסה: במהלך חול המועד הכניסה חופשית, בחסות בנק הפועלים.
לפרטים 077-7295726

פסטיבל יציאת מצרים ביד מרדכי
פסטיבל שכולו יציאת מצרים מיוחד וחוויתי שיתקיים בכל ימי חול המועד. על רקע נוף קדומים יצאו המשפחות יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר. במהלך המסע יחצו המשתתפים את "ים סוף" (נחל שקמה), יטפסו על ההר ועל הדיונה כשברקע ישמעו את סיפור יציאת מצרים.
בנוסף לפעילות, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג אמיתי. בנוסף, מוזמנים המבקרים להשתתף באטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור שיסייר בקיבוץ במהלכו ילמדו המבקרים על הרפת, גידולי השדות והפרדסים וישמעו בתחנות הללו את סיפורו של יד מרדכי.
מתי: 7-11.4 שעות 10:00-14:00. משך הפעילות כשעתיים וחצי
מחיר: כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור פעילות יציאת מצריים – 55 ₪ לילד, 50 ₪ למבוגר. ילד מגיל 3 חייב בכרטיס
לפרטים: 077-7295701

אירועי פסח באילת

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נדנדה בתצפית מאגר בנטל

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן