פסטיבל דרום אדום – פברואר 2023

שמורת בתרונוח רוחמה

פסטיבל דרום אדום – פברואר 2023

במהלך חודש פברואר הדרום נצבע אדום ופסטיבל דרום אדום מתחיל. כלניות מכסות את צפון הנגב ומתקיימים מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה. מגוון רחב של סיורים מודרכים ללא תשלום מוצעים לציבור הרחב. יש מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה, שווקים וירידים חקלאיים. 

צוות האתר ריכז עבורכם חלק מהפעילויות במסגרת פסטיבל דרום אדום. 

כלניות בבתרונות רוחמה

פסטיבל "דרום אדום" חוזר , זו השנה ה-18, עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים של הנגב בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב. גם השנה קרן קיימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה. ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, יערכו שלל הפעלות וסיורים מודרכים, לרווחת המבקרים בפסטיבל.

האירועים המרכזיים של פסטיבל דרום אדום

פסטיבל "דרום אדום", חוזר זו השנה ה-18, עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב. קרן קימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה ותקיים ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, סיורים מודרכים בעלות סמלית של 10 ₪.

מרוץ הכלניות המסורתי יתפרס על פני 3 ימים, בתאריכים 8-10.2, ויספק חוויית ריצה בין שדות חקלאיים ופריחה. גם צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, תתקיים על פני 3 ימים בתאריכים 15-17.2.

וכשהערב יורד, זו השעה של דרום אדום Live והשנה יגיעו להופעות: אדיר מילר, עמיר בניון, רמי קליינשטיין, שלומי שבן מארח את שולי רנד, דיויד ברוזה, יובל דיין, שלומי קוריאט, ג'ימבו ג'יי והתקווה 6.

לאורך כל השבוע ניתן להגיע לבקר בשדות האינסופיים של הכלניות בצפון הנגב, וליהנות מעשרות פעילויות באתרים בסביבה כמו קטיף תותים וירקות, סיורים חקלאיים, מגוון סדנאות יצירה, סיור מודרכים, ביקורים בחוות, טיולי אופניים בשטח ועוד המון.

מי שישתתף באירועי הפסטיבל בימים א'-ד', ייהנה גם מעד 50% הנחה למגוון פעילויות, בחסות בנק הפועלים. במהלך סופי השבוע, 7 אתרי מורשת בצפון הנגב יפתחו בכניסה ללא תשלום.

גם חובבי הקולינריה ימצאו בפסטיבל מגוון גדול של סיורים קולינריים, עגלות קפה, בשלנים ביתיים, יקבים ומבשלות, מסעדות וסלי פיקניק מעולים, שרק צריך להזמין מראש ולאסוף בדרך אל הטבע. בנוסף, לא פחות מ-15 שווקים וירידים יתקיימו בימי הפסטיבל, והם יציעו למבקרים את מיטב התוצרת המקומית, עם דוכני אוכל מוכן, ירקות ופירות, גבינות, בירות ויין, יצירות אומנות ועוד.

במהלך שני ימי שישי, הקהל יוכל לקחת חלק במיצב אומנות ייחודי, בחסות תפוצ'יפס, שבו יוצגו שלוש כלניות ענק בחניון באר מרווה. במקום יחולקו לקהל חטיפי תפוצ'יפס, והאריזות הריקות ישולבו במיזם.

בחסות איגודן תתקיים הצגת הילדים "משימת המגבונים" – הופעה מהנה וערכית, שתקיים ללא תשלום בחוות אל היען ובחצרים. וב-4 אתרים נוספים (אורי תותים, משתלת בלבן, משק 77 ומבוך מרים) יוצבו מקררים פתוחים לחלוקת מוצרים של טרה, ללא תשלום.  

פסטיבל דרום אדום 2023 – תכנית הפסטיבל

פסטיבל דרום אדום כולל שלל פעילויות במרחבים הירוקים של צפון הנגב. 

תחנות מידע למטיילים:

כל שישי ושבת במהלך חודש פברואר, בשעות 10:00-16:00
מורי דרך מוסמכים ישמחו לסייע למטיילים במתן ייעוץ למסלולים ואטרקציות שיהיו במהלך הפסטיבל.
את מורי הדרך תפגשו בשלוש תחנות מידע של רט"ג :
הגשר התלוי – נחל הבשור
  \ מצפה אנז"ק – בארי בכניסה הדרומית לשמורת מכתש בארי \
שמורת להב צפון
– סמוך לכניסה לשמורה מול קבוץ להב.

תחנות הסברה בערבית, כל ימי  שבת, בפברואר 2023  09:00-15:00
בארבעה מוקדים: באר מרווה, גשר תלוי, חניון רעים, יער דבירה.

 

סיורים מטעם קק"ל ועמותת התיירות

בתשלום סמלי למשתתף 10 שקלים.

שביל במ"ה – בטחון מים התיישבות (סיור רכוב)
כל שני ושבת- נקודת מפגש בתחנת ההסעה הסמוכה לשער הכניסה לקיבוץ יד מרדכי.
נצא ברכב אל דיר סונייד – תחנת הרכבת המנדטורית ונתרשם מהגשר עליו עברה המסילה ממצריים לישראל, נמשיך לאורך גדר קבוץ ארז אל האנדרטה של חטיבת יפתח פלמ"ח, נערוך תצפית אל מעבר ארז ויד מרדכי, נמשיך בנסיעה דרך גבעת הפרוז'קטור וגבעת הפילבוקס של ניר עם. נסיים בתצפית מרשימה על כל המרחב במצפה שדרות.

מים חקלאות ופריחה בנגב – חניון באר מרווה יער שוקדה (סיור רגלי)
כל שלישי – נקודת מפגש בחניון באר מרווה סמוך לשולחנות
החקלאות המשגשגת בנגב המערבי זיכתה את האזור בשם "אסם התבואה של ישראל". התפתחות החקלאות וההתיישבות שהחלה עם הנחת קו המים ל-11 הנקודות בסוף שנות ה-40, הובילה עם השנים לפיתוח ויצירת סביבה ירוקה. סיור רגלי לזכרה של מרווה בביאן, בקיבוץ עלומים.

אל בתרונות רוחמה (סיור רגלי)
כל שלישי – נקודת מפגש 200 מטר לפני הכניסה לקיבוץ רוחמה מצד שמאל.
נוף ציורי של גבעות מעוגלות הנצבע בשלל צבעים, הודות לפריחות מרהיבות וגידולי השדה. נגיע אל חורבת ג'ממה- שרידי כפר ערבי של פלחים ועובדי אדמה, אשר בנו ביתם לשרידי ישוב ביזנטי עתיק. נעבור בשבילים לצד מרבדי הכלניות ונקודות תצפית מרהיבות ונשמע על סיפור ההתיישבות באזור, החל מתקופות קדומות ועד ימינו.

כשנחל פוגש ים – נוף מרהיב ומפתיע (סיור רגלי)
שלישי 7/2 ו-14/2 – נקודת מפגש – חוף זיקים, במגרש החנייה, סלול כורכר
דרך ארוכה עושים נחל שקמה ויובליו בחתירה מהרי חברון מערבה בדרך אל הים. למרות אגן הניקוז הגדול זהו נחל אכזב ועם זאת מוזמנת למטיילים הפתעה – זרימה של מים בין דיונות וחולות.
בסיור תגלו מי, מתי ולמה בנו את הסכר ותיהנו מהליכה בנוף ציורי ופורח אל חוף זיקים.

יער בארי – חניון רעים "דרך מתקני המים" (סיור רגלי)
כל רביעי – נקודת מפגש – בכניסה לחניון ליד הבאר
סיור החוצה את חלקו הדרומי של יער בארי. בסיור נתוודע אל שיטות איסוף ואיגום מים לאורך ההיסטוריה. בניית מתקני מים קדומים, בורות, בארות לאגירה ושינוע מים שיובילו את המטיילים במנהרת הזמן של ההתיישבות לפני קום המדינה ולאורך ההיסטוריה.

פארק נחל גרר – יער שרשרת (סיור רגלי)
כל רביעי ושישי – נקודת מפגש: בחניון הראשון של פארק נחל גרר מצד ימין.
נחל גרר שימש כמקור מים חשוב עוד מימי המקרא כפי שמעיד ספר בראשית בו מסופר על יצחק חופר הבארות. במהלך הסיור נלמד מהממצאים הארכיאולוגים המספרים את סיפורן של תקופות התיישבות רבות במהלך ההיסטוריה של ארץ ישראל, החל מתקופת האבן ועד היום. נכיר את הצמחייה הייחודית שגורמת ל"העלמות" המים מיוני ועד אוקטובר ואת החי הייחודי לאזור שמהווה גם ציר נדידה לציפורים. לבסוף, נקנח בפריחת הכלניות.

דרך נופית הבשור – קטע צפוני – חדש! (סיור משולב – רכוב ורגלי)
כל חמישי ושישי – נקודת מפגש: צומת רעים, בכניסה המשולטת אל הדרך הנופית.
הדרך מלווה את הגדה המזרחית של נחל הבשור לאורך 13.5 ק"מ ומאפשרת מבט וגישה אל מוקדי ענין לאורכה: תצפית אל מפגש הנחלים גרר ובשור, אל בוסתן, בארות, שרידי יישובים, מרחב בו עברה דרך הבשמים בעת העתיקה ולאחר אלפי שנים גם הצבא הבריטי הניח כאן מסילת ברזל לרכבת. לקראת סיום נגיע לחניון תצפית תל גמה האוצר בקרבו עבר מפואר החל מהאלף הרביעי לפני הספירה.

סיפור אישי של תושב- חיים סמוך לגדר. (סיור רכוב)
כל חמישי-נקודת מפגש: תחנת הדלק ביד מרדכי
סיור ייחודי ומרתק עם דובי – על ההתיישבות, החקלאות, הנופים, המורשת וההתמודדות.

דרך נוף הבשור התיכונה (סיור רכוב)
כל שישי – נקודת המפגש – חניון הררי
דרך נוף הבשור התיכונה חושפת   טפח נוסף במראה הייחודי של הנגב המערבי ונחל הבשור. בסיור נעבור לאורך 13 הק"מ של הדרך, נתחיל בנסיעה בין פרדסים ונחצה את יער המילואים, נעצור לתצפית ממצפור שי הממוקמת 90 מ' מעל פני הים ומאפשרת מבט על המרחב שבין עזה לבאר שבע. נמשיך אל אחת מנקודות התצפית היפות באזור – המצפור על מאגר נירים, נשמע על בעיית המים וכיצד באה על פתרונה. נמשיך בנסיעה ל'באר הדקלים'- זכר לכפר קטן שסיפורו מהווה תעלומה בלתי פתורה.

שביל הזהב ביער להב – חורבה אבו חוף (רכוב)
כל שבת – נקודת מפגש – ליד שער הכניסה למוזיאון ג'ו אלון
'חורבה אבו חוף' היא שטח פתוח המשתרע על פני כ-1,100 דונם, מוקף כמעט מכל צדדיו ביער להב. סיורנו יעסוק בתקופה הביזנטית עם הקמת יישוב נוצרי גדול במקום. בתחילת המסלול נצפה באחת מבארות המים הקדומות בישראל שהשתמרה. נפגוש עדויות להתיישבות קדומה- מערת מגורים, גת, שרידי מחצבה וקולומבריום ייחודי. נחפש את מטמון המטבעות הזהב שהוסתר כאן על פי סיפוריו של גובה מיסים מטעם השלטון העות'מני.

זהב שחור ופריחה אביבית (רגלי)
שבתות 11/2 ו-18/2 – נקודת מפגש: רשמו בwaze  גבעת חוליקאת 138  .
על כביש 232, כחמישה ק"מ מדרום לצומת גבעתי מתנשא משלט חוליקאת, הכניסה רק מצפון
שירים רבים נכתבו על חוליקאת, על קרבות מלחמת השחרור ועל הנפט הזורם בעורקיה. הצטרפו לסיור הרגלי ותפליגו אל העבר בשלל ספורים ותתענגו על מראה הנוף הנשקף והפריחה האביבית לאורך המסלול.

סיורים מטעם רשות הטבע והגנים – פרויקט משרד התיירות לעידוד מורי הדרך

מגבעת הכלניות אל יער ניר משה ב"דרך היאומנרי" (סיור רכוב)
כל שני – נקודת מפגש רושמים בwaze גבעת הכלניות קבר אריאל ולילי שרון, מחנים את הרכב ועולים לחלקה.
נתחיל בגבעת הכלניות, מקום מנוחתם של לילי ואריאל שרון ונצא לסיור רכוב על דרך נוף שאורכה 3.7 ק"מ. סיפור מפעל ההתיישבות בצפון הנגב: חקלאות, מים, הקמת המושבים בשנות ה-50. בסיור נסקור את סיפור מלחמת העולם הראשונה דרך סיפורם של 'פרשי היאומנרי' שהיו חלק מהצבא של האימפריה הבריטית בפיקודו של אלנבי. נתוודע אל התפתחות מפעל המים מאז ועד היום ונסיים בתצפית על שדה הקרב בשדות ניר משה.

חניון ורמולן – יער בארי ודרך השישה
ימי שלישי ושישי – נקודת מפגש – חניון יונתן ורמולן ליד צומת סעד סמוך לתחילתו של השביל המונגש ביער.
בדרך השישה העוברת ביער בארי, הגדול ביערות קק"ל בצפון הנגב, על שמם של שישה לוחמי שריון שנהרגו ברצועת עזה. ננוע על חלק מדרך השישה ונשמע סקירה על התיישבות, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, מים ובטחון בנגב אז והיום. נראה את מאגר המים שנפרץ ונתוודע לסיפורו של החייל יונתן ורמולן . נסיים במגדל המים המספר את סיפורה של בארות יצחק הישנה וסיפור ההתיישבות בנגב.

סיור מטעם רשות העתיקות

לגעת בעבר עם רשות העתיקות
ימי שני 6/2 ו-13/2 בית הכנסת העתיק מעון – נירים
"נחזור בזמן" עם הדרכה מקצועית שתפגיש את המבקרים עם הקהילה היהודית שהתקיימה במקום בתקופת המשנה והתלמוד ונתוודע אל רצפת הפסיפס המרהיבה של בית הכנסת הקדום. הפסיפס עבר שימור והוחזר לאתרו בסיוע ומימון קרן קימת לישראל, מ.א. אשכול ורשות העתיקות. 

דרום אדום LIVE

יובל דיין – יום חמישי 23.2.2023
בשעה: 21:00
היכל התרבות שדות נגב
עלות כרטיס: 169 ₪

לאחר כמעט עשור של עשייה, הפכה יובל דיין לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי ולאחת הזמרות-יוצרות המצליחות והמוערכות בישראל.
אלבום הבכורה שלה "לאסוף" הגיע למעמד פלטינה כלל את השירים "לאסוף", "אל תאמר" ו"עד שתחזור". אלבומה השני "לבי ער" הגיע תוך חודשיים בלבד למעמד של אלבום זהב הניב גם הוא שרשרת להיטי ענק כמו "בדיוק כמו הירח", "לילותיי" ו"לבי ער".
מאז יובל לא עוצרת וממשיכה ליצור ולהופיע בכל במה אפשרית, אף בתקופת הקורונה, יובל כבשה את המצעדים עם הלהיט הענק "שרק תחייך", ובימים אלו שחררה סינגל חדש פרי יצירתה, "אתה בכולם", שכתבה והלחינה.
כמו כן , כיכבה יובל בתאטרון הלאומי הבימה בתפקיד ראשי במחזמר "מיקה שלי", הצטרפה לפאנל השופטים של העונה החמישית של "דה וויס" ובשנה האחרונה ביצעה יובל גם את שיר הנושא "כוחך הרם" מתוך הסרט המדובר על אהובה עוזרי,
וסחפה ביקורות מהללות.
על הבמה יובל כובשת את הקהל באותנטיות שלה, בנוכחותה המרשימה, בכישרונה הרב ובקולה הבלתי נשכח. היא אף זכתה במעמד ייחודי בתעשיית המוזיקה הישראלית: זמרת שכותבת ומלחינה את רוב שיריה, בעלת טביעת קול אחת ויחידה.
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון: 8449*

 

דויד ברוזה – יום שישי 10.2.2023
עעה: 21:00
אולם המופעים קיבוץ דורות
עלות כרטיס: 154 ₪

דויד ברוזה הוא אחד האמנים המוערכים והחשובים במוסיקה הישראלית אשר הקריירה המוסיקלית שלו חוצה גבולות ויבשות .
הוא מוכר בזכות להיטיו הרבים נגינתו הדינמית בגיטרה ופעילותו ההומניטרית. הצליל המיוחד שלו מפגיש שירים בעברית, ספרדית ואנגלית, עם השפעות של מוזיקת פלמנקו ספרדית, פולק אמריקאי, רוקנרול ושירה.
מסעותיו של ברוזה תרמו לסאונד הבינלאומי שלו ולמחויבותו לקשר אנושי, סיפור סיפורים ושוויון.
האנרגיה הכריזמטית, התוססת והנלהבת של ברוזה היא מרחיקת לכת ובעלת השפעה גלובלית. הוא אמן יוצא דופן וחדשני בתעשיית המוסיקה.
השנה קיבל ברוזה שלושה פרסים על פועלו- פרס יקיר "רימון", פרס אמ"י ופרס שולמית אלוני למפעל חיים.

ב- 1983 יצא האלבום "האשה שאיתי", אלבומו השלישי של ברוזה שהפך אותו לאמן גדול ושם אותו בשורה אחת עם גדולי האמנים בארץ. "האישה שאיתי" השיר והאלבום הפכו ללהיטי ענק וחשפו אותו לקהל רחב שלא הכיר קודם.
האלבום הפך לרב מכר ענק ונהיה האלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים.

בינואר 2023 יחלו חגיגות 40 שנה לאלבום המופתי!
"סיגליות" "טיו אלברטו" "הרומבה" "בלבך" ושיר הנושא "האשה שאיתי" לצד שירים מכל הרפרטואר הרחב מכל השנים ביניהם:
"יהיה טוב" "שיר אהבה בדואי" "ברקים ורעמים" "החיים הם חומר טוב" "דניאלה" "מתחת לשמיים" "זה הכל או כלום" "בוכה אל הקירות" "חולם" "טבעת הזהב" ועוד רבים וטובים.
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון: 8449*

 


רמי קלינשטיין – יום חמישי 9.2.23
שעה: 21:00
אולם ישוב מבועים
עלות כרטיס: 165 ₪
זמר, יוצר ומלחין מהמוכשרים והמובילים בישראל
כתב והלחין עשרות להיטי ענק, לעצמו ולאחרים.
שיריו הפכו להמנונים בכל בית והם פורטים על מיתרי הלב של כל אחד ואחת מאיתנו.
במופע שלו, רמי מעביר את הקהל מסע מרגש ומרומם, דרך המילים והלחנים המוכרים והאהובים, יחד עם אישיותו והופעתו הכובשת והמהפנטת.
בין השירים במופע:
צעיר לנצח, מתנות קטנות, קר שם בחוץ, בוא הביתה, על הגשר הישן, שיר אהובת הספן, עניין של זמן, תפוחים ותמרים, קרוב אל ליבך, אש, עוד לא תמו כל פלאייך, הניחי לי, אהביני
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון: 8449*

עמיר בניון
יום חמישי 2/2/23
שעה: 21:00
היכל התרבות שדות נגב
עלות כרטיס: 164 ₪
עמיר בניון, בעל רפרטואר עשיר ומגוון ואינספור הופעות מצליחות שקיבעו את מעמדו כאחד האמנים המוערכים בארץ וחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי כ-20 שנה.
חמוש בנגנים מוכשרים היוצרים הרכב ייחודי, חם ואנרגטי, יבצע בניון את שיריו האהובים, בינהם:
שמחות קטנות, כשאת עצובה, עומד בשער, שלכת, מורה לחיים, רק את, יש לי חלום אלה חלק מלהיטים הגדולים של עמיר בניון, מהיוצרים והזמרים הטובים, המרגשים והייחודיים בישראל.
חמוש בנבחרת נגנים מוכשרים ויוצאי דופן שיוצרים יחד עם הקול המרגש של בניון מופע חם, אנרגטי ופותח לבבות.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*

אדיר מילר
יום חמישי 2/2/23
שעה: 20:30
אולם המופעים מ.א אשכול
עלות כרטיס: 140 ₪
אדיר מילר, יוצר,שחקן, בימאי וקומיקאי מוערך – יוצר הסדרות "צומת מילר"ו-"רמזור", מופע האילתורים ערוץ 2, וגם שחקן תיאטרון כובש ("החותנת", "הלהקה"). בנוסף, השתתף בסרטים "פלאות","הסודות" ו-"פעם הייתי" של אבי נשר עליו זכה בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר.
במופע סטנד אפ נטו, שנון ומצחיק, מביא לבמה איכויות של וירטואוז אמיתי, מאלתר ומחונן!
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*


שלומי שבן מארח את שולי רנד
יום חמישי 16/02/2023
שעה: 21:00
אולם המופעים מ.א אשכול
עלות כרטיס: 169 ₪
שלומי שבן מגיע עם המופע החדש והמדובר שלו ״בית פתוח״ לאולם אשכול במסגרת פסטיבל דרום אדום.
מגובה בהרכב מובחר של שמונה מטובי המוזיקאים בארץ שבן חוזר לבמה למופע מרהיב שחוגג את אלבומו החדש ואת מיטב הרפרטואר שלו.
שבן, הידוע בהופעותיו הווירטואוזיות והכריזמטיות, לוקח בסיבוב הזה את יכולותיו ככותב, פסנתרן, מתרגם, ופרפורמר אל הקצה, ומביא אל הבמה את ״בית פתוח״ – קרקס מוזיקאלי עצוב ומסחרר.
מתוך אלבומו החדש יצאו השירים ״מאני טיים״ ו״כנען (12 מרגלים)״, שמיד עם צאתו הפך לתופעה תרבותית מרובת פרשנויות ודיונים.
נגנים: מאיה בלזיצמן-צ׳לו, עוזי רמירז-גיטרות, אורי קוטנר-בס, טאפש-גיטרות, מעיין ליניק-שירות-עוד-ומקלדות, נדב לוזיה-תופים, עומרי בר-מקלדות, הפקה מוזיקלית-תמיר מוסקט ואסף תלמודי, עיצוב-יעל יעקובי.
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*

ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא
יום חמישי 23/02/2023
שעה: 21:00
אולם המופעים קיבוץ דורות
עלות כרטיס: 119 ₪
ג'ימבו ג'יי מגיע בפעם הראשונה לשער הנגב. חגיגה של היפ הופ עברי בהופעת להקה מלאה, עם אורחים חגיגיים ועם כל השירים: עשיתי,סתלבט בקיבוץ, חתולים, עזבנו את תל אביב, פירות ההצלחה, מטקות, תזכרי, מאמי אני על זה ועוד.
במופע יתארחו שניים מהשמות הבולטים כיום בראפ הישראלי: טדי נגוסה וסימה נון.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*

שלומי קוריאט
יום חמישי 9/2/23
שעה: 21:30
אולם המופעים חוף אשקלון
עלות כרטיס: 119 ₪

יש אנשים שלא צריך להציג שלומי קוריאט הוא אחד כזה. ועכשיו הוא חוזר עם מופע סטנד אפ חדש שנון חושפני שלא דופק חשבון לאף אחד ובעיקר מצחיק בטירוף
שלומי מביא לבמה את החוויה האישית שלו ובעצם של כולנו מחיי הנישואין זוגיות הורות ילדים ובכלל מהבחנות הקטנות והמדויקות של חיי היום יום והכל בדרכו המיוחדת עם המון חן אישי קצב ואנרגיה מטורפת מופע מצחיק ומומלץ המופע מיועד לגילאי 18 ומעלה
לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*

התקווה 6
מופע צהריים
יום שבת 25/02/2023
שעה: 15:00
אולם המופעים מ.א אשכול
עלות כרטיס: מבוגר – 154 ₪ | ילד עד גיל 12 – 124 ₪
התקווה 6 – הלהקה הכי ישראלית שיש עם קילומטרג׳ הופעות של כמעט 20 (!) שנה נון סטופ, ידועה בהופעותיה שנחשבות מהטובות בארץ, בשל השילוב המושלם בין כישרון ענק, כריזמה סוחפת, נוכחות מוסיקלית מרשימה ובעיקר הרבה שמחה ומוזיקה טובה. הופעות שישי צהריים היו מאז ומתמיד חלק מהקסם שלהלהקה, בעיקר מהמפגש האינטימי עם קהל במגוון רחב שלגילאים, ולבלות יחד צהריים משפחתיים!
התקווה 6 רשמה לעצמה לאורך השנים תארים כמו הרכב השנה, אחד מההרכבים המובילים בספוטיפיי,הופעה בטקס המשואות, וכמובן תואר הלהקה האהובה ביותר בקרב חיילים.
יכולת הלהקה לפצח את הדנ"א הישראלי והחיבור למגוון המגזרים זיכה את הלהקה בכינוי ״הלהקה הכי ישראלית״. עם שירים שנוגעים בדברים שמדברים לכולנו והפכו מזמן להמנונים, כמו " הכי ישראלי", "משהו נעים לנשמה" , "הכל עוד לפניי״ ואינספור להיטים על כמו " שימי לי עוד רום”, “קופנגן”, “עוד פעם פעם“, ״העברית החדשה״,״לחזור הביתה״ ״המנון הלוחם״ ועוד ועוד.
אין כמו האנרגיות של מופע בצהריים עם התקווה 6 לרקוד, לשיר, לשמוח ולהרים כוסית. נתראה!

לרכישת כרטיסים לחצו כאן או בטלפון 8449*

פעילויות מיוחדות בפסטיבל:

מרוץ הכלניות ה-10 – יער שוקדה
ימים ד'-ה' 8-9 בין השעות 9:00-13:00 וביום שישי 10.2.2023 6:50-8:30, בהרשמה מראש באתר העמותה

חוגגים עשור למרוץ הכלניות השנתי עם 3 ימי מירוץ מרגשים במיוחד בשבילכם.
מרוץ הכלניות יתקיים גם השנה בפעם העשירית, עם הנוף הכי פורח שאפשר לרוץ בו- מרבדי הכלניות ביער שוקדה.
איך זה עובד?
מזמינים חברים ומשפחה להצטרף אליכם לריצה – נכנסים לאתר ונרשמים – ככה פשוט.
כל משתתף יקבל ערכת מרוץ וצ'יפ מדידה אותה יאסוף ממתחם המירוץ לפחות חצי שעה לפני מועד היזנוק, ויוצאים לרוץ בכיף בקצב שלכם.
ערכת המרוץ כוללת מתנות ממותגות של הפסטיבל, מספר חזה ופינוקים נוספים מנותני החסות.
בניגוד למרוצים אחרים, אין צורך לתכנן את מסלול הריצה מראש – לזה אנחנו דואגים.
בשטחי המרוץ יחכו לכם שלטי הכוונה למקצה שבחרתם.
המרוץ השנה עם מדידת זמנים מלאה ומקצועית.
מסלול הריצה  עובר בין  שדות ירוקים, חורשות ומרבדי כלניות של יער שוקדה
ההשתתפות במרוץ מותנית בהרשמה מראש במצב בריאותי תקין.
מסלולי המרוץ  2 ק"מ, 5 ק’’מ, 10 ק’’מ,לבחירתכם.
הכרטיס כולל מסלול משולט, ביטוח וערכה מפנקת לכל משתתף.
הביטוח מכסה רק  מי שרכש כרטיס
מחיר : 90  ₪ | מכירה מוזלת  עד לתאריך 25.1.22 – מחיר מוזל 75 ₪

צעדת הכלניות של קק"ל

ימים רביעי-שישי 15-17.2.23 בהרשמה מראש באתר

צעדת הכלניות הנחשבת לאחת הצעדות העממיות המובילות במדינה כבר מעל מעשור חוזרת!
צעדה לכל המשפחה בין גבעות מוריקות באזור יער רוחמה ושמורת בתרונות רוחמה.
השנה בחרנו עבורכם מתווה מיוחד עבור הצעדה אשר יתאים לכולם.
צעדת הכלניות תתקיים למשך 3 ימים לנוחיות הצועדים.
בוחרים את היום והשעה שרוצים, בוחרים שותפים לצעדה, ויוצאים לצעוד בכיף בין שדות ירוקים, שמים כחולים, מרחבים פתוחים, פריחה ואוויר נקי.

מסלול הצעדה עובר בין כלניות ופרחי בר הפורחים באזור, שדות חקלאים, נקודות תצפית ומרחבים פתוחים.
הצעדה תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה (מקום ההתיישבות ההיסטורי)
ותעבור בשמורת הטבע של בתרונות רוחמה לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים.
בנוסף, בשטח יחכו לכם הפעלות, משחקים, שחקנים ושלל פעילויות וחוויות לאורך המסלול לכל המשפחה.
כל נרשם יקבל ערכת הרשמה. ההשתתפות בצעדה מותנית בתשלום והרשמה מראש.
ימים רביעי-חמישי  15-16.2.23 בין השעות 9:00-15:00 יציאה אחרונה למסלול בשעה 12:00
יום שישי 17.2.23 בין השעות 8:00-14:00 יציאה אחרונה למסלול בשעה 11:00.
מסלולי הצעדה – 3.5 ק’’מ למשפחות, 6.5 ק’’מ ו-10 ק’’מ ,לבחירתכם. הכרטיס כולל הפעלות לאורך המסלול, ביטוח וערכה מפנקת.
מחירי כרטיסים:
כרטיס יחיד לאדם מעל גיל 3 – 60 ₪ | לרוכשים כרטיסים עד לתאריך 31.1.23 – מחיר מוזל 50 ₪
כרטיס בהנחה משפחתית (5-6 נפשות) 55 ₪ | לרוכשים כרטיסים עד לתאריך 31.1.23 – מחיר מוזל 45 ₪
כל צועד מגיל 3 חייב כרטיס.
היציאה למסלול בסמוך לחניה, באתר הראשונים ברוחמה.
המסלולים מומלצים מגיל 3 ומעלה ואינם מתאימים לעגלות.
מומלץ להצטייד במנשאים.
ציוד אישי: נעלי הליכה וכובע, קרם הגנה, בגדים מתאימים למזג האוויר, מזון ומים לכל היום ומשקפת.
ניתן לערוך פיקניק באתר ראשונים או לאורך המסלול.

פעם הראשונה בהחלט!
פסטיבל דרום אדום מזמין אתכם לפתור את תעלומת בריחת הכלניות!
יום אחד, התעוררו תושבי צפון הנגב למציאות איומה, כל הכלניות נעלמו והנגב נשאר עירום.
תוכלו לעזור לתושבים המודאגים להחזיר אליהם את הפרח האדום והאהוב?
הצטרפו למשחק בריחה סלולרי הרפתקני לכל המשפחה עם תוכן מגוון, מעשיר ומהנה אשר בסופו תצאו עם מזכרות ייחודיות.
לבחירתכם 3 מסלולים המלווים את תוואי הצעדה, ניתן לעשות באופן רגלי או עם אופניים בכל ימות השבוע.
אין צורך בהרשמה מראש, מגיעים לנקודת ההתחלה, מקבלים מפה, סורקים את הברקוד ויוצאים לדרך.
טלפון לבירורים: 1-700-502-512

לאוהבי טיולים וסיורים

נקודה ירוקה – גן בוטני "סיור ממדבר לנווה מדבר" בקיבוץ ניר עוז | 077-7295820.

סיור מודרך 'ממדבר לנווה מדבר' בגן הבוטני בקיבוץ ניר עוז, נווה מדבר אקולוגי שהוא פלא מדעי.

בסיור נספר ונחוש את סיפורו של הקמת קיבוץ על סף המדבר אדמה ללא צל לנווה מדבר אקולוגי חסכוני במים ומשאבים שבו 50% משטח הגן ללא השקיה שתקציב המים הוא רק 50% בהשואה למומלץ להשקיה בצפון הגשום.

בשטח לא תראו זאת – הגן חסכוני במשאבים שתקציבו רק 60% בהשואה לאחרים.

לילדים ולצעירים בנפשם נגלגל על הדשא ונהנה מעץ פיקוס ענק שמשורשיו נארגו סולמות, נדנדה, ובית קופים על העץ.

לגן המיוחד ברמה בינלאומית צמוד גן בוטני שבו נבדקים לגידול ללא השקיה בסף המדבר מאות מינים מרחבי העולם.

30 ₪ למשתתף בקבוצה, ילדים עד לגיל 4 – חינם. שימו לב- קיום הפעילות מותנה במינימום משתתפים. 

חוות הקקטוסים | תלמי יוסף | 077-7295725
ימים א-ה 10:00-14:00, יום ו' 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00
סיור ופעילות מגניבות בחוות הקקטוסים המדהימה בעלת הותק של 30 שנה.
בחווה ישנם עשרות אלפי סוגים של קקטוסים וסוקולנטים בכל הצבעים והגדלים – צריך לראות כדי להאמין.
בשבתות יופעלו  במקום פינות יצירת ושתילה לכל ילד.

סיורים מודרכים בשדרות 

  1. שישי חגיגי במצפה שדרות – גבעת קובי – כל ימי שישי בחודש פברואר, הדרכה מקצועית ומקומית על החיים בשדרות. פתוח לקהל הרחב ללא עלות. סיור מתקיים בכל שעה עגולה בין השעות 9:00-12:00 . טלפון לבירורים – 077-7295787
  2. סיורי איזיריידר– מגלים בגלגלים את הדרום האדום

סיורי פריחה משגעים בכלי השטח החדש שהטריף את המדינה- איזיריידר.

מאגם המוזיקה למאגר נירעם דרך השבילים והפריחה.

לתיאום מראש והרשמה – 077-7295825

  1. בית המייסדים – מרכז המבקרים שדרות – סיור נשמע ונחווה את סיפורה של הייחודי של שדרות מאז ועד היום, דרך החלוצים שהקימו את העיר, המוזיקה המדהימה שיצאה מהעיר ועד הפיכתה לעיר של חוסן והתמודדות מול הטרור ומשברים נוספים. כל שישי בשעות 9:00 ו-11:00. עלות – 25 לאדם.
    רכישת כרטסיסים:  https://eventbuzz.co.il/lp/event/zmwnb או 077-7295801

על הגבול עם יפעת בן שושן  | 077-7295792

סיורים מודרכים בכל עוטף עזה. בואו להכיר מקרוב את העוטף כפי שלא הכרתם. יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, עורכת סיורים לקבוצות, למשפחות ולבודדים (בתיאום מראש).
אז איך אנחנו חיים כאן? איך אנו מגדלים את ילדינו? איך עושים פה חקלאות מצויינת? איך זה שאין פה בתים פנויים? איך בנוי המכשול התת קרקעי? מה יש פה לאכול? איך שדרות הפכה להיות עיר בצמיחה? איך מייצרים חוסן אישי וקהילתי? למה יש חומה בנתיב העשרה ואין בנחל עוז? ועוד המון שאלות שעליהן אני עונה ומספרת במהלך סיור מרתק שבו נעבור ונבקר באתרים הכי מפתיעים בעוטף עזה.

הסיור איתי יגיע גם למסעדות המפתיעות של האזור וגם לחדרי האוכל הקיבוציים – אתם תבחרו.

בנוסף – נתארח בביתי בנתיב העשרה לכיבוד קל וסיפורו של הישוב הקרוב ביותר לגבול. תשמעו מהיכן באנו ואיך זה לגור פה עם המון תקווה בלב.משך הסיור – החל משעה וחצי ועד 7 שעות – תלוי במספר האתרים שתבחרו לסייר בהם איתי.

מרכז המבקרים בדודאים – המסע בעקבות שקית האשפה | 077-7295805 | לקבוצות בתיאום מראש
במרכז מבקרים המשמש כמרכז לחינוך סביבתי להעלאת המודעות והאחריות הסביבתית לנושא הפסולת בישראל.
מוזמנים למסע מרתק בעקבות שקית האשפה ולסיור אקולוגי בנבכי הפסולת בו תכירו את אופן הטיפול באשפה, תלמדו על סוגי פסולת, מיון הפסולת, מיחזור, הפקת קומפוסט מפסולת ביתית והפקת אנרגיה לחשמל מפסולת.

"תיירות עד הקצה" | נתיב העשרה | 077-7295807
סיורים מיוחדים לקהל הרחב בכל שישי ושבת הכוללים מפגש עם תושב/ת המקום שיספר את סיפורו של המושב מימיו בחבל ימית, הפינוי, העלייה לקרקע במיקומו החדש, חקלאות היי-טק, אתגר החיים במושב צמוד גדר ובעיקר על קהילה חזרה, חוסן פיתוח וצמיחה.

לאחר המפגש נצא לסיור שכולל ביקור בתצפית מרהיבה על שם אל"מ ניר פרס ז"ל וביקור בחומת הגבול שם נקבל הסבר על החומה והמכשול נגד מנהרות החדש.

הביקור כולל אירוח מפנק עם קפה וטעימות מתוקות תוצרת מקומית.
במקום יהיה ניתן לרכוש מגוון מוצרים שכולם תוצרת מקומית (ירקות ,דבש, ריבות ,פטל ועוד..)

הסיורים לקהל הרחב בכל שישי בשעה 10:00 בבוקר, ובשבת בשעות 10:00 ו-14:00 – הרשמה מראש.
לקבוצות מאורגנות בכל ימות השבוע בין השעות 08:00-17:00 – בתיאום מראש.

מחיר למבוגר – 35 ש״ח, ילדים בגילאי 5-12 – 15 ש״ח, ילדים עד גיל 5 חינם. מחירים לקבוצות מעל 25 משתתפים: מבוגר – 28 ש״ח, אזרח וותיק – 25 ש״ח.

לאוהבי חקלאות – פעילות חקלאית

קטיף תותים במשק 77 | מושב תקומה | 077-7295896 סגור בשבת

אנו מזמינים אתכם לסיור מהנה במיוחד הכולל: סיור לימודי בחממות – אננס, בננה, קטיף תותים, טיול בטרקטור, ועוד מגוון אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה. קטיף תותים, סלסלה הביתה וכניסה חופשית למתנפח ענק נינג’ה ישראל, סיור מודרך בטרקטור בחממות המשק. משך הסיור: כחצי שעה, משך הקטיף: כחצי שעה.
עלות:
סיור חקלאי מודרך בחממות המשק+ביקור בקטיף וסלסלה הביתה ב-55 ₪
ביקור בקטיף תותים+סלסילה הביתה ב-40 ₪
סיור חקלאי מודרך בחממות המשק ב- 20 ₪

אורי תותים – קטיף עצמי של תות תלוי- מושב ישע | 077-7295757
אורי תותים, המשפחה וצוות המדריכים מזמינים אתכם לחוויה חקלאית טעימה במיוחד לכל המשפחה – קטיף עצמי של ביו תות שדה תלוי. בחממות התות המקורות תהנו מטעמים נפלאים של זני התותים המיוחדים, מוזיקה טובה, פינה חמימה גם בימים גשומים, מראה קסום וצילומים משגעים תחת "שמיים של תותים" – הכי קרוב שאפשר, לאושר. התותים תלויים בגבהים שונים והקטיף מתאים לכל הגילאים.
מתי? האתר פתוח בכל שישי ושבת עד אפריל בין השעות  9:00-14:00 (הגעה עד שעה 13:00).
כניסה לקטיף ואכילה חופשית בחממות בתוספת סלסלה קטנה לקטיף – 40 ש"ח (מגיל 3)
כניסה לקטיף ואכילה חופשית בחממות בתוספת סלסלת חצי קילו לקטיף – 50 ש"ח (מגיל 3)
במקום ניתן לרכוש סלסלות נוספות בתוספת תשלום של 20 / 10 ש"ח, בהתאם לגודל הסלסלה.
הזמנת כרטיסים מראש באתר https://uritutim.co.il/, תתאפשר רכישת כרטיסים במקום על בסיס מקומות פנויים בלבד.

בחצר של אורה | כפר מימון | 077-7295739 | סגור בשבתות וחגי ישראל.
סיור בבוסתן של עצי פרי אקזוטיים, שחלקם עוד לא ידועים בארץ, עם הדרכה של ראובן רוזנבלט.
לאחר הסיור בבוסתן סיפור אישי של משפחתנו המתחיל בשואה ונגמר בתקומה מוחלטת בארץ ישראל.
אורה, אישתו של ראובן, ילידת תימן, עלתה ברגל לישראל בגיל 3 לפני קום המדינה. שני הוריה לא עמדו במסע ונפטרו בדרך. ומפה והלאה ממשיך סיפור חיינו – איך נפגשנו, הקמת המשפחה הענפה והקמת ההתיישבות בנגב.
מקבלים תוך כדי השיחה מיץ מהפירות שבבוסתן. ניתן לקנות במקום ליקרים תוצרת עצמית.
הפעילות אורכת כשעתיים.כשר ונגיש לנכים.
פתוח כל ימות השבוע חוץ משבתות וחגי ישראל,  בין השעות 9:00 עד 16:00 (הגעה לסיור אחרון ב14:00).
הסיור כשעתיים, ההשתתפות מגיל 10 ומעלה, עלות למשתתף – 30 ש"ח

שביל הסלט – חוויה חקלאית ייחודית שילוב של טעם, ריח וטבע | מושב תלמי יוסף | 077-7295702
פתוח בימים א'-ו' בתיאום והרשמה מראש. סגור בשבת.
חוויה חקלאית לכל המשפחה, שילוב של טעם, ריח וצבע. סיור מודרך בו נטעם בחממות עגבניות שרי בשלל צבעים, תות שדה תלוי, מלפפונים, פלפלים חריפים, מבוך עוג ענק עם משחק הפעלה, גזר צבעוני, משק תבלינים, פרדס תפוזונים סיניים.
שביל הסלט הינו סיור ערכי המספר את סיפור החלוציות והציונות של שנות האלפיים. במהלך הסיור עוברים המבקרים בחלקות חקלאיות שונות מקבלים הסבר המותאם לגיל המטיילים ורמת ההתעניינות שלהם ע"י צוות מקצועי של "שביל הסלט". לאחר הסבר ממצה על הפיתוחים וההמצאות הישראליות מקבלים המטיילים אפשרות לטייל בחממה להרגיש ניחוח והבריאות שמספקת אדמת הנגב. החלקות הינם ייחודיות ומגוונות ומותאמות במיוחד לביקורים של מטיילים. אנו מקפידים על התאמתן למטיילים בכך שהן מופחתות ריסוסים ומתאימות בטיחותית. בנוסף הביקורים והלמידה על מגוון הפירות והירקות אפשריים במשך כל עונות השנה. מחיר למשתתף – 55 ש"ח, הרשמה באתר – https://www.salat4u.co.il/

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים – מכנף 26 ניר משה | 077-7295715

בימים א'-ו' סיורים בשעות 11:00 ו-14:00, ביום שבת בין השעות 10:00-15:00 יצא סיור בכל שעה עגולה. בימי חמישי – סיור לילי ב-18:00
מוזמנים "ללכת לאיבוד" במגוון הריחות והטעמים, ולמצוא את עצמכם בחוויה ריחנית וצבעונית במיוחד במסלול מבוך חווייתי . סיור מודרך בו נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים. נלמד שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם נבין את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים והאדם. בתום הסיור נתכבד בחליטת לימונדת הבית.
הכניסה בתשלום:  32 ₪ מגיל 4  | אזרח וותיק 27 ₪ | קבוצות מעל 25 משתתפים 25 ש"ח למשתתף.
מה מחכה לכם  במתחם? מבוך מצמחי תבלין ובושם המשתרע על 4 דונם (בגידול אורגני),

מטבח גריל פיתה – עם שף מקומי, ניתן לקנות מנות שהוכנו ע"י השף.
במקום מבנה מקורה עם כסאות ושולחנות, פינות ישיבה לפיקניק לרווחת המבקרים.

חנות הבית המציעה למכירה שמן זית, דבש, מארזי תבלינים, סבון לבנדר, עציצים, ופרי הדר.
– בשבת 4.2.2023 בתום הסיור המודרך נקיים את מצוות השתילה ע"י העברת שתיל מכוס השרשה לעציץ – עלות למשתתף – 7 ₪ .

חמדת שדות | פרי גן | 077-7295878 | בתיאום מראש

מאז בריאת העולם נתונים האדם והטבע במעגל אינסופי של חיים ונתינה.

חוות "חמדת שדות" ניטעה במעגלים כדי לבטא את הקשר הזה שאנו נוטים לפעמים לשכוח.

בואו אלינו לטיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, בוסתן העצים ומשק החי ותנו לטבע לנגן על כל החושים שלכם.

בסיור נכיר את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב"ם ועד הארומתרפיה של היום.
נבין בעזרת שבעת המינים את הקשר שלנו עם אדמת הארץ ונלמד להעריך את יחסי הגומלין בין האדם ובעלי החיים.

וכל זאת תוך שמירה על עקרונות החקלאות בת הקיימא וכבוד לסביבה בה אנו חיים.

במהלך הביקור תוכלו לחלוט לעצמכם תה צמחים מצמחי המקום, לשבת בצל חורשת האקליפטוסים, לפגוש את בעלי החיים במשק החי, לאפות פיתות על הסאג' או לנשנש משהו קל בקפיטריה, בה תוכלו למצוא גם מגוון מוצרי קוסמטיקה טבעיים וסבונים שאנחנו רוקחים בעצמנו מצמחי המקום.

קטיף לי | תלמי יוסף | 077-7295864

כל ימות השבוע בתאום מראש
האטרקציה המטריפה של הדרום! שטח פתוח, המקום המושלם לבילויי עם הילדים.
"קטיף לי" היא חווה ידידותית במיוחד למשפחות וילדים, בה תוכלו ליהנות מחוויית איסוף וליקוט של שלל ירקות מיוחדים –גזרים צבעוניים, שרי צבעוני מלפפוני בייבי לאכילה במקום, עלי מנגולד,4 סוגי נענע, פלפל חריף במיוחד, קולרבי אדום, שומר ,חסה ,חצילים,צנוניות, ומגוון תבלינים!
מוזמנים לבקר, להריח, לטעום, לקטוף ולחזור הביתה עם בטן מלאה, סל מלא וחיוך גדול על הפנים!
כל משפחה (משני משלמים ומעלה) מקבלת במחיר הכניסה סלסלה משפחתית למילויי בירקות שטח. 
המחיר 50 ש"ח למשתתף מעל גיל שנתיים.
במקום ניתן לרכוש סלסלות נוספות למילויי ירקות חממה וירקות שטח.
הגעה מחייבת הזמנת כרטיסים מראש באתר – www.katifli.co.il

מרכז מבקרים בקיבוץ חצרים – חוחובה – נטפים| קיבוץ חצרים | 077-7295809

במרכז המבקרים חצרים תוכלו להנות ממגוון אטרקציות שיש לנו להציע:
– צפייה בסרט קצר ומעניין על הקמת קיבוץ חצרים וענפיו המצליחים.
– הסבר מעניין על הקשר בין חברת נטפים וקוסמטיקת החוחובה, שצובעת את מדבר הנגב בירוק.
– ביקור בחנות הייחודית שלנו למוצרי קוסמטיקת חוחובה טהור.
סיור מודרך במוזיאון "הצריף" החדש והאינטראקטיבי, שמספר את סיפור העליה על הקרקע, ההתמודדויות וההצלחות של קיבוץ חצרים.
במקום תוכלו להנות גם מישיבה נעימה לפיקניק ו/או להנות מפינות הקפה שלנו
מחיר: 10 ש"ח למבקר

חוות רימון, ביער להב, 077-7295796

חוות רימון הינה חווה חקלאית חינוכית-טיפולית, שנועדה לסייע לבני נוער שאינם משולבים במערכת החינוך או מצויים על סף ניתוק. החווה הינה יצרנית ומושתתת על חקלאות ככלי טיפולי המעצים את תחושת הביטחון העצמי, המסוגלות והערך העצמי.
בני נוער מגיעים בכל בוקר לחווה ועובדים במגוון החלקות – כרם ענבים ליין, בוסתן אקולוגי, יער מאכל, כרם זיתים וגם ירק. בשלבים הראשונים מטרתנו לחזק את בן הנוער ולסייע לו להתמיד בעבודה ולאחר מכן לצבור כלים ומיומנויות חיים שיסייעו לו להשתלב בחברה ולחזק את הפוטנציאל למוביליות חברתית. משנתנו היא ״בשביל האדם, בדרך האדמה״ ואנו רואים את התהליך הקסום שבני הנוער עוברים מרגע כניסתם לחווה.
אנו מזמינים אתכם אלינו כל יום שישי לקטיף עצמי, פינת יצירה, פיתות על הסאג׳, קפה ועוד הרבה הפתעות לקטנים וגדולים. ניתן לתאם סיורים וביקורים לקבוצות.
כניסה לחווה מותנת בתשלום של 20₪ לילד ו-30₪ למבוגר.
* קטיף עצמי, פיתות על הסאג' ובית הקפה בתוספת תשלום
אין צורך לתאם הגעה, פתוחים כל יום שישי בין השעות 09:00 ועד שעה לפני כניסת שבת (סגורים בשבת).

חוות שיח השדה| מושב שובה| 077-7295847

החווה פתוחה לקהל הרחב בתאריכים – 2/2, 3/3, 6/2, 7/2, 9/2, 10/2, 13/2, 14/2, 16/2, 17/2, 20/2, 21/2, 23/2. 24/2, 27/2, 28/2. נא לוודא שעות פתיחה באתר או מול בית העסק.

חוות שיח השדה היא מרכז המבקרים של חברת הקוסמטיקה האורגנית "ערוגות" שבבעלות אסתר ואיתי יוסף לחמן.

בחווה יש צמחי מרפא מגוונים, מטע זיתים, לול תרנגולות חופש, צאן וחנות המפעל עם מוצרי ערוגות.

החווה מציעה סיורים בערוגות צמחי המרפא, הסברים על כח הריפוי של עולם הצומח, בריאות טבעית וההבדלים בין קוסמטיקה רגילה לאורגנית. בנוסף ישנן מגוון של סדנאות מלאכות שקשורות לעולם צמחי המרפא, רוקחות טבעית וחיבור לטבע. הסדנאות מתאימות למשפחות ולמבוגרים. ביקור בחנות "ערוגות" ולילדים פינת חי עם צאן ותרנגולות חופש. ניתן לשלב ביקור אצלינו עם ארוחה בריאות מפנקת בתיאום מראש.החווה פתוחה בשוטף לקבוצות בתיאום מראש. להרשמה לסדנאות נא להיכנס לאתר ערוגות ולהירשם www.habosem.com. עלות: 120 ש"ח למבוגר, 40 ש"ח לילד. הכניסה מגיל 6 ומעלה.
קבוצות מעל 10 משתתפים בתיאום מראש.

החוות של גילר | 077-7295834

בשנת 2018 כחזון להגשמת הציונות והגשמת רחשי ליבנו, הקמנו את "החווה של גילר״.
שואלים אותנו הרבה האם החלום להיות חקלאי ורועה צאן אחרי עבודה בהייטק במשרד ממוזג מסב לנו שלווה? ואנו עונים שכל יום של עבודה מקדם אותנו להגשמת החזון וממלא אותנו בהתרגשות מהעשייה.
החווה של גילר היא מקום לצמוח וליצור, ללמוד ולחקור ולהתמודד עם אתגרי הטבע המשתנים. אנו עוסקים בחקלאות מודרנית, בפיתוח זני ירקות והפריות פרחים. אנו מגדלים צמחי בר בעלי סגולות רפואיות וקוסמטיות. העובדים התאילנדים שעובדים אצלנו וחיים אצלנו בחווה באים למספר שנים ומנהלים אורח חיים שונה כל כך משלנו ועם זאת העולמות שלנו שלובים זה בזה. בצד העשייה החדשנית והמרתקת אנו חיים במציאות בטחונית מאתגרת המשפיעה גם על בעלי החיים והגידולים שלנו. החוסן המשותף ופרוייקט החיים שלנו בו האדמה היא הציר המרכזי הם אלו שמניעים אותנו ומאפשרים לנו כל בוקר להתעורר לשדה שכולו טוב.
פעילויות ומחירים:

  1. סיור בחווה – ביקור הכולל סיור בחממה ובשדות המוריקים וסיפור על משק צאן וחקלאות, ציונות שנת 2022.
    מחיר: 25 ש”ח לאדםלפני מע"מ(מגיל 3 ומעלה), מותנה במינימום 20 משתתפים (או 500 ש”ח).
    משך הסיור כשעה, בסופו יוגשו קפה ועוגיות.

**ניתן להוסיף לסיור טעימות של גבינות עיזים ישר מהדיר אליכם לצלחת. (בתוספת תשלום)
מחיר: 35 ש”ח לאדם לפני מע"מ (מגיל 3 ומעלה), מותנה במינימום 15 משתתפים (או 500 ש”ח).

  1. סדנא להכנת גבינה משובחת מחלב העיזים הטרי שלנו – שעה וחצי של חווית גיבון, התנסות בהכנת גבינה מחלב טרי, ובסיום הסדנא כל משתתף יארוז את הגבינה שהכין ויקח לביתו.
    מחיר: 50 ש”ח לאדם לפני מע"מ (לילד מגיל 3 ומעלה), מותנה במינימום 10 אנשים – (או 500 ש”ח), מקסימום 25 משתתפים.
  2. ניחוח תאילנדי בעוטף – סיפורם של התאילנדים: סיור מרתק המספר על מסורת, טעמים ואתגרים.
    בביקור בחווה תינתן הצצה אל עולמם הנסתר של התאילנדים העוסקים בחקלאות- דרך חייהם, סיפורים אישיים והתמודדות עם מצבים אנושיים. נשמע את סיפורם הלא מוכר, ניכנס לחממה עם גידולים תאילנדיים מיוחדים, נקטוף, נטעם ונכיר את הגידולים. נמשיך אל חנות תאילנדית מיוחדת עם מוצרים המגיעים היישר מתאילנד – עוגיות מיוחדות, תה ירוק תאילנדי ונהנה מקפיצה קטנה לתאילנד בחווה של גילר.
    עלות: 70 ₪ למשתתף לפני מע"מ, מותנה במינימום 7 אנשים (או 500 ₪).

    ימים ושעות פעילות:
    – שישי: שעות פעילות 9:00-14:00, יצאו שני סיורים 10:30 ו-13:00.

*לגעת בגידולים,לטעום את הטעמים ולשמוע את הסיפורים.ציונות, הגשמה וחדשנות בחקלאות.

– שבת: שעות פעילות 9:00-16:00, סיורים יצאו כל שעה עגולה.

 

איפה לנים בפסטיבל דרום אדום?

צימרים ווילות

  • זהר בדשא | עין הבשור | 3 יח'
  • דזרטבי | גבעות בר | אירוח ביתי דזרטבי (DesertB) 
  • טבע הבשור | עין הבשור | 9 יח' | 077-7295721
  • חוות התבלינים | עין הבשור 4 יח' | 077-7295707
  • ראקויה צימרים יפנים | עין הבשור | 2 יח' | 077-7295703
  • כאן פקאן | תקומה | 3 יח' | 077-7295720
  • בכרם הזיתים | תלמי בילו | 4 יח' | 077-7295737
  • חלומות לפז | שדה צבי |3 סוויטות ובית נופש| 077-7295722
  • אחוזת איתמרי | תפרח | 4 יח' | 077-7295873
  • עינות בר | גבעות בר | 9 חדרים | 077-7295877
  • מלכת המדבר | מבועים | וילה לאירוח זוגי ומשפחתי עם בריכה.
  • דקל התמר | מושב דקל | וילה לאירוח זוגי ומשפחתי 
  • טוסקלריה | תלמי יפה | יח' 1 | 077-7295853

לינה כפרית

חאן ולינת שטח (קבוצות בתיאום מראש)

  • גן לאומי הבשור (אשכול) | פארק אשכול | – חניון לילה של רשות הטבע והגנים. 
  • שרמנ'ס פלייס | מרחבים – מציעים לינה בקראוונים בנוף הפרא של נחל גרר.
  • חוות נעמ"א – לינת שטח, חניון קראוונים, 2 יחידות אירוח, מתחם קמפינג ליד מושב תדהר

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמורת בתרונוח רוחמה

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן