פארק הסלעים כיסרא

סלע מיוחד בפארק הסלעים בכרסא

פארק הסלעים כיסרא

פארק הסלעים שנמצא בין הישוב כיסרא סומיע לשמורת הר סנה שבגליל המערבי הוא מקום נהדר להתרשם מנפלאות הטבע. בפארק תוכלו לראות תופעה גאלוגית מרשימה שהטבע יצר בסלעים לפני 90 מיליון שנה, שכבות סלע משקע היוצרות צורת פלטות. הצורות הייחודיות נוצרו ממחזורי שקיעה של סלע דולומיטי ושל חומרים רכים יותר במשך מיליוני שנים ולבסוף עם הזמן תהליכי שחיקה ובליה של השכבות הרכות.

בפארק מסלול מעגלי חמוד וקצר, לא נגיש לעגלות, ידידותי לכלבים.

מסלולי טיול בפארק הסלעים

מסלול טיול מעגלי:

מסלול הליכה יחסית קצר, מעגלי ונוח להליכה עם הילדים, עובר בין הסלעים שבצורות שונות.

סימון דרך שחור.
זמן המסלול: כשעה.
אורך: כ-1 ק"מ.

וויז: "פארק הסלעים" (כסרא-סמיע)

השביל המעגלי שעובר בפארק הסלעים מחולק לשלושה קטעים שזכו לשמות מאפיינים משלהם. הקטע הראשון מכונה "שביל הקטלב", בגלל עצי הקטלב אדומי-הגזע הרבים שבו , מיד בתחילת השביל תגלו צניר (סלע בצורת חצי צינור ענקי) אורכו כ-10 מטרים. הקטע המרכזי והשני נקרא "שביל היערון", על שם המכרסם הקטן הניזון מפירותיו של עץ האלון המצוי, הוא מסתתר בין הסלעים למחבוא. והאחרון – הקטע השלישי מכונה "שביל הממותות". כאן משוטטים בין גושי סלעים ענקיים וביניהם נקיקים ומקומות מחבוא.

מסלול קווי:

מסלול הליכה קווי ברמת קושי קלה-בינונית הממשיך מפארק הסלעים לכיוון שמורת הר סנה.

סימון דרך אדום.
זמן המסלול: 2-3 שעות.
אורך: כ-1 ק"מ.

וויז התחלה: "פארק הסלעים" (כסרא-סמיע)"
וויז סיום: "דור אלון תפן (כ-250 מטר מנק' הסיום)"

לאורך המסלול חורש ירוק ומדהים וסלעים. בחודשי החורף תפגשו במסלול פריחה מרשימה של נרקיסים, רקפות ופטריות רבות. לאורך המסלול "חלונות" לנוף של בקעת פקיעין, כפרי הדרוזים כיסרא וסמיע והעיר מעלות.

קצת מידע על האתר

באתר טיילת סלולה המתאימה לעגלה, שבילי הליכה, שולחנות פיקניק ושילוט. לאחר הגשמים המסלול עלול להיות בוצי, אך תוכלו לראות פריחה מרשימה של פטריות וצמחי חורף. 
לצד הכניסה הראשית לפארק יש מבנה שירותים, אולם הוא נמצא נעול נכון לנובמבר 2022.

חוקי המקום:

  • השתמשו רק בשבילים המסומנים.
  • הכי חשוב – עזרו לשמור על היער נקי! אספו אחריכם את שאריות הזבל.
    בסופי שבוע קחו איתכם את האשפה ואל תשאירו בפחים כיוון שאינם מספיקים.

טיולים נוספים בסביבה

שבילי נורמן: שביל מקסים בסמוך לכפר ורדים מתאים לטיול עם משפחה וילדים (לא לעגלות). קחו בחשבון שהשביל מתוחזק ברובו, אך לצערי יש אזורים שנחסמו בשל גדילת הצמחייה.
נחל בצת: נחל בצת הוא אחד מהנחלים היפים של הגליל המערבי, האח הקטן והפחות מוכר של נחל כזיב. ניתן לצאת לטיול קווי באורך של 5 קילומטר מחניון שרך אל קיבות איילון, או ניתן להסתפק בטיול קצר היוצא מקיבוץ איילון ועובר בחלקו הזורם של נחל בצת – עיינות כרכרה. 
פארק גורן: בשטחי הפארק ניתן למצוא שבילי טיול מסומנים, מצפורים ואתרי ארכיאולוגיה. לצידם, קק"ל הציבה חניונים לשהייה ביום וחניוני לילה חינמיים, ברזים למי שתייה ושני מבני שירותים. 
נחל צלמון: בגן לאומי נחל צלמון יש מסלול קווי המסומן כחול לבן באורך של קילומטר וחצי, שמוביל אותנו לעבר אפיק הזרימה של נחל צלמון. לאורך המסלול יש מספר בריכות לשיכשוך, מפלים קטנים, טחנות קמח עתיקות וצמחייה מרשימה. מסלול נהדר למשפחות שרוצות מסלול עם מים צוננים להשתכשך בהם.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סלע מיוחד בפארק הסלעים בכרסא

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן