סובב כנרת – אטרקציות, חופים, טיולים ומקומות שווים סביב הכנרת

סובב כנרת

סובב כנרת – אטרקציות, חופים, טיולים ומקומות שווים סביב הכנרת

אחת השאלות שחזרה על עצמה הרבה פעמים בקבוצת הפייסבוק שלי "מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎" היא איזה פעילויות וטיולים יש סביב הכנרת. כדי לענות פעם אחת ולתמיד – החלטתי לכתוב את הכתבה הזאת. בכתבה תוכלו למצוא מלא רעיונות מה לעשות באזור סובב כנרת.

שקדיות בעין השלום

תוכן עניינים

מסלולי טיול סובב כנרת

אזור הכנרת שופע מסלולי טיול מעולים לכל המשפחה. 

נחל דליות (מג'רסה)

בשמורת הטבע בית צידה יש פלגי מים רבים הזורמים בכל ימות השנה, והדלתא של הנהר הגדול ביותר בארץ – הירדן הנשפך אל הכנרת. נופי מים אלה הם שמורת טבע גדולה המשתרעת על שטח של כ-7000 דונם, וזוהי גם שמורת הטבע הגדולה ביותר בארץ של נופי מים מתוקים.

בשפך נחל דליות נמצא "המסלול הרטוב" (סימון שבילים כחול) – קטע שאורכו כ-800 מטרים של הליכה במי הנחל, המתאים לטיול בימים נעימים וחמים, בסופו אפשר לחזור לחנייה דרך "המסלול היבש".

>> לחצו כאן לקרוא על המסלול המלא בנחל דליות

שפך הזאכי

מסלול הליכה אתגרי במים (המחייב שחייה) באורך כ-2 ק"מ שנוצר מחיבור שפך נחל יהודייה ונחל משושים (סימון שבילים ירוק). מסלול הזאכי עובר לאורך נחל יהודייה. המסלול מסתיים בכניסה ללגונת הזאכי (ליד משאבת מים). כדי לחזור לחניה יש ללכת כ-1.5 קילומטר על המסלול השחור.

עדכון לאוגוסט 2021: מי הזאכי מזוהמים ואינם ראוים לרחצה (ניתן להתעדכן באתר של המשרד להגנת הסביבה).

מסלול רטוב מג'רסה

מסלולי מים בקרבת הכנרת

ריכזתי עבורכם מסלולי מים נוספים במרחק נסיעה קצר מהכנרת:

אם אתם חובבי מעיינות, תוכלו לטייל גם במעיינות הקסומים של רמת הגולן.

מעיינות סובב כנרת

גן לאומי חמת טבריה

חמת טבריה הוא אתר ארכאולוגי וגן לאומי אשר נמצא על שפת הכנרת, בכניסה הדרומית לטבריה. המקום ידוע בעיקר בשל שרידי בית הכנסת שנתגלה בו. 

בתחום הגן הלאומי נובעים 17 מעיינות תרמומינרליים בטמפרטורה של עד  60 מעלות צלזיוס בערך ובריכוז 36.5 גרם מלחים בליטר בערך, רובם כלורידים של נתרן וסידן ומקצתם אשלגן, ברומיד וסולפט.

הכניסה לגן לאומי חמת טבריה היא בתשלום.
מומלץ להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

איך להגיע לחמת טבריה?

הגן הלאומי חמת טבריה נמצא לחופה המערבי של הכנרת בכניסה הדרומית לעיר טבריה ליד "חמי טבריה" . הכניסה לגן הלאומי חמת גדר היא מכביש 90.

בוויז: "גן לאומי חמת טבריה"

בריכת מים חמים בחמת טבריה

מעיין עין נון

מעיין עין נון ממוקם בכניסה לישוב מגדל, שעל שפת הכנרת. עין נון הוא מעיין נובע אל תוך שתי בריכות האחת טבעית והשנייה מלאכותית. לצד המעיין מדשאה מרווחת, פינות מוצלות תחת עצי דקל וגם פינות שטופות שמש.

בשנים האחרונות עבר המעיין שיפוץ מסיבי. כעת את המעיין מקיף גדר המונעת כניסת רכבים או עדרי בקר אל תוך המעיין. שמרו על המעיין וקחו איתכם את הזבל. 

איך להגיע לעין נון?

הגישה למעיין היא מכביש 90. למגיעים מכיוון צומת מגדל – כ-600 מטר אחרי הכניסה הצפונית למגדל יש שביל אפר הפונה שמאלה אל עבר החנייה של המעיין.

בוויז: "עין נון".

עין נון מגדל

אגם מעלה השחר

סמוך למעלה גמלא בחלקה הצפון מזרחי של הכנרת נמצא אגם מעלה השחר. אגם ענקי המוקף באלפי צמחי קנה ועצי אשל. וסביבו יש מספר נקודות גישה לתוך האגם. קחו בחשבון – המים בעומק של עד 5 מטר, מיד איך שנכנסים לתוכם. 

אגם מעלה השחר הנקרא גם “אגם שפך נחל דליות”.

אין שירותי הצלה והמים מאוד עמוקים. ממליצה להביא גלגל ים/מזרון. כיוון שעמוק מאוד, פחות מתאים לילדים קטנים.

איך להגיע לאגם מעלה השחר?

קצת אחרי צומת מעלה גמלא (לכיוון צפון) תראו בצד ימין של כביש 92 ירידה לכביש עפר. רדו איתו תגיעו למעין רחבה ענקית של עפר. מימינכם עצים מאחוריהם מסתתר המעיין.

בוויז: "אגם מעלה השחר".

אגם מעלה השחר

חופים מומלצים בכנרת

בשנים האחרונות חופי הכנרת עברו שינוי לטובה, רוב החופים משוייכים לאיגוד חופי הכנרת: אסורה מוזיקה ברמקולים, חנייה בעלות נמוכה, אפשרות לקמפינד וכניסה חינמית להולכי רגל. אם זאת, יש לקחת בחשבון כי בחודשי הקיץ הכנרת אהובה מאוד על הטייל הישראלי וחופיה עמוסים מאוד. 

חופי הקמפינג האהובים עלי:

  • כורסי
  • גופרה
  • חוקוק צפוני

נקודות עניין שלא כדאי לפספס

סביב הכנרת יש מספר פינות חמד שלא כדי לכם לפספס. 

עין איוב

עין איוב, או בשמו השני המפל הנסתר, נמצא בחופה הצפוני של הכנרת ליד כפר נחום. בעין איוב יש מספר מפלי מים הזורם בזרם חזק ישירות אל הכנרת (בשנים בהם המפלס של הכנרת נמוך, המפלים יוצרים בריכות טבעיות בין הסלעים). 

המעיין קיבל את שמו עין איוב מאחר ועל פי המסורת איוב הגיע לכאן על מנת לטבול במים ולהירפא מהשחין שהיכה בו השטן. ומעל המעיין נוכל לפגוש מערה שנקראת "מערת איוב" שכאן הוא התגורר.  את שמו השני, המפל הנסתר, הוא קיבל כי קל מאוד לפספס את המפל מאחר ומהכביש לא תראו דבר המרמז על הימצאותו.

כדי לראות את המפל יש להיכנס לתוך הכנרת.

איך להגיע לעין איוב?

לבאים מכביש 90 דרום יש להמשיך לכיוון צפון בכביש 87. כקילומטר לאחר הצומת של כביש 90 ו-87 תראו מימינכם מפרץ גדול ולצידו כנסייה. שימו לב, אסור לחנות במפרץ, למרות שתמיד עמוס ברכבים חונים ועוד לא נתקלתי בתלונות על דוחות. אחרי החנייה, תמשיכו מעט ומיד אחרי המפרץ תראו מדרגות המובילות אל עין איוב.   

בוויז: "מפל עין איוב".

המפל הנסתר בכנרת

יער שוויץ

יער שווייץ נמצא בשוליים המערביים של השבר הסורי-אפריקני, במדרון התלול היורד מרמת פוריה לטבריה ולכנרת. שטח היער הוא כ-3,000 דונם והוא משתרע בין טבריה עילית בצפון ואכסניית פוריה בדרום.
לרווחת המטיילים הכשירה קק"ל ביער דרך נוף, מצפורים, מסלולי טיול, חניוני פיקניק ומתקני משחק לילדים. הביקור ביער שוויץ מומלץ בחודשי החורף והאביב.

איך להגיע ליער שוויץ?

כביש 77 פונים דרומה לטבריה עילית בשדרות ספיר. לאחר כ-100 מטר, במעגל התנועה הראשון, פונים שמאלה ברחוב שקד, שמשנה את שמו בהמשך למעלה קק"ל ומגיע לכניסה ליער.

בוויז: "יער שוויץ".

יער שוויץ

יש לכם המלצות נוספות לטיול באזור סובב כנרת?
נשמח שתשתפו אותנו בתגובות!

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובב כנרת

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן