מקומות מומלצים לפיקניק במרכז הארץ

מקומות לפיקניק במרכז הארץ

מקומות מומלצים לפיקניק במרכז הארץ

מחפשים מקומות שווים לעשות בהם פיקניק במרכז הארץ עם המשפחה וחברים? ריכזתי עבורכם פארקים ויערות נהדרים לפיקניק. שימו לב, בכל אחד מהמקומות חוקים שונים. בהמצלות צירפתי פארקים עירוניים בהם תמצאו בעיקר מדשאות, אגם, גני שעשועים לילדים ושטחי פיקניק. לצידם פארקים בטבע אשר רובם נמצאים מחוץ לשטח עירוני וכוללים בעיקר שבילי הליכה בטבע, חניונים יום ואטרקציות שונות כמו אתרים ארכיאולוגים או תצפיות יפות.

בתרונות רוחמה בפברואר

פארק בריטניה

פארק בריטניה שבשפלת יהודה כולל אלפי דונמים של יערות נטועים ובוסתנים עתיקים. בפארק עוברים שבילי טיול רבים, שבילים למטיילים ברגל, באופניים וברכב, לצידם מספר חניוני יום מוצלים לפיקניק בהם פזורים שולחנות קק"ל.

בשטחי הפארק, המשתרעים על פני כ-40,000 דונם, מספר אתרים שכדאי לבקר בהם: תל עזקה, מצפה משואה ותל גודד. מספר מסלולי טיול רגליים כמו שביל האלות, שביל הבארות ובורות המים ועוד. מספר מסלולי אופניים כמו סינגל שביל עינב, סינגל משואה, שביל נחל האלה ועוד. 

>לחצו כאן למפה של פארק בריטניה.

הכניסה לפארק בריטניה היא ללא תשלום והפארק פתוח לקהל כל ימות השנה.

גת בשביל האלות בפארק בריטניה

יער ירושלים

יער ירושלים נמצא מדרום-מערב לירושלים. ביער מגוון עצים,  פרחים עונתיים ובעלי חיים, שרידי חקלאות עתיקה ומערות קבורה.  ביער דרכי הגעה לפינות חמד רבות, שקק"ל הכשירה בהן חניוני יום וגני שעשוע.

ביער מספר שבילי הליכה, לדוגמא שביל הארז.

תוכלו למצוא בתחומי היער מספר חניונים עם שולחנות קק"ל לפיקניק. יש שני חניונים מונשים: חניון קוריאה-סמסונג וחניון מימרן שפרינצק. בחניונים אלו הונגשו שולחנות פיקניק ומעגל מדורה.

> לחצו כאן למפה של יער ירושלים

הכניסה ליער ירושלים היא ללא תשלום והפארק פתוח לקהל כל ימות השנה.

שביל הארז פריחה

גן לאומי מקורות הירקון

גן לאומי ירקון מכיל שני מתחמים נפרדים: מקורות הירקון ותל אפק. לכל אחד מהמתחמים יש כניסה נפרדת (בין שני המתחמים יש שביל הולכי רגל ושביל אופניים). שטחי הגן הלאומי ירקון משתרעים בין פתח תקווה, ראש העין והוד השרון.

בכל אחת מהמתחמים פזורים שולחנות קק"ל, מסלולי הליכה לצד נחל הירקון, אתרי ארכיאולוגיה ועוד. במתחם מקורות הירקון יש חניון לילה וגן שעשועים לילדים ולצידו מתחם לפיקניקים בו מותר להדליק אש.

הכניסה למתחמי גן לאומי הירקון היא בתשלום (כרטיס כניסה אחד מאפשר כניסה לשני המתחמים), חינם לבעלי מנוי מטמון. שעות הפעילות הן 8:00-16:00, חוץ מחגים ומועדים מיוחדים בהם שעות הפתיחה שונות.

אגם מלאכותי בתל אפק

פארק הוד השרון

הפארק האקולוגי הוד השרון, הוא פארק שהוקם לרווחת האדם והטבע באזור. מטרתו היא לשקם את הטבע באזור. הפארק מתפרס כיום על פני שטח של 200 דונם ועתיד לגדול עד לשטח של כ-1,400 דונם. בפארק מערכת אקולוגית מיוחדת המתבססת על מי קולחין שעברו טיפול.

בפארק ישנו אגם אקולוגי גדול ומרשים, לצידו זורם פלג של נחל הדר.

במתחם הפארק ניתן ליהנות ממגוון עופות נודדים ומקומיים, נחלים זורמים, טיילת מונגשת ובה מסתורים לצפייה בציפורים, מאות מיני צמחים מקומיים, מתקני ספורט, גן שעשועים ומדשאות רחבות.
אל תשכחו להביא איתכם מחצלת, אין שולחנות בפארק. 

הכניסה לפארק הוד השרון היא ללא תשלום והפארק פתוח לאורך כל שעות היום והלילה. במקום חניון מסודר המיועד למבקרי הפארק. מתחם הפארק הלאומי נגיש לנכים ולעגלות.

  • אין לעשות מנגל בשטחי הפארק.
אגם מלאכותי בהוד השרון

הפארק הלאומי רמת גן

הפארק הלאומי רמת גן הוא פארק גדול אשר נמצא בדרום העיר. הפארק הלאומי הוא הפארק העירוני השני בגודלו בישראל, אחרי פארק הירקון בתל אביב. שטחו כ-1,800 דונמים, מתוכם כ-1,000 דונמים המשמשים את הסאפרי (גן החיות הגדול בארץ), שנפתח לקהל בשנת 1974. זהו הפארק העירוני הראשון שניטע בישראל.

בפארק אגם מקסים שם תוכלו לראות עופות מים רבים, כמו: ברווזים, ברבורים, דררות, אווזים , אנפות ועוד. בפארק מספר מסלולי הליכה קלילים: המסלול הכתום 1.25 ק"מ, המסלול הכחול 1.4 ק"מ, המסלול הצהוב 1.7 ק"מ והמסלול סובב הפארק כ-3 ק"מ. 

הכניסה לפארק הלאומי היא ללא תשלום והפארק פתוח לאורך כל שעות היום והלילה. במקום מאות מקומות חניה המיועדים למבקרי הפארק. מתחם הפארק הלאומי נגיש לנכים ולעגלות, יש בו תאי שירותים הנגישים לנכים, שני מזנונים ובית קפה.

  • אין לעשות מנגל בשטחי הפארק (מלבד תאריכים מיוחדים אותם תוכלו למצוא כאן).

פארק איילון – קנדה

פארק איילון-קנדה משתרע על פני 12 אלף דונם מצפון לכביש ירושלים-תל אביב, בין שער הגיא למחלף לטרון. הפארק עשיר בנופי חורש טבעי, יערות ובעצי בוסתן, וקיימים בו אתרים היסטוריים מרתקים כמו אמת מים, מערות קבורה, מחילות מסתור, מבצר צלבני ושרידי כנסיות. 

> לחצו כאן למפה של פארק קנדה

הכניסה לפארק איילון-קנדה היא ללא תשלום.
פתיחת שערי פארק איילון קנדה בשעה 06:00 בבוקר, סגירת שערים מידי ערב ב-18:30. כניסה רגלית מתאפשרת בכל שעות היממה.

 

פארק קנדה איילון

מחפשים רעיונות נוספים לטיול?

לחצו כאן למצוא רעיונות לטיול במרכז הארץ. 
אם אתם רוצים לשלב טיול עירוני – לחצו כאן להמלצות על טיול בתל אביב

לא מסתפקים בפיקניק ומעדיפים קמפינג? כאן תוכלו למצוא רשימה של חניוני לילה לצד מקור מים

מקומות נוספים לפיקניק במרכז הארץ:

רשימת פארקים נוספת במרכז הארץ:

  • פארק ירום
  • פארק נחל חדרה
  • פארק האקליפטוס
  • פארק רעננה
  • גשר הצבים נחל אלכסנדר
  • בריכת דורה – פארק נתניה
  • אקו פארק חדרה
  • פארק מנחם בגין (תל אביב)
  • פארק פרס
  • פארק הירקון
  • פארק האגמים בראשון לציון
  • פארק אריאל שרון
  • תל גיבורים
  • גן לאומי עין חמד
  • גן סאקר
  • יער שוהם
  • יער בן שמן
תורמוס ההרים במערות אפקה

מוקדי פריחות במרכז הארץ

כולם מדברים דרום אדום בנגב המערבי, על עמק השלום ומנחת מגידו בצפון אבל בשביל לראות מרבדים של פריחה, לא חייב להתרחק מהמרכז. ריכזנו עבורכם מספר

קרא עוד »

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

2 תגובות

  1. איזה פוסט שווה, זה אחד הפעילויות שהכי כיף לנו לעשות עם אבא שלנו, הוא תמיד מארגן פיקניקים מושלמים אז המלצות מעולות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקומות לפיקניק במרכז הארץ

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן