טיול משפחתי בטירול וזלצבורג – פסח 2023

סיכום טיול משפחתי בפסח 2023 באוסטריה: חבל טירול וחבל זלצבורג. הרכב: משפחה של ארבעה (הבכור נשאר בארץ) – שני מתבגרים: בן 16 ובן 11.

כתבה: סיוון שתיל כרמון

טיילנו ארבעה ימים לבד ועוד חמישה ימים עם משפחה נוספת (משפחה מורחבת) של חמש נפשות.

העוגנים היו יומייים סקי בשטוביי גליישר, יום סקי בקפרון ובשאר הימים טיולי נוף ואטרקציות בהתאם למזג האוויר ולמה שפתוח.

זו לא הפעם הראשונה שלנו באוסטריה, היינו בטיולי אביב, קיץ וגם חורף.

עמק שטוביי נבחר כי אנחנו מאוד מאוד אוהבים את האיזור וכן בגלל הגליישר שהיה ברור שבו יהיה מספיק שלג ואתר הסקי יהיה פתוח. איזור קפרון נבחר גם כן בגלל אהבתנו לאיזור, בגלל הגליישר וכן בגלל הדירה שמצאנו.

את הטיסות עשינו דרך וינה עם חברת ריינאייר – בגלל המחיר.

מסלול הטיול

יום 1 – נחיתה בלילה בוינה ולינה במלון NH בשדה התעופה.

יום 2 – לקיחת הרכב מחברת סיקסט ונסיעה לשטובייטל. הרכב הגיע עם מדבקה לכבישי אגרה. הגענו אחה"צ והספקנו להשכיר את ציוד הסקי. את שתי הלילות הבאים העברנו ב-Foster's Naturresort בעיירה Neder בעמק שטוביי.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

יום 3 – סקי בשטוביי גליישר

יום 4 – סקי בשטוביי גליישר

המלון בו בחרנו, Foster's Naturresort, הוא מלון מפנק מותאם למשפחות ולמבוגרים וכולל בריכה, ספא וארוחות. אני לא הצטרפתי לבנים לסקי עקב פציעה ונשארתי לעבוד ולנוח במלון. בפעמים קודמות שעשינו סקי שכרנו דירה והפעם החלטנו ללכת על מלון – היתרון הגדול הוא בכך שאין צורך להכין אוכל ולאחר הסקי אפשר להתפנק בבריכה, בג'קוזי ובסאונה. מבחינת מזג אוויר – היה יום אחד של ערפל ויום שני בהיר ויפה. בגליישר קר מאוד, מינוס 15 מעלות. בעמק היה בסביבות 2 מעלות.

יום 5 – נסיעה לקפרון. בדרך עצרנו באינסברוק לטיול קצר ברחוב הראשי. אחר הצהריים הגענו אל הדירה ששכרנו דרך AIRBNB – שמותאמת ל14 אורחים (אנחנו היינו תשעה) סמוך לעיירה קפרון. בערב חגגנו את ליל הסדר בהרכב משפחתי מורחב. הדירה ששכרנו הייתה מאוד נוחה, מאובזרת וחדשה וכללה גם סאונה וחדר קולנוע. המחיר היה בהתאם.

יום 6 – סקי בקפרון. את הציוד שכרנו על ההר בחנות השכרת ציוד. מזג האוויר היה בהיר ויפה.

יום 7 – נסיעה לימת המלכים ושייט. לאחר מכן רצינו להיכנס למכרה המלח הסמוך, אך הוא היה סגור ולכן המשכנו לזלצבורג וטיילנו בעיר.

יום 8 – מגלשה אלפינית בקפרון, טיול בצל אם סי, נסיעה לעיירות הסקי סאלבך והינטרגלאם שהיו שוממות (מפני שעונת הסקי הסתיימה). חזרנו יותר מוקדם ונהנינו מהפינוקים שבדירה.

יום 9 – נסיעה חזרה לשדה התעופה של וינה דרך האלשטאט וביקור במכרה המלח בהאלשטאט. את הלילה האחרון העברנו במלון Moxy בשדה התעופה.

טיפים

✔️ מזג האוויר באפריל עדיין קר עד קר מאוד – לבוא לבושים בהתאם.

✔️ חלק מהאטרקציות סגורות עדיין בעונה זו וחלק היו סגורות בגלל חג הפסחא, בדקו לפני שאתם מגיעים.

✔️ סקי בעונה זו – חלק מהאתרים כבר סגורים וחלקם פתוחים, אבל חלק מהמסלולים שבהם סגורים. בדקו היטב לפני שאתם מגיעים.

✔️ בעונת המעבר הנוף יפה ומרשים, אף כי בקיץ ובחורף יפה אף יותר לדעתי.

בסה"כ היה טיול נהדר, רגוע, בלי המון הכנות מראש ועם המון גמישות למזג האוויר ולמה שמתאים לכולנו.

אשמח לסייע ולענות על שאלות, תהנו בתכנונים ובטיולים!!!

מתכננים חופשה באוסטריה? כנסו לכתבה: איך לתכנן חופשה באוסטריה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...