המלצות לטיול קמפינג בדרום מערב שוויץ

המלצות לטיול קמפינג בדרום מערב שוויץ

חזרתי מהטיול המדהייייייים(!!!) בשוויץ. יצאתי לטיול קמפינג בשוויץ ובכתבה אספר על מתחמי הקמפינגים שהייתי בהם ואשתף קצת תמונות.

כתבה: רעות גולינסקי.

ההחלטה לצאת לטיול הייתה מאוד ספונטנית. הזמנתי כרטיסי טיסה לז'נבה 5 ימים מראש, הזמנתי רכב שכור (לצד הצרפתי – יותר זול – נקרא Ferney Voltaire) וקניתי אוהל "שלוש עונות" (יש המון ברשתות שונות, חיפשתי משהו לא כבד אבל גם פחות יקר כי לא בטוחה כמה אני הולכת להשתמש בזה, בסוף קניתי אוהל Regatta Zeefest ברשת "סברס" במחיר מאוד סביר).

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

אתרי הקמפינג

רציתי להתמקד באזור של האלפים הברניים אבל גם לטעום קצת מאזורים שאני מכירה פחות – צרמט ואגמים באזור לוצרן. בשוויץ יש המון מתחמי קמפינג אבל אני חיפשתי מקומות שאפשר להגיע אליהם בלי הזמנה מראש, כאלה יש פחות אפילו שעם אוהל קטן בדרך כלל זה פחות בעיה.

Camping Attermenzen Randa

בצרמט מצאתי קמפינג במקום קטן לא רחוק שנקרא Randa. יש להם הסעות עד לצרמט (8 פראנקים כל כיוון), מאוד נוח. הם לא מבקשים הזמנה מראש, יש להם שטח מאוד גדול. חשוב: מבקשים לשלם במזומן.

הקמפינג היה נעים, מרווח, מלא דשא. אתה בוחר לעצמך מיקום שנוח לך. יש ביתן נפרד עם שירותים, מקלחות וכיורי מטבח. הכל מאוד נקי וחדש. אף פעם לא היה עמוס, הספיק לכולם. ליד הביתן של הקבלה יש כמה שולחנות, כסאות חוף, כיסא נדנדה. יש מגרש ילדים קטן.

אינטרנט: יש אינטרנט חינם אבל די חלש, בסוף רוב הזמן השתמשתי בשלי.

חשמל: יש שקעים בביתן של מקלחות. היה להם להביא לי חוט חשמל ארוך שיכולתי למשוך מהעמדה עם חשמל עד לאוהל, זה עלה עוד כמה פראנקים והייתי צריכה להשאיר פיקדון.

לחצו כאן לאתר הקמפינג

Camping Zermatt

ד"א – בצרמט עצמה, לא רחוק מתחנת רכבת ראיתי עוד קמפינג קטן, רק לאוהלים, לא צריך הזמנה מראש. מיקום מאוד נוח, שירותים/מקלחות נראים מיושנים ומשומשים.

לחצו כאן לאתר הקמפינג

Camping Eigernordwand Grindelwald

באלפים הברניים מצאתי מקום בקמפינג לא רחוק מ-Grindelwald Terminal. מיקום מאוד נוח לכל הטיולים שעשיתי. הם גם לא מבקשים הזמנה מראש אבל אני שמחה שדאגתי לבוא מוקדם (פתוחים מ-9 בבוקר) כי מאוד מהר לא נשאר מקום. כשבאתי בבוקר היה מקום לעוד שני אוהלים וזהו. (לא ניתן לתפוס מה שבא לך) אולי כי זה היה לקראת סופשבוע וגם היה שם מרתון Eiger Ultra Trail 2023.
יש להם אזור נפרד גדול לקרוונים, חלקות של בקתות קיץ ודשא לאוהלים שהיה יחסית צפוף. כמו בקמפינג הקודם יש ביתן נפרד עם שירותים, מקלחות וכיורי מטבח, הכל נקי מאוד ובמצב טוב. בביתן של הקבלה יש גם בית קפה קטן ואפשר להזמין מראש לחם טרי לבוקר. קצת לא נוח שלא היו שולחנות, אז נאלצתי לבשל ולאכול על הדשא.

אינטרנט: יש אינטרנט חינם אבל לא ממש תופס, רק ליד הקבלה.

חשמל: יש שקעים בביתן של מקלחות. היה להם להביא לי חוט חשמל ארוך (נשאר אחרון אז לא ממש אפשר לבנות על זה…) שיכולתי למשוך מהעמדה עם חשמל עד לאוהל, זה עלה 6 פראנקים ליום.

ד"א – כשהייתי בלאוטרברונן קפצתי לבדוק קמפינג שם. נראה מאוד גדול ומרשים ומסודר. למקומות ספונטניים לאוהלים צריך לבוא בצהריים ולבדוק או אולי אפילו לחכות. לא רציתי לבזבז חצי יום ובגלל זה הלכתי על גרינדלוולד בסוף. כן ראיתי שבאתר שלהם היו מקומות לקרוונים להזמין כמה ימים מראש אבל יש מינימום ימי הזמנה.

לחצו כאן לאתר הקמפינג

Seefeld Park Sarnen

לקמפינג אחרון רציתי משהו על חוף האגם ומצאתי מקום מקסים ליד Sarnen.
זה קמפינג גדול וקצת יותר "משודרג". הוא יותר מכוון לקרוונים ולמשפחות עם ילדים. לאוהלים יש פס רחב של דשא בקצה של הקמפינג. צריך להזמין מקום מראש אבל היו מקומות פנויים יומיים לפני (לאוהלים, לקרוונים צריך להזמין הרבה מראש). בתוך הפס הזה בוחרים לבד מקום שרוצים.
לא נוח: לא משאירים את הרכב ליד האוהל. צריך לחנות בחניון לפני הכניסה שזה יחסית רחוק. כן אפשר להכנס עם רכב להביא/לקחת דברים אבל לי היה אוהל קטן אז עדיין לא היה נוח לשמור בתוכו את כל הדברים שאולי אצטרך במשך הערב.
יש מתקן גדול ויפה עם בריכות, דשא גדול, כניסה מסודרת לאגם, מתקני מים. יש ביתן גדול עם מלא מקלחות, שירותים, יש מטבח קטן, כמה מקררים. בביתן הזה גם יש שולחנות לשבת ולאכול. וגם על הדשא של אוהלים פה ושם יש שולחנות פיקניק.

אינטרנט: יש אינטרנט טוב חינם בכל השטח.

חשמל: לא נותנים לאוהלים חיבור לחשמל. יש שקעים בביתן של המקלחות / מטבחון. ויש להם גם חדר משחקים / חדר מנוחה עם שולחן גדול וספה שגם שם יש שקעים.

לחצו כאן לאתר הקמפינג

לסיכום

סך הכל הייתה לי חוויה מאוד חיובית. למטיילי סולו יש הבדל משמעותי במחיר בין קמפינג לחדר במלון (חסכתי מאות פראנקים) וזה גם נותן גמישות בתוכניות. קמפינגים בשוויץ מאוד מסודרים, נקיים, בטוחים, גם לא דאגתי להשאיר דברים באוהל או לידו, כולם היו מאוד מנומסים, מתחשבים, שמרו על הניקיון ועל שקט.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן