מערת קשת – מסלול מונגש בפארק אדמית

מערת קשת

מערת קשת – מסלול מונגש בפארק אדמית

מערת קשת הינה אטרקציה גאולוגית ברכס הצפוני של נחל בצת שבגליל המערבי, בשטח פארק אדמית. למרות שמו של המקום, לא מדובר במערה – תהליכים גאולוגיים שינו במהלך השנים את מה שהיה מערה, תקרתה התמוטטה וכיום היא מהווה מעין קשת גדולת ממדים. אחת הסיבות שהמסלול אהוב על מטיילים הוא  הנוף המרהיב הנשקף ממנו לעבר הים התיכון ומפרץ חיפה מצד אחד ולעבר הגליל מצד שני.

שלט קקל בכניסה לפארק אדמית

מידע טכני על מסלול מערת קשת

בפארק הוכשרו מסלולי טיול שמתאימים למשפחות ונגישים גם לכיסאות גלגלים ועגלות ילדים. המסלולים משולטים כך שגם אם אינם מיומנים בטיולים, יהיה לכם קשה ללכת לאיבוד. מסלול אחד מוביל למערת קשת המפורסמת ומסלול אחר, המכונה שביל הבוסתנים, עובר בין עצי בוסתן, ארזים וערוגות צמחי תבלין בדרכו לחורבת אדמית. 

מסלול מעגלי.
סימון שבילים ירוק.
אורך: כקילומטר.
זמן הליכה: פחות משעה.
שער הכניסה לפארק אדמית נסגר בשעות הלילה, בין השעות 20:00 בערב ועד 08:00 בבוקר למחרת.

אפשר לבוא עם כלבים, קשורים ברצועה.
המסלול עד התצפית למערה מונגש ומתאים לכל המשפחה.

מה עוד בפארק? לפארק חניה מסודרת ונוחה, לצידה חניון יום עם מתקני מנגל, ברזיות, שירותים הפתוחים בשעות היום וספסלי קקל מוצלים.

הנוף ממערת קשת

איך מגיעים למערת קשת?

פארק אדמית, בשטחו נמצאת מערת קשת, ממוקם ליד קיבוץ אדמית. על מנת להגיע לפארק נוסעים על כביש 899, פונים צפונה לכיוון קיבוץ אדמית, לפני שמגיעים לקיבוץ פונים ימינה לחניון קק"ל.

כתבו בוויז: "מערת קשת".

מסלול מעגלי וקווי למערת קשת

מהחניה צועדים כ-15 שעה למערה בדרך סלולה המתאימה גם לנכים ועגלות. לאורך השביל המוביל אל המערה תראו מספר פינות ישיבה, מצפורים ופריחה עונתית מרשימה. אחרי שראיתם את מערת קשת אפשר לחזור לנקודת המוצא בשביל הנגיש, אך יש גם דרך נוספת שהינה מעגלית אך לא מונגשת. הולכים מהמערה מזרחה על שפת המצוק, בעקבות סימון השבילים האדום. אחרי כ-200 מטר מגיעים למצפור אמיר, המוקדש לזכרו של סא"ל אמיר מיטל, מפקד סיירת גולני, שנהרג בדצמבר 1988 בפשיטה על יעדי מחבלים בלבנון. מהמצפור נפרשים הנופים המרהיבים של הגליל העליון, ממישור החוף ועד גוש הרי מירון. מהמצפוריש להמשיך מעט בשביל המסומן אדום ולהיפרד ממנו בעקבותיו של סימון קק"ל ירוק, המפנה שמאלה לרחבת החניה שממנה התחיל המסלול.

שביל מונגש למערת קשת

מסלולים נוספים בפארק אדמית

שביל הבוסתנים ושביל חורבת אדמית: מסלול קל שעובר בשביל חורבת אדמית ושב בשביל ערוגות הבושם ובשביל הבוסתנים. אורך המסלול כקילומטר ואורך כשעה. שביל חורבת אדמית מסומן בירוק ושביל ערוגות הבושם ושביל הבוסתנים בכחול. השביל עובר בין עצי בוסתן, ארזים וערוגות צמחי תבלין בדרכו לחורבת אדמית. 

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מערת קשת

לפי אזורים

חיפוש

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן